*~ Maaliskuun mussukat 2013 ~* Lokakuussa

Alisa niin siis miulla on polvisukat, ei oo koko sukkuhousuja, niitä aattelin nyt hankkia kun nesteet tosiaan kertyy reisiin ja polviinkin, eli juuri noitten sukkien yläpuolelle :/ On nuo sukatkin kyllä hyvät, mutta loppuajoista varsinkin olis varmaan paljon helpompi olla jos olis kunnon tuet :) Nytkin on jo niin tukalaa tän turvotuksen kanssa, ja vasta puolessa välissä ollaan :D

Vauva liikkuu jo aika aktiivisesti, mukavan tuntuista :) Varsinkin iltaisin liikkeet tuntuu pitkän aikaa, ja aika usein jos vaan laittaa käden vatsalle ja pikkasen painaa niin alkaa potkiminen :)

Voimia kaikille supistusten kanssa eläjille ja muistakaa levätä!

rv19 :heart: Viikko ultraan!!! :)

Tulin poksumaan. Tänään 17+0.

Ja josko sitä jotain positiivisempaa tässä välillä. Pakko on uskoa että vauva kasvaa, sillä liikkeitä tuntuu ihan päivittäin. Ja mitä vatsan kasvamiseen tulee, niin vaikka musta tuntuu ettei siellä mitään tapahdu niin fakta on se, että olen huomannut nojaavani enemmän taaksepäin ja olen taas alkanut vaappumaan.. eikä edes puolittain vatsallaan nukkuminen onnistu, ei sitten millään. :)

Mies on katkolla ja aloittaa antabukset omasta halustaan. (Tai no, ehkä mun puhelu meidän yhteiselle työnantajalle ja heidän kahdenkeskinen keskustelunsa auttoi jotain.) Mutta siis vähän positiivisemmalta näyttää. Ainakin hetken.

Supistukset ovat poissa kun maltan levätä kunnolla, rytmihäiriöitä on mutta niille ei oikein voi mitään.

Kodinhoitaja aloitti torstaina työnsä. Tuntuu tyhmältä ettei itse tee mitään mutta toisaalta, kyllä mulle on nyt tärkeintä että sekä minä että vauva pysytään hengissä. Siivoamisesta viis.

Siinäpä sitä, omaa napaa taas vaihteeksi. Toivottavasti jaksan joku päivä miettiä teidän muidenkin asioita.

Tikuliina ja tyyppi 17+0

Heippa ja ihanaa sunnuntaita!

Mulla on kans pohkeissa kova särky etenkin iltaisin. Tosi tympeä vaiva, ei oikein tiedä että miten päin olisi. Tuntuu että pitäisi makoilla ja nostaa jalat ylös mut sitte alkaa muuten paikat puutua.

Lonkat on myös jotenkin "löysän" oloiset ja välillä pakottaa, onneksi ei vielä pahana. Aikoinaan kun odotin esikoista niin jouduin kävelemään kainalosauvoilla loppukuukaudet... Lonkkakivut ei ole kokonaan poistuneet 9 vuoden aikana vaan kivut palaa aina aika ajoin. Lääkärit eivät osaa sanoa mistä johtuu, olen käynyt hierojilla, osteopaatilla, fysioterapiassa ym. Noh, jotenkin olen tottunut elämään asian kanssa. Tykkään hirveästi juoksemisesta normitilassa (nythän ei käy edes mielessä...), tiellä ei pysty enää juoksemaan, mutta onneksi metsässä voi juosta.

