*~ Maaliskuun mussukat 2013~* Maaliskuussa ~ Meidän kuu!!! ~

Kiitos kovasti onnitteluista!:) ja onnea myös muille vauvaantuneille!

Tässä tarkempaa tarinaa nyt, kun vauva nukkuu.
Elikkäs 20.3 yönä n. Klo 2.30 alkoi napakat kipeet supistukset, n 5-3 min välein. Nousin ylös sängystä ja kun kävely ja jyväpussi, eikä gramman panadolikaan enään auttanut niin aattelin soittaa synnärille. No siinähän sitten alettiin lähtöä tekee, supistukset paheni kipeämmiksi ja tiheentyi 3-2 min välille. Reilu puolentunnin automatka tuntu ihan uskomattoman pitkältä ja jokaiset punaiset valot risteyksissä sai mut ihan hulluuden partaalle!:D vaikka kovaa ajettiinkin.. No sairaalaan päästyäni kätilö teki sisätutkimuksen ja olin 4cm auki. Siitä 10 min ja olin jo sentin lisää. Lähettii samantien synnytyssaliin ja sain epiduraalin, olin tosi nopeesti jo sitte sen 10 min auki. Eli sairaalas oltiin yöllä puol 4 aikaa ja aamu kuudelta alotettiin ponnistelee. Epiduraalista oli kova apu, mutta just viimehetken ponnistuksiin oli sen vaikutus jo hiipunut ja se teki niin pirun kipeetä! Laps synty siis vähän ennen 7 aamulla ja napanuora oli kiertynyt sekä kaulan, että jalan ympäri. Minkä vuoks tuli kiire niissä vikoissa ponnistuksissa ja eppariin vedettiin pieni viilto. Vaan sepäs ei auttanut ja sainkin 3 asteen repeämän!! Ja lähdinkin siitä aika suoraa kirurgin pöydälle. Sain siellä spinaalin operaatiota varten, mikä kesti muuten aika kauan. Ja nyt on paikat tikkiä täynä ja olo myös sen mukainen.
Että sellainen tarina! Kuulun niihin yhteen prosenttiin synnyttäneistä keille käy synnytyksessä näin.:/ ja toipuminen nyt sitte kestää mulla vähän pidempään.
onko täällä muita keillä olis tai on joskus revennyt synnytyksessä pahemmin? kuinka ootte toipuneet siitä? Ja kauan meni?

Greentea1 ja poikkeli 1vrk.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: SaHi80 ja pepper83
Heippa kaikille ja onnitteluja kovasti nyytin saaneille!
Täällä ollut tietokone tiltissä enkä ole päässyt kirjoittelemaan, onneksi lukeminen onnistuu kännykällä, en vain 'osaa' kirjoitella kännyllä. Uusi puhelin ja jotenkin ollut muuta mielessä kuin opetella käyttämään puhelimen nettiä.
Huhtikuulle taitaa mennä synnytys täälläkin, ei ainakaan oloissa ole muutosta tullut, henkisesti tosin voisin lähteä synnyttämään vaikka heti. Joka päivä joku soittaa näitä jokojokojoko-puheluita, kyllästyttää!:mad:
Salaista kerhoa jo kovasti laitatte pystyyn, toivottavasti meikä mattimyöhänenkin pääsee mukaan, muutenhan tässä tulee vieroitusoireita teidän jutuista, mulla on kaverit jo tehneet lapsensa aikoja sitten, vauvoja on vain kauempana asuvilla kavereilla, joten olen jäänyt ihan koukkuun teidän juttuihin, vertaistukea netistä...:p
Tänään poksuu rv 39, eiks vois jo lähtee synnärille?
Nanso+Napero 39+0
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: nippatäti
Vauvauutisia taas paljon! Onnittelut Amanda, Triida, Greentea, Como ja Amy! :flower:

Perhepeti
meillä on 160cm leveä sänky ja hyvä kun miehen kanssa mahdutaan siinä nukkumaan! Eli vauva tulee nukkumaan omassa sängyssään. :)

( .) Kyllä se vaan vielä tuppaa neuvolakäyntiä, ennen äitipolille menoa. Tai jospa vauva päättäisi syntyä ennen maanantaita, niin ei tarviis mennä kumpaankaan! Heh, toiveajattelua..

