~*~ MAALISKUUN MUSSUKAT 2010 ~*~ helmikuussa (11 vauvaa syntynyt)

Huomentapäivää, hereillä ollaan. Mä en enää osaa nukkua!!! Illalla en meinaa saada unta millään ja aamuyöstä heräilen. Tänäänkin heräsin kolmelta, mutta makoilin vielä pari tuntia sängyssä, jos vaikka olisin vahingossa nukahtanut, mutta ei. No, nyt tässä sitten hetken aikaa ehtii norkoilla koneella, ennenku lähen ajeleen tuonne Naistenklinikalle ultraukseen.

Mamali-76, no kuule sama fiilis on täälläkin. Mä oon aina ollu tosi kova ja erittäin nopea käveleen. Nykyään meno on niin hidasta, että ihan hirvittää. Tuo vitsailemasi "mummo menee kohta rollaattorilla ohi" kyllä pitää varmasti munkin kohdalla kohta paikkansa.

Tänään on virallisesti viimeinen työpäivä ja huomenna alkaa äitiysloma. No, enhän mä ole ollut töissä sitten joulukuun lopun jälkeen, ku jäin saikulle, mutta silti. :)
 
Ihan pikaseen täältäkin vähän kuulumisia.

50 cm vaatteet Mulla on ihan vaan yks body ja yhet potkarit, jotka ostin esikoiselle aikoinaan ja esikoiselle ei meinannut ne mahtua päälle laitoksellakaan, kun olin kotiintulovaatteiks ne valkannut. Meillä esikoinen oli syntyessään 53cm ja 3800g. Eli jäi sit käyttämättä, meillä noi 56cm vaatteet oli sopivat heti alkuun. Tietty noi Lindexin 56 kokoset on mun mielestä aika pieniä kanssa. Mulla on alkuun varattuna jonkun verran noita 56 senttisiä bodeja ja sit on semmosia n. 60 senttisiä bodeja ja potkareita, monet varmaan äitiyspakkauksista. Jos sit vauva onkin paljon pienempi, niin täytyy ehkä käydä ostaa jotain, vaikka ihan hyvin voi käyttää vähän liian isojakin vaatteita mun mielestä, kun vähän käärii hihaa ja potkareihin voi laittaa sukat päälle niin ne kärjet ei sit roiku silleen löysinä.

Neuvolakuulumisia Eilen oli mulla lääkärineuvola kans. Paikat oli kiinni, pehmeät ja kaulaa se 3cm jäljellä eli kuulemma just niin kuin näillä viikoilla normaalisti on. Nyt sitten sain lähetteen synnytystapa-arvioon, joka ois sit kuulemma varmaan ihan jo ehkä ens viikolla. Se kyllä vähän jännittää, vaikka oon kyllä aika varma että normaali alatiesynnytys on se mitä ne suosittelee.

Täällä muuten kans kävellään jo ihan etanavauhtia, mulla kans sattuu nivusiin ihan kiitettävästi kävellessä.

Nyt täytyy taas alkaa laittaa vauvan kamppeita kuntoon, jospa sitä pesis ekan satsin vaatteita. Mulla on kaikki vielä laittamatta, mutta kait sitä ehtii vielä.

Alkaa kyllä jo jännittää tuleva synnytys. Mulla on silleen, että synnytyssairaala on tossa ihan vieressä eli näkyy meidän ikkunoista. Sinne aina kattelen ja mietin, että nytkin siellä joku just synnyttää ja kohta oon siellä sitten itsekin...

Bamboo 35+4
 
Ilo: Minä myös kärsin noista sydämen tykytyksistä ja heikotuksesta aika ajoin, mulla lisäksi muljahduksia toisinaan, ovat kuulema vaarattomia mutta tosi inhottava vaiva!Ja just on enemmän kun ei saa nukuttua! :hug:

Meillä kuopus viime yön valvotti, nyt ois ite saanu supistusten osalta nukuttua, mutta pojalla tuo atoopinen iho taas pahempana ja ei sit saa nukuttua! Säälittää toinen kun kutisee niin paljon!

Täällä myös kävely niin hidasta että huh huh, lasten kanskin kun kävelyllä käydään, niin mulla kova homma pysyä niiden perässä! Tuntuu et vauva painaa niin alas ja jalat kipeenä, kun on turvoksissa, ei auta vaikka kuin juo vettä!

Meillä on emmaljungan tuplarattaat, sillon ostettiin kun toinen lapsi tuli ja on ollut kovassa käytössä! Kun miekin paljon lenkkeilly lasten kans...

Mutta mun täytys rueta leipomaan ja järkkäämään esikoisen syntymäpäiviä, kyllä se aika vaan menee niin noppeesti...Vastahan tuo tyttökin oli ihan pieni ja nyt jo täytäää 6.v!
 
Tänään olis ensimmäinen virallinen äitiyslomapäivä vaikka kaksi ja puoli viikkoa olen kyllä jo ollu sairaslomalla. Kävin neuvolassa ja kaikki oli hyvin. Sydänääniä terveydenhoitaja kuunteli kauheen pitkään ja ajattelin jo et onko jotain huonosti mutta sanoi että hyvältä kuulostaa. Tänään mennään tutustumaan synnytyssairaalaan, kivaa :)

Eilen kävin kävelemässä ja on se aikamoista taaperrusta. Loppumatkasta tuntui ku jalat olis painanu 100kg ja supistelikin. Ei haluis koko aikaa olla sisällä, tulee ihan mökkihöperöks ku ei tule minnekkään lähdettyä päivän aikana. Ja nyt kun ilmatki on hyviä.