Vauva liikkuu paljon ja liikkeet on jo aika voimakkaita. Kovasti potkii ihan alhaalle. Ensi viikolla on rakenneultra ja jo jännittää. Jospa nähtäis kumpi on tulossa. Yksi ilta puhuin miehelle, että kun niin jännittää, että kumpi masussa kasvaa, niin sanoi että eihän siinä ole mitään jännitettävää; neljäs tyttö :)

Me ei olla hankittu vielä mitään vauvalle, uusi turvakaukalo pitäisi ostaa, kun meidän vanha on ollut omien lasten lisäksi usealla muulla. Pinnasänky on myös hankittava, kolme tytärtä ja pari serkkupoikaa on käyttäneet sen jo loppuun... Noh rakenneultran jälkeen voisi alkaa pikkuhiljaa hankkimaan tavaroita. Ai niin, olenhan mä yhden pussilakanasetin ostanut :)

Tuleva sektio jo hirvittää...kait siitä vielä kerran hengissä selviää.... Mietin jo että jospa nukuttaisivat mut :) Silloin on vissiin hirmuiset kivut kun herää, että kait se puudutus on kuitenkin parempi ja saa sitten heti vauvaa silitellä :) Muutenkin välillä pelottaa, että kuinka selvitään neljän lapsen kanssa ja miten omat voimat riittää, mutta kait se kuuluu asiaan että pohtii kaikenlaista. Välillä on niin onnensa kukkuloilla ja välillä huolesta heikkona.

Kohta uimahalliin koko perheen voimin :) Maha alkaa oleen jo niin iso, että pääsee oikein esitteleen sitä julkisesti ;)

Pihlaja78 20+0

Ei oo tullu kirjoitettua, kun töissä on niin kiire, että niitä joutuu välillä tuomaan kotiinkin. Liikkeitä olen tuntenut jo useamman viikon ja pari viikkoa sitten näin potkut vatsan päältäkin. Huomenna on rakenneultra. En ole vieläkään päättänyt, kysynkö sukupuolta vai en.

Pieniä vaatteita olen ostellut jo vaikka kuinka paljon, lähinnä käytettyjä. Tänään kävin kirppiksellä ja ostin myös sitterin. Puuhamaton ostin eilen.

Huomista jännittäen,
SMV78 19+6

Tsemppiä kaikille sitä tarvitseville!

Tänne ei mitään ihmeellistä. Tytöllä alkoi syysloma ja käytiin lauantaina vähän shoppailemassa, huomenna varmaan mennään elokuviin. Vauva liikkuu kovasti, tänään potki aamulla niin, että näin kun vatsa hyppi.:heart: Hieman yli viikko rakenneultraan, vähän jännittää.

CandleLight ja toukka 20+0 POKS ja puoliväli! :)

Onnea kaikille puolivälin saavuttaneille!!! :heart:

Triida: mulla oli liikkeitä jo rv 15, mutta sitten ne katosi lähes tulkoon kokonaan ja nyt tällä viikolla on tullut nyt selvempiä tuntemuksia. itekin jo vähän säikähdin, mut onneksi on tuo doppler jolla kuunnella. Itellä on menossa nyt rv 17+. Taitaa olla aika yleistä, että ne saattaa vielä näillä viikoilla kadota.

Masukuva 19+5

Täällä on ruvennu tuntumaan b-vauvanki liikkeet, jotka ei tähän mennenssä oo tuntunu. Ja potkut tuntuu 3-4 senttiä navan yläpuolella ja a-vauva potkii alas, joten tasapainossa on potkujen suhteen :)

Täytyy huomenna soitella neuvolaan, ku taitaa hiiva vaivata. En tiiä voiko ostaa vaan apteekista kuurin ilman lääkärin tutkimista näin raskausaikana...

Ens viikolla syysloma ja onneksi on ohjelmaa, ku huomenna viikko ultraan, en malta odottaa :D

SoonFab ja kaverit 19+5

Eea
Soonfab4 Ainakin miulle terkkari sanoi, et canestenia voi turvallisesti käyttää raskausaikaan, eikä tarttennu miun ainakaan käydä lääkärillä.

Viikot hurahtaa ihan älyttömän nopeesti. Tulevana lauantaina täyttyy jo puoliväli. Uskomatonta!

Eea & Sulo-Irmeli 19+2

Mammutti, mulla myös istukka etuseinässä, ja lisäksi suoraan myös kohdunsuun päällä. Mullakin sektioarpi siinä alla, niin sanottiin että rakenneultrassa katsotaan uudelleen istukan sijainti, useimmilla nousee ylöspäin. Eli samaa jännään minäkin..