Millap 40+1
 
Onnea taas uusille vauvautuneille !!!

Neuvolassa käyty ja Kirppu vihdoin 3kg ja pituuttakin 49cm:)
Ens viikolla piti olla aika Hyvinkäälle lääkäriin ja labroihin, mutta kuinka ollakaan, he olivat unohtaneet laittaa meidät jonoon.. No, ensimmäinen vapaa aika oli vasta 11.4, eli sinne asti saadaan olla käymättä enää edes joka viikkoisessa punnituksessa!!
Toooosi hyvä mieli.

Salaisesta ryhmästä: juu ei oteta ketä vaan sinne, muutenhan se ei ole enää salainen!!

Zuza ja kirppu reilu 6vk
 
  • Tykkää
Reactions: pepper83
pepper minä mietin kans tuota et jos rakko ei tyhjene kunnolla et johtuis siitä..se tuntui kyllä tosi ikävälle : /

Neuvolassa kaikki suunnilleen ok! Paino oli onneks tällä kertaa laskenu vajaan kilon :)
verenpaineet oli himpun koholla mistä terkkari tuumas et sekin viittais hieman lähestyvään synnytykseen ja muutenkin arveli kun kuunteli mun oloja ja oireita että ei ainakaan käynnistykseen asti mentäis. Vielä en saanu yliaikaiskontrolliaikaa vaan maanantaille neuvola-ajan ja sitten vasta varataan aika. Ja meinas et se olis mun tapauksessa viikon päästä torstaina ja kuulema mahdollinen käynnistys aloitettais kans sillon kun muuten menis pääsisäisen jälkeen.
Kysyin myös vähän painoarvioo kun oli nyt kokeneempi terkka niin tunnustelujen jälkeen sano että selkää tällä ainakin löytyy pitkästi ja painosta meinas että ehkä ei vielä ihan neljää kiloo :whistle: että joo siinä se kun aiemmat veikkaukset on ollu et ei niin iso olis kun tuo kuopus |O mut veikkaushan toi tietty vaan on ja sano vielä et kun on pitkä vauva niin vähän hankalampi painoa arvioida.

Välillä meinaa supistella ihan napakastikin muttei tiheesti ainakaan vielä. :popcorn:

Aippa3 40+2
 
greentea1 sullapa oli nopea synnytys. kiitos kertomuksesta.:flower:

hyvin on kirppu kasvanut zuza, nyt varmaan voi mennä ihan normaalisti arki!?:)

taas on näköjään tämmöinen päivä vähästä aikaa et pystyy täällä pyörii melkein koko ajan.:D

ärsyttää nää supistukset jotka vaan aiheuttavat vatsan kovenemista ja hengen ahdistusta muttei sen enempää, sais olla napakampia....:kieh:
 
Heippa pitkästä aikaa kaikille. :)

Mä en ole ehtinyt lukea itteäni ajan tasalle teidän kirjoituksissa ja päätin, etten lähe kirjottamaan tänne mitään ennen kuin olen päässyt mukaan teksteissä.. No joka päivä olen lukenut, mutta tekstiä on tullut niin paljon, että on ollut mahdoton päästä mukaan, tänään sitten viimein, kun vauvan sain nukkumaan ja itse olin jotenkin tolkuissani niin pääsin loppuun saakka. Mitään en oikeestaan kuitenkaan enää muista niistä vanhemmista kirjotuksista tässä univajeessa... anteeksi :x

Kävin laittamassa kanssa pyynnön salaseen ryhmään. MIten mä nään, että olenko päässyt sinne sitten? :)

