*~ Maaliskuun mussukat 2013 ~* Lokakuussa

Julille jaksamista, toivottavasti pääset pian pois sairaalasta!:hug:

Bingolle onnea tyttölupauksesta! :)

Tupakan hajusta Meillä mies polttaa ja saa kyllä pysytellä kauempana jonkun aikaa kun on tupakalla käynyt ja syödä ahkerasti kurkkukarkkeja. Kovasti kyllä koettaa lopettaa, mutta ei ole vielä onnistunut. Mutta se haju kyllä tulee niiin vahvasti ja kaukaa. Töissä tekee välillä pahaa kun joku asiakas haisee tupakalle ja meillä on aika pienet kassa-aitiot eikä siitä oikein pääse karkuun. Tupakan haju rupeaa kyllä äkkiä yököttämään ja yskittämään, tekee tosi pahaa. Ja en siis itse ole polttanut koskaan.

Erilaiset äidit ohjelmasta piti se vielä sanoa, että miullakin särähti korvaan se kuinka miehen piti päästä joka toinen viikko ryyppäämään. Ei itse miehen kanssa ryyppäämistä tai baareissa juoksentelua harrasteta niin jotenkin se on itselle vaikea ymmärtää. Kyllä alkoholia käytetään joskus, mutta aika harvoin ja aika vähän. Mulla on muutama ystävä jotka tykkäävät käydä baareissa ja heidän on ollut vaikea ymmärtää sitä, että minua ei kiinnosta. Itse olen sellainen kotihiiri, että viihdyn kotona perheen kesken, enkä oikein kaipaa sitä sellaista "säännöllistä vapaa-aikaa". Kyllähän se on mukava välillä saada olla miehen kanssa kaksin ja mieluummin ilman alkoholia. Jos mun tytön isä olis hänen elämässään mukana ja tyttö kävisi hänen luonaan säännöllisesti ja näin ollen olisi säännöllisesti sitä vapaa-aikaa, niin kai siihen tottuisi mutta hullulta tuntuisi. Johan nyt lähti omille radoilleen tämä pohdinta.......

(.) Tänään taas masuvauvalla ollut rauhallisempi päivä. On toinen potkiskellut, mutta ei ole ollut niin "riehakas" kuin muutaman edeltävänä päivänä. Tänään alkaa mun tytöllä syysloma ja pitää keksiä jotai juttuja viikolle! :) Hauskaa perjantaipäivää masukollegat!

CandleLight ja toukka 19+5, puoliväli häämöttää!!
 
Miten niin ajoissa :D? Kasasin juuri hoitopöydän paikalleen ja postista odottelen vaununkoppaa ja pian on turvakaukalot hommattuna jajaja... Sängyn hommailen varmaan sit lähiviiikkoina. Puuttuu enää ne vauvat, mutta onpahan valmista kun tulevat :)Toisaalta varaudun siihen että jos loppuaikana en pääse mihinkään saatikka voi tehdä mitään, niin on hommat ok. Varsinkin kun yksin kannan päävastuun.

Vauvoille otin vakuutuksen Fenniasta, alkaa siis syntymättömän lapsen vakuutuksena ja jatkuu automaattisesti lapsen vakuutuksena. On pari ekaa vuotta sikakallis, mut ainakin muilla lapsilla ollu kyllä hintansa väärti :) Hain tarkotuksella tosi ajoissa että ei olis vielä hylkäysperusteita (esim. rakenneultrassa ilmenis jotain), mutta silti pyysivät vielä siitä ekasta ultrasta tarkan selosteen, että onko esim. omat sikiöpussit ja napanuorat ym. Mutta sain sen onneksi :) Meillä on kaikki muutkin vakuutukset Fenniassa.

Itsellä olo on hieman muuttunut siitä "normaalista", ehkä on supistelua jonkun verran ja eilen oli töissä eka kerran olo, että jos semmoisena jatkuu, haen pian saikkua... Oli jotenkin outo olo ja vaikken edes hirveän raskasta hommaa tehnyt, oli pakko mennä huilaamaan toimistoon hetkeksi.
Seurailen tilannetta ja onneksi on se lääkäriultra reilun viikon päästä.

