*~ Maaliskuun mussukat 2013 ~* Tammikuussa

Meillä kans päädyttiin Emmaljungan Duo Edge vaunuihin, hinta kyllä "hieman" kirpasi... Mutta kai ne sitten menee piiiitkän aikaa ja eroonkin varmasti pääsee jos haluaa :)

Odottelin Kelasta vanhempainpäivärahasta päätöstä, mutta tulikin selvityspyyntö tulonhankkimiskustannuksista. Onko muilta vaadittu viimeisen puolen vuoden ajalta selvityksiä työmatkoista, työmarkkinajärjestön jäsenmaksuista yms.? Ja miksi??
Meillä työnantaja maksaa palkan ekojen kuukausien ajalta, ja on toimittanut siitä lausuntoa Kelaan (en ole itse tietoinen mitä moisessa lausunnossa lukee). Tulot eivät ole muuttuneet puolen vuoden aikana, mutta miksiköhän Kela vaatii jotain lisäselvityksiä?? Onko muille sattunut vastaavaa? Ihan olen ihmeissäni, kun kirjeessä uhataan ettei etuuden määrää voida laskea esittämieNI (=palkanlaskijan esittämien) työtulojen perusteella, jos en toimita selvitystä määräaikaan mennessä. Höh, osaako joku valaista mistä on kyse...?

Jojona 33+3
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa uusille!

Lapsivuodelahjasta en ole kuullut, enkä usko että miehellä moiset käy mielessä. Olis tosi ihanaa kyllä saada semmoinen joku muisto tai joku kiva juttu!:)

Sisätutkimuksesta vielä, tämä viimesin kerta todella sattui. Luulen että jännitin myös kyllä, mutta sekin johtui tasan siitä että en voinu siitä kivusta kovin rentonakaan olla.:D Ja ekaa kertaa koskaan, multa oli tullu vertaki sen jäljiltä. Hyvin niukkaa punertavaa vuotoa on vielä tänäänkin, vaikka tuo tutkimus tehtiin eilen. Onko normaalia?

Tuntu ku se ois survonu kätensä sinne samaan tilaan missä laps lilluu, sen verta kipeetä kyllä teki!

greentea1 31+2
 
Tulin vielä kysymään, että supistaako muita sen jälkeen kun on käynyt pissalla? Mulla supistaa. Myös aaltoileva etova/paha olo on tullut. Tosiaan supistukset lisääntyneet jonkun verran ja yöllä saatan herätä niihin. Niin ja ruokahaluttomuutta ilmaantunut.. Valkovuoto muuttunut myös runsaammaksi ja vetisemmäksi.
 
Viimeksi muokattu:
Imetys toivottavasti onnistuu :) esikoisen kanssa se ei onnistunut niin hyvin kuin halusin, mutta nyt on kokemustakin enempi takana!

Synnytysharjoitusvälineitä olisi ihan kiva kokeilla, mutten raaski maksaa noin kauheeta hintaa niistä :(

Minx Sulla onkin sitten jännät ajat tiedossa lankojen poiston myötä :)

Lapsivuodelahjaa en odota ollenkaan. Jos saan jotain hyviä karkkeja niin se olisi jo mahtavaa :)

( . ) Tänään aamulla olin äitiyspolilla. Makasin ensin käyrillä, jotka olivat ok. Sisätutkimuksessa selvisi, ettei kohdunsuulla muuta muutosta kuin paikat pehmenneet. Vauva on pääalaspäin ja voi hyvin. Painoarvioksi saatiin 2480g (tänään 33+4) ja se on vähän keskikäyrän yläpuolella. Kontrolliajan sain 36+2, sillon katsotaan miten kasvu on jatkunut ja puhutaan enempi synnytystavasta. Jos kasvu jatkuu samalla käyrällä niin todennäköisesti vauva saa syntyä omia aikojaan ja alakautta :) Oon niin onnellinen nyt :heart:

Nallu ja pikkuveli 33+4
 
Jojona, ootko hakenu äitiyspäivärahaa viimeisten 6kk:n tulojen perusteella? Noita tietoja kysytään hakemuslomakkeessa, jos hakee päivärahaa muiden kuin edellisessä verotuksessa vahvistettujen tulojen perusteella. Ne vaikuttaa vähennyksinä päivärahan määrään. Jos päiväraha lasketaan edellisen vahvistetun verotuksen perusteella (nyt vuoden 2011), kela saa tiedot verottajalta valmiina.
 
