~*~ MAALISKUUN MUSSUKAT 2010 ~*~ helmikuussa (11 vauvaa syntynyt)

Kovin monella jo tuntuu olevan lähtö käsillä... :flower:

Synnytyssuunnitelmaa en ole koskaan halunnut tehdä, sillä homma ei useinkaan mene kuten itse suunnittelee. Senverran kuitenkin, että spinaalin pyydän siihen vaiheeseen, kun enää ei luonnonmukaiset lievitykset auta.

( . )
Limatulppa meni viime viikonloppuna. Silloin supisteli kahtena yönä usein ja kipeemmin sekä vatsanpuolelta, selästä että vihloi reisiin. Supistusten aikana painontunnetta alakertaosastolla. Join runsaasti vettä ja makoilin yhden päivän. Tilanne rauhottui siltäerää, mutta tuloksena maha laskeutui hurjan alas sekä paine alapäässä on jatkuvaa. VIelä vähintään pari viikkoa saisi pysyä pikkanen mahanahkojen sisäpuolella. Ihan vaan siksi, että saavutettaisiin se rv 38. Näillä 35-36- viikoilla ei vielä olisi kovin toivottavaa synnyttää, vaikka mieluusti jo haluaisin kehon palaavan normaaliin olotilaan. Lisäksi mies lähtee ensiviikolla viimeselle ulkomaankomennuskeikalle ennen synnytystä. :'( Hiukan pelottaa jäädä lasten kanssa keskenään tänne. Pyysin hyvän ystäväni tänne kyläilemään tuoksi ajaksi.

Sairaalakassia pitäisi varmaankin alkaa pakkailemaan. Vauvalle kaikki on valmiina jo.

Siitä sairaalaanmenosta. Ajattelin turvautua taksiin siinävaiheessa, kun pitää lähteä. Lastenvahtia ei ole ainakaan vielä saatu järjestettyä, joten joudun asennoitumaan henkisesti siihen, että synnytän ilman miestä. Voihan olla että joku kuitenkin saadaan järjestettyä.
Mun aikasemmat synnytykset ovat käynnistyneet yleensä illalla/yollä. Hankalaahan silloin tänne on ketään saada. Kaikki ystävät ja sukulaiset ovat työssäkäyviä ihmisiä. Mummuloita ei ole 300 km lähempänä.

Elli ja pikkunen 35+4
 
Jos ei vielä tänä viikonloppuna, niin ensi viikon loppua kohden alkaa varmasti tässäkin porukassa tapahtumaan! Ensi viikon sunnuntaina näyttäisi olevan täysikuu ja se näkyy selvänä piikkinä synnytyksissä. Katsotaan siis miten pinolaisten käy, tuntuisi olevan yhdellä sun toisella paikat aika valmiina :)

Täällä odotellaan, supistuksia tulee päivittäin, mutta eivät ole kipeitä. Maha alkaa käydä ahtaaksi meille kahdelle, joten ei yhtään haittaisi, vaikka parin viikon päästä oleva lääkärikäynti vähän stimuloisi alkuun.

Tsemppiä kaikille kipujensa ja erilaisten tuntemuksien kanssa painijoille!

Terv. Annie77 rv 35+4
 
la:n mukaan täällä ois aika montakin hyvää ehdokasta joilla silloin jo viikot täynnä tai ihan lähellä täysikuun aikaan ja aina mahtuu mukaan muutama yllättäjä=)

Wiiru miten sä voit?Sullahan on maanantaina jo laskettuaika
 
Mulla ainakin tuo kuopus lähti syntymään täydenkuunyönä viime vuoden tammikuussa 11 pvä lauantai sunnuntai yönä. ;) Että ainakin sillon meillä synnytettiin. :D sinä yönä tais k-sks:ssä syntyä kolme lasta yhteensä.Jos oikein muistan. Muuten mä en tiesä tuosta täydenkuun huipusta.

Täällä ruopee pikkuhilijaa siis tapahtumaan...Vauva uutisia odotellessa siis. =)

-D
 
tsau.. :D nyt tuleekin vähä omaa napaa..