Onnea kaikille uusille vauvan saaneille! :) Ja tsemppiä vielä kasassa oleville, onneksi ei teilläkään montaa päivää enää ole jäljellä.. jos tuo nyt mitään auttaa, ärsyttää ehkä vaan. :(

Meillä yöt on ihan kamalia, tuo ei nuku. Haluaa olla tissi suussa tai sylissä tai vaippaa saa vaihtaa. Viime yönä sitten jo luovutin ja annettiin pullosta lisämaitoa ja saatiinkin se nukahtamaan heti ja saatiin ekaa kertaa paremmin nukuttua. :) Nyt ajattelin sitten pumpata öiksi kerralla maitoa kunnolla ja pullotella yöt ja pumpata yöllä helpotuksen.. näin ainakin siihen asti, että tissillä imettäs eikä saatas raivareita ja, että itse jaksasin paremmin, kun olisin saanut levättyä..

Olen nyt kolmena päivänä käynyt koirien kanssa lenkillä, kun mies vielä kotona, ihana sää tuolla ja tunnin mennyt.. painokin on tässä 12 pv tippunut jo sen 12 kiloa, mutta vielä on 10 jäljellä. :D Mäkun sitä painoa keräsin kivasti, mutta kun siihen normipainoon pääsen takas ja eiköhän se pian onnistu, kun pääsee urheilun aloittamaan. :)

Mä olen kanssa miettinyt tuota koirien ulkoilutusta, kun mies menee töihin.. että miten nuo aamut oikein sujuu.. :O meillä kun tuo yksi on vielä aika pentu vasta puolivuotias ja aamusin, ei nyt mikään kiire ole, mutta kyllä aika pian pitää pissalle ainakin päästä.. :O Noh, kai siihenkin joku rutiini tulee. :)

Nimeä ollaan yritetty miettiä, mutta on se vaan niin vaikeaa, että ei vielä oiken mitään hajua.. :O Millonka se pitää ees olla päätetty? Kamalan vastuullista päättää jonkun nimi koko sen loppuelämäksi. :O :D

Pikku M ja poitsu 12 vrk :heart:
 
Onnittelut tuoreille äideille!:flower:

Greentea onpas ollut tapahtumarikas synnytys! Kannattaa varmasti pyytää keskustelu kätilön kanssa synnytyksen kulusta, ettei jää traumoja tai mieltä askarruttavia kysymyksiä. Oletko jo liittynyt salaiselle kerho-puolelle?

CL ihanaa että olet jo päässyt vaunuilemaan!

Zuza onnittelut vauvan kasvamisesta!:heart:

Perhepetiä ei meille tule, vaikka ajatuksena ihana olisikin. Meillä me molemmat olemme erittäin sikeä unisia ja erityisen pyöriviä tapauksia eli vauvan nukutus samassa sängyssä ei tule kuuloonkaan. Ennemmin kuuntelen omassa sängyssään itkevää lasta, kuin herään aamulla tukehtuneen vauvan viereltä..:'( Perhevalmennuksessa kyllä selvitettiin, ettei yksikään ei-päihteiden alaisuudessa oleva äiti lapsensa päälle pyörähdä, mutta en uskalla riskiä ottaa.