Ihan pieniä vaatteita siis 50cm mulla ei ole paljon ku tiedän ettei ne kauaa mene. Esikoiselta jääneitä bodyja ja potkareita on muutama ja ne saa riittää. 56cm onki sit hiukan enemmän mut ei nekää kovin kauaa mene. Ei ole paljon tarvinnu vaatetta ostaa ku miehen siskolta sain paljon vaatteita, just noita pieniä.

Nukkuminen täälläkin onnetonta. Iltaisin ei uni millään ja aamuyöstä kun herää ni taas valvotaan :eek: Olen nukkunu sit ku olen lähettäny esikoisen kouluun ni pari tuntia. Kuuden seittemän aikaan illalla sit taas tulis uni mut jos siihen aikaan nukkuisin ni se haittais jo pahasti yöunia. No pääasia et jossain kohdin sais nukuttua.

Tänään poksuu TAAS 35+0 :heart: Viikot menee nopiaan :p
 
Torjantaihuomenta mammoille ja parille mussukallekin =)

Harakanhattu; Samaan aikaan startataan äitiyslomalle, mitenköhän on synnytyksen laita :LOL: Ihana ajatus tuo selviytymispakkauksen antaminen työkavereille :heart:

Leena; Hellä alapää, KYLLÄ! Bikinirajoja peilin avulla ajellessa huomasin että alakerta on aikamoisen turvoksissa. Ja sen kyllä tuntee muutoinkin..

Minjoh; Nauratti tuo teidän vauvan reagointi konserttiin :LOL:

Olen yrittänyt testailla miten vauva reagoi lauluun.. Lähinnä sen takia että työmatkoja ajellessa vauva potkii tosi kipeästi kylkeen, eikä ole oikein liikenneturvallista jos kiemurtelen potkujen voimasta ajon aikana. Olen päätynyt laulamaan täysillä vanhoja suomihittejä Suomipopin tahdissa siinä toivossa että vauva rauhoittuisi, huonolla menestyksellä.. :LOL: :LOL: Toivottavasti en aiheuta raukalle traumoja, koska lauluääni ei tosiaan ole sieltä parhaimmasta päästä..

Liityn myös kerhoon etanavauhtiset =)

Muutoin vointi on entisenlainen. Käsiä puuduttaa yöllä tosi paljon, mikä aiheuttaa jatkuvia heräilyjä. Mies valittaa että kuorsaan kuin rekkamies, lisättynä öillisillä vessareissuilla..raukka on ihan väsyksissä :LOL: Oli pomolleenkin sanonut että pitää kohta talvilomansa että saisi joskus nukkua kunnolla.

Turvotusta löytyy myös ja sormukset on pitänyt jättää jo useampi viikko sitten. Nivelkipuja on erityisesti ranteissa ja sormissa.

Tänään menen neuvolaan iltapäivällä. Aamupunnituksen perusteella painon pitäisi olla vähempi mitä edelliskerralla mikä olisikin ihan historiallista!! Miun tuurilla turpoon päivän mittaan taas vähintään kilon, joten vielä ei uskalla tuuletella =)

Miimon ja Hengari-Hertta 34+5
 
Krokodiili
( . ) Oli eilen sitten synnytyksen suunnittelukäynti äitipolilla. Alatiesynnytystä suunnitellaan pelostani huolimatta (kun en nyt sektioonkaan mitenkään hingu), mutta jos ongelmia tulee niin sitten aika helposti siirrytään suunnitelmaan b (sektio). Ja jos lapsi ei lähiviikkoina vielä synny, niin ensi kuun alussa, päivää ennen laskettua aikaa tilanne katsotaan uudelleen - siis uusi painoarvio ja sen perusteella mietitään uudestaan mahdollinen sektiotarve. Mutta oletan ja toivon, että tyyppi ymmärtää syntyä jo ennen sitä... Mun puolestani saisi syntyä vaikka tänään, sillä nyt tästä päivästä alkaen pääsen jo tuohon lähisairaalaan synnyttämään eikä tartte enää lähteä keskussairaalaan.

Nyt lapsen arvioidaan painavan 2,82 kg, laskettuna aikana siis ehkä 3,6 kg. Lantioni pitäisi olla normaali, joten alatiesynnytys pitäisi olla OK. Pelkokeskusteluun menen kätilön kanssa taas ensi viikolla.

Aiemmin kerroin teille, että maksa-arvoni ovat koholla. Niistä lääkäri ei ollut huolissaan, sanoi että tod. näk. aivan "normaalia" raskaudesta johtuvaa maksa-arvon nousua. Mutta että kontrollikokeet voisi ottaa ensi viikolla ja samalla kilpirauhaskokeet, joita ei ole kukaan nyt hetkiin muistanut.

Kohdunsuu on kiinni, mutta runsaasti pehmennyt.

Kuten moni teistä on sanonut, kävely on todellakin mullakin ihan järkyttävän hidasta...