Elikkäs tänään oli pikasesti neuvola ja kaikki oli muuten ihan ok.. paitsi että mulla on tullu kellertävää valkovuotoa ja mainitsin siitä.. naikkarilla olivat todenneet strepton ja maanantaina lupas neuvola täti ilmottaa että alotanko nyt aikasemmin antibiootin vai odotetaanko synnytykseen asti ja saan sairaalassa suonensisäisesti. Että maanantaita odotellessa että saa lisätietoja.

Ja miehelle tuli tili tänään joten päästiin pitkästä aikaa "shoppailemaan". :D
Ostettiin osia autoon ja sitten vaavin juttuja, mm. pinniksen patja ja peitto hankittiin Ikeasta. Sitten kävin ostamassa sitä vadelmanlehtiteetä.. :) pääsis sitä kokeilee että jos se auttais jotain. Sitten tietty ruokakaupassa käytiin ja ostettiin vähän kalliimpaa lihaa ja ajateltiin että yhtenä päivänä söis ihan kunnon aterian.. eikä mitään pikasia tekosia.. :)
Illaksi ostettiin pina colada -lonkero puoliksi ja sitten siihen vielä sauna päälle.

Nyt on tullu käveltyä joka suuntaan monta tuntia.. varmaan joku 5 tuntia on liikuttu tälle päivää ja tiedättekö mitä.. EI SILTIKÄÄN MERKIN MERKKIÄ SUPISTUKSISTA!. :attn:
Luulis tollasen monen tunnin laahustelun jälkeen tulevan jotain, mutta eäh. :p

Mutta nyt jos söisi jotain ja hörppisi sitä teetä. :)
MUKAVAT VIIKONLOPUT KAIKILLE MAMMOILLE! :heart:

mussu ja tomppa 38+2
 
Synnytyssuunnitelmasta En mäkään mitään kovin tarkkoja suunnitelmia ole tehny ku se ei yleensä suunnitelman mukaan etene mut toivomuksena olis päästä ammeeseen suht heti ku pääsee sairaalaan. Esikoisesta en päässy ku sydänäänet heikkeni ku alettiin ammetta täyttämään ja se on harmittanu mua :( Spinaalin meinasin et jos nyt ottais ku esikoisesta sain epiduraalin mikä veikin kivut hyvin pois mutta sitten taas hidasti synnytystä eikä ponnistaessa tuntenut mitään, ei yhtään tienny koska olis pitäny ponnistaa ja imukuppiahan siinä sitte tarvittiin. Sitä en kyllä enää haluais..mutta eipä sitä etukäteen oikein suunnitella voi..

Nyt saunomaan :wave: Vointeja kaikille

Mamu-78+masuasukki 37+1 :heart:
 
Glow
Heh, ei olis ihme jos ensi viikon lauantaina synnyttäisin :D se on meidän virallinen muuttopäivä :LOL: meniskin tosi nappiin...

Tänne ei mitään uutta... Kaikki tutut alottaneet nyt sen ärsyttävän "no etkö sä vielä oo synnyttäny" :headwall: :headwall: juu EN |O Ja sitäpaitsi se laskettuaikakin on vasta edessä päin... :whistle:

glow 38+ jotain....
 
Mä en kestä tätä jännitystä! hihihiii :LOL:

Käyn koko ajan kurkkimassa että onko jo jotain alkanu jollain tapahtuun. Itsellä ei niin minkäänlaisia tuntemuksia siitä että olis tuloillaan. Siellä se ManU-Tappara köllii ja hikottelee ja aina välillä monottaa mua oikeeseen kylkiluuhun niin että tissi heilahtaa. :D

Mää kudon sukkia ku viimeistä päivää ja mies lupasi tehdä mulle vielä tänään toscakakun. Namskis!
 
metsätähti Juu näi mäki toivon että ei vielä ens täydenkuun aikaan..vaan vaikka sen sauraavan täyden kuun...mihinköhän se sijottuu?? :D Mä meinasin kyllä juu ku kahen maistelun mukaan tuo tee jollai tapaa vaikuttaa muhun..et en juo sitä ennen kun tulee 36 vkoa täyteen.Jos juon ollenkaan enää... ;) Mä todellakin yritän nyt pitää jalat ristissä..vaikka tuolle ukkelille tekis mieli vähä raottaa...uskaltaakoha sitäkää... :whistle: :D