Sisätilatutkimusta mulle ei oo tehty ku sillon joskus puolessavälissä raskautta ja nyt sitb36 viikolla, kun on synnytystapa-arvio. Pituus oli 3 cm ja kiinteä.

äitiysraha päätös on kuulema tehty maanantaina, ku aloin kyselee sitä. Mullahan alkaa äitiysloma maanantaina eli perjantai on viimeinen työpäivä. Tänään tilasin kakun ja teen muutaman suolaisen piirakan tarjottavaksi töihin.

Täällä ollaan koko ajan kipeänä. Uuden vuoden jälkeen oli tyttö tosiaan viikon kipeä, minä olin viime viikon. Ehdin olla maanantain ja tiistaiaamun töissä, kun soittivat hoidosta, että tyttö on oksentanut. Onneksi tänään ei enää ole tullut ököä, eli pääsen vielä töihin kahdeksi viimeiseksi päiväksi. Hommia meinaan on riittänyt. Onneksi olen pystynyt tekemään töitä kotona, niin ei stressaa liikaa. En halua jättää liikaa tekemättömiä hommia muille.

Mä sain lapsivuodelahjan viimeksi. Se oli kaulakoru, joka kuvasti minua ja vauvaa.

Imetyksestä en osaa sanoa muuta kuin että kannattaa pitää rinnoistaan tosi paljon huolta. Eli heti kun on paakkuja, lypsää ne joko itse tai imettämällä ja pitämällä esim. Lämmintä kaurapussia rinnalla. Meidän tyttö ei edes suostunut kotona juomaan pullosta, vaikka sairaalassa annettiin myös pullosta pienen koon vuoksi. Välillä sekin kyl oli rasittava, kun ei voinu olla pois muutamaa tuntia kauempaa.

Hiusten värjäyksestä olen muutaman kerran värjännyt kampaajalla ja nyt meen ens viikolla, kun ei sit seuraavaa kertaa tiedä, milloin pääsis.

SMV78 34+2 (kai)
 
Viimeksi muokattu:
Koira on raskauteni takia ihan sekasin
Nyt se huutaa ulkona kaikki vastaantulijat, ihan ikää ja kokoa katsomatta! Siis se nousee takajaloilleen ja sitä saa ihan kunnolla pidellä ku se hyökkis muuten niitä päin. Ja huuta ja räksyttää. Ainoastaan alle kouluikäiset lapset välttyy näiltä ikäviltä kohtaamisilta ja aikuisista etenkin vanhukset ja miehet ovat pahimpia!
Se on raivostuttavaa/noloa ja inhottavaa, kun se on niin kova vahtimaan mua nytten.

Mielenkiinnosta tätä huvittavaa asiaa kohtaan haluisinkin kuulla että,onko muilla koirat ruvennu raskauden aikana tällätavoin puolustamaan/vahtimaan lenkeillä taikka ihan muutenkin?

Muutoin toi koira on oikein lupsalla, ihmis ja lapsirakas tapaus. Alussa tietty aina kaikkia kohtaan vähän arkaileva mut reipas ja ihana muuten!

greentea1 31+2
 
Dania87 oon kans ressannu tota "ällö"-asiaa, että miten siltä voi välttyä. Enkä tieny et sairaalas voi synnytykses tehä tommosta tyhjennystä ja katetrointia. Oon suunnitelu ja haaveillu kans et jollain apteekin litkulla sais ainaki ne pahimmat pois ennen sairaalaan lähtöä. Käyännös en viel tiiä miten se onnistuis, ku ikin ei voi tietää milloin se lähtö tulee ja kuinka kiireellä.:D

Kuinkahan yleistä on et ponnistuksessa muutkin "tavarat" tulee pihalle..?