Yöunista on ollut kans puhetta tässä ketjussa. Olen viime aikoina nukkunut sellaiset 2-3 h/yö ja senkin pätkissä... Ei tule nukkumisesta siis YHTÄÄN mitään ja olen ihan zombie. Syvän unen vaihetta ei ehdi tulla ollenkaan, kun nukun niin lyhyttä 15-30 min pätkää. Jotkut tutut ja sukulaiset ovat kehottaneet nyt "nauttimaan" äitiyslomasta - WTF?!?!?! Miten tämän mahan/liitoskipujen/vähien nukkuma-asentojen/jatkuvan pissahädän/hillittömän synnytyspelon/väsymyksen/huonon liikkumisen/jne. kanssa voisi nauttia yhtään mistään... Syntyisi nyt jo tämä tyyppi......... :whistle:

terv. Kroko 36+0
 
Vieläkö kehtaan ilmottautua joukkoon vallattomaan?!? Taka-alalta seuraillu jo piiitkän aikaa mutta ei oo vaan saanu aikaseksi kirjotella mitään... :snotty: Elikkä esikoista odotellaan ja laskettu aika olis 6.3.2010. Ja tyttöä lupailivat! Jännittää vain kun on äippäpoli käynti vielä edessä jossa voivat muuttaa tuon lasketun vielä :LOL:

Onko kellään käynyt niinkuin mulla, plussasin vasta lokakuun alussa :eek: sain aikaisemmin kesällä km, jonka vuoksi heitin koko homman jäihin.. Mutta kas kummaa, masussa olikin ollut kaksi asukkia joista toinen sissinä selviytyi :heart: Ihmettelin vain kun alkoi ihmeellistä mulikointia tuntua masussa että jotain on nyt "pielessä" =)

Voimia kaikista vaivoista kärsiville, ei ole enää kauaa aikaa :hug:

Ansku ja Tarmo 35+5
 
anxu87: Kyllä mukaan mahtuu edelleen, tervetuloa! :flower:

50cm vaatteita en ole hankkinut ollenkaan. Ajattelin pärjääväni noilla 56cm ja isommilla vaatteilla aivan hyvin.
Molemmat lapset olleet syntyessään melko pitkiä, joten oletetaan nyt saman kaavan jatkuvan..

Etanavauhtia täälläkin mennään. Vähänkin enemmän kun innostuu kävelemään niin kamala paine tuolla alapäässä.. Ja supistelee. Ja sattuu nivusiin.
Joten kovin malttamattomana jo synnytystä odotellaan!

Eilen käväisin jälleen neuvolassa, kaikki hyvin. Sykkeet vauvalla olleet tasaisesti n.130-140. Vaikuttaisi siis kolmannelta pojalta :heart:

Monella onkin jo alkunut tai juuri alkamassa äitiysloma, onnitteluja siitä!
Saa rauhassa laitettua kaikki valmiiksi vauvalle..
Ajattelin viikonlopun aikana aloittaa vaatteiden pesun ja tavaroiden paikalle laittamisen.
Pinnasängyn patja pitäisi vielä käydä hakemassa ja kaikki tekstiilit sänkyyn.
Osaisiko kukaan suositella hyvällä kokemuksella mitään hyvää nettikauppaa mistä noita tekstiilejä löytäisi? Varsinkin pinnasängyn reunapehmusteita olen yrittänyt etsiskellä.
Te jotka olette ostaneet/ommelleet pehmusteet niin mitä niissä on ollut pehmikkeenä?
Siis onko ihan pehmeää vanulevyä vai ohutta vaahtomuovia?
Ajattelin että voisin itsekin ommella niin tulisi ainakin oikean sävyiset..
Kun vain löytyisi aikaa! Tälläkin hetkellä olen neulomassa vauvalle peittoa.
Saas nähdä valmistuuko ajoissa :LOL:

Ja vielä viimeinen asia, eli jos saan jatkaa pinon päivittäjänä loppuun asti niin esittäisin yhden mielipidekysymyksen:[/b] Millaisen "teeman" haluaisitte viralliselle meidän kuulle? Eli jatketaanko jollain "disneyaiheella" vai haluatteko vauvakuvaa tms? Ehdotuksia reippaasti!

Terveisin, Pippa


 
Pipalle:

Vauvakuva ois minusta kiva meidän kuulle =) . Ja kun kyselit pinniksen reunapehmusteista, niin mie ostin yhen setin Lastentarvikkeesta. Jotain vanulevyä siinä varmaan ennemmin on pehmukkeena kun vaahtomuovia. Tuo reunapehmuste ei ainakaan ole mitenkään kovin "jämy" tai jäykkä vaan vähän semmonen veltto. Oisko jotain samanlaista ainetta se sisus kun vauvojen littanoissa ensityynyissä. Niillä naruillahan sen saa sitten kiristettyä tiukalle.

Jahas, pitänee jatkaa maalaushommia ja iltapäivästä sitten uiskentelemaan :)

Mimmurainen & ötiskä 34+6 (huomenna taas posahtaa :heart: )

 
Marylene ; ok, jään odottelemaan ja tsemppiä matkaan!!!

Etanakerhoon liitytään kanssa täällä, harmittaa ihan, kun pystyisi/haluaisi kävellä lujempaa, muttei voi, MUR....