SoonFab ja kaverit 19+3
 
Muistuttelen, että jos tyttö- tai poikalupauksen haluaa etusivun listaan niin päivittäkää ne punaisella tai sinisellä! :)

Mullakin tänään on vähemmän tuntunut liikkeitä, lähinnä sellasta työntymistä masua vasten on tänään tuntunut. En kuitenkaan ole huolissani kun viikkoja on suht vähän vasta kasassa, vauvan asennot vaikuttaa niin paljon liikkeiden tuntumiseen. Normaalisti muutaman kerran päivässä tunnen vauvan jumppaavan, joskus kerralla useita liikkeitä, joskus vaan yhden potkun. Aika vilkas vauva kyllä on, dopplerilla kun kuuntelee niin kovasti aina riehutaan masussa :D

Tasan kaksi viikkoa rakenneultraan :)

18+6
 
mennään nyt ainakin ilman vakuutusta, jos ei lähitapiola sitä anna.

Ihania masukuvia teillä! :) yllätyin itse siitä, miten tämä raskausmaha näkyy vaikka ylimääräistä onkin vyötäröllä! Voisin lisätä itsekin jos kehtaa...

Kuinka monella täällä on lemmikkejä? Meillä on kaksi kissaa, ollut jo kohta 7 vuotta. Meinaa jännittää se kuinka tulevat uuden tulokkaan kanssa toimeen! Ovat meinaan aika sylikissoja. Onneks asutaan kolmiossa, saadaan lasten huone suljettua kissoilta ajoissa...

Onko kenelläkään ollut eläinten kanssa ongelmia, tai pelottaako muita? Meillä on se, että en ikinä haluais luopua noista karvasista! Vasta silloin jos on ihan ihan ihan pakko...
 
Piula ja miksei muutkin: tässä juuri väsäämäni ohje vapaalla kädellä kuvien liittämisestä Aijaa.com-sivustolle.


Tekstit jäi ehkä vähän epäselviksi, mutta siis ton alemman kuvan idea on se, että kun ootte lisänny kuvan ni siihen pitäisi tulla tuollainen näkymä mis on neljä linkkilaatikkoa, valitkaa toinen (keltainen nuoli ja alleviivattu), maalatkaa koko linkki ja liittäkää sellaisenaan tällaiseen tekstiin johon kirjoitatte vastauksia muihin viesteisin tällä foorumilla. Näin saatte suoraan teidän tekstiin näkymään tuon kuvan ja kuvaa klikkaamalla sen näkee Aijaa.comissa suurempana,
.
 
Viimeksi muokattu:
Puolivälissä ollaan! Tässä masukuvaa vaikka ei tuo edellisestä oo muuttunut! :)



Julille tsemppiä!

Bingolle onnittelut tyttölupauksesta!

Ihania masuja kaikilla, niin erilaisia mutta ihania! :heart:

Piula Kun siellä aijaassa tulee ne osotteet (vai mitä ne nyt on) kuvan viereen niin muistaakseni toisena on teksti "pieni kuva". Sit klikkaa sen osotteen siniseks vasemmalla hiirennapilla ja sit painaa siinä päällä oikeeta hiirennappia ja valitsee ilmestyvästä valikosta "kopioii". Sit vaan liität sen tänne. Olipas mahdollisimman vaikeesti selitetty mut niin minulla onnistui. :)

Mahdankohan minäkään saada vauvavakuutusta kun minulla oli edellisessä raskaudessa diabetes ja sit synnytyksen jälkeinen masennus. Kuulunkohan nyt johonkin riskiryhmään...? :|

SoonFab Et ole ollenkaan aikaisessa! Nyt ne hommat on parasta tehdä kun vielä jaksaa! :)

Ystävälläni on tänään laskettu aika, täällä jännäillään hengessä mukana milloin alkaa tapahtua! :)

Särö 20+0 POKS! :heart:
 