Todellakin mä haluisin mielelläni synnyttää vasta laskettuna aikana.Mutta tää kun kasvaa kask ja puol viikkoa eellä...ja tää on iso jo vkolla 38 ni sen takia toivoisin synnyttäväni 36-38 vkon kieppeillä..ja voi ollakkin että jos pääsen lääkärin kanssa yhteisymmärrykseen ni siihen kieppeille käynnistettäskin sitten ihan.
Vaikka olenkin kipeä tosi kipeä...toivoisin OIKEESTI että saisin pitää pienen mahassa kehittymässä ihan valmiiksi.Mutta sitten toivon oman paranemisen ja muutenkin...että "eemeli" EI syntyisi sektiolla.Se oisi koko meidän perhettä ajatellen se paaaaljon parempi vaihtoehto... :whistle: Oon muutenkin ollut niin kipeä että siitä on vähän kärsinyt koko perhe...kun oon ollut niin väsynyt kipuun.Olen sitten ollut kiukkunen... :ashamed: Ja ärissy vähän kaikesta. :snotty:

Nyt kahtena peräkkäisenä päivänä oon meinannu reväyttää nivuset iha totaalisesti.... :/
eilen tulin sisälle eteiseen lumisilla/jäisillä kengillä...ni siin menas revähtää totaalisesti..ja ihan äskön astuin matolta jotenki huolimattomasti lakatulle puulattialle villasukat jalassa...sillon ku tuo lattia tuppaa olemaan aika liukas.. :whistle: Nyt "eemeli" viel tökkii mua tuoho samaan nivuseen koko ajan...ni hmm...meinas tehä vähä...eetvarttia... :kieh:

Täytyis varmaa pysyy iha petissä pari viikkoa..ni en telois ihteeni... :kieh:

Mutta mä annan muille taas tilaa... :D

-D
 
harakanhattu Oih onpas sulla ihanan kuuloinen mies, kun sulle leipoo. :heart:

Äippäpolikuulumisia Olin tänään siis synnytystapa-arviossa ja tuloksena oli nyt siis normaali alatiesynnytys kuten vähän arvelinkin. Ekaksi lääkäri kyllä puhui jo sektiosta, kun mulla on hätäsektio ja pystyviilto mahassa, mutta sitten papereita tutkailtuaan totesi, että mulla on kohtuviilto sitten tehty kuitenkin vaakasuoraan, joten normimeininkiä lähetään kokeilemaan. Vauvan painoarvio oli nyt n. 3,2 kiloa eli kuulemma ihan keskikäyrällä tai vähän sen alapuolella. Nyt siis sitten vain synnytystä odottelemaan. Paikat oli mulla kuitenkin vielä kiinni eli en nyt jaksa uskoa, että ihan kohta lähtisin synnyttämään vielä. Tosin tällä hetkellä supistelee ihan suht koht mojovasti, vähän kipeästikin, joten saapa nähdä. Mulla ei vaan oo vielä tavarat valmiina eli ei se nyt ihan vielä saa syntyä! Viikon sais ainakin vielä odottaa niin sit ois varmaan kaikki valmista vauvaa ja sairaalareissua varten.

Synnytyssuunnitelma Mulla ei kyllä ole oikein minkäänlaista suunnitelmaa. Epiduraalin varmaan pyydän sitten kun kivut menee tarpeeksi koviksi mutta muuten en oo kauheesti miettinyt.

Sairaalaanmeno Taksiin ajattelin minäkin turvautua, meillä ei edes ole autoa ollenkaan. Ei kai sitä ambulanssilla lähetä synnyttää kuin vain jos on joku hätä tai erityinen syy että pitäis vaakatasossa mennä? Voisin tietty myös kävellä kun toi sairaala on tossa aika vieressä, mutta ehkä sit jos on oikein supistuksissa niin ei kyllä kykene kauheesti kävelemään.

Eipä tässä kait muuta. Täälläkin jännäillään, että milloin tulee palstalle lisää vauvauutisia. Ihan kohta varmaan kyllä. Tänään jo fiilistelin tuolla sairaalassa kun näkyi vauvoja, jotka olivat kotiin lähdössä sekä sitten ainakin yks pariskunta näytti siltä, että tulivat synnyttämään just. Kohta siellä sitten ollaan itekkin!