50cm ; ollaan molemmat oltu miehen kanssa suht normeja/pieniä vauvoja, mä hippasen päälle 3 kg ja mies jopa vähän alle eli on jonkun verran lainaan saatuja pieniä kokoja samoin 56 cm. Muutamia olen ostanut itse ja äidiltäni saanut kanssa :)
Oletteko huomanneet, että SUKKAHOUSUT on aika kalliita, eilen löysin Mukelomestasta 3 eurolla ja ostin parit, oli kokoa 62-68 cm.

VAUVAKUVA ensi kuulle kuulostaa ihanalta :heart:

Yöunista, menee kanssa sellaisiin max. 2h pätkiin ja veskiin (MISTÄ tuota pissaa piisaakin... :p ), no en ole kauhean väsynyt, vielä, kuitenkaan päivisin....

TURVOTUSTA on edelleen käsissä ja tooosi kipeät/puutuu kämmenet varsinkin öisin, mut sormet on kipeät myös päivisin.

G1tuli vielä mieleen, että raskauden jälkeen odotan sitä kanssa, että yletyn leikkaamaan varpaankynnet taas kunnolla, nyt taipuu joten kuten, mies vähän auttoi toisen jalan kynsien kanssa ja menen vielä ennen synnytystä jalkahoitoon....

Vyöhyketerapiassa oon käynyt koko ajan, siitä olen varmaan jo jotain kirjoittanutkin sekä sitten kun viikot alkaa olla täynnä, voi sen avulla edesauttaa käynnistystäkin, eihän näitä nyt kauheasti tutkittu ole, mutta itse koen ainakin tuosta olleen tosi paljon apua...

Niin ja ONNEA kaikille joilla on ÄIPPÄLOMAT alkaneet... :heart: Koska muuten Kelalta mahtaa tulla tietoa jatko ä-rahan maksusta sekä vanheimpaanvapaan summasta, meillä työnantaja maksaa ä-rahaa ekat 3kk, mut eix siin sit ole viel 1 kk ä-rahaa kelalta ja sit loput sitä vanheimpanvapaata; kelan sivuilta näkee, että hakemus on vastaanotettu jo marraskuun lopussa ja that`s that :p
 
Hei kaikille!

Pakko tulla valittelemaan kurjaa kela:n päätöstä! Siis lain mukaanhan se menee oikein, mutta silti harmittaa. Yritin päivärahoja 6kk tulojen mukaan, oikeasti on ero tuloissa selvästi isompikin kuin se 20%, mutta laskutapa on sellainen, joku indeksikorotus joka siihen 2008 tuloihin (2008 olin osaaikaisena, kun poika oli vielä pieni) lasketaan ja vähennyksiä aika paljon nykyisistä tuloista, eli hyvin niukalti jäivät 6kk tulot alle tarpeellisen. Ja kun tämä 6kk oli raskautta, pahoinvointia, supistelua, eli normaalisti kuvioissa olevat lisätyöt (=lisätulot) jäivät pois, jos voisi laskea 12kk tuloista, olisi mennyt kirkkaasti yli. Tuloissani ä-loman aikana se kaikki näkyy taas harmillisen isoina summina... Ja harmittaa, että en pysty sitä vaan ohittamaan, tiedän että maailmassa on niiiiiiin paljon isompia ongelmia, raha ei saisi herättä niin vakavia ajatuksia, ihminen pärjää oikeastaan hyvinkin vähällä, ja se oma mielipaha aiheesta harmittaakin nyt vielä eniten. :|

Mirabel 32+6
 
Siis voi perk*le, mikä ultrakäynti. Nyt mä oon niin pahalla tuulella, että en pysty kirjottaan kunnolla. Vähintään joka toinen sana olis v*ttu ja joka toinen sana s**tana! Ensinnäkin aika oli yli tunnin myöhässä, mikä ei siis sinänsä ole mikään kauhean närästävä asia, mutta se kruunas tän koko fiaskon!

Olen joka kerta käynyt erikoislääkärin vastaanotolla ultrauksessa, nyt olikin tämmönen joku ns. normaali sairaalalääkäri. Koko aikana se ei edes vilkaissut mun äitiyskorttia, ainoastaan vatvo ja vatkas mun vanhoja verensokerilukemia, eikä ollenkaan keskittynyt näihin viimeaikaisiin lukemiin, mitkä on just niitä olennaisia tämän käynnin kannalta. Noh.. Sitten se alkoi tekeen mulle ultraa ja välillä selas ohjekirjaansa, mitä tämän raskausviikon aikana vauva kuuluisi painaa ja minkälaisia mittoja pitäisi olla. Meinasin sanoa sille siinä, että älä ny viitti naurattaa.. Se ei kertonut ultrauksen edetessä mitään vauvasta. Ainoastaan lopussa sitten ylimalkaisesti totesi, että vauva painaa noin kolme kiloa. Aha! Että oikein noin kolme kiloa! Tähän asti lääkärit on sanonee sen painoarvion grammalleen. No, sehän on tietysti aina painoarvio ja voi heittääkin, mutta tuo oli niin ylimalkainen määritelmä, että v*tutuskäyrä nousi entisestään. Sitten se kysy, että "ja esikoinen syntyi..?" Mä siinä hölmistyneenä sitten, että "niin mitä syntyi..?" Se sano, että "nii..?" Mulla löi täysin tyhjää, että mitä se sillä kysymyksellä tavoitteli. Joten selitin, millon esikoinen on syntynyt, miten synnytys käynnistyi ja millä viikolla. Jonka jälkeen lääkäri vaan tokaisi, että "ok".