ON:
Tänään kerroin esimiehelleni että koen huolta vauvasta, koska kuljen tuon sisällä tupakoivan asiakkaan luona. Esimieheni oli täysin samaa mieltä asiasta kanssani ja kertoi että toimisi ihan samoin, jos kyse olisi hänen omasta lapsestaan.
Hän ymmärtää minua myöskin sen vuoksi, että tuntee meidän koko lapsettomuustarinamme ja sen kuinka vaikeata on ollut raskautua.
Meillä on maanantaina töissä esimiehen palaveri, jossa mm. tuokin asia otetaan puheeksi. Minä saan siis tilalle jonkun muun asiakkaan. =)
Työkaverinikin ovat olleet todella joustavia ja ymmärtäväisiä sen jälkeen kun saivat tietää raskaudestani, eikä minun ole tarvinnut hoitaa kovin fyysisesti raskaita asiakkaita. Olen heille todella kiitollinen. :heart:
 
babybloomille onnittelut poikalupauksesta ja bingolle onnittelut tyttölupauksesta!:flower:

ihanaa sintu et sait puhuttua esimiehelles huolestasi ja et siellä ollaan ymmärtäväistä porukkaa. tuollaiset työpaikat ovat mahtavia.

vauvavakuutus otetaan varmaan taas kun tämä on syntynyt. meillä on pohjolassa kaikki vakuutukset ja ku edelliselle meinattiin ottaa ennen syntymää nii oltaisiin jouduttu maksaa joku ihmeen "takuusumma" joka tietenkin oltais huomioitu sit loppuvuoden laskuun mut se oli yli parisataa nii ei meil semmosia summia ollut laittaa kiinni.

tässä raskaudessa mua piinaa usein toistuvat hiivatulehdukset, jo neljä kertaa joutunut hoitaa se ja nyt taas on päällä, rasittavaa mut onneks sehän ei oo vauvalle mitenkään vaarallinen vaiva.

liikkeitä tuntuu vieläkin huonosti, ehkä välillä jotain hentoja möngerryksiä tuntee, ainakin toivon mukaan on vauvan liikkeitä, tosi outoo ku edellises tunsi jo nii hyvin täs vaihees, ehkä tää vaa sit on rauhallisempi.

vielä olis kolme viikkoo ultraan enkä ole osannut päättää ottaako selville vai ei, peplaan tota varmaan viel siel ultrassakin.

pepper& pikkuinen 16+4:heart:
 
Jee, tänään tuntu ekat niin selkeät potkut että mieskin tunsi kädellä! Ja hyvän aikaa tuota potkintaa jatkui. Ihanaa siksikin kun mulla on nyt yli kuukauden väli että ei oo neuvolaa/ultraa tai mitään niin vähän jo oli semmonen olo että mistä sitä tietää onko koko vauveli edes hengissä enää... Mutta nyt tietää! :)

Semmosta meinasin kysyä, että minkälaisia ravintolisiä syötte? Mulla on hyllyssä monivitamiini, d-vitamiini, rauta ja omegat, mutta en meinaa muistaa ottaa niitä ikinä... Tosin viimeksi mitattaessa hemoglobiini oli 102 ni oon nyt yrittäny sen raudan edes muistaa, mutta yleensä se tulee mieleen siinä vaiheesa kun maitoa lasissa ja jukurttia mahassa... Sitäkin mietin että voiskohan jossain terveyskeskuksessa saada hempan mitattua ilman kauheeta vaivaa, kun ois kiva seurata ettei ainakana enempää tippuis. Onko kokemuksia?

Piula + potkuttelija 16+2
 
Heippa taas maalismammat!

Onnea kaikille puolen välin saavuttaneille! :) Uskomatonta, että niistä alkuviikkojen epävarmuuksista on päästy näin pitkälle!

Hillankukalle
oiiikein paljon onnea ihanasta tuplaylläristä!!

Tsemppiä kaikille pahoinoinnista edelleen kärsiville! Supisteluiden kanssa myös jaksamisia!

BabyBloom onnea poikalupauksesta! :heart:

Kettuliini, itse en joutunut sokerirasitukseen vaikka olen yli 25. Riskitekijät kuten ylipaino tai diabetes suvussa kun puuttuvat.

Sintu onpa tosi hieno juttu, että saat uuden asiakkaan! Itseäni ainakin huolettaisi tuo passiivinen tupakointi..

