~*~ MAALISKUUN MUSSUKAT 2010 ~*~ helmikuussa (11 vauvaa syntynyt)

Krokodiili
Olen kotona taas. Kävin kyllä näytillä ja käyrillä synnärillä. Pitää kuulemma mennä jo yöllä uudestaan, jos en nytkään saa nukuttua. Antavat sitten kipulääkettä ja pakottavat nukkumaan siellä. Nyt olisi nimittäin todella tärkeää saada nukuttua. Katsoo sitten... Näin pystyasennossa päiväsaikaan on ihan hyvä, mutta makuuasennossa alkaa selkää polttaa aivan hermeettisesti. Helpolla en kyllä lähde vielä ensi yönä sairaalaan, sillä aamulla tulee jääkiekkoa ja aion katsoa sitä :D ...

Käyrät olivat ok ja supistuksiakin piirtyi käyrälle. (En voi sanoa niitä mitenkään kipeiksi, korkeintaan selkään vähän sattuu.) Kohdunsuu edelleen KIINNI, voi helv... :eek: Pieni vuoto jatkuu, mutta on kuulemma ihan ok.

terv. Kroko 38+3
 
Moi taas, oli pakko tulla kertomaan! Mun mies sanoi aamulla, että vie mut tänään syömään, kun ystävänpäivänä ei päästy. No sitten se vei mut tuonne Rossoon ja siellä mun Kouvolan ja Lahden kaverit ootti mua. Olivat järjestäneet mulle vauva-kutsut sinne. Siellä sit syötiin hyvin ja mä ja vauva saatiin ihania lahjoja <3. Ja mä vielä ennen lähtöä vinguin, että voitasko mennä vasta huomenna, ku mä olen ihan poikki :ashamed:

NinaRinsessa
 
Nyt jos nää selkäkivut ja supistukset ei lopu niin saa kyllä luvan jatkua sitten kunnolla :kieh: Olen kävellyt kämppää ympäri kun istuessa alaselkä on tulessa. Nyt oli pakko vähäksi aikaa istahtaa, heti alkaa selkäkivut pahempina. |O
 
Täälläkin kärsitään selkäkivuista. Alkoi eilen illalla ja oli pakko mennä suihkuun istumaan tunniksi. Helpotti sitten ja sain onneksi nukuttua.

Sais toi lumen tulo loppua jo. Yritin koiran kanssa aamulla lähteä lenkille niin teki todella kipeää kun ei oltu aurattu mistään ja piti kunnolla tarpoa.

NinaRinsessa:
Ihana yllätys. Munkin ystävät järjestivät yllätyksenä mulle eilen vauvakutsut. En osannut yhtään odottaa.

Tekemättömiä asioita ei oikeestaan enään ole. Kaikki on valmiina , paitsi pakkaseen ruuat.

Pientä galluppia aiheesta, eli mitäs ruokia ajattelitte tehdä valmiiksi pakkaseen?. Jauhelihakastike, makaronilaatikko on varmaan aika perus ja niitä itse ajattelin tehdä. Muita vinkkejä?

Makeat leivonnaiset ei ole mun juttu, joten olen jo valmiiksi ostanut kaupasta pakkaseen texaspullia ja jotain toisia marjajuttuja.

Abello 37+5
 
Mikäs juttu tää ruokien tekeminen pakkaseen on? =) En oo edes ajatellu että pitäis jotain vääntää. :LOL: :ashamed: :snotty:

Mutta kuulostaahan se tosiaan ihan järkevältä ettei tartte ensimmäisenä ajatella ruuanlaittoa kun kotia pääsee. Pitäisköhän sitä jotain vääntää...

Omaa napaa
Tosi kiva muuten... meillä on taaaaaas tuo prkleen suihku jäässä ja piti itsensä suihkutella kokonaan bideesuihkun alla. Selkä ja maha tykkäs tosi paljon. Alko vähän supisteleenkin. |O

Mä olen ainakin niii-iiiin kypsä näihin pakkasiin. :kieh:
 
Ruuan tekeminen valmiiksi on ihan kätevää... varsinkin, jos isi jää isompien kanssa kotia sairaalassa olon ajaksi. Ja ei tosiaan tarvitsisi heti alkaa miettiä ruuan laittoa, kun kotiutuu.
Minä tässä jo suunnittelin Italianpadan tms tekemistä JAUHELIHALLA :p
Kaikkea jauhelihan ruokaa syödään meillä varmaan ensimminen kuukausi :saint: :LOL:
Kyllä se niin kovin on närästänyt, joten sitä siis heti synnytyksen jälkeen.... Ja paprikaa tahtoo!
 
