~*~ MAALISKUUN MUSSUKAT 2010 ~*~ helmikuussa (11 vauvaa syntynyt)

Narkissos Onnea!!! :heart: :heart: :heart:
Pikku mies sitten päätti ja syntyi. :) Ihanaa!! Kaikki siis on hyvin!! Hienoa!!Kertoilehan lisää sitten miten teillä homma meni ja minkälainen rinssi sieltä putkahti...Mä odotan innolla. ;)

Galluppeihin...
NimiG Meillä ei oo nimet päätettynä mitenkään..ite oon joitai miettiny ja välillä tullu väläytyksiä mieleen,mut isäntä ei oo sanonu vielä mitään oikeesti oikeeta nimi vaihtoehtoo..Pitäs kai rueta pikkasen jo miettimään varalle etes jtn. ;) Ristiäiset pidetään meillä niin kun muillekkin lapsille. :p Nam mä saan kyllä sitten herkutella koko raskauden ajan eestä..vaikka laihis mua oottaa,ristiäisissä aijon silti syödä kaikkea ja silleen sopivasti nautiskellen. ;) :whistle:

Mahasta irti... Mä ootan siis...
-että nää kivut loppuis!!!
-Että nää kivut loppuis!!!
-Että nää kivut loppuis!!!
-Saisin tuon pienen jumpulan tuolta pötsistä syliin!! :heart:
-Saisin nähdä ne isin ja vauvan ensi hetket!! :heart: Siin on jotain...
-mua vähä naurattaa tää mut ootan että pääsen valmiille ruuille sairaalaan... :LOL:
-Ootan että saisin ottaa itteeni tosissaa niskasta kii ton laihiksen suhteen!! :whistle:

Hei apua...auttakaa.Mä en oo laittanu vauvalle mitään valmiiks...mun pitäs jostai kehittää kaksosten kärryt...huh huh.Mulla o noi yhet...mut toi kuopus nukkuu viel ulkona päivä unet jos kelit sallii.Ja vauvaki pitäs sit lauhoilla keleillä saaha ulos nukkumaan. :p
vaatteet kyl on iha hollilla yhessä laatikossa mihin ne oon laittanu suoraan tuolta kuopuksen laatikoista sitä mukaa ku jääneet pieneks...mut mä en oo keksin y niille paikkaa viel mihin ne sijotan...meil ku o tosi nuukat vaatekaappitilat. :|
Vaippoja o yks paketti..jäi kuopukselta.Ja muita tommosii hoitohommeleit o...Uudet tuttipullon kumit pitää ostaa..ja tissi suojia enempi...hmm...sitetäki taitaa olla viel jemmassa.
Sit pitäs järjestys saaha kohilleen tonne meijä pieneen makkariin...et saatas kehto sinne pikkuselle mahtumaan... :p ja ja...mitäs vielä...istuin onneks pikkuselle on puhtaana valmiina sentää.. :D Hmm...Nimet ja kaikki vielä...tässähän tulee kiire jos tää nyt laitetaa syntymää paljonki aikasemmi... :/ hui...se ois ruettava laittelee sitte...nooh..josko huomenna... ;) Näi tää o menny jo pitkää... :LOL:

Pippa Kiitos uudesta hienosta pinosta!!Tosissaan ei ihan meijän kuukaus vielä..mut ei kaukaa liippaa... :D :heart:

Voi että mä oon ihan innossani narkissoksen pojasta...haluis nii kuulla lisää.. :whistle:

Itellä paineet kasaantuu...Pian ois se kauhulla odotettu keskiviikko..ja äpoli käynti...
Huominen ja sitte...hoh hoijaa...Pitäs juhlia esikoisen synttäreitäkin...täyttää 8v huomenna...ja viikonloppuna ois tarkotus juhlia niitä sitten kouluakvereiden ja muiden kanssa...herkkuja siis pitäs laitella...ja ku ite en sais syyä... :ashamed: Vaikeeta tulee taas olemaan...mut ei auta...ei noita oikeen voi pitämättä jättääkkää... :(
Täällä kipuilut jatkuu...tosin nyt on aamupäivä ollu aika jees siihe nähe mitä ne oli tuos viikonloppuna...mut kummiski.Onneks etes pikkasen helpottanu. :) Hm hm...Mitäs vielä??