T:Marais 17+2

Heipsansaa ja muksaa viikonalkua.. :)

Hirveästi on tullut taas tekstiä :) Mulla ollut aika paljon vaivoja myös.. alavatsaan sattuu ja se vihloo myös reisiin.. :( Supistuksiakin jonkun verran.. Mä nyt pyydän valmiiksi anteeksi etten jaksa vastata hirveästi jos joku vastausta kaipasi :ashamed:

(.):
tämän viikon perjantaina olis rakenneultra.. Musta alkaa tuntua maha jo aika isolta ja aika moni kysyykin et onko kaksi tulossa kun noin iso maha, mutta mä luulen vaan, että iso vauva tulossa.. :eek: Kipuja siis on ja alkaa kumartuminen ja maasta nostaminen hankalaa.. vauva liikkuu joka päivä useasti ja niille ketkä on huolissaan niin huoli pois.. Luulen, että meistä jokainen saa vielä potkuja ihan tarpeeksi .. ;)

Laitan massu kuvan tältä päivältä ja kysyn mitä mieltä olette masun koosta? onko isohko?

[/URL][/IMG]

mam ja riisi 20+3..

Viimeksi muokattu:
Onnittelut puolivälin saavuttaneille! Tuntuu että kovin monella on rakenneultra tosi pian, kun itsellä siihen on vielä neljä viikkoa aikaa!

Mam_87, kyllä tuo hyvänkokoinen on, tosin uskoisin, että olen samassa kokoluokassa noilla viikoilla, kun nyt on 17+1 ja hyvänkokoinen täälläkin! :D Täytyy tsempata ja napata se kuva tänne jossain kohtaa.

Tsemppiä teille kaikille, joilla on jotain kurjia vaivoja! Nuo supistukset kuulostaa aivan kamalilta! Kuunnelkaa itseänne ja vauvaa ja pitäkää huoli itsestänne, se on tärkeintä! Ei tässä olotilassa ole itsekästä jäädä sairaslomalle, jos sitä tarvitsee, koska silloin ajattelee omaa ja vauvan parasta. Mikä voisi olla tärkeämpää? Ymmärrän täysin myös sen, että "sairaslomailu" puhumattakaan kivut/supparit ottaa päähän! Voimahaleja täältä! :hug:

Itse syön multitabsin monivitamiinivalmistetta ja otan iltaisin rautaa myös pudonneen hemoglobiinin vuoksi. Muuta ei ainakaan neuvolantäti neuvonut, kun näytin monivitamiinitabletteja.

Paino ei täällä ole vielä noussut, mikä tuntuu itsestä tosi hassulta, kun on kuitenkin tuollainen keilapallo ilmestynyt tuohon eteen! :D Mutta ei se haittaa, koska olen ihan normaalipainoinen lähtöjäänkin.

Mieheni on aivan ihana! Hänellä on ennestään jo kaksi lähes aikuista poikaa, mutta on tästä kokemuksesta aivan innoissaan. Tuntuu kuulemma vähän siltä, kuin olisi ensimmäinen, kuin kahden ekan kanssa oli itsekin niin nuori!

(.) Tänne kuuluu hyvää. Vähän liikkeitäkin silloin tällöin tuntuu, mutta kun on se istukka etuseinässä, niin ei vielä pinnalle saakka tunnu, ainoastaan sivuilla ja alhaalla. Se on kyllä lumoava tunne!

Ihanainen 17+1

Mammutti ja Marais Myös minulla ultran mukaan istukka etuseinässä. Itsekin kyselin sektioarven paikan vaikutusta raskauden kulkuun, muttei kätilö osannut sanoa juuta eikä jaata. Takaseinä ei kyllä olisi sen parempi paikka, koska sillä puolella myoomia ja arpikudosta aikaisemmasta kasvannaisen poistosta. Siispä pitää vaan uskoa ja luottaa, että istukka kasvaa ja kiinnittyy arpikudoksen molemmin puolin, mikäli arven kohdalle kiinnittynyt.