Seuraavan ajan antoi parin viikon päähän. Jep.. Olipas harvinaisen typerä ja mitäänsanomaton reissu. Ja mun autokin jäi kiinni sinne tien reunaan, ku yritin pysäköidä. Onneksi mulla oli lumilapio mukana, niin sain siinä sitten kaivettua auton pois mennessä ja lähtiessä. :D

Tervetuloa anxu87 :)
 
Tänään käyty neuvolassa ja pitää tulla avautumaan tänne ku iski vaan paha mieli. No sinänsä kaikki ok, eli:

rv 33+3 (31+2)
paino +1 kg/vko (+770g/vko)
rr 127/81 (125/76)
hb 114 (109)
sf 30(28)
sykkeet 150(140)

Ongelmaks tuli toi paino. Eli on kuulemma noussu liikaa. Epäili et turvotusta on tullu ja suolaista ruokaa pitää välttää. Tuli sit puheeks mun järkyttävä lantion löystymisestä johtuva kipu joka on pahentunu ihan mahdottomaksi. Liikkuminen on vaikeaa ja nukkuminen myös. No sit siitä seuras nyt se et mammajumppa ja ylimääräinen liikkuminen kiellettiin. Neuvolantäti soitti äitipolille et voisko aikaistaa mun kontrollia kovien kipujen takia mut sanovat vaan sieltä et pitää mennä reumapolille. Mä sit totesin et tää ei o mitään reumakipua! Ja mitään ei reumapolilla voida asialle tehdä koska kortisonia ei enää pistetä mielellään varsinkaan niin lähelle vauvaa. Mä nyt lupasin kuitenkin soittaa huomenna reumapolille ja kysyy mitä mieltä ovat. Mut tosi turhauttavaa!!

Kotiin ku pääsin tuli kauhee itku.. Eli käytännössä mun pitäis nyt tarkkaan kattoo syömiset, ei suolaista ei makeaa, mut sit ei kuitenkaan kykene liikkuu et ei voi sillä painoa hoitaa ja kivuille ei voi mitään, ne on vaan kärsittävä.

Että näin.. nyt meen makaa sohvaan ku pitäis jaksaa illal lähtee viel istuu kouluun kolmeks tuntii. Tuskaa varmaan mut ku mammajumppa jo kiellettiin niin kerran viikkoon haluun pari tuntia edes koulussa käydä. Pitää käydä lukee ja kommentoida myöhemmin..
 
pippa, joo ehkä tosiaan nyt ens kuussa vois olla oikein ns. virallinen vauvakuva. Mä kyllä rakastan näitä piirroshahmoja ja mun puolesta sellaisen olis voinu ens kuussakin, mutta ehkä se vauvakuva jotenkin korostais just meidän kuukautta täydellisesti. :)
 
Jaksamisia kaikille sairastaville :hug: Ja tervetulot anxulle :wave:
Pippa, mieki kannatan jotain vauva-aiheista kuvaa :)
50-senttisiä vaatteita löytyy pari bodya (jäi esikoiselta käyttämättä vaikka oliki syntyessaan 50cm) ja yhet potkarit, jotka kyl meniki pari kuukautta, koska valmistajien mitoituksissa on eroja, huom! :wave: Nuo potkarit oli siis Tutan.
Meillä esikoinen jaksaa kyl kävellä (käyny isovanhempien kans 6km lenkkejäki :LOL: ) joten ei hommata sisaruslautaa tms. Ja voihan sitä esikoiselle ottaa pulkan/rattikelkan lumiaikaan, kun lähdetään vaunulenkille. Ja kesällä saapi sit pyöräillä.
Turvotus ja ummetus on nyt rantautunu tänne ja olo sen mukanen :x "Syytän" noista raudan lopettamista, koska se piti nuo huolet loitolla tähän asti :D

Esikoisen tuleva huone on jo hyvällä mallilla, pari päivää irrottelin vanhoja tapetteja. Seuraavaks pitäs laittaa uudet ja maalata ne :) Onneks nuo remppahommat ei oo aiheuttanu normaalia enempää supisteluja, mut siis supistelee joka päivä enemmän ja vähemmän kipeesti.

Laskeutumisesta ja kiinnittymisestä
, et laskeutumisen kyl huomasin (tää vauva ei viel ihan poraa alakertaa päällään, mut aikas alhaalla on jo) mut kiinnittymisen ovat todenneet neuvolassa (tää ei viel ihan kiinnittynyt mut ei paljoa kuulemma enää liikukaan).