Meillä muuten POKSUTAAN!!! Jippii!!!
Elikkäs...
Daizz+"eemeli" joka kasvaa liikaa 32 TASAN!!!
 
Narkissos :hug: :flower: Suuret onnittelut!

Daizz huutiksesta löytyy tosi hyviä ja halvalla tuplia jos merkillä ei ole väliä. Sieltä Minäkin löysin meille briot 150 euroa ja ainakin nyt kokeilujen jälkeen en ole yhtään katunut vielä. Ilmakumipyörät, mutta luultavasti ostan niihin kennot tai täyskumit jossain vaiheessa...
 
ilona10 käytin liivinsuojiin ulommaiseksi pul-kangasta, väliin 3 kerrosta bambupuuvillafleeceä ja ihoa vasten kerros coolmaxia. Omaan silmään vaikuttavat käytännöllisiltä. Jospa sitten ovat sitä myös! Uloimmat kerrokset tein cd-levyn mittaan (halk.12cm) ja imut ovat halkasijaltaan 11cm.

Narkissos, oikein paljon onnea vauvan syntymästä!!!

tiitu87 jaksamista suppareiden kanssa. Mulla oli kyllä jo viimeks pehmennyt paikat, lyhentynyt ei, mutta olen tässä ajatellut näiden kipeiden suppareiden kanssa, että toivottavasti olisivat edes vähän nopeuttamassa sitten loppurutistusta, ettei ihan suotta tartte kärvistellä näiden kanssa.

Nimestä, nimi oikeestaan on, mutta jotenkin tuntuu, että se kerkiää vielä muuttumaan. En halua sellaista joka on joka toisella tai tuttavalla. Ja pitää sitten kattoa, kun vauva on syntynyt, onko sopiva hänelle.

Ristiäisissä tulee täälläkin olemaan voileipäkakkua!!! Ja ennen kaikkea lohisellaista! Tekis jo mieli, mutta kun on se ja tuo kiellettyä, niin plaaaaaah!

Tänään ei ole koskenut päähän! Ainakaan vielä! kyllä toi viikko riitti! Josko sais tänään pakattua sen sairaalakassin ja haettua pinniksen varastosta...Huomenna pitää sit aamulla käydä verikokeessa, kun on epäilyn alla lievä von Willbrantin tauti...niin sitä synnytystä ajatellen. Toivon totisesti, että arvo on rajan yläpuolella, että saan tarvittaessa epiduraalin. Onko täällä muita ko. asian kanssa odottelevia?

Ihana ilma on ulkona! Käytiin aamulla vähän löntystelemässä ja josko vielä illemmalla uudestaan! Odotan jo kovasti sitä, että pääsee oikein kunnon vaunulenkeille!

Miiru 34+3

 
Ooh, Narsissos; miljoonasti onnea pikkuprinssin syntymän johdosta <3 Täälläkin itku tuli, miten niin herkillä :D Lisätietoja odottelen kunhan ehtii, et miten piti painoarvio paikkansa jne..

Jemppi, kiva jos pääset kans lahtimiittailemaan! Meitä onki useampi täällä ku ajattelin :)

Hitto äsken ku tulin kaupasta kotiin, liukastuin tos pihalla ku oli niin paljon lunta.. En kaatunu kyl, mut ilmeisesti venäytin jotenki nivusen/lonkan ja nyt sit nää nivuskivut on jotain ihan kamalaa. Toivottavasti helpottais pian, tai ees "normalisoituis" tää nivuskipu. Ei tartteis nyt mitään ylimäärästä..
 