Kohdun/vatsan alueen kosketusarkuudesta Minulla takana yksi vatsanpeitteiden läpi tehty leikkaus + yksi sektio, joista kummastakin jo useampia vuosia. Tunto on hyvin vailinaisesti palautunut alavatsan / leikkausarven alueelle. Ymmärtääkseni kohtu palautuu leikkauksesta yleensä 1-2 vuoden kuluessa, jonka jälkeen tuntoarkuudet voi tulkita melkolailla pysyviksi. Itseä pelottaa, leviääkö tunnottomuus tulevan synnytyksen (suunniteltu sektio) myötä vielä entisestään.

Potkuja Epämääräistä myllerrystä tuntunut muutamien viikkojen ajan, nyt lähipäivinä tuntunut jo ihan selviä potkuja. Eilen myös mies tunsi ekaa kertaa selkeät potkut mahan läpi, aiemman mylläyksen sijaan. Haen silti vahvistusta ja varmuutta vauvan elossaolosta kotidopplerilla pari kertaa viikossa.

Tasan viikko rakenneultraan! Odotan malttamattomana.. :confused: :)
Hyvissä voimissa ja hyvällä fiiliksellä mennään.

Mukavaa viikkoa kanssamahailijat!
HP ja Pulla, POKS 19 :)

Ompas täällä ollut vilskettä!

Paljon onnea Bingolle tyttölupauksesta! :heart:

Iso voimarutistus Julille ja jaksamista kaikille supistusten kanssa kärsiville, kuulostaa todella rankalta...

HaaveissaPulla Kiitos kalaöljyvinkistä alakuloisuuden hoitoon :) Onneksi ne mielialat on jo lähteneet nousuun alkuraskaudesta.

Nanna Täällä mainitsi lääkäri magnesiumin: Kuulemma magnesiumin puute saattaa aiheuttaa jalkakramppeja eli tod.näk juuri sellaista jalkojen levottomuutta iltaisin. Voisikohan sinulla olla magnesiumin puutetta? Itse sain lisämagnesiumia ja en ole ainakaan nyt kärsinyt enää iltaisin.

Pihlaja Tietysti kaikkiin synnytyksiin vaikea valmistautua etukäteen, kun ei tiedä mitä tulee vastaan, mutta miksi sinua jännittää sektio? Minulla oli suunniteltu sektio paikallispuudutuksella ja en kärsinyt kyllä minkäänlaisia kipuja ja vauvaakin kantelin muistamatta edes koko arpea. Parani tosi hyvin myös. Mammutti ja Marais minun vatsani on kosketusarka, mutta sektiohaavassa ei mitään erityistuntemuksia. Istukka edessä, lääkäri ei puhunut asiasta mitään tarkemmin ja tuleehan näille melkein kaksi vuotta ikäeroa, niin en ole huolissani. Mikä ikäero teillä?

Triida täälläkin olin ilman tuntemuksia varmaan pari-kolme viikkoa, mutta niin siellä kaikki oli hyvin. Nyt tuntemuksia alkaa tuntemaan onneksi hiukan useammin, kun vauva kasvaa. Täytyy vain luottaa että kaikki hyvin :hug:

Ihaniaa vauvamasuja Mam-87 ja muut! Ei koolla taida olla paljon merkitystä, mutta mullakin on aika iso :) Onko joitain muita mammoja jotka ilolla näytteli masujaan ekaraskaudessa, mutta nyt ujostelee paljon löysemmissä vaatteissa? Täällä on vähän sellaista ujostuksenpoikasta vielä ilmassa...Ehkä pelkää muiden näkevän enemmän vain sitä turvotusta ja ylimääräisiä klönttejä :ashamed:

(.) ei mitään uutta, paitsi jo toista kierrosta mennään vatsataudissa. Kaksi eri tautia sain melkein peräjälkeen luultavasti esikoisen tarhatuliaisena ja koitan toipua... ja jännäilen teidän rakenneultrakuulumisianne täällä, kun omaan vielä 3 viikkoa.