SoonFab4 No, sulla ei sitten ainakaan mene viimetippaan järjestelyiden kanssa! :D Ite en oo vielä hankkinut mitään, mutta kai sitä kohta jo voisi alottaa... :)

Marais, mulla on myös jalkasärkyä, mutta taitaa olla vähän erilaista. Mulla kipeytyy etenkin kantapäät jos vaikka kävelen muutaman tunnin kaupungilla. Menee niin kipeiksi, että iltaisin pitää sipsutella varpailla kun ei kestä kantapäällä astua ollenkaan. Iltasin vaivaa myös levottomat jalat. Se on todella raivostuttavaa. Kun istahtaa sohvalle rentoutumaan tai käy pitkälleen sänkyyn, tulee pohkeisiin niin tukala tunne, että ei pysty pitämään jalkoja paikallaan. : /

Tikuliina, älä ole huolissasi mahan kasvamattomuudesta! Tosiaan, niinkun joku muukin jo sanoi, voi turvotus näihin aikoihin ruveta vähentymään, mikä saa vatsan näyttämään pienemmältä. Itsekään en ole vähään aikaan huomannut että vatsa olisi kasvanut.. Mutta kyllä siellä silti elämää on!

Tyntti, meillä on pari aikas villiä koiraa. Vähän jännittää miten tulee vauva-arki noiden karvakorvien kanssa menemään. Mutta sen näkee sitten, en viitsi etukäteen kamalasti murehtia. :)

Sykkeistä joku kysyi. Neuvolassa on vasta kerran kuunneltu, ja ne oli 140. Kotona meillä on mys doppleri, mutta se on sellanen karvalakkiversio jossa ei sitä numeronäyttöä ole, sillä voi vaan kuunnella.

Liikkeitä olen tuntenut nyt ihan selvästi 3 päivää! Ihanaa!! :heart: :heart: Oon ollut ihan onneissani. Tunsin niitä jo pari viikkoa sitten ekan kerran, mutta olivat vielä niin vaimeita, että en ollut varma oliko vaan ilmakuplia. Mutta eipä ollukaan! :D Nyt tuntuu selviä muljahduksia ja potkuja, useaan kertaan päivässä.

Paino noussut jo 4,5 kg.. Vähän pelottaa paljonko painan sit maaliskuussa... : /

Miehen osallistumisesta joku kyseli. Mun mies on ollut tosi ihana koko ajan, juuri sellainen kuin toivoinkin. Auttaa paljon kotitöissä ja koirien hoidossa jos mä en jaksa. Juttelee innoissaan vauvaan liittyvistä asioista, ihastelee vatsaa ja silittelee ja suukottelee sitä. On myös tähän mennessä ollut ultrissa ja neuvoloissa mukana, mutta nyt ehkä koettiin että ei niissä kaikissa neuvoloissa tarvitse ravata mukana, kun lähinnä vaan mittaillaan musta erinäisiä asioita. Ei ole onneksi ruvennut ylisuojelevaiseksi. Saan edelleen kiivetä jakkaralle ja kantaa kauppakassit niin halutessani. Nyt odottelee myös kovasti että saisi tuntea liikkeet voimakkaampina vatsan päältä. Vielä ei ole varma tunteeko niitä oikeasti vai kuvitteleeko vaan.

Töissä jaksamisesta. Mähän oon ollut tässä työtön, ja aika helppoa on ollut kun on voinut levätä kun väsyttää ja niin pois päin. Nyt kuitenkin vanha pomoni tarjosi lyhyttä osa-aikaista hommaa, ja otin sen mielelläni vastaan. Saapahan taas vähän vaihtelua ja pääsee takaisin edes hetkeksi työyhteisöön. Oon ollut nyt 2 päivää töissä ja ollut ihan innoissani, siellä oli vanhat kivat työkaverit odottamassa ja muuta mukavaa. Töihinmeno taisi kuitenki jännittää vähän kun meni yöunet kokonaan parina yönä. Töissä sitten ihan kuutamolla yritin tajuta mitä pitää tehä, ja vaikeeta oli jaksaa. Työ on istumatyötä, mutta vaatii paljon pääkopan käyttöä. Saa nähdä miten selviän kun on tää RADEkin iskenyt, kuten joku osuvasti tilan nimesi. :LOL: Mutta siis kiva oli mennä taas töihin! Ehkä se rakenneultrakin tulee nopeammin vastaan, kun on osan viikoista töissä.

