Maaliskuun Mussukat <3 *heinäkuu*

Täällä on tänään ahkeroitu perenna penkin kimpussa ja nautitaan lasten kanssa olosta. Mieskin kun on pidennetyn viikonlopun kotona. Maksoin juuri loput miejän turkin reissusta joten nyt se on totta. Matkavakuutuksenkin otin joten joten taas on yksi asia pois listalta.

Väsy painaa vaikka iltapäivällä nukuin tunnin. Että aivan hirvittää ensviikko kuinka jaksaa ja miten yövuorot sujuukaan...
 
Kuulostaa s4nnn erikoiselta tuo vuotosi, mutta niin kai ne alkuraskauden vuodot voi olla aika erikoisia :/ Mutta luulisi tosiaan, että pian pitäisi näkyä viivakin, ellet sitten kuulu niihin jotka eivät missään vaiheessa raskautta saa vahvaa viivaa vaikka kaikki ok olisikin! Toivotaan, että siellä kyytiläinen pysyy matkassa!

Mikäs on millipillin tilanne? :/ Saitko aamusta testattua ja onko vuoto pysynyt kohtuullisena?
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa uusille! :) Meitä tänne ropisee huimaa vauhtia, ihanaa! Kurkkasin ihan uteliaisuudesta viime kevään maaliskuisia, heitä oli n. 130, että eiköhän meitäkin tule tänne vielä aika joukko :D Että nyt jo pahoittelut mun onnettomasta nimimuistista ;)

Pahoittelut kaikille vuotojen kanssa painiville. Mulla oli esikoisesta vuotoja rv6-7, mutta se oli koko ajan ruskeaa tai "ruostemaista" ja vain pyyhkeiessä noin 3 päivänä eikä sille mitään selitystä löytynyt, isompi ja punainen vuoto voi olla sitten jo eri juttu, mutta pienet vuodot kai aika yleisiä ja vaarattomia..

Eka neuvola on täällä siis 7+5 eli 21.7 ja samalle päivälle vois varata varhaisultran kun kerran tullaan mökiltä kuitenkin siksi päiväksi kaupunkiin :) Varmistuu noi viikotkin kun LA kuitenkin menee taas eteenpäin kun menkoista laskettuna näyttää varmaan puolta viikkoa liian paljon viikkoja mulla, ainakin viivat antoi odottaa itseään tikussa pari päivää siitä kun menkkojen olisiko pitänyt alkaa :)
 
Pikaisesti omat: Turhaan minä pelkäsin ja stressasin tuulimunaa, tänään ultrassa nähtiin pieni murunen ja hieno syke! <3 Vastasi muutamaa päivää pienempää, mutta laskettua aikaa ei muuteta vielä tässä vaiheessa. Olo on huojentunut ja onnellinen, jospa pikkuhiljaa voisi jo alkaa nauttia raskaudesta.
Oireita mulla ei ole juurikaan, mutta eipä ole ollut edellisissäkään. :)

Articuno & baby 6+4
 
Tulee nyt omanapainen teksti, olen ollut 10h päivän töissä niin painun aika lailla suoraan petiin.

Aamulla vuoto oli ennallaan, en päässyt aamuvirtsasta testaamaan. Soittelin päivällä neuvolaan ja sanoi sieltä et kuulostaa normaalilta ja että jos teen huomen aamulla testin ja on selkeämpi kuin aikaisemmat haamut niin ei hätää. Sanoi myös et keskenmenon tunnistaa niistä hyytymistä ym. No alkuillasta niitä pieniä verihyytymiä alkoi pissan mukana tulemaan, työpäivän loppu oli aika vaikeaa
Kun piti pidätellä itkua. Ostin kuitenkin rfsun testit jotta voin vertailla edelliseen.


Mielenterveyteni vuoksi päätin tehdä yhden rfsun heti illalla tunnin pidätyksellä. No viiva oli ihan yhtä tumma ja varma kuin kontrolliviiva mutta silti olo on todellatodella epävarma. Huomisen seuraan ja jos vielä menee pahemmaksi niin pitää soitella päivystykseen.

Anteeksi tekstini on varmaan kamalaa luettavaa, ei ajatus juuri vain kulje.

