~ Maaliskuun Mussukat 2010 ~ viimeisiä vauvoja vielä odotellaan ~

Elikkäs neiti syntyi suunnitellulla sektiolla 8.3. klo: 11.10
Pituutta 48,5cm ja painoa 3500gr. Pipo 36cm.

Leikkaus ja siitä toipuminen sujunut hyvin..
Riesana ollut sairaalassa noussut kova kuume ja sitä
seurannut antibioottikuuri joka sekoittanut molempien masut
ja jouduttiin siirtyyn puhtaasti tutteliin kuurin ajaks.
(pakko kun neidin paino vain jatkoi laskua)

Kaikki nyt kuitenkin sujunut hyvin...
Isosisko on herkkis ja hakee huomioo, mutta muuten kaikki ok..
Huomenna olis neuvola ja peukut pystyyn että paino olis
jo nousussa!!

Palailen lukemaan paremmalla ajalla..
Onnea vauvautuneille ja tsemppiä loppumetreillä oleville!

Tinttis ja menninkäinen 15vrk :heart:
 

Onnea ja jaksamisia!

Meijän poika täyttää jo 3 viikkoa!!
Poika on alottanut hyvin painon nousunsa ja pituttaakin on tullut vähäsen.
Yöt koko 3vko on mennyt mahtavasti, en muista kuin 2 yötä jolloin oli vähän kiukkuisella tyylillä.
Aivan sain ittestä irti sen verran että soitin papille ja sain ajan kastetilaisuuteen, niin poikaki voidaan nimetä. No siihen on yli 1kk, aikaa on kivasti vielä.
Hali87
Ihanan pyöree masu!

Alina ja Poika 3vko
 
Eilen mulle iski yhtäkkiä illalla aivan kauhee vatsatauti. Itse tauti loppu yhä nopeesti kun alkokin, mut yön nukuin tosi huonosti ja tänään on kaikkia niveliä särkeny. Muutama tunti sitten olo parani ja nyt on melkeen normaali olo taas.

Poika kasvaa hyvin, huomenna tulee jo kolme viikkoa täyteen.

Fantaihana ja poika huomenna 3vko
 
Tänään siis laskettuaika, mutta en jaksa uskoa et tulee viel tänään syntymään, liian hyvä fiilis :LOL: Hirmusti onnea täältäkin taas uusille, jotka saaneet vauvansa syliin! :heart: :hug: :flower:
Hali, sulla tosiaan komia pallomasu :D Eihän tommosesta raaskis ees luopua, vai? ;)

Tultiin miehen kans siihen tulokseen, että kun esikoinen omaa isänsä ulkonäön ja mun luonteen niin tämä tapaus on päinvastainen ja siksi viipyy pidempään; mieheni kun on hirvee jahkailija ja kaikki pitää suunnitella pilkun tarkasti ennenku toimitaan :LOL:

Pitäs keksiä tällekin päivää jotaki äksöniä, että aika kulkis nopeemmin. Koko perhe jo odottaa vauvaa :heart:

mobic ja kevätpörris 40+0 (tuu jo, rakas pikkuinen, tuu jo..)
 
MLL
Synnytystarinaa pukkaa :)

Aamusta kahdeksalta mentiin synnärille sovittuun käynnistykseen miehen kanssa. Ensin otettiin käyriä ja tutkimuksia ja perähuuhteluita jne. mitä muiltakin synnyttämään tulevilta. 10.30 päästin sitten asiaan kun kalvon puhkaistiin ja vauvalle laitettiin pinni päähän. Tunti tästä lisättiin tippa kun ei omia supistuksia kuulunut, tai niitä tuli mutta laimeasti. Tippa alkoi vaikuttaa ja supistukset sai potkua ja synnytys merkittiin käynnistyneeksi klo 13. Tippaa lisättiin reilun tunnin päästä ja siitä alkoikin sitten aivan helvetilliset supistukset ja kivut, kaiken kukkuraksi minut laitettiin käyrään ja makuultaan tilanne paheni entisestään. Sain ilokaasua, mutta parin supistuksen jälkeen oksensin jo kaaressa. Pyysin epiduraalin, jonka sainkin omasta mielestäni viime hetkellä :D Tästä alkoi sitten rauhallinen odottelu, tippaa lisätiin ja supistukset+paine lisääntyi, mutta kipu oli poissa.Klo 17 olin 8cm auki ja epiduraali pumppu otettiin pois päältä.