Heipparallaa vaan kaikille!

En olekaan tänne aikaisemmin kirjoitellut, lueskellut olen kyllä jo pitkän aikaa. Olen vähän ujo persoona. :)

Mulla on odotusaika sujunut suht harmittomasti. Välillä on liitoskipuja, ja silloin tällöin närästää. Tää vauva lienee mahassa poikittain, oli ainakin viime ( ylimääräisessä ) ultrassa 15. tammikuuta. Saas nähdä kääntyykö itekseen pää alaspäin ajoissa..

Nimiasioista sen verran että pojan nimi oli minulle ja miehelleni heti selvä, ja saimmekin rakenneultrassa selville että poika olis tulossa. Tytön nimen päättäminen olisi tuottanut huomattavasti enemmän vaikeuksia.
Ristiäisiä ei meinata pitää koska ei kuuluta enää kirkkoon, mutta ehkä jotkut pienimuotoiset nimiäiset.

Kestovaipoista myös sen verran että ajateltiin ainakin osakestoilla. Vauvan vessahätäviestintä kiinnostais myös jonkin verran.

Onnittelut vauvansa jo synnyttäneille!! :flower:

Daremyth & pikkuinen 32+6
 
Alkuperäinen kirjoittaja Daremyth:
Kestovaipoista myös sen verran että ajateltiin ainakin osakestoilla. Vauvan vessahätäviestintä kiinnostais myös jonkin verran.
Tuosta vessahätävietinnästä; joko vauvalehdestä tai kaksplussasta just luin aiheesta jutun, onko sulla osunu silmään tuo juttu? :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hali87:
Tuosta vessahätävietinnästä; joko vauvalehdestä tai kaksplussasta just luin aiheesta jutun, onko sulla osunu silmään tuo juttu? :)
Hmm enpä ole tainnut kyseisistä lehdistä bongata mitään vvv:stä ainakaan vielä. :eek: Olen joskus aikaisemmin mietiskellyt asiaa ja nyt törmäsin siihen taas muistaakseni Kestovaippainfo-sivuston kautta, ja latasin jonkun 30-sivuisen selostuksen aiheesta.
 
mä KUOLEN tähän närästykseen. oikeesti en vaan jaksa tätä enää. 24/7 polttaa kurkkua ja mikään ei auta. itku silmässä kärvistelen. huomenna neuvolassa taas kauhee avautuminen... :'( :'( :'( |O |O |O |O :'( :'( :'(
 
Narkissos paljon, paljon Onnea!! :flower: :flower:
Meillä olis ollu sama LA, tuli jotenkin jännä tunne, et apua ei sitä koskaa tiedä milloin pikkukaveri syntyy... Tosin mä varaudun suosiolla että menee sen kaksviikkoa yli :kieh:

Katariina00 :hug: ! Mulla oli esikon raskaudessa närästystä, tässä ei ole vielä ilmaantunut (*koputtaa puuta*) Tiedän että on ikävä vaiva ja oot varmaan kaikki maidot ja muut niksit kokeillu.. Oliks sulla lääkitystä siihen? muutaku rennie..

Nyt ulos esikon kanssa, jäädytin sille aamulla tohon pihalle mäkeä, saas nähä luistaako nyt hyvin liukurin kanssa.. :)
 
Paljon onnea Narkissos! :flower:

Mä kävin äsken neuvolalääkärissä ja APUA, vauva on kuulema laskeutunu ja kohdunkaulaa enää 1cm jäljellä. Esikoinen synty 37+4 ja lääkäri oli sitä mieltä ettei tääkään vauva enää kauaan vatsassa pysy! Nyt on siis 35+6 eli ens viikolla saattais jo putkahtaa maailmaan.
Jotenkin alko kauhistuttamaan, että kohta se synnytys on taas edessä!