Viude - Nimiäisten ohjelmaa olen myöskin miettinyt. Raakile versio tämä tietysti vielä on! Alkuun haluaisin, että jokainen vieras kirjoittaa eteisessä olevalle paperille oman veikkauksensa ja perustelunsa vauvan nimestä. Tilaisuuden alettua eli osallistujien saavuttua nämä arvaukset voitaisiin sitten lukea ääneen jonkinlaisen tervetulo puheen yhteydessä. Tervetulo puheessa käsittelisin mielelläni myös meidän taustoja/valintaa ei-uskonnollisesta nimeämisestä, mutta voi olla että olisi sama kuin sohisi mehiläispesää kädellä ristiäisten kannattajien keskuudessa?:confused: ”Haltijakummit” voisivat kertoa, mitä aikovat vuosien varrella lapsen elämään tuoda omasta elämästään esim. kansainvälisyyttä, luovuutta jne. sekä allekirjoittaa ”kummitodistuksen” kaksin kappalein sekä itselle että vauvalle muistoksi. Kummitodistukseen pitäisi myös muistaa kummien kirjata, mitä tulee lapsen elämään tuomaan/antamaan. Nimen julkistaminen ja malja, en tiedä vielä kenen toimesta.. mutta maljapuhe olisi kiva:LOL: Sitten kaffee pöydän kimppuun.:popcorn: Vieraat lähtekööt, kun enää eivät viihdy tai kun boolisammion pohja näkyy. Ryyppäjäisiä nimiäisistä ei ole tarkoitus tehdä, mutta keväisen boolin haluan siksi, että se selkeästi erottaa juuri meidän lapsen nimiäiset molempien suvuissa tyypillisistä erittäin vanhoillisista ristiäisistä. :whistle:Oman rikkautensa nimiäisiin tulevat tuomaan kieliongelmat, sillä juhliin saapuu osallistujia muualtakin kuin Suomesta ja isovanhempien englanninkielen taito on tiettävästi olematon. :xTulipas sekava kokonaisuus, mutta tässä siis ideoita lyhyen kaavan nimiäisiin meidän perheen osalta. Ohjeita ja ideoita otetaan edelleen vastaan.:attn:

Maistraattiin aiomme nimen ilmoittaa jo ennen nimiäisiä, jotta saadaan henkkarit vauvalle mahdollisimman pian. Vauvahan tarvitsee henkkarit esim.ulkomaille matkustamista ja pankkitilin perustamista varten ;) Tämä mamma haaveilee lyhyestä kaupunkiseikkailusta Tukholmassa tai Köpiksessä :heart:

Isyyden tunnustamisesta minulla ei olekaan vielä juurikaan tietoa. Ilmeisesti maistraatissa käydään allekirjoittamassa nippu papereita ja asia on sillä hyvä?

Onko muilla ongelmia sivujen päivittymisessä? Jotenkin tulee tekstit viiveellä esim. sivun 38 teksteistä näkyi vain osa ja sitten yhtäkkiä päivittyikin tekstiä useamman tunnin ajalta!

Könkkänä joka palstailee sekä täällä että suljetulla
 
Pikku M, käy katsomassa näetkö siellä jotain otsikoita jne, siitä tiedät että sinut on hyväksytty :) Ei ainakaan minulle mitään erillistä viestiä tms. tullut salaiseen ryhmään hyväksymisestä...

Jojona 41+4

*muoks, ei näköjään osaa tässä vaiheessa enää kirjoittaa viikkojakaan oikein :D *
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos onnitteluista! :heart: Ja suuret onnittelut muillekkin vauvautuneille!

Mutta suurimmat tsempit vielä kärvisteleville, I feel your pain!

Synnytyskertomusta pikaisesti..
Eli supistuksiahan tuli torstai ja perjantai iltana, aina kuitenkin loppuen. Lauantaina ne alkoivat heti aamusta, välillä kipeästi välillä jotain sinnepäin.. Lähdin kaverille siivousavuksi pariksi tunniksi ja tulin kotiin about 19 aikaan. Sanoin miehelle että supistuksissa alkaa olla jo kestoa että soittaa vanhemmilleen että tulevat meille. Tarkoitus oli vielä lämmittää sauna ja jos sit tuntuu niin lähteä näytille.. Kuitenkin supistuksia tuli muutama heti perään napakasti, niin tuumasin että käyn suihkussa ja sit mennään..