Ihania masuja kaikilla! :) Teidän innoittamana tässä vielä omani tältä päivältä.



Nyt taidan viedä koirat pitkälle kävelylle, kun sää näytti niin ihanalta. Sitten iltaa odottamaan, miehellä on joku ylläri kun täytän vuosia ens viikolla.. Luulen että se vie johonkin hyvään ravintolaan syömään.. :heart:

Ihanaa viikonloppua kaikille, ja hyviä vointeja!!

Nanna 16+4
 
Piula Hienoa että potkuja tuntuu, kyllä se vaan helpottaa paljon etenkin kun näin alussa on neuvolakäyntejä niin harvoin. Itse syön monivitamiinia, D-vitamiinia (reilusti yli suosituksen), omega-3:sta ja rautaa. Muuten muistan ihan hyvin ottaa tuon koktailin mutta tuo rauta tuottaa vaikeuksia kun aina on jotain maitotuotetta syöny/juonu eikä ihan tyhjäänkään mahaan voi ottaa ettei tuu mahavaivoja. Pääsisitkö ihan neuvolaan mittauttamaan hempan? Eihän siinä kauan mene et varmaan onnistus neuvolatädiltä ihan aikojen välissä. Kannattaa ainakin soittaa ja kysästä.

Noista tv-sarjoista piti vielä kommentoida et itse aion kyllä seurata mahdollisuuksien mukaan kaikkia noita kotimaisia vauvasarjoja. Paljon olen katsonut amerikkalaisia mutta niissä se synnyttäminen on niin "amerikkalaista", synnytetään altaassa kun puoli sukua seuraa vierestä tai sit tehdään keisarinleikkaus joskus aika pienestäkin syystä. Noihin kotimaisiin sarjoihin jotenkin pystyy samaistumaan. Pidin myös tosi paljon Sydänääniä-sarjasta. Minullakin tuossa Erilaiset äidit-sarjassa särähti muutama juttu korvaan mutta sarjan ideahan onkin esitellä nimenomaan erilaisia perheitä ja ehkä herättää hieman keskusteluakin. Mielenkiinnolla odotan seuraavia jaksoja.

Särö 20+1
 
Nopponen Täällä kan samat fiilikset, että raskausaika on ihanaa, mut tuntuu etteikö oma kroppa kestä tätä, mulla kans riesana nää ärsyttävät supparit :( Periks en silti anna ja kolmannen lapsen haluisin vielä. Noh, aika näyttää kuinka tämän kanssa käy. Tsemppiä! :hug:

tyntti kokeile vielä muitakin yhtiöitä. Ottakaa vakuutus sitten syntymän jälkeen, jos ei muuten saa. :hug:

Sone* Sulla on jotakin häikkää niissä sukkahousuissa, jos nesteet kertyy polviin/reisiin. Kannattaa melkeen käydä mittauttaan jalat jollakin, joka osaa sen homman tehdä ja tilata sitten mittojen mukaan sukat. Sulla varmaan riittäis ihan paineluokka 1 tai 2. Mutta parasta mennä asiantuntijalle, joka osaa tilata oikeanlaiset. Sun vartalon koosta riippuen saat ns. varastosukat tai sitten joutuu teettään ihan mittatilaustyönä. Kyllähän se maksaa, mutta helpottaa varmasti hurjasti sun oloa. :) Niin ja ihan yhtä hyviä on sukat, jotka on ns. varastomallia, ne on samaa merkkiä ja niissä on just samat hoitavat ominaisuudet, mutta ovat vain tusinamallia :) Ja tosiaan noitahan suositellaan vaihtavan puolen vuoden välein, jos ovat käytössä päivittäin. Puolen vuoden jälkeen menettävät sen parhaimman tehon.