BabyBloom ja pikkumurunen 18+0

Liikkeet tuntuu jo ihmeen hyvin. Aika vahvat liikkeet jo tässä vaiheessa, taitaa olla vilkas vauva. Muutaman kerran päivässä niitä tuntuu. Liikkeet tuntuu mahan päältäkin jo hyvin. Hassua kun esikoisesta en tässä vaiheessa vielä edes tuntenut liikkeitä :)

Vatsan kosketusarkuus Mulla on takana yksi sektio, josta n. 2vuotta. Maha ei varsinaisesti ole arka, mutta ei siihen ole ikinä tullut normaalia tuntoa. Mies nauraa kun koskee mua arven alueelta ja mä en välillä tunne mitään :D Kyllä tuo arven alue tietyllä tapaa on arka, vaikkei siihen kokoajan satukaan. Mutta sektiohan on tosi iso leikkaus, joten ei mikään ihme! Kohtu ei mun mielestäni ole mitenkään epänormaalin arka.

Ensi viikolla on mullakin rakenneultra. Onneksi tällä viikolla on paljon tekemistä, niin ei ehdi liikaa ajattelemaan asiaa :)

19+2

Sairaalasta kotiuduttu
Pääsin lauantaina sairaalasta kotiin, tarpeeksi olinkin siellä jo 5pv. Olo on nyt parempi ( tietysti) kun on ollu tiputuksessa. Määrättiin ravinto-lisiä ja tabletteja. Ehkä tämä tästä joskus??
Puoliväli saavutettu. Uskomatonta, masu on jo iha kunnon kumpu ja liikketä tunsin sunnuntaina makoillessa
Rakenne ultra perjantaina sukupuoli saadaan selville :) ja nähdään vauvaa paremmin. 4D ultra yksityisellä 2vko päästä!!! Jess
töihin on ikävä!!
6pv makoilu sais jo riittää, toki haluan vauvan ja minun parasta, mutra kuitenkin
toivottavasti nyt ei mikään muu ala vaivaamaan. Opiskelija tulee huomisesta alkae harjoittelee ja haluaisin kovasti olla paikalla ku toivottavasto tästä nyt torstaihin mennessä parannutaan.

Juli ja Mini 20+3

Mam, kyllä siun maha on iso :) poikamahalta näyttää!

Juli, hienoa että olo on paremoi ja pääsit sairaalasta, toivotaan että nyt alkais paremman olon jakso :)

Babybloom, mie en oo missään raskauksissa esitellyt omaa mahaa kun on ollu niin pontso olo, aattelin että
Näytän vaan hirveen lihavalta! Nyt on vähän sama juttu taas... Ehkä se muuttuu kun maha viel kasvaa ja tulee ihan pinkeeks :)

On, tänään supisteli semikipeesti levossa ollessa, säikytti aika paljon, otin panadolia sit.. Iski nyt vähän ahdistus
et jos toi kilpirauhasen vajaatoiminta on tehny jotain hallaa...

19+1

Viimeksi muokattu:
Tikuliina tsemppiä ihan älyttömästi miehesi ongelman kanssa jaksamiseen. Tiiän liiankin hyvin millaista alkoholiongelmaisen kanssa eläminen on.