Suihkun jälkeen supistuksiin jäi enää hyvin pieni tauko väliin, ja lähdettiinkin kohti OYSsia aika pian. Olimme perillä n. 8 aikaan ja suoraan käyrille. Kohdunsuu oli 2,5cm ja kanavaa 1,5cm. Vaihdettiin vaatteet, laitettiin peräruiske ja odoteltiin että saadaan sali edellisen jäljiltä siivottua.. Toivoin ammetta, mutta antibiootti piti tiputtaa ennen sitä. Ammeeseen en koskaan ehtinyt kun 22 aikaan tuumasin että epiduraali on pakko saada. Anestesialääkäri tulikin sen laittamaan n. 22,30 ja olin 4cm auki. Heti perään puhkastiin kalvot että synnytys etenee..

00.45 vauvalla tuli sykkeeseen laskuja ja lääkäri&kätilö tutkivat tilanteen. 5cm auki ja vauva laskeutuu, vielä kuitenkin ylhäällä. Katetroitiin ja kehoitettiin nukkumaan.. Sain lisäksi jotain kipuläähettä kun supistukset tuntuivat kipuna alavatsalla. 02.30 soitin kelloa ja sanoin että supistuksella tuntuu painetta, joku muu kuin oma kätilöni tarkisti tilanteen ja 10cm auki. Oma kätilö tulikin sitten heti saliin ja koeponnistettiin. Suunta hyvä ja vauhti myös, ei muuta kuin sukkien varsista kiinni ja töihin! 7min ja poika oli maailmassa! Tosi helpolla syntyi ilman apuja ja istukka yms 8min perässä. Käytännössä olin kivuton epiduraalin ansiosta, joten tosi hyvin mielestäni meni ja hyvä fiilis jäi. Näin kolmannessa synnytyksessä vihoin kaikki meni kuten kuuluukin, sain vauvan heti rinnalle ja isä sai leikata napanuoran. Syötiin ja huollettiin vauva ja ei muuta kuin osastolle! 3 tikkiä laitettiin emättimeen, mutta niitä ei edes huomaa..

Kotona homma on lähtenyt hyvin käyntiin, mutta imetys tuottaa päänvaivaa. Poika on syönyt jo 7!!!! kertaa tälle vuorokaudelle! Ihan suoraan sanottuna sen vaatima aika on todella paljon kun on tuo 5v ja 1v vielä hoidettavana, että alan antaa pullosta myös. Sydän ei todellakaan kestä huudattaa niitä kun kaipaavat myös syliä ja huomiota, vaikka toivoinkin että vihdoin saisin imettää ihan kunnolla. :'( Poika kitisee tosi vaativasti, teki sitä jo osastolla, ja hoitaja sanoi että nälkää ilmaisee niin. Vatsavaivoja ei kuulemma vielä tän ikäsellä voi olla, jos ei ole röyhtäytys jäänyt kuplimaan mahaan.. No antaas katsoa kuin tämä tästä etenee..

Anteeksi omanapaisuuteni, mutta nyt on pakko mennä!

Siihen salaiseen kerhoon minäkin haluaisin, mutta en ehtinyt tarpeeksi tarkoin katsoa kuinka liittyä mukaan?!

Tea ja Pikkupikku J 4vrk:heart:
 
Nanso Kyllä mää ainakin liityin sinne salaiseen ryhmään vaikka tiukasti kasassa vielä olenkin. Eli sinne vaan! Samaa mieltä olen että ei tässä malta viikkotolkulla toisten kuulumisista erossa olla ja varsinkin kun moni on sinne aikonut synnytyskertomuksiaan jaella. :)

Piula 39+1
 
CL ja Särö:
mietitte mihin lapsella kaikki maito menee.
Ainakin meillä.se löytyy hyvin pian syötön jälkeen - vaipasta.
Ensin tissi ja sitten pissi.. Sinappiakin syntyy hirmuinen määrä ;-)

...taas tuoksahtaa tuo lapsi, olis vissiin taas vaipanvaihdon aika.
Tätäkö se on se vauvantuoksuinen elämä?
 
könkkänä olen liittynyt kerhoon.:) menempä sinne sitten jatkamaan.