Pakkaseen mä olen tehnyt sämpylöitä ja pullaa. En kuitenkaan jaksa ehkä pienen vauvan kanssa leipoa.

Mulla on hyvin valvottu yö takana. Alaselkäkivut järkyttäviä, kamalan kipeitä supistuksia 5min välein ja oltiin juuri kahden aikaan yöllä soittamassa lastenhoitajaa esikoiselle...ja naps! Supparit loppui, selkäkipu jäi :kieh: Ja supistukset oli kyllä se tuntusia,että itkua väänsin ja sanoin että varmasti on synnytys nyt käynnissä,muistui niin elävästi mieleen taas mitä ne kivut ovat :( Mutta ei niin ei. Nyt kärvistelen selkäkipujen kanssa ja kohta vien esikoisen muutamaksi tunniksi tarhailemaan.

Mysti 37+0 [JEE!]
 
Ruokia valmiiksi pakkaseen en meinannut tehdä lainkaan sillä meillä se on joka tapauksessa mies joka ruokahuollosta perheessämme vastaa.

Harakanhatun tavoin munkin puolesta nää pakkaset vois jo loppua :kieh: Oltiin eilen Ikeassa ja mä jäädyin sillä reissulla ihan pystyyn...mulle kun ei enää mahdu edes ne isot takit kiinni, jotka ostin raskautta varten :/ saakelin maha, kun se on edelleen niin tuossa edessä kun muksulla ei ole aikomustakaan laskeutua :LOL:

Chef ja Nöttiäinen 36+0
 
Huomenta!

Pikainen merkki POKSUmisen vuoksi... tänään 35+0 tasan!! POKS POKS!! :heart:

Painuisko sitä viel petiin hetkeks...vai kahtosko kiekkoo. :p Kyl uni taitaa viedä voiton. ;)

Noista ruuista...mä en oo tehny koskaan mitään pakkaseen...tykkään syyä ruuat tuoreena.Mut oon varannu ranskalaisia tms pikasia ruokia pakkaseen..siltä varalta et jos en saakkaan tehtyä ruokaa.En oo todennu sitä tarpeelliseks.Ukkeli osaa tehä kyllä sen verran ruokaa että eivät näläkään kuole...lapsetkaan. =) Mä pääsen onneks valmiiseen pöytään...siitä eilen juur ukkelille hehkutin... :LOL: Muuten sairaalaaoloa vihaan..mutta ihana kun saa ruuan valmiina jälkiruokineen päivineen. :p :whistle:

Mä taidan kaivautua tuon kuopuksen kanssa vielä huilille. =)

Daizz ja "eemeli" joka kasvaa liikaa 35 tasan POKS!! :D :D :D
 
mä tein esikoisen aikana pakkaseen leivonnaisia ja ruokia. todellisuudessa mies ja mcdonalds hoiti ekojen päivien ruokahuollon ja vieraat ei todellakaan odottaneet saavansa kahvia ja ne jotka tuli matkojen takaa pidemmäksi hetkeksi, toivat omat leivonnaiset, eli pakkaseen jäi kaikki (lue:minä napsin niitä pikkuhiljaa sieltä ) . eli nyt en aio leipoa enkä laittaa ruokaa. ja mies saa huolehtia oman ja esikoisen ruokahuollon sairallassaoloajan..
 
Täälläkin poksutaan 35+0!!!
Ihan kiva vinkki toi ruokia pakkaseen. Sanoinkin heti miehelleni, että saa alkaa laittamaan :LOL:
Täälläkin aamu mennyt lätkää katsoessa. Kiva, että tulee yöllä nämä kisat - jotain tekemistä yövalvomisiin!!!

Kuulumisiin!!!
Hani-pöö & nöösi 35+0 poks!
 
mussu89 oisko se suositus ollut 3kuppia mut Pyhän Olavin pakkauskessa luki vaan että voi käyttää pitkiäkin aikoja reilusti.Mua harmittaa kun mulla ei enään sitä oo ja mieli teklee sitä (kaikenlaisia mielitekoja mullakin).Tutkin jo netin luontaistuotekaupat niin mistään ei ylläripylläri löytynyt sitä et ois voinut kotiin tilata:/
Ja vasta perjantaina pääsis Kuopioon...