LOhtuhaleja kaikille niitä tarvitseville :hug: Nyt pitäs jaksaa lähteä ulkoileen mut on vähän saamaton olo :saint:

mobic ja kevätpörriäinen 33+1 :heart:
 
Moikka kaikille.
Nyt on se ressi päivä ohi...ja polilla meni kaikki ihan ok. :) Tai ok mieli jäi..kun meillä oli eri lääkäri kun kahella edeltävällä kerralla.Niillä oli semmonen mies...ja nyt oli nainen.
Tää mies o jo konkari tällä alalla..ja tekee painoarvion silleen nopeesti...itestä tuntuu että hutasemalla.Mut tää nainen teki sen huolellisemmin eikä tyytynyt yhteen mittaan per paikka vaan otti kolme mittaa per paikka.Ja painoarvioks saatiin 2300g.Elikkä 2hessa viikossa "eemeli" on kasvanu 300g.Et ei nyt hurjan kiihkeesti kummiskaan.Omalla käyrällään kasvaa tosin siellä käyrien ylärajan tuntumassa.Laskettuna ois arvio sen 4500g kieppeillä jos kasvaa tätä käyrää tasasesti eikä ota pomppuja. :p Siin oiski sitten tekemistä että saisin syötyä mahollisimman hyvin...eli tarkkaan ja nuukasti. :p hoh hoijaa...
vkolopuna ois esikon 8 synttärit jotka oli o 2.2 oikeesti.Esikoisella o hieno synttäripäivä...020202 ;) :heart: Meinasin kakun sijaan koulukavereille tarjota jäätelöannokset...kaiken maalima herkuilla höystettynä :) Ja jäätelö on mun heikkous..intohimo... :p ehkä mä vähäsen syön sitä...silleen varovaisesti.Ei kai se pahaksi ole...sen jälkeen mä koetan sinnikkäästi loppuunasti olla syömättä MITÄÄN ylimmäärästä.Huh siinä onki... :headwall: mut ei auta.
Kysyin lääkäriltä että voiko tuohon kasvuun enään mitenkään vaikuttaa ite..vai kasvaako se siellä vaan kaikesta huolimatta jos on kasvaakseen.Ni se sano että ei sinäänsä...mutta jonku 100-200g painossa se voi näkyä.Mut ei siitä oo takuuta. :| Mut silti...mä yritän...mä niin yritän.Kuukaus ilman mitään namia. :| Ja nuukalla ruokavaliolla. :ashamed: hoh hjoijaa...nooh..oiskohan se hyvä alku laihikselle sitten.. :whistle: Huh..voi tehä tiukkaa...mutta kaikkeni mä yritän nyt...
Tää lekuri kyllä sanoi että kyllä mä 4,5 kilosen synnytän ihan varmasti alakautta.Ja niin veikkaan itekkin.Että sen kokonen kyllä tulis.Oon ite ollu 4940g heh...ja oon syntynyt ihan hyvin alakautta. :D Ja meijä suvussa on keskimääräistä isompia vauvoja syntynyt eikä ole suurempia ongelmia ollut.Siis keskimääräistä...mut ei mitään hirveitä isoja. ;)

Kaikki hyvin...vettä sopivasti.Virtaukset hyvät.Sokeri arvot ok.Mitä nyt joitai pomppu päiviä...mutta silleen yleensä. :heart: :heart: :heart: Oli silleen helpottava reissu kun ei mulle luotu paineita mistään. Ja sain kuin sainkin sanotuksi papereihin pahimman pelkoni...sen sektion.Että se sitten vasta hätätilassa jos jommalle kummalle joku muu aiheuttaa hengenvaaran jos alakautta yritetään.Mutta toivotaan nyt...edelleen että "eemeli" ei innostuisi kasvunsa kanssa pompsahtelemaan hullusti...vaan kasvas omalla käyrällään. :D :heart: :heart: :heart: Mä oon ihan lowe joka tapauksessa tähä mukulaan joka myllää mahassa...tää o viel nii kätevä et pönkää silleen jalkapohjalla mun kämmentä vasten et tunnen ihan selkeesti sen jalkapohjan koon ja muodon. :heart: Liikuttelee sitä mun kämmenen alla kovasti.Ihanan tuntusta rakkaus lapsi. :heart:
Kolmen viikon päästä omana synttäripäivänä meillä ois uus käynti..painoarvioon ja silleen..katotaan mit siellä sitten keksitään..tähän väliin tosin mahtuu neuvola käyntikin ens viikon tiistaille. Siellä sitten noita muita arvoja katsastellaan...ne on koko ajan pysynyt hyvinä.Niin kun kaikissa raksuksissa.
Nivuskivuista Täällä niitä on aika-ajoin enempi tai vähempi...nyt on onneks ollu vähän vähempi verrattuna viime vkoloppuun..et oon pystyny jopa ulkoilemaan..ja tekemäänkin jotain.