Minun tarinaa
En oo jaksanu käydä täällä pitkään aikaan kun kun on ollu murhetta. Minun äiti on alkoholisti, oikein kunnon deegu, jos niin saan sanoa. Sen jälkeen kun kotoa muutin nuorena, on äidin elämä ollu tasasta alamäkeä. Hänen mies on vakivaltanen ja narsistinen, inhottava ihminen, jonka oikuista sain itekin osani kun asuin kotona vielä. Oon oman äitini kanssa paininu niin käsittämättömän syvissä vesissä, etten edes omalle miehelleni puhu nuoruudestani ja näistä ongelmista mielelläni.
No, nyt viime viikolla tämä minun isäpuoli soitti miulle ja sanoi että hän heittää äidin pihalle, että minun pitäisi hänet mennä hakemaan tai muuten joutuu kadulle. Sanoin tälle miehelle, että enhän minä pääse autottomana yhtäkkiä parinsadan kilometrin päähän hakemaan äitiä. Sanoin soittavani poliisit, jos heittää äidin ulos, sehän on heitteillejättö! Tämä mies minun 38 kiloa painavaa äitiä hakkaa siellä kun toinen on niin kännissä, ettei pysy edes tajuissaan.
Tästä seurasi kolmen päivän hiljaisuus, isäpuoli ei vastannut viesteihin eikä puheluihin vaikka yritin vedota hänen inhimillisyyteen, että olen kotona sairaana huolesta. SItten sain perjantaiyönä äidin ystävän kiinni, joka kertoi että äidin mies oli sanonut "pitääkö se tappaa, että siitä pääsee eroon". Menin aivan hysteeriseksi ja lupasin odottaa muutaman tunnin aamuun, ennen kuin soitan poliisit. Seuraavana aamuna kuuden aikaan äiti olikin matkalla sairaalaan, hänellä on haimatulehdus 9. kerran ja huonossa kunnossa.

Mie olen täysin lamaantunut tän ongelman kanssa, en osaa enää edes sanoa, mikä se ongelma on. Oon yrittänyt nyt saada äidin ymmärtämään että hänen itää tämä mies jättää. Lupasin ottaa meille asumaan ja etsittäis yhdessä täältä toisesta kaupungista koti. En halua äidin miehen kanssa olla tekemisissä kun uhkailee ja on väkivaltainen ja kohtelee ihmisiä kuin saastaa. Minullekin sanoi, että pitäisi oppia kunnioittamaan vanhempia ihmisiä, niin miun puheluihin vastattais. Vastasin vaan että miun on vaikea kunnoittaa naisten -ja lastenhakkaajia ja että poliisiakin kiinnostaisi varmaan kuulla hänen uhkailujaan.

Lähes naurattaa se, miten luulin, että nämä asiat on minun osalta takanapäin kun muutin kotoa 16-vuotiaana. Tämä tuntuu sellaiselta painajaiselta joka ei lopu koskaan.

En saa unta, nään kamalia painajaisia ja pelkään äidin puolesta. Tämä on oikeesti niin kamalaa, etten soisi kenellekään.

Anteeksi tämä vuodatus, pakko oli se vaan päästää ulos.

Nippa ja paatso 19+2

nippatäti: Raskaita taakkoja kannettavaksi... Ja niin yleisiä, itselläni ihanat vanhemmat mutta oikein läheisellä tutullani samanlaisia ongelmia isänsä kanssa. :( Onkin tuumannut jo et "löytyy sit joskus kotoa kuolleena, viina vie hengen, ei voi mitään." :( Jaksamista! :heart:

Juli87
: Ihanaa kun olet päässyt kotiin! Toivottavasti alkaa vointi nyt kohentua! :)

Vatsan kosketusarkuudesta en osaa sen kummemmin kommentoida, mulla ei oo, mut ei kyl mitään koskaan leikattukkaan...

Liikkeet
vahvistuneet HUOMATTAVASTI nyt tällä viikolla. Kovasti mokuttaa menemään aina vähän väliä. Mieheni sit oli vihdoin paikalla eilen ja sai tuntea myös potkuja vatsan päältä. :heart:

Huomenna on RAKENNEULTRA!!! Jännittää! Valvon varmaan ens yön... Varmaankin kysytään sukupuolikin, jos suostuu näyttämään. Pääasia et kaikki ois hyvin! Huomenna sit ilmoittelen mitä siellä näkyi... :)

Nopponen 20+2

Voi Nippakulta. :hug:

Ei niistä asioista pääse ikinä eroon vaikka mikä olis. Mulla on ollut omat asiani lapsuudessa, isän alkoholismi ja muita aika isoja ja pahoja asioita. Hyväksikäyttöä ja siitä aiheutuneita psyykkisiä ongelmia. Äitini tukihenkilönä oon saanut olla koko ikäni, vaikkei isä äitiä olekaan koskaan hakannut. Viimeksi toissapäivänä äiti soitti ja itki kun isä on juonut taas 2 viikkoa putkeen ja on hyvin ilkeä ja vittumainen. Paska suoraan sanottuna. Oon ehdottanut äidilleni eroa monesti mutta kun ei se osaa lähteä.