Kaikille kipuilijoille ja supistuksista kärsiville :hug: :hug:
Toi kuulostaa kyllä hyvin ärsyttävälle et ensin supistaa ja koskee ihan kunnolla, mut sitten ne loppuu kuin seinään:/

NinaRinsessa ihana yllätys=)!Hienoa että miehes sai sut nurinasta huolimatta lähtemään=)

Ruokia pakkaseen mähän ajattelin tehdä sinne jotain mut on jäänyt tekemättä tai onhan siellä sitä pullaa, mustikkariirakkaa ja mokkapaloja.Mies kyllä osaa tehdä ruokaa mun sairaalassa olo ajan ja kun mä tuun kotiin niin kyllä silloinkin päävastuu ruuista ja siivouksesta on miehellä jos vauva on hyvin tississä riippuvainen, kun pojatkin tarvii huomioo niin kaikkea vauvan nukkumis aikaa en todellakaan tuhlaa vaan siivoamiseen, pyykin pesuun ja ruuan laittamiseen, ekana tulee lapset ja sit vasta kaikki muu.Ja kuitenkin esim.italianpata ja kinkkukiusaus on niin itsestään tulevia ruokia että ne saan kyllä tehtyä vaikka vauva kainalossa jos pakko tulee.
Väsyttää:/
Pitää lähteä poikien kanssa ulkoilemaan kun kerrankin pakkanen on kohtuu lukemissa eikä enään tuule.

Metsätähti ja onnenjyvä 37+5

P.S huomenna neuvola:/ ja se turha lääkäri:/
 
Jaksamisia ja supisteluja kaikille niitä tarvitseville :hug: Mie arvasin, et tännään käy näin, et ku herää kattoon kiekkoa ni esikoinen nukkua posottaa ja Leijonien peliki menee persiilleen :LOL: No, onneks nukuin itekki viime yönä taas ko tukki :)

En aatellu tehä mittään pakkaseen, syyään sitte mitä syyään, mies onneks ihan kohtuu hyvä kokki, joten ei nälkää nähä :)

Täällä mätetty taas herkkuja, joten ihme jos ei keskiviikon neuvolan puntari sano että POMPS! :D Tänään maittas kiinalainen (Mimmurainen, maittasko? ;))

Jotaki piti kommentoida, mut jääpi ens kertaan, takas kiekolle :p
Ruttauksia vaivasille :hug:

mobic ja kevätpörriäinen 35+5
 
Huomenta!

Olipa kiva ylläri tälle aamua kun koetin vetää yksiä äitiyshousuja jalkaan, mitkä viimeksi pari viikkoa sitten oli jalassa niin ei ne menny :eek: :eek: Mulle ei oo koskaan käyny näin ja sentään tämä 5s raskaus :eek: Tosin nämä housut ei oo muissa raskauksissa ollutkaan. Toiset housut oli kans ahtaat, vaikka ne oli päällä tuon yli nelikilosenkin viimeset ajat. Kävi heti mielessä että mitenköhän iso tämä nyt sitten on :x :eek: Onneksi ke on lääkärineuvola että voin sitten puhua kokoarvioon pääsystä jos tuntuu että lääkärikin sanois isoks.

Lunta se vaan tulee, meinasin käydä lumityöt tekemässä mutta en jaksa :ashamed: Otin pe pulsatilla-annokset (homeopaattiset imetyksen avuksi) niin on rinnat niin kylmänherkät että ei tuntunu kivalta seistä pihalla edes sen vertaa että tytöt sain autoon ja lähdin viemään kolmosta kerholle. Rinnanlämmittimetkin jäi kotiin :headwall: Onneksi pakkasta on vaan reilu 14 ettei enää yli 20 niinkun pari edellistä päivää!