Bamboo 37+5
 
Taas pikakäynti, ja juttua on tullu nii paljon sitte viime käynnin etten ees kaikkee muista mitä oisin halunnu kommentoida... Onnea nalle1puh synnäriin ja tsemppiä kaikille loppuvaiheen kipuiluihin!!!!
Ja omat kuulumiset:
Synnytystapa-arviossa kohdunkaula 2cm, (ennen 3cm,) oli 1cm auki ja puolipehmeä. On kuulemma "mukavasti" pää jo alhaalla, vaikka ei se kyl mukavalta tunnu!!! Kokoarvio 3,1kg (35+4) eli vähä normia isompi ja semmonen 4kg ois odotettavissa niinku nuo kaks edellistäkii pirpanaa. Yllätyin kyllä et oli niinkii iso, kun painooki on tullu vasta vajaa 7kg! Että hyvin on ravintonsa saanu otettuu! :)
Koko ajan supistelee ja liitoskivut on ihan karseet, kävely on ihan tuskaa ja olo aika-ajoin ihan kypsää kauraa tähän kaikkeen!!

Remontti jatkuu, yläkertaan tulee väliseinät ja ahistaa jo tää pöly ja kaikki levällään oleva remppakama. Siinä sit pitäis asuu ja nukkuu itekkii samalla! Toivottavasti vauva ei vaa lähe syntymään kaiken tän keskelle. Vielä ois paklausta, tapetointia ja koko yläkerran maalaus seiniin ja kattoon...huoh... :( Viikon oon ollu äippärillä ja tää aika on menny töissä rampaten, eskarilaista kuskaten ja remonttihommissa, eipä oo vielä siihen lepuuvaiheeseen päässy mihin kaikki miuva kehottaa....

Mamali ja masunpotkija 35+6
 
Rupeaa monella olemaan jännät paikat, saa nähä kuka saa seuraavana nyytin syliin! :)

Sairaalanmeno: Täällä tarkotus omalla autolla mennä, meillä kaksi autoa ni jospa toinen ainakin lähtis käyntiin vaik ois kovatkin pakkaset!Juu ja toinen auto onki tallissa, jossa suht lämmintä ni eiköhän se käynnisty vaik ulkona ois miten kova pakkanen tahasa!Toivottavasti ainakin...

Mulla esikoisen synnytys käynnistettiin tipalla, kun oli edellis iltana veet menny ja supistukset alkoi puolen tunnin päästä tipan laitosta ja tihenivät ja kovenivat melkein heti!Sain tuolloin epiduaalin!KOlme muuta synnytystä ei oo käynnistetty ja eivät ole sit olleet niin kivuliaita kuin ensimmäinen oli!

Mua koko päivän supistellut säännöllisen epäsäännöllisesti, mut jospa ei vielä syntyis, kun flunssaa on ja viikon päästä ois häihin meno!

Mut taidan lähteä kullan viereen! Öitä kaikille!
 
Huomenta! En saanut enää unta, joten kuulumisia.

Täytyy käydä täällä katsomassa josko joku maalisäideistä olisi jo synnyttänyt :whistle:
Täydenkuun juttu sekä ylähuulen turpoaminen olivat uusia tietoja-kiitoksia kertojille!

(.) Huomenna vauva täysiaikainen. Masuasukki liikkuu kivasti, niin ei tarvitse olla huolissaan miten hän voi :) Eilen testasimme turvakaukalon, alustan ja vaunujen toimivuudet, kasaukset sekä yhteensopivuudet adaptereilla. Mietimme vain missä olisi järkevin paikka pitää vaunuja ja kaukaloa... Eteinen on aikas pieni. Huomasin, että hoitolaukku puuttuu kokonaan! Täytyy niitä alkaa kattelemaan. En välttämättä tarvitse/halua juuri hoitolaukkua. Jokin muukin laukku käy siihen tarkoitukseen. Sairaalakassi on pakkaamatta. Kohta sen pakkaan...