Millipilli ja dude? 5+0
 
Millipilli No se on hyvä juttu, että viiva oli yhtä tumma kuin kontrolliviiva! Vaikka nuo hyytymät kuulostaa taas kurjalta. Jospa siellä on ollut kaksi ja toinen tulee ulos? :( Voi hitsit, kurja tilanne kun joudut odottamaan mihin tilanne kääntyy.

Ikävä kyllä ne ei taida päivystyksessä tehdä asialle mitään, ellei sitten vuoda kuin vettä saavista ja on muitakin oireita kuin vuoto kuten voimakas huimaus tai kova kipu ym.? Tälläinen kuva on ainakin tullut kun lukee pidemmällä olleita keskenmenoa, että ihminen joutuu aika pitkälle selviytymään kotosalla vuotojensa kanssa. :/
Tuntuu, että asiassa ollaan tosi nihkeitä vaikka ihmisellä olisi kuinka suuri henkinen hätä. Vaikka toisaalta joo, onhan se luonnon valinta sekin eikä sille vaa voi mitään, vaikka tuntuukin pahalta :( Tsemppiä! Toivottavasti asiat selviää johonkin suuntaan!

Articunolle onnea sykkeestä! :) Ihanaa kun tänne alkaa tulemaan vähitellen uutisia ultrista ja sykkeistä. Nyt alkaa itseäkin jo kutkuttamaan, jos sitä saisi huomenna soitettua neuvolaan että saisi varhaisultra-ajankin samalla..
 
Viimeksi muokattu:
Hyytymät oli siis tosi pieniä, sellasia hiukkasimaisia, ajattelin vaan heti että se on lopun alkua. Neuvolasta sanoi että soittoo heti jos oireisiin tulee muutoksia niin sitten näytille. En sitten tiedä mitä se käytännössä tarkoittaa. Kamalaa epätietoisuutta, jokainen vessakäynti pelottaa, jokainen pieninkin vihlaisu saa mielen matalaksi. No pitää vain toivoa parasta ja elää normaalia elämää.
 
Moikka! Ilmottaudun mukaan :)

hokapontas / la 13.3 / 24v / 2.lapsi / KOS?

Tänään plussasin. Raskaus oli toivottu, mutta todellinen yllätys että kävi näin nopeasti, kun esikoista tehtiin melkein vuosi. Esikoinen on vasta 4kk vanha ja on muuten 2014 Maaliskuisia :heart: Meistä tuli tosi ihana maaliskuisten porukka ja toivon samaa tästäkin porukasta. Ehdin varmasti harmittavan vähän tänne kaksplussan puolelle (kun pitää kone avata tätä varten ja tuo vauva pitää melko kiireisenä :D) mutta heti kun pystyssä se salainen FB-ryhmä niin oon mukana! Sinne on helppo puhelimella päivittää ja kiva tutustua kaikkiin pikkuhiljaa :)


onnea kaikille kanssaodottajille ja millipilli, toivon parasta! :heart:
 
Mukavia uutisia täällä, sykkeetkin jo <3 omia ja muiden odotellessa.

millipilli voimia tiedän niin tuon tunteen, älä vaivu epätoivoon nimim. Lääkärin diagnosoima keskenmeno nukkuu seinän toisella puolella. Isoja hyytymiä ja kirkasta verta.

Nyt tää maha on turvoksissa 24/7, tuskin voi vielä muuta olla kun viikkoja niin vähän.

Unto-Helmiina ja Yrmy 5+3 (ehkä)
 
Onpa ollut väsymyspäivä tänään. Aamullinen testi poisti minusta ison kasan epävarmuutta ja "synkistelyä", ja olen viimein antanut itselle luvan olla raskaana :) En enää aloita jokaista vauvaa koskevaa lausetta sanoilla "jos tämä ei mene kesken.."

Iltapäivällä iski aivan mahdoton väsymys, piti nukkua 1,5 tunnin unetkin. Saunassa tuli jotenkin huono olo, vähän pyörrytti. Se on uusi juttu minulle. Olen myös huomannut tunnepuolella muutoksia, meinaa itkettää helposti pienetkin asiat vaikka yleensä olen hyvinkin tasainen tunne-elämältäni.