Glow´lle onnea täältäkin pojasta! Mitenköhän siellä on synnytys menny ja ekat päivät vauvan kanssa, niin ja tietty se vauvan koko :wave:

Pakkaseen tekemisestä, en oo ruokia aatellu tehdä, ne menee inhottavaksi siellä :x Ja kuitenkin mies on kotona ja aina voi tuoda pikaisempia ruokia niin että ei tartte päiviään hussata hellan ääres. Mä tosin pidin sitä hellan ääres seisomistakin välillä lomana jos vauva oikein roikku tissis. Ranskalaisia, perunasipulisekoitusta ja tämmösiä tuon kyllä, lihaa ym. ja kuivakaappiin esim. lasagnetteaineksia ym. niin saa tehtyä, nekin tosin sitä varten että miehen on helppo ruokkia lapset sitten jos meillä tulee pidennetty sairaala-aika taas. Kunhan nyt pullaa sun muuta tarjottavaa on jos/kun vauvan katsojia tulee. Munkkeja ja tavispullaahan siellä onkin kun niitä miehen kans taannoin urakoitiin :)

Lahja Lintikka ja Tirppa 36+5
 
Kas huomentapäivää. Ei käynnistettykään viime viikolla, kuten oli alunperin suunniteltu, koska vauva ei olekaan kasvanut niin vauhdikkaasti kuin oltiin oletettu. Noh, torstaina sitten KTG.. Parin tunnin päästä neuvolaan verenpaineita mittauttaan ja samalla katotaan pissa. Mulla oli verenpaine ä-polilla korkealla, joten täytyy ny tarkkailla niitä. Lääkäri epäili, että mulla oli sen takia paineet koholla, kun v*ttuunnuin siitä, etten päässytkään tositoimiin viime viikolla. :D No, se on varmasti yksi syy, mutta mulla oli vähän koholla jo aikaisemmin, ku olin neuvolassa.

Ruokien pakkaseen valmistamisesta. Hmm, hyvä idea. Tänään voisin ehkä jotain väsääkin valmiiksi, kait. Tai jos en väsää, niin ainakin voisin ostaa valmiiksi sinne leipää ja ruoka-aineksia, joista on sitte helppo kokkaa. Mua stressaa maito ja viili. Nimittäin ne on sellaisia, mitä ilman en tule päivääkään toimeen, eikä varsinkaan maitoa voi ostaa jääkaappiin mätänemään etukäteen kovin paljoa, kun ei tiedä vielä, kuinka kauan sairaalassa sitten notkumaan.

Vadelmanlehtiteestähän meillä oli täällä palstalla juttua aikaisemmin. Ja mun pitikin sitä hankkia, mutta en sitten ostanutkaan. Terveydenhoitaja ei nimittäin lämmennyt tuolle idealle ollenkaan. No, mutta mä harkitten vielä tässä. Jos ei oo synnytys käynnistynyt tämän viikon sisällä, niin ehkä saatan kuitenkin käydä ostamassa sitä ja kokeilla.
 
Nyt kun rupesin tota ruoka asiaa miettimään niin taidan jättää väliin ton etukäteen tekemisen.
Mies on hyvä tekemään ruokaa ei siinä mitään. Ei vaan yhtään tiedä kuinka hektistä se vauva arki sitten on niin sen takia ajattelin, että on helpompaa. Puhuin äidin kanssa aamulla ja se sano, että ei tarvii tehdä. Hän tuo kyllä ruokaa yllinkyllin jos tarvitaan :heart: ( asuu 3 km päässä )

Yö oli taas mitä oli, alan jo tottumaan ettei sitä unta saa ja sitten kun saa niin on noustava vessaan, ottamaan rennietä tai kyljen kääntäminen on niin tuskaa että siinä herää vähemmästäkin tokkurasta :LOL:

Käytiin koiran kanssa aamulenkki ja ihanaa kun ei ollut niin kylmä. Joku 10 astetta pakkasen puolella ja pieni tuuli. Kohta vois ruveta laittamaan eilisiä pyykkejä kaappiin.
 
marcelina jos lääkäri epäili et sulla ois sen takia paineet koholla, niin mulla mittari huutaa varmaan error!error! kun numerot ei enään riitä mun paineita kertomaan kun mua niin v**uttaa mennä sinne lääkrille turhaan :kieh: :D
mulla toi tee ei kyllä vaikuta mitenkään mut jostain syystä tykästyin siihen makuun ja nyt harmittaa kun se loppui.