Joskus klo 18 alkoi tuntua jo niin voimakasta painetta alakerrassa, että pyysin tutkimaan mikä on tilanne, olin 10cm auki ja sain ohjeeksi alkaa itsenäisesti ponnistella kun siltä tuntuu. No ei tuntunut oikeen miltään joten odottelin ja ihmettelin kasvavaa painetta. Kätilö kävi välillä kurkkimassa mitä touhuilen ja joskus klo 19 jälkeen jäi huoneeseen ja sanoi, että aletaan kokeilemaan. Kun kätilö sitten ohjasi ja neuvoi niin havaitsinkin, että paine ja kipu katoavat ponnistamalla ja siitä sitten alkoikin punnerrus. Jossain vaiheessa tuli toinenkin kätilö avuksi. Minulla meinasi usko loppua kun vaan käskettiin työntämään ja työntämään ja tuntui ettei mitään tapahdu, kun kysyin mitä siellä näkyy niin tuli helpottava tieto, vauvan pää on jo puoliksi ulkona. Kätilön avustivat päätä syntymään ja välillä piti ponnistaa ja välillä ei, ohjeet oli kuitenkin selkeitä ja tein vaan mitä komennettiin :) Kun pää oli ulkona sain vetää hetken henkeä ja sitten loputkin hoidettiin ulos.

Kun vauva "mullahti" maailmaan, olin hetken ihmeissäni. Tässäkö tää oli? Tuoltako se näyttää? Miksi se on ton värinen? Nopeasti kuitenkin kaikki muu väistyi kun vauva tuli hetkeksi tuhisamaan rintani päälle ? Pesut, mittaukset jne. suoritettiin kamalassa kiireessä, ei puhettakaan, että isä olisi osallistunut muuten kun parin kuvan näpsäyttämällä. 9 pisteen poika, 1 meni väristä. Sitten vauva olikin jo kapaloissa ja nakattiin mun kainaloon ja kätilöt painelivat seuraavaan saliin. Perjantaina syntyi LKS:ssä 7 vauvaa, joista 3 saman tunnin aikana kun meidän poika :) Kätilöillä siis piti kiirettä, mutta kaikki sujui meidän osalta ainaki tosi hyvin ja synnytyksestä jäi hyvä fiilis. En silti menisi heti uudelleen :D

Kesto yht. 6h40min, ponnistus 20min.

MLL :heart: Pojun pullero 5 vrk
 
Tyttö tuli 22.3. klo 18:12. Hitaiden käynnistelyjen jälkeen nopea synnytys, jossa kivunlieivtykset eivät auttaneet. Kuitenkin jäi ihan hyvä mieli, vauva on ihana palkinto siitä kaikesta. Syntyi siis rv 40+3, painoa oli 3,670 kg ja pituutta 50 cm. Tultiin myös jo kotiin, ihanaa! Isosisko on vielä hämmentynyt roolistaan :)

SuTi ja pikkutypsy 2 vrk
 
onnea vauvan saanneille :flower:

Täällä oon kaksin kotona tytön kanssa kun miehet lähti "miesten hommiin" kuulemma :D
Ulkoillu ollaan nyt kahtena päivänä vähän aikaa ja hyvin on vauva vaunuissaan viihtynyt.
Eilen illalla tyttö alkoi nukkumaan yöunille jo 20.50 niin hän oli jo sitten ihan pirteä kuudelta ja noustiin ylös, mut eipä se mitään kun pojatkin heräs jo seitsemältä.Yöllä tyty tais syödä neljä kertaa?en oikein ees muista kun niin tokkurassa syötän sitä.
Väsyttäis ja toi tyty nukkuis mut kun se on jo pari tuntia nukkunut niin en enään viitsi yrittää ruveta nukkuu vaik ois mahdollisuus kun se kuitenkin ihan kohta herää niin sit oon ihan silmät ristissä loppuillan.
Esikoinen on vähän meinannut tänään temppuilla mulle... kai jonkinlaista reagointia uuteen elämäntilanteeseen, mut nuorempi pojista on tosi hyvin nyt sopeutunut eikä oo itkuisuudesta ollut enään tällä viikolla tietoakaan.