Tänään tuli yhtäkkiä sellainen olo että meidän Hupsis on poika :D Aiemmin en ole edes miettinyt koko asiaa, mutta yhtäkkiä vaan tuli poikafiilis :) Eiköhän tuokin asia viimeistään huhtikuussa selviä :D

Kuusama ja Hupsis 5+0
 
Nyt on vuodot loppu, mutta edelleen ihmettelen testin tuloksia koska sain siis puikkotesteihin ne viivat mutta digi näytti "ei raskaana". Ehkä nyt sit odottelen viikonlopun yli ja testailen digillä ensi viikon alussa uudelleen. Onneks tänään on miekkosen kanssa kahdenkeskistä aikaa piiiiitkästä aikaa :) Saan vähän muuta ajateltavaa :) Ei pitäs stressata nyt yhtään. Tein huvikseni ovulaatiotestin kun on tullut tilattua noita muutamia niin siihen napsahti 2 tasapaksua viivaa :D Eihän se välttämättä merkitse mitään mutta joskus jostain lukenu et ovulaatiotesti tunnistaa hcg-hormonin. En kuitenkaan usko ihan täysillä siihen :) Ihanaa viikonloppua odottajille <3
 
Sain varattua ajan neuvolaan ja aikoin oikein ultralla kattoa :D sillon on viikkoja 8+0 mikä on jännää, koska edellisellä kerralla terkkari ei ees doppleria käyttänyt ja naurahti kun kysyttiinkin asiasta. Ultrasta ei ees puhuttu..

Olot on ihan hyvät, rinnat räjähtää, ällöttää ja alavatsaa ja -selkää jomottaa. En kuitenkaan oo vielä oksentanu, mikä on ihan positiivista kun kerta kesä anoppilassa asutaan. Silloinhan jäätäis kiinni heti kttelyssä ja anoppi ei oikein osaa pitää suutaan kiinni näissä asioissa..

Tuosta rautalisästä jota joku söi, eikösse ole alkuraskadessa haitallista? Mulla on ollu aina huonot veret ja neuvolassa EHDOTTOMASTI kiellettiin rautalisä 1/3 aikana. Siksi ihmettelen et joku uskaltaa...

Aipan äippä ja mukelo 5+1
 
Millipilli, mulla tuli myös muutaman kerran sellasia hiukkasmaisia hyytymiä. Ihan muutamia. Oli vielä "testipissa" joten eka ihmettelin et mitä roskia mun sisältä tulee. Mut nyt niiden hyytymien jälkeen tuli pregcheckiin viiva, tosin haalea mutta selkeämpi kuin viineviikkoinen haamujen haamu. Toivotaan että kaikki olis kuitenkin hyvin, meillä molemmilla :)
 
Voi että kiitos kaikille, olette ihania ja teette olostani kertaheitolla paremman <3 nyt lopetan tän omanapaisen älämölön ja kerron sitten miten käy tai on käymättä :)

Juu mulle myös neuvolassa sanottiin ettei rautaa kannata alkaa heti syömään jos ei oikeasti ole tarvetta. Minä syön jotain D-vitamiinilisää mitä ostin edellisessä raskaudessa. tarvisi tosiaan ostaa sellainen versio joka sisältää sitä foolihappoa, mis ei edes viime raskaudessa puhuttu :D

Onnea kaikille jotka ovat sykkeen kuulleet :) niitä odotellessa.

Millipilli ja dude 5+2
 
Minä syön rautalisää. Ei siitä mitään haittaa ole. Hyvillä rauta-arvoilla vaan turha. Itse olen kuitenkin täysin kasvisruokailija, joten tarvitsen lisärautaa luultavasti koko raskauden ajan. Samoin joudun uudelleen raejuuston suurkuluttajaksi, että saan tarpeeksi proteiinia. Herneitä ja pinaattia söin kun raskautta yritettiin, mutta nyt sain tosiaan herneistä allergisen reaktion ja en luota tuoreen pinaatin puhtauteen täysin.
Tällä hetkellä ongelma on lähinnä, että en saa mitään ravintoa, kun en meinaa saada mitään muuta syötyä kuin vesimelonia ja mansikoita. Monivitamiinivalmisteita en pysty syömään. Ne haisee niin pahalta, että yökkään pelkästä hajusta. Hajuherkkyyttä muutenkin ollut tässä. Eilen jouduin hävittämään kissoilta ruoan kiposta kun se haisi mielestäni ihan mädäntyneeltä ja rautakaupassa haisi mielestäni todella voimakkaasti vanhan, pinttyneen pissan haju. Kukaan muu ei kyllä haista mitään eli nyt saa tosiaan laittaa raskauden piikkiin.
 