greentea1 31+2
 
piikunen: viimeisen verotuksen perusteella hain äitiyspäivärahaa. Kävin ihan Kelan sivuilla katsomassa vielä hakemusta ja kyllä se siellä lukee... Mutta palkanlaskija on erikseen maininnut työtulot puolen vudoen ajalta, mahtaakohan se nyt sekoittaa Kelaa?!? Olen ihan pihalla noista laskuperiaatteista ja tietysti mielessä on kauhukuvat siitä, että viimeinen puolivuotta vaikuttaa vielä laskevasti äitiyspäivärahan suuruuteen, kun olen joutunut olemaan niin paljon sairaslomalla erinäisten raskauteen liittyvien vaivojen vuoksi :(

Lapsivuodelahja?!?!? Tämän kuulin ensimmäistä kertaa! Mutta jos se menee samaan kastiin kuin huomenlahja, niin ei varmaan ole tulossa :D

Täällä myös supistelee välillä kovastikin jos on kova pissahätä ja samoin vielä sen jälkeenkin... Muuten supistelut ovat rauhoittuneet saikulla ollessa, töissä ollessa meinasi toisinaan mennä ihan jalat alta :(

Jojona 33+3
 
Toi ulostaminen ponnistuksen aikaa taitaa olla aika yleistä. Mä hermoilin sitä esikoisen aikaan. Yritin käydä salissa kakalla, et ei tulos pöydälle. Mut tulihan sit. En vaan enää välittäny siin vaihees siit enää yhtään. Enkä mä enää jaksa stressata siitä. Sitä tulee. Se on luonnollista, ku samoilla lihaksilla pusaa vauvaa ulos.
Tääl oksennustauti jyllää Viel. Luulin, et pääsis töihin huomen, mut tyttö heräskin, ja anto tulla. Oltii molemmat oksennuksessa ja lattia.
 
Pikavastaus vaan Jojonalle: Kela laskee päivärahat 6 kk:n perusteella vain jos tulot on nousseet yli 20%. Eli ei huolta, ei ne sillä perusteella ala summaa tiputtamaan! :)

Tuun kirjottelemaan kuulumisia myöhemmin paremmalla ajalla...
 
Täällä ollaan taas "lepäilemässä" sairaalassa :( Supistusten takia tänne jouduin. No kaikki kuitenkin ilmeisesti ihan hyvin. Lääkäri ei oikein kertoillut mitään tutkiessaan joten pitää kysellä huomenna hoitajilta. Antoivat täällä nyt sitten supistuksia rauhottavaa lääkettä ja varmuuden vuoksi myös ne vauvan keuhkoja kypsyttävät kortisoni pistokset. Jotenkin vaan inhottaa tää tilanne kun jos kaikki on kunnossa supistuksia lukuunottamatta niin miks pitää nyt makuuttaa sitten täällä osastolla... Ihan perseestä :|. Toivottavasti pääsis huomenna jo kotiin.

Nii, joku kyseli siitä ulostamisesta synnytyksen aikana... Eli mun käsittääkseni se ei ole kovin harvinaista. Kun ei voi ponnistaa ja pidättää samaan aikaan. Monellahan käy silleen että kun synnytys käynnistyy niin suoli tyhjenee jo kotona "automaattisesti" joten sillä säästyy synnytyspöydälle ulostamiselta ;). Ja toisaalta ei siinä synnytystilanteessa kyllä mitään ulostamisia ajattele kun haluu saada sen lapsen sieltä vaan mahdollisimman nopeasti ulos.

Noh, taidan kokeilla saako täällä sairaalassa nukuttua (epäilen). Öitä!