Juli Just sua mietinkin, että mitä kuuluu. Voimia sinne sairaalaan ja toivotaan olon helpottuvan :hug:

Ihania masukuvia :heart:

Supistuksista Pari päivää sitten säikähin oikein kunnolla. Päivän olin tuohunnu ihan normaalisti ja illalla alko tosi säännöölliset ja tooosi kipeet supparit, supistuksia tuli ihan 2-3min välein. Samantien nakkasin pandolin naamaan ja huilasin, onneks ne meni n.20min ohi, mutta kyllä säikäytti. Olin jo valmis lähteen päivystykseen näytille. :( On nuo niin kurjia, kun ne tulee miten sattuu ja ikinä niitä ei voi ennakoida. Välillä kestän hyvinkin rasitusta ja välillä taas ei juuri ollenkaan. Näissä ei oo mitään logiikkaa, joten senkin vuoksi joutuu aina kokeileen mitä millonkin kestää :( Maanantaina pitäis taas alottaa työt 3vkon loman jälkeen ja se jos mikä hirvittää.

Perjantaina kävin neuvolassa ja siellä kaikki ok. Suluissa siis edellisen käynnin tulokset
Painoa on tullut alusta 3kg
RR oli 103/62 (105/70)
Hb 117 (120)
Liikkeet ++

Liikkeet tuntuu nyt jo hyvin masun päälle. Eilen ensimmäisen kerran tunsin myös vauvankin vatsan päältä :heart: On se aina joka kerta yhtä ihmeellistä :)

RIKS,RAKS JA POKS
Alisa & Hippu 20+0
:heart: :D
 
Vauvavakuutus otettiin esikoiselle Tapiolasta, missä meillä on kaikki muutkin vakuutukset. Vauvavakuutus maksoi sillon reilu 400e, saatiin vielä jotain alennusta keskittämisestä. Siitä varausmaksu (eli se takuumaksu) oli kuitenkin alle satasen. Nyt vielä mietitään otetaanko vakuutusta tälle vauvalle vai ei.

Meilläkin mies tunsi liikkeet ekan kerran masun päältä torstaina. En muista mainitsinko siitä jo täällä.

19+0 Poks!
 
Heipsan!

Täällä on lauantai lähtenyt vauhdikkaasti, aamulla käytiin teinin kanssa kaupungilla ja sopimassa kielimatkasta, tuo MEIDÄN PIENI 16V LÄHTEE reilu viikoksi kielimatkalle Lontooseen. Puhuu parempaa englantia kuin äitinsä :p
Kotiin tullessa mies oli tullut töistä, tehnyt ruuan jote pääsin minäki suoraan pöytään :D Ja nyt ollaan lähdössä koiran kanssa metsään lenkkeilemään.
Maanantaina on ultra tuolla yksityisellä, lapsettomuuteen erikoistuneella klinikalla ja SUKUPUOLIKIN voi samalla selvitä :) ja rakennetta. Noita julkisia on niin vähä ja palvelu on.milloin mitäkin. Asiakkaina siellä kuitenkin jo yli 10 vuotta. Julkisella puolella rakenne ultra on joskus ensi kuun alussa.
Olo on ihan hyvä, välillä särkee ja närästää, mutta ei haittaa
Huomenna taas töihin
Kaikille teille mukavaa viikonloppua ja tsemppejä tarvitseville

HeidiHe ja Ihme 20+1
 
Alisa84: Voi kauhistus jos tulee noin säännöllisesti supparit niin älä missään nimessä haaveile töihin. Se on mun mielipide. Pian käy huonosti, ja näillä viikoilla se ois aivan kamalaa ku mitään ei viel juurikaan tehtävissä jos alkaa syntyyn... : /
Mitä työtä teitkään?
Minullakin huonontunut tilanne... Muuten porskutetaan entisillä voinneilla eteenpäin ja supparit pysyneet aisoissa ku muistaa rajoittaa tekemisiä... kunnes eilen illalla kärsin useista kipeistä supistuksista jotka siis kesti jo melko kauan aina kerrallaan... :( Ja mitään erilaista en ollu tehny, en kotitöitä enempää kuin yleensäkään jne. Eli haaveilla saa vaan vanhustyöhön vuodepotilaita hoitamaan palaamisesta... : /

Mieliala koettelee myös parisuhdetta aika tavalla. Oon niin hormoonihirmu :vampire: ja se viel lisää tätä ku ukko viikot töissä ja itse ei kykene tekeen paljoakaan ja aika käy pitkäksi saikulla! Ei mukavaa... :ashamed::'(