Syön kanssa rautaa, mulla laskee helposti joten pakko. Yleensä menkkojen aikana pidän viikon kuurin, muuten alkaa myöhemmin tulla oireita. B12 on toinen jota joudun välillä tankkaamaan, raskausaikoina laskee. Huomattiin yhdessä raskaudessa kun rauta ei imeytynyt ollenkaan, b12 oli melkein nollassa ja en ole kasvissyöjä.

Ikäeroista..kuopus täyttää tammikuussa 3v, ihan hyvä väli..esikko taasen täyttää 18v :) laajalla skaalalla mennään :)

Eilen alkoi yökötys fiilis, väsymystä oli jo ennen testin tekoa. Digi näytti eilen raskaana 2-3, käväisi eka 3+, mutta hävisi.

Villitusina ja viimeinen villahousu 5+2
 
Liityn teidän joukkoon Millipilli ja S4nnn!

Eilen illalla alkoi vuoto, vain aavistus eilen ja tänään vähän verta, nyt ei enää mitään "tuoretta". Jestas mikä piinaraskaus, ei kyllä hyvältä vaikuta! Soittelin hätäpäissään yksityisiltä aikoja, sain ensi viikon keskiviikolle varhaisultran, se olis kait jotain 7+2 tms? Jos ei tule kaikki pihalle ennen sitä. Pakko oli ottaa ultra-aika, kun tuntuu että jotakin asialle pitää pystyä mukamas tekemään. Näkyyköhän syke jo 8.viikolla eli 7+jotain?

Mies oli niin _ymmärtäväinen_ mun lepohaluja kohtaan että katoin paremmaksi tulla omien vanhempien tykö huilaamaan. En jotenkin jaksanut tähän päälle enää kiukuttelua katsella... No ainakin meidän Mimmi nauttii mummolassa olosta ja mamma lepää ilman kenenkään mielenosoituksia ja ärinöitä.

By the way, kannoin eilen yli 15 kilon laatikoita, joten olkaapa työ fiksumpia ja jättäkää typerä rehkiminen varmuuden vuoksi muille :)

Niin ja hirmuisesti onnea uusille plussanneille :flower:
 
Viimeksi muokattu:
Heipsis

Taas uusia mukaan. Jippii ja onnea =). Eikös maaliskuu yleensä ole ruuhkaisa kuukausi? Meillä ainakin tulee niin klassinen juhannusvauva, megaovis oli just jussina päällä :D.

Mahan turvotuksesta taas. Tunnetteko te kohdun jo päältä päin? Mulla tuntuu se yläreuna tuolla iha alhaalla hävyn yläpuolella. Iha kova alamaha. Muistelen että kolmosen alussa kirjottelin kans samaa silloiseen pinoon. Joku terkka sanoi että heti alusta voi tuntea raskauden kun kohtu tuntuis päälle. Eihän se iso todellakaan ole mut väitän taas sen tuntevani. Ja maha vaa pöllöttää. En jaksa peitellä. Kahtokeet jos jotakuta asia mietityttää =).

Pieni orastava pahoinvointi alkaa pikku hiljaa hiipiä kehiin. Aika iisiä vielä mut tulossa on. Rinnat menny kipeemmäks vasta nyt enemmän, närästys tullut ja väsymys kasvaa. Miehen kesäloma alkoi tänään ja eipä vois parempi ajankohta olla, saan nukkua päivällä :D.Oon vie noita testejä tehny ku sattuu olee. Sofi ttasavahvaa ja yks sellainen vielä on sekä digi. Mietin että en taida uskaltaa tehdä digiä huomenna jos se ei näytäkkään 3+.. teen ehkä sunnuntaina. Ohiksesta oon 99% varma millo omi ja huomenna tulee se 3 viikkoa eli rv5+0.

Nelli rv4+6
 
Uunituore plussannut ilmoittautuu!
La 21.3.15 :) ikää 32 v ja esikoista odotamme!

Kolmesti testattu plussa joten nyt heittäydyn rohkeasti mukaan aiemmista vastoinkäymisistä huolimatta!

Isoja koiria on ja onkin ollut kiva huomata muidenkin painivan mm vaunuasioissa samojen kysymysten äärellä :D
 

Yhteistyössä