Sannamary ja sissi 33+3
 
Koirasta raskausaikana. Meidän koira sai elämänsä ensimmäisen valeraskauden miun raskauden alussa (ikää neljä ja puol) ja on tuo rasittava nykyäänkin. Se tuijottaa minuu koko ajan ja vahtaa missä menen, haluis nukkua vieressä ja koko ajan pitäis olla häntä rapsuttamassa. Muuten ihana tapaus, mutta kun se on kuitenkin ihan iso koira, niin se on ärsyttävä tollasena sylikoirana nyt, potkii mahaan aina kun änkeää syliin. Ja tää meidän koira ei siis hauku koskaan, niin nyt on ruvennu ovelle ärisemään jos mie avaan sen. Jos mies avaa, ei Tessua kiinnosta :D
 
mam Miulla on ollu etova olo jo viikon ainakin, yöllä varsinkin! Pari päivää sitten oksensinkin. Ärsyttää nää loppuraskauden vaivat. Supistuksia miulle tulee yleensä sitten kun rauhoitun alas, eilen illalla oli napakoita suppareita jonkunverran sohvalla loikoillessa. Yöllä oon heränny monesti siihen että alamaha on todella kipeä mutta jatkanu sitten unia, en ole oikein varma onko ne ollut supistuksia kun oon ollu niin väsynyt.

Synnytyksestä
Suoli on tyhjentynyt supistusvaiheessa ruokahalukin on vähentynyt synnytystä ennen joten ei ole paljon ollut mitään tyhjennettävää. Katetria ei ole laitettu miulle koskaan, toivon ettei nytkään laiteta.

Jännitys vaan kasvaa tulevasta synnytyksestä ja vauvasta.. Jaiks..
 
Aah mitä luksusta! Mies on esikoisen ja koirien kans porukoittesa luona ja sain nukkua yli kahdeksaan! Eilen oli viimeinen työpäivä ja kovasti sain työkavereilta tsempityksiä :) Nyt minulla onkin aikaa kirjotella rauhassa kunnon romaani kun mikään ei keskeytä! :)

Bingo Täällä kans mies alko "sekoilemaan" kun tuli synnärille lähtö! Minä olin jo siinä aiemmin soittanu et alahan tulla kotiin, taitaa olla lähtö lähellä niin mitä mies tekee kotona? Alkaa järjestelemään vaatekaappia! En muista yrittikö se etsiä sieltä jotain parempaa paitaa päälle vai mitä. Minä katoin monttu auki et mitä helv*! Kyllä se sit matkaan suoriutu kun minä ärähdin :D Et tais vähän esikoisen synnytys sit kuitenkin jännittää... :)

Triida Minä just tuossa pari päivää sit ajattelin sitä minun synnytyksen alkua kun olin jo heti alkusupistelujen aikaan ihan toimintakyvytön ja puhaltelin pöytään nojaillen että joku toinen varmaan ois siinä vaiheessa ollu vielä ruokaostoksilla Prismassa! :LOL:

Lapsivuodelahjasta en minäkään oo kuullu. Mieheltä tuskin mitään saan mut vieraat toi viimeks kukkia, suklaata ja skumppaa :)

Rena minulla on semmonen kymmenkunta bodya ja potkuhousuja vähän vähemmän. Niillä ajattelin pärjätä. Bodeja varmaan enemmän likaantuu jos tulee pukluja.

Greentea1 Ei oo kyllä minulla ikinä sisätutkimus sattunu noin eikä verta tullu. Onkohan ollu sit tosiaan kovakouranen lääkäri vai jotenkin paikat muuten hellänä? Kannattaa varmaan neuvolassa mainita niin osaavat kertoo onko se ihan normaalia. Meillä ei oo koirat muuttaneet käytöstään milläänlailla, en oo ainakaan huomannu.

Sannamarylle voimia vuodelepoon, toivottavasti pääset pian kotiin!

Dania Minulle laitettiin katetri siks kun epiduraalin laiton jälkeen alapää oli niin turta et pissaamisesta ei tullu mitään vaikka kuinka yritin. Mulla ois rakko räjähtäny ilman katetria kun oli pitkä synnytys ja mulla kuivu suu niin oli pakko hörppiä vettä vähän väliä. Ja tuo kakantulo synnytyksestä on varmasti tosi yleistä, kätilöt osaa kyllä olla todella hienovaraisia, ei sitä itse edes huomaa välttämättä. Ja sitten tuplaällövaroitus. Synnytyksen jälkeen sillä alapäällä vasta oma elämä onkin! Joko mikään ei toimi tai sit toimii ihan omia aikojaan! En taida kertoo tarkempia esimerkkejä...! :D

Kiitos kaikille kantoliinakokemuksista! Pitääpä perehtyä noihin kantoliinakanavan sivuihin ihan ajan kanssa. Kantoliinakin putkahti postilaatikkoon eilen (nopeaa toimintaa!), pitää alkaa harjotella sen käyttöö!