En osaa käyttää sitä uutta kerhoa nyt kun puhelimella kokeilin. Täytyy palailla asiaan kun päösen kotona koneen äärelle.:))
 
Viimeksi muokattu:
ny on sit varmaan limatulppa irronnu täälä, aamulla nimittäin tuli niin iso läjä limaa housuihin. :D ja nyt kävelyn jälkeen kolme tuntia on tuntunut menkkamaista kipeää jomotusta, mietin pitääkö tässä lähtä apteekkiin ostaan kipulääkettä sitten pahimpiin kipuihin ko tiiän että ne kyllä sattuu, vaikka korkea kipukynnys onkin vai voinko soittaa kovien supparien aikaa synnätille ja sanoa että kotona ei ole kipuläääkkeiyä..? En pysty oikeen syömään mitään lääkkeitä ja oon aina viimmeseen asti ollut ilman, esim menkkakipuihin otan harvoin pilleriä vaikka kivut on sietämättömiä..
 
Salattuun kerhoon liittymisestä muistutus!

Eli jos olet ollut aktiivisesti mukana keskustelussa tällä puolen, jatka toki myös siellä. Taustailijoita siellä ei kaivata, eli ikävä kyllä jos et ole täällä jo ollut messissä, on luultavaa että sinua ei hyväksytä ryhmään

Kaikki kerhot - Kaksplus

Tuolta valitkaa se maaliskuun mussukat ja "liity" niin tulee pyyntö perille. Ei tule erikseen mitään viestiä että on mukana, niin kokeilette sitten vaan joko pääsette näkemään sisältöä. Hyväksyn pyyntöjä sillon kun ehdin. Tänään oon ehtiny näköjään vähän väliä täällä heilumaan:p
 
Pyyntö ryhmään laitettu. :) ja onnittelut vauvan saaneille! eipä nyt oo paljoo kerenny kirjotella kun vauva-arki vieny mukanaan. :)
Kirjottelen synnytystarinaa sitten myöhemmin tuonne toiseen ryhmään. Lauantaina 16.3. päästii kotiin ja arki lähteny rullaamaan hyvin, vauva syö kokoajan. Lisämaitoo tarvii antaa.
Mietin itekin että mihin mahaan vauva ruokaa syö. Mutta myöhemmin lisää. :)

Jemimi ja pikku- ukko 9 vrk
 
Hei!

Meille syntyi poikavauva 18.3.2013 rv 38+3. Painoa oli 3375g ja pituutta 51cm.
Vauva on kyllä niin ihana<3 Eilen päästiin sairaalasta kotiin.

Oon ihan pihalla teidän keskusteluista, kun en ole moneen päivään käynyt, niin pitääpä lukea ketjua kun ehtii. Mutta moni muukin on tässä välissä vauvan saanut, kun tuota etusivua katsoin eli Paljon paljon onnea kaikille vauvan saaneille!!:heart:

-Aurora ja pikkumuru 3vrk:heart:
 
Milloinkas teillä jo synnyttäneillä tuli ekat ihan oikeet supistukset? Mullahan noita suppareita on ollut päivittäin jostain viikoilta 20 saakka, mutta yhtään kipeää supistusta en ole vielä kokenut...Kaikenmoisia vihlontoja alakerrassa on sitten ollutkin ihan riittävästi.:whistle:
Laittelin pyyntöä kerhoon minäkin, lisää jännitystä elämään, tuleeko hyväksyntä vai pakit. :wave:
Nanso&Napero
 
Onnea vauvautuneille :heart:

Pitkästä aikaa ehdin lukemaan juttuja, ja aika monta sivua olikin tullut viime kerran jälkeen.
Kirjottelen oman synnytyskertomuksen tuonne salaiseen ryhmään kunhan saan joku päivä innostuksen kirjotella pidemmän tarinan :)