Ihan mahdotonta miten sitä taas voi olla nälkä ihan koko ajan, sama juttu kun pari viikkoa ennen synnytystä kun söin koko ajan ja ihan kaikkea mitä kiinni sain niin nyt vois taas popsia vaikka seinät ympäriltä.

Metsätähti ja tyty 12vrk :heart:
 
Iltaa!

Onnea jälleen vauvautuneille. Hirveesti on vauvoja syntynyt, hieno homma. Vielä kun tämä omakin täältä tulis. =)

Mulla on tänää laskettuaika eli rv 40 on täyttynyt. Katsastellaan koska lähtee syntyyn esikko syntyi 41+5. Eipä tässä sitten muuta. Jatkakaamme odottelua.

missLuupää ja taneli
 
Onnea vauvansa saaneille! :flower:

Meillä meinaa imetykset venyä pitkiksi sessioiksi ainakin minun mielestä niin ihan mielenkiinnosta kysyisin, että miten pitkään teillä muilla yleensä kestää yhdellä kertaa imettäminen?
 
Poika syntyi 18.3 klo. 8.50. Rv oli 39+1. Painoo poitsulla oli 4160g ja pituutta 53cm.

Nyt on kaks päivää kahden lapsen arkee takana ja hyvin on sujunut! Isosisko on tosi hienosti ottanut pikkuveljen vastaan ja on kovasti hoitamassa. :heart: Poju on rauhallinen tapaus. Syö ja nukkuu. :) Jospa tämä jatkuis edelleen vaan näin.
Ja miten sitä voikaan rakastua näin nopeesti ja sydäntä pakahduttavasti tähän pikkuihmiseen!
 
Meillä toi itse rauhallisuus ajoittuu päiväsaikaan. Sillon syödään ja nukutaan. Asia on päinvastanen kun olis aika mennä nukkumaan illalla. Vauva kärsii vatsavaivoista ja ne jostain syystä pahenee iltasin. Päivisinkin kyllä kipristelee, mutta iltasin alkaa sitten raivoaminen ja öistä ei tule mitään. Nukuin mä toissa yönä 45min :/

Omasta ruookavaliosta olen karsinut kaiken mahdollisen ja eilen alotettiin rela-tipat sekä cuplaton. Saa nähdä auttaako vaiko kenties pahentaa asiaa. Iltasin käärästään vauva kapaloon ja se rauhottaa ehkä hieman. Jos jollain on muita vinkkejä niin otetaan vastaan :wave:

Täällä ei siis ole arki lähtenyt kovin hyvin käyntiin, vaikka muuten on asiat kunnossa. Painokin nousee jne. Kateelisena luen teidän muiden juttuja, kun vauvat nukkuu yötkin hyvin. Ehkä joskus meilläkin :ashamed:

Abello ja poika 9vrk
 
Onnea taas kovasti vauvoista, tinttamaaria, Mötkylä, SuTi, mirabel ja Bluedrama :flower:

Minjoh, imetyskerran kestosta minäkin olin ihmeissäni, mutta niin päin, että olin kuullut pitkistä imetysmaratoneita ja olin huolissani, kun meidän poitsu hotkaisi muka tarpeekseen kymmenessä minuutissa. Tehtiin sairaalassa useita syöttöpunnituksia, ja kyllä vaa'an mukaan hän ehti saada hirveesti maitoa (50g) jo lyhyessä ajassa. Nyt kypsässä 9 vrk iässä (heh) imetyskerran kesto on pidentynyt ja on 15-20 minuuttia. Huomaan, että rinnatkaan ei oo enää yhtään niin pinkeet, ilmeisesti ukko on saanut säädettyä maidontuotantoa jo jotenkin tarpeitaan vastaavaksi. Illalla imetyskerrat lisääntyvät päivään nähden, mutta ei kerrallaan ole enempää kuin max 20 min.