Mut jotain ihanaakin, liikkeet vahvistuu ja lisääntyy jatkuvasti! :heart:

PUOLIVÄLI SAAVUTETTU!!!! :wave::p:heart::flower:=)

Nopponen 20+0
 
Viimeksi muokattu:
Nopponen Tiedän :ashamed: Mutta puhuin näistä neuvolassakin perjantaina ja siellä oltiin sitä mieltä, että ainakin kokeileen. Mulla vähän samanlainen työ kuin sulla. Oon tk:ssa kuntoutusosastolla töissä, teen jumpparin hommia. Meillä siellä on laidasta laitaan potilaita. On amputaatio, halvaus, ortopedisiä (lähinnä lonkka- ja polviproteesileikatut) jne.. Työtä on tosi haasteellista keventää ja koko ajan joudun käveleen, kyykisteleen, seisomaan, auttamaan jne.. Itteä kyllä kauhistuttaa, kun ystävä koki liian aikaisen synnytyksen ja menetti lapsensa 23 viikolla. Noh, täytyy vain ajatella "itsekkäästi" ja jäädä saikulle, jos yhtään siltä tuntuu. Kuitenkin pienen parasta täytyy ajatella. Millasia sun supparit on? Kovettuuko maha? Mulla ns. normi supparit on noita vatsan kovetteluita, mut nää kipeet oli sellasia ihan järkkyjä. Ihan kuin vanne ois puristanut yhtäaikaa alavatsaa ja- selkää. Onneks sen jälkeen noita ei oo tullu, mut perussuppareita kylläkin muutamia. Mulla oli myös sama homma, että mitään ihmeellistä en ollut tehnyt, edes siivoushommia, kun noita kipeitä tuli. Niiiiiin ärsyttävää... Tsemppiä ja jaksuja lepäilemiseen!
 
Heippa!

Nyt pelkkää omaa napaa, kun mikään muu ei mielessä pyöri:( Tunsin liikkeet parin vkon ajan kevyinä hipaisuina, mutta nyt noin vkoon ei ole tuntunut mitään. Ei vaikka kuinka tönisin tai rauhassa kuuntelisin. Äsken iski (kashden tosi huonosti nukutun yön jälkeen) hirveä huoli. Siis aivan suunnaton huoli ja varma olo siitä, että kaikki ei ole nyt hyvin. Oon lähdössä vielä tänään reissuun , niin en pääse käymään neuvolassakaan huomenna. Voi mikä olo, ei tiedä, miten päin olisin:(

Triida ja Milli 17
 
Triida Minulla oli ihan sama juttu, kevyitä hipaisuja alkoi tuntumaan 15.viikolla mutta sitten ei tuntunut mitään kahteen kolmeen viikkoon kunnes 19.viikolla alkoi tuntua ihan selviä liikkeitä. Eli sinuna en olisi hirveän huolissani. Tiedän, helpommin sanottu kuin tehty, itse olin ihan kahden vaiheilla menenkö neuvolaan kuunteluttamaan sydänäänet mutta sitten päätin odottaa varsinaista neuvolakäyntiä missä kaikki oli hyvin. Tsemppiä, nuo ovat inhottavia viikkoja kun oireetkin vähenevät ja maha saattaa jopa pienentyä turvotuksen hävittyä eikä liikkeitä vielä tunnu niin väkisinkin siinä huolestuu! :hug:

Särö 20+2
 
Kiitos Särö lohduttavista ja rauhoittavista sanoistasi!:hug: Tiedän itsekin, että todennnäköisempää on, että kaikki on ihan kunnossa, mutta on se tää oma pää kumma vekotin.... Parhaillaan vellova flunssa ja tää kaamee univelka ei auta yhtään asiaa, vaan heti sitä miettii kaikkein pahinta. Huh, yritän rauhoittua ja keskittyä nyt tuohon touhuuvaan esikoiseen(2v), joka äsken "puki" päälleen sohvan ison tyynyn ja esitteli, et katsopa äiti, miten iso maha minulla on:heart:
 

Yhteistyössä