Pääsimme siis typyn kanssa kotiin viime lauantaina, yksi päivä oltiin ylimääräisenä sairaalassa kun typyltä piti seurata bilirubiinin arvoja. Hän kun syntyi imukupin avulla niin oli havaittavissa jonkin verran keltaisuutta. Mutta pääsimme sitten kotiin ohjeina seurata väriä, joka ei mielestäni mennyt huonompaan suuntaan ja eilinen käynti neuvolassa vahvisti asian. Typy oli myöskin saanut syntymäpainonsa takaisin viikossa, eiliset mitat olivat 4105g ja 52,5cm.
Minulle nousi kolmantena päivänä kunnolla maito, siihen asti annettiin lisämaitoa pullosta, syynä myöskin sokereiden seuraaminen ekat pari vuorokautta. Nyt typy syöpöttelee noin 3h välein, välillä tosin tankataan tiheämmin, mutta onneksi päiväsaikaan. Ekat pari yötä meni aika paljon hereillä mutta nyt on totuttu jo omaan kotiin ja rytmit alkavat löytyä.
Pikipää peikkotukka on toistaiseksi ollut melko itkuton, välillä taitaa maha kipristellä, mutta jalkajumpalla ja hieronnalla on niistä selvitty.
Isoveikka reagoi jonkin verran pikkusiskoon, mutta lähinnä kiukuttelemalla vanhemmille, siskoa kohtaan on käyttäytynyt kiltisti ja suurella mielenkiinnolla. 2 vuoden uhmaikä vaan tuntui alkaneen sillä aikaa kun äiti oli sairaalassa.. : /

MarsuS + typy 8vrk
 
Nanso mulla oli supisteluja kanssa vkolta 24 asti ja sairaslomalle jäin myös pehmenemisen takia ja supistelujen jo vkolla 29 köhän se oli.. :O

Mutta ekat "oikeat" supistukset tulivat sinä aamuyönä, kun synnyttämään lähdettiin 40+1. Eli heräsin aamulla neljältä siihen supistukseen mistä tiesin laagista, että nyt käynnisty synnytys..Siitä ne vaan kovenivat, ei auttanut panadoli ei suihku, ei hieronta ja tosi pian olivat ihan sietämättömiä..

Eli mun kohalla ainakin sanonta, sen tietää kun ne on niitä, piti paikkansa. :D

Pikku M ja poju 13 vrk
 
Onnea Aurora84 ja muut pienokaisen saaneet! :)

Missähän mahtaa Nallu luurailla, ei oo vähään aikaan kirjoitellut. Joko siellä on päästy tositoimiin :)

Entäpä mitä kuuluu Soonfab4? Miten on arki lähtenyt kaksosten kanssa sujumaan?

( . ) Ei mitään uutta!! Väsynyt kuin mikäkin ja neuvolassa kaikki ok. Yliaikakontrolliin lähti lähete ja se ilmeisimmin vasta pääsiäisen jälkeen. Toki toivon poksahtamista ennen sitä.

Toiveikas84 & papu 40+0 POKS :heart:
 
onnittelut aurora pojasta!:flower:

tänään on taas iltapäivästä tullut limoja enempikin housuihin ja nyt iltaa kohden on alkanut särkee menkkamaisesti, ehkä oli havaittavissa vähän verta kun kävin vessas ja pyyhkäisin. mut en sit tiiä meinaako kumminkaan mitään. laskeuma on taas pahempana:x, kiva sit mennä jossain vaihees synnärille kun on toi pullottamas nii en mä haluu et sinne kosketaan ollenkaan.:$ vauva kun möyrii ja työntää itteään alaspäin nii on kiva paine persuksissa, olis isompi hätä nii tulis housuihin.
olipa taas makoisa sepustus!:D
 

Yhteistyössä