(.) Minä ajattelin alkaa kans ompelemaan kun tässä nyt on sitä AIKAA! Meinasin tehdä imetystyynyn (vanhoista muhkuraisista tyynyistä saa hyvät täytteet) ja kauratyynyn. Niihin minun taidot varmaan riittää! :D Ompelukonetta en oo käyttäny varmaan yli 10 vuoteen!

Särö ja Jalo 34+6
 
Lapsivuodelahjaa en odota saavani.

Synnytyksestä Esikoisen kanssa tyhjeni suoli heti kun supistukset alkoi, eikä synnärillä laitettu peräruisketta. Ilmeisesti kuitenkin jotain pientä siinä ponnistaessa siihen sängylle tuli. Itse en olisi koko asiaa edes huomannut ellei kätilö olisi sanonut. :D

Supistuksia on alkanut olla useammin. Ei kipeitä vaan harjoitussupistuksia, muutamia vähän kipakampia supistuksia on kyllä tullut, usein seisoessa ja alas istuminen auttaa.

Sannamarylle tsemppiä sairaalassa köllöttelyyn.

Tervetuloa uusille!! Tsemppiä kaikille sitä tarvitseville!

(.) Eilen tuli siivottua esikoisen huone. Oli kyllä iso urakka, onneksi tätini ja äitini tuli apuun, en olis saanu sitä millään tehtyä yksin. Hommaan meni 5,5 tuntia! Käytiin siis kaikki laatikot, hyllyt ym läpi. Ajattelin, että sieltä lähtee paljon tavaraa varastoon, mutta todellisuudessa varastoon lähti 2 pientä lelupussia. Roskia taasen tuli 12 pussillista ja 2 isoa pinoa pahvilaatikkoaskarteluja!!!! Noista roskista 2/3 oli pelkkää askarteluja ja piirrustuksia (joo, tuotanto on lievästi sanottuna pientä tuolla likalla) ja loput rikkonaisia leluja tai muuta sellaista rompetta mitä saa esim. Hesestä. Kyllä kolotti joka paikkaa illalla, enkä päässyt sohvalta yksin ylös, miehen piti auttaa. :D Ihme kyllä supistuksia ei tullut hirveästi.
Nyt pikkaisen köllöttelemään, tuli taas nukuttua yö huonosti.

CandleLight ja poju 34+4
 
Nallu mahtavaa, että vauvasi ei ole kasvanut liian isoksi. Jospa se pysyisi samalla käyrällä ja saisit synnyttää sen alakautta.

Bingo ei mua ole varsinaisesti ohjeistettu lyhentämään iltapalan ja aamupalan väliä. En vain ole uskaltanut kasvattaa iltapalaa, koska en jaksa sen takia olla valveilla ja mitata verensokereita. Ajattelin kokeilla normiväliä, kunhan flunssa helpottaa. Miten alhaiseksi sulla on mennyt sokerit? Mulla aiemmin pysyi 4 pintaan, mutta nyt meinaa karata alle 3,5.

Lapsivuodelahjasta tai vastaavasta olen kuullut ja tavallaan viimeksi sainkin. Lähdettiin myöhemmin perheen kanssa ulkomaanmatkalle. En tiedä tulenko nyt saamaan mitään. Lahjasta tulikin mieleen, että onko teillä jonkilaista äiti-lapsikorua? Haluaisin sellaisen, mutta vielä en ole löytänyt mieleistä. Haluaisin mahdollisimman ajattoman, ettei siihen ehdi kyllästyä. Millaisia teillä on tai haluaisitte?

Jojona mun mielestä kela siitä huolimatta tekee muita laskelmia, jotta saisit parhaimman mahdollisen edun. Olin yllättynyt, kun mun rahat lasketaankin tämän saikun pohjalta eikä edellisen lapsen äitiyspäivärahojen mukaan (lapsi alle 3v). En tiedä onko tästä apua, mutta soita kelaan, niin saat varmasti oikeaa tietoa.