Muuuten noista tyttö ja poika oireista.Onko teillä seksihaluissa eroa tyttöä tai poikaa odottaessa?? Mä oon jotenkin havainnoinut...että tyttöjen kohalla mä oon ollu hullun himokas jatkuvasti sen alkuraskauden jälkeen ihan viimeseen päivään saakka.Mutta esim tuon jo olevan pojan kohalla ei halut ollut niin kovat...seksi ei ets ollut joka päivä mielessä..niin kun mulla normi tilassa on..ku mä oon meijän suhteessa se aktiivisempi osapuoli... :p :snotty: :D
Ja nyt oon tässä raskaudessa ihan ihmeissäni ollut ku huomaan että oho..on mennyt tyyliin 4 päivää et ei oo seksi käyny etes mielessä mitenkää... :( Mä oon ihan huolissani jo.Mikä mun on... :eek: Vai ootanko mä poikaa??!! :p Oisko se oire poika raskaudessa... :p ??? Onko kukaan huomannut mitään saman tapasta oiretta??
Mä jo ihan huolissani moneen otteeseen ollut että loppuko mun halut...nyt ku mulla on niiiiiiin ihana ja rakas mies!!! Ja ollaan naimisissa ja ollaan oikeesti onnellisia!!Mihin mun halut meni... :kieh: :kieh:
Jos tää nyt ois poika ni ois tosi kiva. :heart: Vaikka tyttö on ihan yhtä tervetullut!! Kun ollaan harkittu että jos piettäs tässä muutaman vuoden tuumaustauko lasten suhteen...että haluttasiko vielä sitten jonkun vuoden päästä yksi yhteinen lisää vielä.Nauroinki isännälle että kun isännällä on nyt tuo yksi tyttö(meijän perheen kuopus) Ja sitten nuo mun edellisestä suhteesta olevat tyttö ja poika. Niin että ei jäisi sille kolmannelle yhteiselle lapselle sitten niin kauheet paineet sukupuolen suhteen jos tää olis poika... :LOL: :LOL: Ois sitten isännälläki pieni traktori poika kummiskin. Sitä kun nuo miehet kummiskin toivovat että saisivat suvulle jatkajan. Ja sen pojan jonka kanssa rassata autoja ja kaikkee...miesten hommia. Vaikka tää mun poika on kyllä mennyt omasta pojasta ihan täysin tälle mun kullalle koko ajan.Rassaavat millon mitäkin..ja traktorissa on aina kyytiläinen skarppina matkassa. :) Eskari ikäinen tää mun poika. :heart:
Vaikka ukkeli on kyllä sanonut että se on ihan sama sitten loppujen lopuks vaikka kaikki hänen biologiset lapset oiski tyttöjä...Ne ois iskän omia pikku rinsessoja kaikki yhtälailla. :heart: :heart: :heart:

Olikohan tänne tullu galluppeja mihi en oo vastannu vielä...hmmh...

Laskeutumisesta ja kiinnittymisestä Mulla on kyllä viime viikon aikana maha laskeutunut matalammalle..ei ihan niin okseta ja ota kylkiluihin ku otti vielä tuossa reilu viikko sitten.Että oisko tää laskenu tää mun maha/vauva jo...kiinnittynyt ei kai oo.Sitä ei oo kukaan todennu.Ite sitä en osaa sanoo..mut kyllä tuolla sisä reijällä tuntuu välillä semmonen kiristely että niin ku isännälle sanoin tuossa muutmaan päivänä että "ihan kun joku kurkkis"...nii kiristää sisäreijällä.Hmmh..tiiä sit...jos nevolantäti osais sanoa siihen ens vkolla jotain... :p

Hmmh...Jos mä antasin muille jo tilaa...tais tulla taas aikamoinen stoori...

Hyviä vointeja kaikille. :heart: Koettakaa kestää kolotukset...mullakin kädet puutuu ja lonkkia ja olkapäitä öisin särkee kunnolla kun ei tosiaa oo ku noi kaks kylkee millä nukkua.Huh...kyl siin o tekemistä välillä et löytää ns "kivuttomamman kohan" nukkua... :/
Kyl tää tästä...mahassa kasvetaan....

Moi moi...

Daizz ja "eemeli" 32+3
 
Tervetuloa anxu! Sä kyselit tuolla että onko muille käynyt niin et ollu keskenmeno ja sit selvinnytkin että odottanut kaksosia ja toinen pysyi mukana! Mulla oli sillon vähän samanlainen tilanne kun odotin tota meiän vajaa 2.vuotiasta poikaa! Tai noh sitä ei tiedetä että oliko siel kaksi vai mistä vuodot johtu, mut lääkärissä kävin outojen oireiden takia ja siel selvisin että olen raskaana vaikka oli parisen viikkoa vuodellut ja jopa hyytymiäkin tullut ja tuolloin lääkäri sanoi että selvä keskenmeno! Mut vuoto loppukin yhtäkkiä ja siitä parin viikon päästä kävin neuvolassa ultrassa ja siellähän olikin ihana yllätys, kun löytyi elävä sikiö! Mutta sitä ei kukaan osannut sanoa että mistä vuoto johtui: joku epäili että oli ollut kaksi sikiötä ja toinen tuli pois, kun molempien mun ja isännän suvussa on kaksosia...Tai sit johtui istukasta tai jostain muusta tuo vuoto! Anteeks, pitkä sepustus...

Pippa MInä myös kannatan vauva-aiheista kuvaa!