Abello, tuuletin kotiin päästyämme, että kolme yötä oli mennyt putkeen siten, että ukko nukkui kolme tuntia, söi pikaisesti ja kävi takaisin nukkumaan. Nyt näin tapahtuu päivällä ja ilta ja alkuyö on kitinää. Meillä siis "rytmi" kääntyi ihan salaman iskusta, toivotaan, että kääntyy takaisin ja samaa toivon teille! Lohduttaudutaan sillä, että ei näin pienillä voi olla vielä mitään pysyvää rytmiä :hug:

sallamaria84 ja poika 9 vrk
 
Heippa naiset!

Tulen paremmin myöhemmin kertomaan meidän sairaalareissuista mut tuloksena tuhisee nyt sylissäni juuri kotiin tulleena ihanainen Prinsessa :heart: Tyttökaaartimme siis kasvoi maanantaina 22pv. klo 16.20 :heart: Rv 41+3 Prinsessa oli syntyessää 47,5cm ja 3,560kg :heart:

Hirmuisesti Onnea kaikille vauvaantuneille ja tsemppiä sekä suppareita vielä nyyttiänsä odottaville :hug:
Ävm 70 ja Ruusunnuppu 3pv :heart:
 
Onnea, onnea monta tonnia kaikille vauvautuneille!! :flower:

Tässä vihdoin synnytystarinaa:

La-iltapäivällä alkoivat kivuliaat supistukset, oikeastaan heti n. 10-20 minuutin välein. En ollut varma, onko vettä tiputellut, joten soitin sairaalaan. Siellä neuvottiin tutkailemaan tilannetta. Illalla klo 22 supistuksia oli tullut jo 2 tuntia n. 5-7 minuutin välein. Ei ne kestäneet kuin 30 s, mutta halusin silti sairaalaan tutkittavaksi.

Siellä katsoivat valvontakamerasta kun hyppäsin autosta ja olivat kuulemma kommentoineet "että kun noin reippaasti nousee autosta, niin ei vielä oo mitään hätää"... No, ei ollutkaan supistusten välillä.

Sain jäädä sairaalaan yöksi, sanoivat, että jos supistukset laantuvat aamuksi, niin saan palata kotiin. Supistukset eivät todellakaan laantuneet vaan tulivat kipeinä 5 minuutin välein klo 22 alkaen... Kahdelta soitin hoitajan paikalle, kun en ollut nukkunut ollenkaan. Kivunlievitystä en kuitenkaan saanut kuin vasta 4:30, koska vauvan syke oli 170-180 ja aina välillä supistuksen aikana syke laski 60-70:een. Tuon ruiskeen jälkeen pystyin rentoutumaan ja torkkumaan edes nuo 5 minuuttia supistusten välissä... (Olin siis käyrillä koko yön, joten mitään suihkua tai käppäilyä ei voinut harrastaa).

Aamulla lääkäri katsoi, että olin auennut 2 cm, ja hän oli selkeästi huolissaan käyristä ja päätti puhkaista kalvot klo 10. Supistukse eivät kuitenkaan yltyneet juurikaan, joten n. klo 12 sain oksitosiinia ja epiduraalia (sen verran kovat säryt olivat). Sen jälkeen oli aika rentoa odotella, ei kipuja. Kerran epiduraalia lisättiin.

Klo 14:10 olin 10 cm auki ja 14:30 alkoi ponnistuttaa. Joka supistuksella pikkuisen syke laski 60-70:een, joten aina ponnistusten välillä piti hengitellä sykkeet taas kohdilleen. En kuitenkaan osannut pelätä, luotin siihen, että henkilökunta osaa asiansa.

Ponnistusvaiheen aikana kätilö ilmoitti, että aikoo tehdä episotomian, koska lapsivesi oli ollut vihreää. Ihan hyvä, että sain tietää vihreästä vedestä vasta tuossa vaiheessa...

Ponnistusvaihe tuntui ikuisuudelta, tuntui, ettei tilanne etene ollenkaan. Kauhea paine vain tuntui, suoli tyhjeni, mutta lasta ei vain kuulunut (vaikka kätilö sanoi tosi aikaisin jo, että hiuksia näkyy...). Mitään varsinaista ponnistustarvetta mulla ei ollut, tein vain työtä käskettyä, eli punnersin kun tunsin supistuksen.

Poikamme syntyi lopulta su 14.3. klo 15:39, 1h ja 9 minuutin ponnistamisen jälkeen. Lastenlääkäri imi keuhkot pariin kertaan ennen ensiparkaisua.