Mam mulle tulee välillä supistuksia pissalla käynnin jälkeen. Käyn yleensä kerran aamuyöstä vessassa. Silloin supistaa jo herätessä. Mulle tulee lisäksi menkkamaista kipua selkään ja vatsaan.

Dania mullakin tuntuu harvemmin liikkeitä kylkiluissa, vaikka vauva on raivotarjonnassa. Mulla se johtuu siitä, että vauva pieni ja asustelee hyvin alhaalla.

Sannamarylle tsemppiä. Tuskin ne pitävät sua kovin kauan siellä, jos kortisonit annettu ja tilanne rauhoittunut. Sinullakin pian ylittyy 34 viikkoa.

Täällä supistukset ovat voimistuneet ja pidentyneet. Päivystykseen olen soitellut, mutta ei kuulemma ole tarvetta mennä. Ilmeisesti 34 viikon täyttyminen muuttaa heidän suhtautumistaan. Eilen mittasin yhden supistuksen kestoksi noin 5min. Kipu oli pahempaa kuin menkkakivut, mutta vielä siedettävä. Niitä tuli muutama yöllä ja aamulla taas, kun oli kova pissihätä. Ei tässä muuten mitään hätää ole, mutta mietin, mitä ne tekee langoille/kohdunkaulalle :O


Minx 34+0, POKS!
 
Minx: Jep... uskoisin et ollaan ensimmäisiä jotka nyytin saavat syliin... Vielä kuitenkin saisi muutama viikko vierähtää. :) Ja sulla se seuraava päämäärä onkin jo hyvästi näköpiirissä, lankojen poisto päivä. ;) Mä kans toivon et maanantaina antaisivat leikkauspäivän mulle ni ois jokin "päämäärä". Se auttaa tässä lähes "pakkolevossa" jaksamaan ku on jokin mihin sekin päättyy.. (sit leikkauksen jälkeen varmaan ihan mielellään makoilisin kipeenä mut taitavat patistaa sit liikkeelle et alkaa parantumaan nopeemmin.. ;) )

Lapsivuodelehjasta
en minäkään oo kuullu... Ukko toi jotain suklaata esikon aikaan ku pyysin, ei muuta. Meidän sairaalaan ei kukkia saa tuoda huoneisiin ni kaikki toi sit kotiin vasta ku tulivat vauvaa katsomaan. :) Eli eipä taida olla lahjnoista tietoa ainakaan ukon puolesta, luulen et 4-vuotias esikoiseni vois ennemminkin haluta tuoda sairaalaan jotain mulle ja vauvalle. ;) Tyttö nimittäin teki ihanan eleen noin nuoreksi ihan omatoimisesti kun yks ilta toi itse mulle hamahelmistä tehdyn sydämen ja sanoi et: "Tämän minä käyn laittaan sinne sinun sairaalakassiin että voit sitten tätä siellä sairaalassa katsella jos minua tulee ikävä!" :heart::'( Kyllä kuules hanat aukes tältä hormoonikimpulta... :) Olin sille vaan aiemmin osastoreissuista puhunu et en haluais sairaalaan makaan ku tulee kotiin teitä ikävä. :) Siitä oli sit ajatellu et josko se sydän helpottais oloa äitillä. Ihana! :)

Suolen tyhjeneminen
hoitui esikon aikaan ihan luonnostaan ennen sairaalaan lähtöä kotona, kipeiden supistusten alettua ja loput viel sairaalaan päästyämme. Jokin pikku kökkänä oli kuulemma tullu ponnistuksen yhteydessä, mut senkin kuulin jälkeenpäin ja eikä kyl siinä vaiheessa kiinnostanu pätkääkään vaikka ois hanuri ruutannu seinälle asti kunhan olo helpottui ja lapsi saatiin maailmaan. :) Peräruisketta eivät meidän synnärillä laita tietääkseni nykyään enää, antavat luonnon hoitaa asian, vaikka sitten siihen pöydälle. ;) Mulla oli kyl oudon hyvät lihakset pissan pidättämiseen esikon synnytyksessä, avautumisvaiheessa kävin normaalisti suppareiden välissä... sit tietty meno meni hurjaksi ja ei tullut käytyä pitkään aikaan ja kun synnytys oli ohi ja pari tikkiä saatu iski kamala pissahätä... siitä synnytyspöydältä sit heti vessaan vaan ja tietääkseni ponnistaessa ei tullut... Jännä vaikka rakko oli ihan täys. :)