Hyviä vointeja teille kaikille! Jännittää kovasti kuka on seuraava synnyttäjä ;)

momtoo ja pikkukakkonen rv 27+6

:LOL: mysti oli tarkkana, tosiaan viikkoja kirjoitusaikana 37+6 :LOL:
 
Momtoon viikot taitaa olla vähän väärin tuolla lopussa :LOL:

Itse en ole taaskaan nukkunut koko yönä. Menkkamaiset kivut vauvasivat,tällä kertaa ilman supistuksia. Esikoinenkin sitten heräsi ennen seitsämää |O Nyt tässä odotellaan lastenohjelmia ja taidan niiden ajan makoilla sohvalla peiton alla ;) Nyt saa Kirppu olla sitten masussa maanantaille asti, ompahan virallisesti täysiaikainen. Haluan nimittäin mielellään nukkua ainakin muutaman yön ennen synnytystä! Kirjoitinkohan jo tänne että eilen lähti sitten limatulppa kävelemään? En varmaan. Osahan siitä tuli jo joskus vkolla 34 tms.,mutta nyt tuli selvästikkin loput, niin paljon sitä tuli. Mies pelottelee että Kirppu olisi vielä vatsassa maaliskuussakin ja hänen mielestään hätäilen suotta ja voitaisiin ihan rauhassa odottaa |O Joo, minäkin voisin odotella ihan rauhassa jos en valvoisi öitä kipujen ja supistusten kanssa.
Voisin muuten pakkailla sairaalakassinkin valmiiksi...vauvalle siellä on jo kaikki,omia tavaroita ei yhtään.

Sairaalaanmeno tapahtuu meillä omalla autolla. Se ei ole piuhan päässä koko aikaa,vaan mies saa sitten sen käydä vähäksi aikaa laittamassa. Joudutaan kuitenkin odottelemaan lapsenvahtia esikoiselle jos tämä esim. ensi viikolla syntyy. En tuolla pakkasella (-26) miellään kylmäkäynnistelisi tuota mun kauppakassia B)

Synnytyssuunnitelmaa
en suuremmin ole tehnyt. Ilman kipulääkkeitä koitan pärjätä niinkuin esikon kanssa. Musiikkia olen soittimelle ladannut ja toivon että se vie ajatuksia kivusta pois..ilokaasua saatan käyttää, viimeeksi siitä ei kyllä ollut hyötyä ja en sitä muutamaa kertaa enempää ottanutkaan.

Mysti ja Kirppu 36+5
 
Huomenta!

Äkkiä tulin jääkiekon tauolla kurkkaamaan.
Ja voi vitsit..Mä jo olin ihan varma, että olis tullu vauvailmotuksia tai synnyttämään lähteneitä.
Noh, eiköhän tässä vielä ehditä :D

Ja sitten tosta ylähuulen turpoamisesta. Mä en ollut kuullu siitä aiemmin mitään, mutta mies järkytti mua eilen ja sanoi, että näytän ihan siltä kuin lähtisin ihan justiinsa synnyttämään :eek: No minä sitten kysäisin, että mites niin ja sanoi, että mun koko naama on taas yhtäkkiä turvonnu ihan niinkuin edellisissäkin raskauksissa ennen synnytystä! Kiva, en mä vain ole tollaista huomannut!

Pippa turbonaama ja vihdoinkin 37+0

muoks:// momtoo on tosiaan päättänyt ottaa takapakkia :LOL:
 
daizz näyttäis olevan 30.3=)

(.) mun miehestä kyllä huomaa että mulla alkaa laskettuaika lähestymään.Kun ennen oon yöllä käynyt vessassa niin se ei oo millään tavalla reagoinut vaan nukkunut sikeästi koko ajan ja vielä mun takaisin tulessakin, mut nyt noin viikon verran se havahtuu ihan joka kerta kun lähden vessaan ja on vielä hereillä kun tuun takaisin ja vasta sitten se pystyy jatkamaan unia=)

Mua ärsyttää kun tää kone temppuilee mulle :kieh: Tää voi toimia tosi hyvin pitkän aikaa ja sit ihan yht'äkkiä näyttö pimenee ihan totallisesti (siis menee ihan mustaksi ja näytössä lukee "no signal") oon useasti kokeillut että kaikki johdot niin näytössä kuin keskusyksikössäkin on kunnolla kiinni ja sammuttanut näytön ja laittanut takaisin päälle mut sekään ei oo auttanut.No sitten on ollut pakko keskusyksiköstä sammuttaa kone ja kun laitan sen uudelleen päälle niin näyttö toimii taas ihan normaalisti :kieh: :eek:

Täällä paukkuu pakkanen ja mulla on tekemisen puute:/

Metsätähti ja onenjyvä 37+3
 
Mieki edelleen yhtenä kappaleena,täällä on niin ihme toimintaa tuolla sairaalassa.Tiistaina äitipolille jos ei sitä ennen itellään ala syntymään.Toestaina saadut 2sytoteciä on tehny kyllä nyt 3päivää supistuksia,mutta pieniä vielä ja epäsäännöllisiä.Eilisestä asti tullu nyt limatulppaa,mitä ei oo edes aiemmissa tullu.Kaulaa oli kuulema ihan vähän torstaina ja parille sormelle auki.maha on tippunu alemmas ja nyt ei auta ku odottaa,harmittaa,mutta toisaalta ihana olla kotona väliin ja sain ainaki hyvin nukuttua viime yön :)

Nystis ja pirpanat edelleen mahassa 37+1
 
MLL
Nystymuikku antoko ne sulle sytoteciä ja laittoi kotiin? :eek: Hyvä että oot saanu lepäiltyä ja tsemppiä koitokseen!

Huulen turpoomisesta niin itseasiassa tääläkin on huuli turvonnu, mutta johtuisko siitä kun on huonosti nukkunut ja pakkasilla tulee tota rasvaakin enempi hölväiltyä :)

Mukavaa pakkasviikonloppua kaikille! Toivotaan, että nää kylmät alkaisi hellittää niin oisi kivempi vauvojen tulla tähän maailmaan :)

MLL :heart: 36+3
 
Pakkaspäivää täältäkin kaikille!
Voi, voi, voi, eikkö vieläkään uusia vauvauutisia? Niitähän minäkin tänne tulin bongailemaan...

Herätyskello oli aamulla soimassa ja katseltiin Suomen peli teetä juoden sängystä. Sitten jatkoin vielä unia ja heräsin juuri :LOL: Nyt mies häärii keittiössä ja laittaa "oikeaa" aamupalaa. Eilen sain rasiallisen suklaata, saunan, selänpesun ja jalkahieronnan. Illalla vielä yllätykseksi vohveleita vadelmahillon ja kermavaahdon kera. Kiitos, mä voin kyllä olla vielä raskaana viikkoja!!!! :wave:
Huomennako se oli se täysikuu? Nyt kaikki, joilla ylähuuli turpeena 3s:ää tänään käyttöön, niin luetaan sitten alkuviikosta ihania tarinoita :LOL:

Hani-pöö & nöösi 34+5
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hani-pöö:
Huomennako se oli se täysikuu? Nyt kaikki, joilla ylähuuli turpeena 3s:ää tänään käyttöön, niin luetaan sitten alkuviikosta ihania tarinoita :LOL:
Ei kun vasta viikon päästä sunnuntaina! Mutta eihän se nyt estä sitä, etteikö tänäkin viikonloppuna voisi jo alkaa tapahtumaan B)

Oma synnytys käynnistyi torstaina kun perjantaina oli täysikuu. Synnärin seinällä oli kalenteri, johon oli merkattu kaikki syntyneet joka päivän kohdalle ja selvästi nämä kuunkierron vaiheet näkyivät ainakin pari päivää ennen ja jälkeen täydenkuun. Ensi viikon loppua kohden pitäisi siis tahdin kiihtyä :)
 
Heip. Viime tiistain lääkärin jälkeen on supistellu melkein koko ajan :D Nytkin makaan sängyssä ja supistaa, tosin täl hetkellä kivuttomasti :)

Supistukset on alkanu tuntua mahakiristyksen lisäks ahdistavana tunteena + jos oon liikkeellä, reisiin tuntuvana kipeänä paineena. Ei oo ollu nyt ensimmäistäkään tosi kipeetä supistusta, mut on nää muuttunu vähän erilaisiks.

Vatsakin on jo niin alhaalla ja nivuskivut niin kovat, et haluisin uskoa et tää ei pysy laskettuun asti. Toivottavasti.

Ja minäkin niitä vauvauutisia oon kovasti odotellu, mut ei oo vieläkään :D Tsemppiä kaikille, jotka pääsee pian tositoimiin <3

Hali87 & Pähkinä 36+3
 

Yhteistyössä