KOko päivän leiponu, ni nyt kiva hengähtää välillä ennen kuin rupean siivoamaan sotkuja! Tyttö kyllä nyt niin ihanan reippaana ja imuroi alakerran, ni mun ei tarvi kun mopata lattiat!
 
ihanaa hekla, että pikkuinen kasvaa. :)

Neuvolakuulumisia:
Tänään oli siis neuvola. Verenpaineet oli normaalia korkeammat kun yleensä, hb oli 108 rautaa pitäis syödä, pissa oli -/+ muuten kaikki ok.
Neuvolassa mainitsin sit siitä ylävatsa kivusta ja päänsärystä ja laittoi äippäpolille tarkastukseen missä sitten kävin tänään, mutta siellä oli sit verenpaineetkin ihan normaalit mitkä mulla on yleensä aina ollu eikä ollu raskausmyrkytyksen oireita kun sitä neuvolassa ensin epäili. Muta laittaa nyt kuulemma herkästi äippäpolille sen mun viikon sairaalassa makoilemisen takia. Mulla myös mainitsi tänään, että vauva olisi kiinnittynyt ja paino arvioksi sai 2050g. Onko se tässä vaiheessa raskautta paljon vai vähän? Ei tullu sitä kysyttyä. Muute on nyt kaikki hyvin. :) Täytyy kärvistellä noitten kipujen kanssa nytten kun kuitenkin tietää että kaikki on hyvin vauvalla.

Joku taisi kysyä siitä alavatsa kivusta?
Mulla on kanssa ollu sitä. Ihan kun joku sykkis siellä ja kävellessä varsinkin sattuu. Mainitsin siellä polilla siitäkin sitten kanssa, mutta sanoi että täytyy ottaa rauhassa, mutta ei ne estä enään jos vauva olis tulossa maailmaan, että saa syntyä kyllä.

Alkoholi ja imetys itse aidon sen yhden kaljan tai sidukan silloin tällöin illalla nauttia. Itsekkään en ole alkoholin mikään suur kuluttaja. Silloin tällöin kavereitten kanssa aion ottaa sen yhden en räkäkännejä todellakaan!! Jossain vaiheessa sitten kun aika tuntuu hyvältä, mutta en heti todellakaan. Joskus sitten.

Tuli sitä jotain nyt kirjoitettua. Yritetään vaan pärjätä kaikki. :hug: sitä tarvitseville ja voimia. :)

Suvisku+ "ötökkä" 34+4
 
anxu Mulla on kokemusta kanssa tuosta tuommoisesta.Kuopuksen kohalla..elikkä edellisessä raskaudessa.Mulla ei kaksoset näkynyt ultrissa (mitä kerettiin muutama ottaa) samaan aikaan ollenkaan..ensimmäisessä ultrassa vain näkyi enempi tavaraa minkä takia parin viikon päästä otettiin toinen ultra ennen 10 rv...siinäkään ei kahta näkynyt.
Vkolla 12 heräsin päiväunilta ja pikkasen venyttelin...aukes hanat...ja verta tulvi joka paikassa.Sain pöntöllä istuessani käteen selkeen istukan ja löysin vessan lattioita siivotessani sikiön.Joka oli pikkasen pikkurilliä pienempi.Elikkä selkee keskenmeno.Kaksos raksudeks tätä ei missään vaiheessa todettu...mutta tuon vuodon jälkeen otettiin verestä hcg arvo het seuraavan päivänä...ja sitten viikon päästä että on varmasti sitten laskenut.Mutta niin ei ollu ttapahtunutkaan..ni menin pikaisesti neuvolaan..jossa ultrattiin..ja siellä meille huikutteli tuo meijä kuopus. :heart: :heart: :heart:
Molemmat..niin neuvolantäti kun mäkin ihan tippa linssissä ihmeteltiin sitä tyyppiä.Oli se niin ihmeellistä. Se oli selkeesti kaksos raskaus. :heart: :heart: Toinen pieni ei sitten kyennyt kasvamaan isoksi...vaan lähti muiden (yht 3 kpl keskenmenoa)enkelivauvojen luokse...enkeli mummon ja papan hoitoon. :'( Tuossa tuo kuopus pikkasen reilu 1v leikkii hyvin terveenä ja hyvinvoivana...ihana lapsi.Maaliman ihanin pikku tyttö. :heart:

-D
 
Glow
marcelina :headwall: kuulosti ihan meidän neuvolalääkäriltä toi tyyppi :whistle: Ja joo, vaikka kuinka asennoituu siihen että aika voi olla myöhässä niin hermo siinä menee aina ootellessa.

Kävin tiistaina verinäytteen antamassa labraan niin tänään soitti sitten ensin neuvolalääkäri että nyt on maksa arvo vähän koholla että pitäis mennä KOKSiin! ja että onko ollu kutinaa missään tai mitään. No enpä ole pannu merkille. Tottahan toki kädet, jalat ja maha on kutissu vähän tässä mut aattelin et on vaan kuivat tai toi mahan kasvu tms. pistää kutittaa mahaa. Ei tarvinu kuitenkaa tänää heti lähtee, kun mulla on tiistaina kontrolli muutenki koksiin joten voin odotella siihen asti. Sit soitti vielä koksista että käypäs huomenna vielä antamassa uusi verinäyte :attn:

Tottakai nyt sitte pelkkä ajatuskin on saanu jokapaikan kutisemaan tänään |O
Muuten onki ollu ihan ok päivä. Ulkoilinkin pari kertaa muksujenkanssa.
Nyt on vaan toi alapää ihan tolkuttoman kipeä, mutta niihän tuo on ollu lähes joka päivä/ilta.

 

Yhteistyössä