(.) kylläpä painaa tää vauva rintalastaan kun istuu tässä :kieh: et laskeutumisesta ei oo pelkoakaan :D
Muutenkin vauva on niin mahdottoman villissään että :heart: Mulla ei oo vauvan liikkeet yhtään vähentynyt viikon 34 jälkeen.
Jotenkin on vähän huono-olo :x ja hermot on niin kireällä ettei tosikaan :kieh:
Ajattelin syönnin jälkeen lähteä lasten kanssa käymään kirjatossa ja käydään samalla reissulla jossain teellä ja mehulla jos vaikka toi mielikin vähän piristyis kun pääsee täältä kotoa pois.
Noista lumitöistä;kyllä vetutti kun mentiin ulos ja vein roskat ja ajattelin et otan raskokatoksesta samalla kolan että voin samalla ottaa lumet oven edestä pois (meillä kun on taloyhtiöllä kaksi yhteiskäytössä olevaa kolaa) niin eiköhän kummatkin ole jossain :kieh: Ja kun pihalla ei ollut ketään muita kuin me niin ei oo epäilystäkään että joku juuri käyttäis niitä vaan että joku on niitä käyttänyt mut ei oo sit viitsinyt vaan tuoda takaisin :kieh: eikä oo ees eka kerta :kieh: pitää varmaan käydä laittamassa lappu katokseen et "kun käytät talon yhteisiä tavaroita niin voisitko palauttaa ne paikoilleen, kiitos!" kun eivät jotkut älyä itse.
Anteeksi purkautuminen :ashamed: Varmaan huomaa että en oo parhaimmalla tuulellani :whistle: :D
Sit soitin häijyyspäissäni (kylläkin ihan asiallisen puhelun) siitä jääkaapistakin kun siitä ei oo nyt viikkoon kuulunut mitään, mut se ei yllättäen osannut sanoa mitään ja sanoi kysyvänsä siltä joka tietää ja yrittävänsä soittaa ja ilmoittaa sitten mitä se sanoi... eli patistan miehen soittamaan ruokatunnilla suoraan sille miehelle joka asiasta tietää kun mulla ei sen numeroa ole että se asia ei vaan jää roikkumaan.


 
Onnea Glow! :flower:

Tää on ihan hassua, mutta mä oon ihan kade teille kun ootte vielä raskaana! :LOL: Ei sillä, etteikö tää vauvaelämäkin olis ihanaa, mutta mä nyt vaan satun tykkäämään raskaanaolemisesta niin kovasti ja tuntuu, että missasin niin monta viikkoa loppuraskaudesta :D Kaikkine vaivoineenkin.

Meillä on aika tasaista elämää, vauva nukkuu vielä tosi paljon (onhan tässä vielä pari viikkoa laskettuun aikaankin) ja jaksaa aina vaan paremmin syödä rinnasta, ei tarvitse enää paljoa pumppailla. Neuvolan vaa'an mukaan painoa oli tullut ekan kotiviikon aikana puoli kiloa!! :eek: No, ehkä se vaaka näytti väärin, mutta kuitenkin ilmeisesti vauveli saa tarpeeksi maitoa :D

Tuosta ruokahommasta sen verran, että ei ole yhtään huono idea kokata pakkaseen ja varata kaikkea helppoa, meillä on syöty huomattavan paljon valmisruokia vauvan syntymän jälkeen. Mies kyllä on laittanut ruokaa varsin mallikelpoisesti (etenkin silloin kun mä olin vielä sairaalassa), mutta itse en kyllä ole kovinkaan paljoa jaksanut keittiöhommiin paneutua.

Ja mainostanpa nyt vielä kaikille, jotka kärsivät nenän tukkoisuudesta kuivaan huoneilmaan liittyen: mulla oli sairaalassa ollessa suuri apu seesamiöljysuihkeesta. Muistaakseni nimi on Nozoil, maksaa apteekissa suunnilleen kympin.

Eipä nyt kummempia, makkarista kuuluu äänimerkki :heart:
 
En ole aiemmin käynyt täällä kirjoittelemassa, vaikka kovasti on ollut tarkoitus. Ajattelin, että äitiysloman kunniaksi voisin aloittaa. Että heippa vaan kaikille :wave:

Esikoista eli Omppua odotellaan miehen kanssa ja koitetaan saada uusi kämppä Oulussa Omppua varten valmiiksi. Maha kasvaa ja selkä tuntuu katkeavan. Ilman tukivyötä olisin ollut jo viimeiset 4 kuukautta petipotilaana.