Niin että tiedän miltä susta tuntuu. Toivon että saisit äitisi pois sieltä pian, ettei mitään pahempaa tapahtuisi. Jos haluat purkaa enemmän, mulle voi laittaa yksityisviestiä. Vertaistukea pystyn antamaan vaikken mitään muuta.

Tikuliina 17+1

Rakenneultrassa käyty siis tänään.

Jotta kätilö (?, kuka niitä ultria tekee) sai kaikki tarkistettua, piti mahaa höykyttäää, käydä pissalla, juoda sokeripitoista mehua, kun vauva ei millään meinannut liikkua. Varpaat sojotti ensin otsaa kohti. Sitten kun lopulta vauva vaihtoi asentoa, että saatiin selkä ja vatsanpeitteet tarkistettua, jalat oli sukupuolielimien päällä. Olin aamulla päättänyt, et kysyn sukupuolen. No, se jäi hieman epäselväksi vielä. Kätilö oli ultran alussa katsovinaan, et olis poika, mut kun ei saanu enää tarkistettua, niin ei voinu sanoo varmasti. Ajattelin mennä vielä 4D-ultraan, kun esikoinenkin kohdalla kävin. Sitten ois kummallekin ultravideo.

Oishan se poika aika yllätys. Olin vaan jotenkin asennoitunut et toinen tyttö sieltä tulee. Osaakohan mä edes hoitaa poikaa :).

Mulla oli kohtu etuseinämässä, mut ei onneks kohduunsuun päällä, et siks potkut tuntuu hentosina töytäisyinä, ja välillä on hiljaisempia kausia ( kuulemma normaalia vielä).

SMV78 20+0

Viimeksi muokattu:
mullakin huomenna rakenneultra. en osaa ees jännittää. (se iskee vasta siinä kun ultrakonetta viritellään käyntiin).. odotan innolla kuin tän kamun saa hereille.. tää kun on yöeläjä.. ainakin muksimisesta päätellen.. :D

Sone aijaa :D No mut sitä suuremmalla syyllä sitten hankit joko sukkikset tai sitten reisimittaiset sukat. ei tee jaloille hyvää, jos nesteet kertyy polviin/reisiin :)

Tikuliina Toivon todella, että miehesi onnistuu pääsemään irti :hug:

Leo Kiitos puolivälipoksuista! :D Tuut yvää vauhtia perästä :)

soonfab ihana masu :heart:

mammutti Täällä on kohtu ajoittain kipeä, vaikka sektiota en ole kokenutkaan.. Sellainen kosketusarka, joskus kun erehdyn painelemaan masua, niin, johan tuntuu ikävältä :/

mam On kyllä muhkee masu, ihana :heart:

Juli Toivottavasti olosi pysyy parempana!

nippa Onpas hurja tarina, mutta varmasti aika yleinen, valitettavasti :( Alkoholi on niiiin kurja asia, että mun puolesta sen voisi hävittää maan päältä. Voimia raskaaseen tilanteeseen! :hug:

SMV78 Onnea ultrakuulumisista! Teillähän on rauhallinen tapaus ollut, kiusannut teitä ja kätilöä oikein urakalla :D Tuo 4D olis kyllä ihana kokemus :)

Eka työpäivä loman jälkeen meni suht mukavasti (kop kop) tai siis vain muutaman supistuksen kera. Saas nyt nähä kuin yö menee, mut toivottavasti hyvin. Ja toivottavasti töissä pystyis olemaan, mutta katsotaan nyt...
Ylihuomenna rakenneultra, jota ootan kovasti :) sukupuolta hieman jännitän ja sitä, että onko kaikki niinkuin pitääkin.