Herkistyminenkin on taas läsnä ja tuntuu, että kaikki vauvaan liittyvä itkettää. Pojalle yritin selittää yhden kirjan avulla miten äiti sitten lähtee sairaalaan ja tulee uus vauva, Mutta ei siitä meinannu tulla mitään, kun rupes vaan itkettämään! Jotenkin on niin suuri suru myös esikoisen takia, kun se ei enää saakaan mun huomiota täysin itselleen! Ehkä naurettava ajatus, mutta kun se on niin rakas poika ja haluais sille kaikkein parasta!

Gallup -odotan että nivus- ja selkäsäryt häviää, kuin taikaiskusta
-herkistelykin vois loppua, mutta sen tiedän että saattaa vaan paheta vauvan
ekoina kuukausina


Kai se on alettava sairaalakassia pakkaamaan, kun ei tiedä millon lähtö tulee! Hurjalta tuntuu, kun mä oon meiän maaliskuisten listan alkupäässä ja muita myöhempiäkin on jo synnyttäny!

Tsemppiä kaikille vielä näihin viimeisiin päiviin! :heart:

Latsis + uloshaluava möyrijä 35+6 :heart:
 
Katariina, Onks sulla mitään lääkettä tohon närästykseen? Itellä oli aivan kauhee närästys ja itkin pahaa oloa ja kurkkukipua ja äippäpolilla lääkäri kirjoitti heti reseptin nexiumiin. Helpotti heti ja ei enää vaivaa. Joten kannattaa ehdottomasti pyytää resepti!

Narkissosille
onnittelut, näin sitä pikkuhiljaa aletaan poksumaan :heart:

Galluppi, mitä odotan eniten, luonnollisesti vauvan näkemistä, mut omista asioista niin mahallaan nukkumista, sitä et voin laittaa omia normaalivaatteita ja lähtee shoppailee ja oikeesti ostaa jotain kivaa vaatetta, no siideriä ja tyttöjen iltaa. En mikään baari-ihminen o et kauheesti joisin mut rakastan sitä laittautumista ja sitä et pääsee kavereiden kaa tanssii jne.. Mut en siis heti o minnekään humputtelemaan lähdössä! Ja ehdottomasti kaipaan normaaliliikuntaa. Kuntosalia ja kauheeta pumppirääkkiä ja mä kaipaan kauheesti mun normivartaloa..

Mies ja kestot
, Meillä mies on ollut tooosi innostunu. Töissäkin puhunut miten meillä säästetään ku käytetään kestovaippoja jne. Ja yks ilta oli tosi herttaisen näköinen ku opetteli harsojen taittelua :heart:

Nyt täytyy lähtee touhuamaan kotijuttuja, kun aamu meni vieraita viihdyttäessä!

LM & Pirpana 33+0 poksahti
 
Onnea Narkissos :flower: :heart:

Näin niitä vauvoja vaan alkaa syntymään =)
Itselläni oli tänään neuvola. Painoa on tullut yli kilo viikossa :whistle: En jaksa siitä kylläkään ottaa mitään stressiä kun paino oli niin alhainen ennen raskautta. Nyt tullut yhteensä yli 10kg. RR oli vähän korkealla, ei kuitenkaan hälyttävästi. Hemoglobiini ok,samoin sydänäänet. Sf-mitta oli noussut kolme senttiä kahdessa viikossa :eek: Ennen meni alakäyrän alapuolella, nyt on noussut siihen ala- ja keskikäyrän väliin.

Katariinalle vielä jaksamista tuon närästyksen kanssa. :hug: Olet varmaan kaikki lääkkeet ja maidonjuonnit jo kokeillut?