Sannamarylle tsemppiä osastolle, ihan hanurista siellä maata, tiedän. Mut vauvan parhaaksi, se auttaa jaksamaan! :) Ilmoitahan mitä lääkäri sanoi ja pääsetkö kotiin??

mam:
Mulla kans suppailee napakammin jos rakko täys ja pissaamisen jälkeen myös...

( . ) Supparit rauhoittui eilen tehokkaalla levolla! Ja yöksi nappasin panadol 1g ja nukuin paljon paremmin, mitä nyt vessassa hyppäsin sen 3-4krt kuten lähes joka yö. : / Mulla kans alavatsakivut herättää öisin ja joudun meneen pissalle tai ainakin vaihtamaan asentoa... Taitaa olla nyt sitä lantion löystymistä lähentyvää synnytystä ajatellen... Tosi ikävää jomotusta/vihlontaa kyllä! Ja pahentunu nyt viime viikkona kamalasti. :( Mut tän kestän kunhan suppailut pysyy aisoissa ettei synnytys käynnisty ennen sektiopäivää ja et vuotaan ei enää alkais...

Tänään siis parempi päivä... kun vaan malttais olla rauhassa ettei ens yö taas valvota. : /
Jep, ja ylihuomenna eka virallinen äitiyslomapäivä. :) Hih, tosi outoa ku en ikinä ois vaivojeni kanssa uskonut et näin pitkälle pötkin vauvan kanssa samassa kropassa ja viel kotona ollut nää viime viikot, eikä osastolla! Elämän pieniä iloja! :heart:

Nopponen 34+5 (2vk ja 1pv täysiaikaisuuteen!)
 
Viimeksi muokattu:
Minx, miusta on ihanaa että jos hoitohenkilöstö suhtautuu turvallisin mielin niin itekin voi sitten olla rauhassa. Jos lääkärit on ihan paniikissa ja hukassa niin itelle tulee ihan hysteerinen fiilis!

Lapsivuodelahjan mie haluan tosiaan, kun kielsin miestä hankkimasta mitään jouluksi tai nyt on synttärit parin päivän päästä, mut lapsenn kunniaksi mie haluan lahjan.

Olis kiva järkätä sellaset baby showerit, mutta muutamaa lukuunottamatta kaikki miun ystävät on tässä raskauden aikana kadonneet, meidän häiden jälkeen (lokakuussa) hävisivät. En tiiä, johtuuko sitten siitä että ovat nuoria niinkun mekin ja opiskelijoita, että ajattelevat että en oo enää mitään muuta kun raskaana oleva mamma ja vaimo? Oon ite pyytäny heitä kymmeniä kertoja kahville keskustaan ja kuulumisia kyselly, mutta heille ei ikinä käy eivätkä ehdota toista aikaa. Sitten kauempana asuvat ei vastaa puhelimeen. Nää on kaikki sellasia ihmisiä joita pidin todella läheisinä ystävinä. Nyt on oikeastaan enää yksi jääny jäljelle, hän asuu onneks samassa talossa :heart: Se olis raukka halunnu järkätä miulle nuo juhlat, niin aloin vaan itkee etten halua että ihmiset pakolla sinne vääntäytyy tai että kahdestaan päädytään olemaan..
Sen takia mie haluun sen lapsivuodelahjan:) Ja mies haluaa miulle sen antaa.

Aloin virkkaamaan tilkkutäkkiä vauvalle. Oon surkea virkkaamaan, niin teen vaan söpön värisiä neliöitä :D

Nippa ja Pablo 33+5
 
Tervetuloa Uudet Zuza ja Könkkänä =) laitetteko molemmat lasketut ajat,niin saan laitettuu teidät listoille.