BabyBloom Mulla on palautuminen sektioiden jälkeen ollut tosi kivuliasta. Liikkuminen on ollut vaikeaa. Ensimmäinen lapsi leikattiin perätilan vuoksi ja se leikkaus sinällään meni hyvin, siitä ei mitään kammoa jäänyt. Toinen lapsi syntyi normaalisti. Kolmas leikattiin jälleen perätilan vuoksi ja siitä on kyllä huonot kokemukset. Tuli käsittämättömän huono olo leikkauksen aikana, verenpaineet ilmeisesti laski alas. Leikkauksen jälkeen olin todella kipeä. Koko maha oli ihan musta pitkän aikaa... :( En tajua miten joutuivat niin runnomaan mua että valtava mustelma tuli... Eli lähinnä kai jännittää se leikkauksen jälkeinen aika.

Rakenneultra takana ja pikkuisella kaikki hyvin. :heart: Painoarvio: 350g ja kasvaa viikkoihin nähden ok.
Mutta mutta... jotakin löytyi silti....
Minulla istukka suoraan synnytyskanavan päällä!! : / Voi hyvinkin olla et sieltä nousee viel mut jos ei niin leikkaus eessä 36 tai 37 viikoilla... :( Toivotaan et kohtu kasvais niin voimakkaasti ylöspäin et nousis sieltä vielä... Eli ei todellakaan minusta töihin enää oo, niin meinas kätilökin et nyt varsinkin nostelua tarttee välttää enemmän, istukka voi helpommin revetä nyt kun sen paikka on noin vaarallisesti ainaski viel. Ja muutenki sano et ei saa yhtään tuntea syyllisyyttä vaikka joutuu saikulle vaan vauva on etusijalla! Sano siis melkeen suoraan et hyvä ku oon ollutkin jo saikulla ettei oo ehtiny tapahtua mitään siellä töissä nostelussa jne.... Luonto siis hoiti tämänkin puolen, alko supistella niin tajus jäädä kotiin, enkai mä muuten ois hoksannu varoo nosteluita ellei ois kipuja alkanu tuleen... Onko teillä muilla kokemusta et istukka on ollut synnytyskanavan päällä? Ja nousikos se sitten loppua kohden niin et alatiesynnytys onnistui? Mulle ihan uus juttu ku esikoiselta istukka oli niin hyvästi ylhäällä... Kontroloidaan kuulemma 30-32 viikoilla tarkemmin taas tilanne että miltä näyttää sitten, onko noussut tieltä pois. Sano vaan et jos veristä vuotelua on ni ei kannata säikähtää, voi kuulemma helposti nyt vaarattomastikin vuodella... Onneksi mitään ei oo viel ainakaan vuotanu... :)

Mut muuten siis kaikki hyvin ja sukupuolikin saatiin tietoon, jota emme muille kerrokkaan... :) En edes täällä viitsi ettei pian jotenki kukaan tuttu hoksaa, mistä sitä tietää, julkinen foorumi. :) Vainoharhainen kun olen. Mut ostin sit heti ultran jälkeen sukupuoleen liittyen ekat bodyt tälle uudelle tulokkaalle kun kaikki oli niin mallillaan ja alan uskoon et vaivoista huolimatta juniori näkee päivänvalon ens vuonna sit. :) Edessä on vaan piiiiitkä saikkuilu ja rauhallisesti ottaminen joka kysyy hermoja tältä mammalta kun pitkästyn niin helposti. Mut mitäpä sitä ei lapsensa eteen tekisi! :heart:

Täydellinen omanapailuviesti mut nyt ei voi muuta kun ajatella omaa pikkuista ja leijua niin pilvissä! :D

Nopponen 20+3

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: CandleLight ja Laia

Yhteistyössä