Sain pojan heti rinnalleni ja se sai olla siinä aika kauan. Saimme olla kolmestaan synnytyssalissa ihan rauhassa, mikä oli tosi ihanaa. Sen jälkeen sain vielä imettää poikaa ennen kuin isä meni pesemään lapsen ja poika mitattiin ja punnittiin.

Sen jälkeen henkilökunta kuitenkin totesi, että poika on hieman sininen ja tarvitsee lisähappea, eli hän joutui keskolaan. En kuitenkaan osannut olla hirveän huolissani, ihmeen rauhallinen ja luottavainen olo oli koko ajan. Vuorokauden herra sai lisähappea ja sen jälkeen 3 vrk glukoosia, kun verensokeri ei meinannut pysyä. Kävin imettämässä klo 9, 12, 15 ja 18, mutta muuten olin yksin vierihoito-osastolla. Lisämaitoakin piti antaa, koska sitä ei alussa tullut tarpeeksi.

Viimeinen yö keskolassa vietettiin koko perheen voimin vierihoitohuoneessa, se oli tosi hieno juttu!

Kaiken kaikkiaan synnytys oli positiivinen kokemus, eikä minkäänlaisia traumoja jäänyt.

Nyt ollaan oltu viikko kotona ja hyvin on mennyt. Poika syö 2-3 tunnin välein ja on hyväntuulinen ja reipas. Eilen kävivät neuvolatädit kotona ja poika painoi jo 3650 g (syntyessään 3360g ja kotiutuessaan 3385g).

Tähän mennessä tämä vauva-arki on ainakin ollut aivan ihanaa! Öisin meillä on työnjako, että mies vaihtaa viimeisen iltavaipan n. klo 23-00 ja sitten ekan n. klo 5-7. Mulle jää siten 1-2 vaipanvaihtoa siinä välissä + tietty imetykset joka kerta. Mutta on paljon helpompaa, kun ei tarvitse nousta vaihtamaan vaippoja joka kerta, vaan voi välillä maata oottamassa, että isä tuo pojan maitoautolle :) On mulla vaan maailman ihanin mies! :heart:

Imetyskerrat kestävät n. 15-30 minuuttia, välillä jopa 40 minuuttia.

Itse olen palautunut hyvin, en synnytyksen jälkeen ollut oikeastaan hirveän väsynytkään, vaikken ollut edellisyönä nukkunut. Istuminen oli viikon verran tuskaa, mutta nyt sekin jo onnistuu. Vatsakin on jo hävinnyt lähes kokonaan! Vaa´alla en tosin ole käynyt, eli nykyistä painoani en osaa arvioida :)

Aurinkoista loppuviikkoa kaikille!
 
[/b]

Aikas nopeesti kaikki kävi ja hyvin meni.
Eli rv 39+5 päätti pikku veli tulla maailmaan. Painoa 3840g, pituutta 51cm.
Kaikki on hyvin ja tänään päästiin kotiin.

Myöhemmin lisää yksityiskohtia.

Ainiin, onnea muillekin synnyttäneille! Ja tsemppiä vielä odottaville! Toivottavasti ehdin lueskella kuulumisia läpi myöhemmin.

Maidon nousua odotellen,
uppula + pikku veli 2 vrk
 
Vauvauutisia täältäkin, vikkelä tytöntyllerö syntyi 23.3. klo.1.26, painoa 3620g ja pituutta 48.5cm, pää 34.5cm. Neitokainen maailmassa 1h26minuutissa. Alkukankeuden jälkeen kaikki ok ja porukalla ihaillaan perheen seitsemättä jäsentä :heart:

Lahja Lintikka ja Neiti Nötterö
 

Vauvoja tupsahtelee. ONNEA! :heart:

Tyttö tuhisee ja kasvaa.
Samanlaisesti meillä menee,ei uusia asioita ole tullut.
Odotan jo kovasti ensi viikkoa niin päästäis ekalle ulkoilu kerralle:) Jos säät sallii:)
Nyt pitäis lähtee pikkulenkille koirien kanssa.

Riina ja Pirpana 1vk2pv
 

Yhteistyössä