Terv. Minä ja Omppu (35+1; 27.3.2010)
 
myh
Narkissos Mukavaa kuulla teidän kuulumisia. Meillä onkin tuota seesamiöljyä flunssan jälkeen rauhottaa nenää kivasti, kiitos vinkistä, pakkaan sen sairaalakassiin.
Minkälainen pumppu sinulla on? Ajattelin hankkia nyt kakkosta varten uuden, kun entinen on ihan risa ja todella vanha monella kiertänyt romu millä saa vaan rinnat kipeäksi.

Mergylien tervetuloa mukaan :wave:

Etukäteen pakkaseen ajattelin tehdä ainakin (ehkä jo huomenna) mustikka-vanilja pullia ja voisilmäpullia, sämpylöitä, kukkosia ja pizzakierteitä. Ihan ruokaa en meinannut tehdä, mutta välipaloja ja vierasvaroja. Esikoisen kanssa ei kyllä oikeesti paljoa ehtinyt syömisiä eka viikkoina miettiä. Aamupala leivätkin söin monessa erässä, kun tuntui että just kun sai alotettua syömisen niin toinen jo vaatikin huomiota. Jospa sitä toisen kanssa osais olla vähän rennommin tai sitten käy päinvastoin, kun on kaksi pientä vaatimassa osansa

NinaRinsessa ihana yllätys sinulle järjestetty. Voi kun kaikki tajuisivat, että raskaana olevaa ei voi hemmotella liikaa. :heart:

Kipuilijat ja yökukkujat
:hug: Voimia teille tasapuolisesti. Itsekin nukun huonosti ja olen todella väsynyt myös päivisin. Jotenkin olen kuitenkin tottunut jo valvomisiinkin. En ole yhtään kokonaista yötä nukkunut 1v 10kk :LOL: Tässä raskaudessa olen onneksi suuremmilta kivuilta välttynyt, mutta esikoisen kanssa piti viikko tolkulla vaan maata kyljellään sängyssä. Silloin sattui ihan tosissaan joka paikkaan ja pystyssä olemistakin synnytyksen jälkeen sai opetella, kun kaikki paikat oli ihan rupistunut.

Nyt neuvolaan

myh 35+3 (kai :D )
 
POKS 39!

Tein äsken lumitöitä pojan kanssa ja olo on taas ihan karsea... Toivottavasti näistä nyt on oikeasti jotain apua, ei jaksa enää yhtään näitä kipuja... Alkaa hermot mennä näihin kipuihin ja närästykseen. Mä antaisin mitä tahansa, että tää lähtis täältä tulemaan lähimmän parin päivän sisällä... Mielummin kestän kiukuttelevaa pikku jätkää ja siihen vauvaa ja kahta koiraa... mutta ei tätä enää jaksa...
Mutta kuten mussulle sanoin fb:ssä, niin aika on mennyt tosi nopeasti kaikesta huolimatta. Vaikka jossain vaiheessa tuntui ihan järkyttävän paljon olevan aikaa jäljellä...
Mutta olisi niin kiva päästä jo pikku hiljaa nukkumaan yhtä jaksoisesti vähän pidempään kuin pari minuuttia kerrallaan. Tai siis olettaen, että tämä tyyppi on yhtä kiva kuin isoveljensä....
Esikko heräs tasan kerran yössä syömään 3-4 aikoihin. Söi reippaasti ja nukkui sen jälkeen tyytyväisenä sinne 8-9 asti.... Muutenkin oli unelma vauva, kun oli niin rauhallinen ja ihana. Mutta mun tuurilla tämä on sitten joku koliikki :saint:
 
Moikka! Kirjottelen illalla kuulumisia mutta nyt vain nopeasti pakko kommentoida yhteen juttuun:)
Mergylien Tiedätkös kumpi sieltä on tulossa? Onko teillä nimi valmiina? Alkoi kovin naurattaa kun minua on ennen syntymääni kutsuttu Ompuksi:) Ristiäiskutsussakin lukee "Olen "Omppu" ja virallista nimeä vailla siksi kutsun..." Tai jotakin vastaavaa:)
 
Olipa kiva lukea Narkissoksen kuulumisia :heart: Itse kyllä vähän kauhulla ootan, jos tätä raskautta kestää vielä vaikka yli kuukauden, että MITEN sitä jaksaa :ashamed:

Tervetuloa Mergylien!!!!

Ja jaksamisia itse kullekin....
 

Yhteistyössä