Mysti 34+0 [TAAS UUSI VIIKKO ALKAA] :heart:
 
Narkissos Tuhannesti onnea koko perheelle pienestä prinssistä :heart:

Voi, kun tuli itsellekin sellanen olo, että mä haluun oman pienen vauvan syliin... Äitiysloman alkuun, muuten tänään tasan viikko ;) Oikeesti, mä haluan jo nähä meijän vauvan! Mul on kamala ikävä tota masukkia ja juttelen sille koko ajan ja silittelen mahaa :LOL:

Jemppi & Aapo (edelleen) 33+6
 
ONNEA NARKISSOS. :) :flower:

Niin siitä sairaalan vaihdosta.. Neuvola täti soittelikin perään sitten siitä tutustumisesta.. anto numeron ja pyysi soittamaan sinne. No soitin sillon soittoaikana.. ja saimpa kuulla että siellä on täyttä maaliskuulle asti.. joten mulla jääkin sitten synnytys osasto tutustumatta. :/
harmittaa pikkase.. mutta tokasin vaa sitte sille naiselle että sitten on turha ruveta ees varaamaan sitä tutustumista että kaippa mä pärjään ilmanki. :D Nainen sano takas että kyllähän sä osaat varmasti synnyttää ilman tutustumistakaa. :D hih

En sitten lähe reissuun. :( harmittaa kyllä.. mutta ei maha mitään. sitten vaavin kanssa seuraavan kerran käyn. Muuten... Tietääkö joku vauvan rokotuksista?
Tuli tuossa mieleen että ku mies on virolainen ja niillä ei anneta tuberkuloosiin rokotetta niin meijän vaaville annetaan.. niin millon se sit annetaan? heti lähellä synnyttyä? vai jossain tarkastuksessa?

 
SYNNÄRIASIAA :attn: ! Joo siis viimekuun ketjussa justii viimex ISOLLA textillä olin kyselly teiltä muilta, että ootteko muut NAIKKARILLE synnyttämään menijät tulossa tutustumis käynnille? Eli mää olen menossa sillo To. 18.02 klo. 13.30. Sinne tutustumaan, jossa kierrettään ryhmässä sairaalaa läpi! Sinne pitää itte varata aika.. soittaa vaan siihen numeroon, mikä on annettu, ku ootte käyny siel naikkarilla, tai en tiiä onko teille annettu mitää numeroa, mutta mulle on ainaki annettu ja se ajanvaraus numero siel vastaa ma-pe klo.8.00-15.00. marcelina taisikin viimex mainita, jotta hänelle tuo ajankohta on vähän liian myöhään, kun/jos on jo sillo synnyttäny/synnyttämässä! =) Mut te muut joilla ei ihan viel sillo oo la, ni ois kiva siel törmätä :wave: joten eiku sinne vaa soittamaan ja aikaa varaamaan :attn: !
 
yllätyinpä vähän kun tänne tuli ja tadaa Narkissokselle oli vauva tullut:) Valtavasti onnea ja jaksamista koko perheelle! Täälläkin kovin odotellaan lisää kuulumisia kunhan kerkiät ;) :flower: :hug:
 
Mussu: annetaan heti "laitoksella", siis tuo bcg-rokote. Meillä myös halutaan se, mies kun reissaa jossain vaiheessa Venäjälle ja saattaapi olla, että mukaankin joskus mennään (ei nyt ihan heti, mutta jossain vaiheessa)

Tuhannesti onnea Narkissokselle!! Näin se alkaa tahti kiihtymään meidän ryhmässä!
 
mä sain neuvolasta reseptin zantac nimiseen lääkkeeseen, josta luin että ei raskaana oleville kun ei tiedetä haittavaikutuksista. |O en mä sitä oo sit uskaltanu ottaa vaikka kai niiden pitäis neuvolassa tietää mitä mammalle annetaan... kysyn vielä huomenna. kaiken lisäks toi on poretabletti ja ne on yleensä aivan kamalan makuisiakin. ...

hitsi että mua kiukuttaa ku oltiin äsken tytön jumpassa ni siel oli sit joku ottanu ton neidin kengät ja jättäny tilalle liian isot samanlaiset :( ärrrrrrrsyttää!!!!
 

Yhteistyössä