Voimia Minx ja Sannamary

Kyselyä oli aiemmin tuosta leikauspäivästä,minulla 6.2. on seuraava neuvola,niin silloin vasta saan lähetteen joko tänne aluesairaalaan äitiyspolille tai KYS:iin. Siitähän tietysti oma aikansa menee ennenku aika tulee ja saa sen leikkauspäivän tietää. Se käynti tulee n. 36 viikolle. Ite laskin jotta se 38+ viikot tulisi viikolle 10,jolloin leikkaus varmaan olisi. Mutta saa nähä.
Kauhea väsymys nyt tullut ja ollut,vois vaan nukkuu...Onkos muilla väsymystä? Ja turvotus tietysti vaivaa...


Jemimi ja pikku-ukko 32+4
 
Viimeksi muokattu:
Koirasta meillä tuo aikuisempi narttu alkoi melkein heti vahtimaan mua kun olin raskaana, se sen vaistosi jo ennen kun me tiedettiin asiasta mitään.. :heart: Ei se muuta tee, kun murisee kaikille ja kaikelle ja kävelee mun vieressä. :D

Baby showerista mäkin oisin kysellyt, aikooko muut sellasia järkätä ja millaisia ne yleensä on? Mä olen miettinyt, mutta sitten en tiedä onko se just sellasta mihin ihmiset väkipakolla tulevat.. :| En sellasta kuitenkaan halua..

Mä en ole saanut myöskään nukuttua aikoihin ja heräilen yöllä nykyään tunnin parin välein ja siinä neljän aikaan valvon sitten pidempään, kun en saa unta. :( Huoh.. sitten viimestään puol seiska herään, enkä saa nukuttua, mutta en viitsi liikkua mihinkään, kun en halua miestä herättää, se kuitenkin joutuu töihin mennä.. :(

Tänäänkin aloin puol kaheksalta sitten siivota vessan kaappeja ja jynssäsin kaikki hyllyt ja kävin tavarat läpi, heitin roskiin vaikka kuinka paljon kaikenmaailman purkkeja.. mistä niitä oikein kasaantuu.. :x Nyt olen sitten siivonnut vessan, pessyt pyykkiä monta koneellista, roudannut peitot ja tyynyt pihalle tuulettumaan, laittanut vauvan juttuja paikoilleen ja kai sitä kohta pitää ulos lähteä, vaikka siellä vähän kylmä onkin.. Selkä on vaan tosi kipeä jo eilisestä kävelystä, mutta mä en kestä tätä paikallaan oloa.. Miten ihmeessä sais ajan kulumaan? En tykkää mistään neulomisesta tai käsitöistä.. :D Ja selkä kipeytyy myös pitkään seisomisesta, joten leipominenkaan ei ole hyvä idea. Lukea ei huvita.. :D

Eilen käytiin hakemassa vielä loputkin vauvajutut kaupasta ja mulle pari imetyspaitaa, toisinsanoen yks imetyspaita ja henkkamaukalta kasa alennuksessa olleita spagettiolkain toppeja. :) En ajatellut maksaa itteäni kipeeksi niistä imetysvaatteista. Tosi kalliita ne on. :( Yhet imetysliivit pitää vielä hakea. :)

Sori tästä romaanista, tuli vahingossa paljon tekstiä.. :x

Pikku M 33+5
 
Moikka!
Mitä olette tarjoilleet / ajatelleet tarjoilla työkavereille vikana työpäivänä?
Mulla on huomenna viimeinen päivä, ja ajattelin, että jos päiväkahville veis jätskiä ja siihen vauvojen hedelmäsosetta kaveriks ;) Meillä on yks keliakia-tapaus, niin mitään en halua leipoa, kun sitten hänet pitäisi jättää ilman (tai opetella leipomaan jotain gluteenitonta). Toi jätski ja sose olis ainakin helppo ratkaisu. Ajatuksia?

Terv. Posteljooni 34+5 (?)
 

Yhteistyössä