**Maaliskuun murut**

Mä asun Orimattilas, vuoden päivät asuttu tääl vasta, mutta viihdytty on.

Me ei olla viel kerrottu tuleville isovanhemille mitään. Mieheni sanoi, että uskoo vasta sitten kun kuulee sydänäänet ja että sitten vasta uskaltaa myös kertoa vanhemmilleen. Saa nähä koska sitten oikeasti kertoo. Olemme tehneet jaon, että mieheni kertoo omille vanhemmille ja mä kerron omille. :) Pari mun kaveria tietää, kun hekin odottavat lasta ja heiltä tuli kyllä onnittelut ja olivat onnellisia puolestani.

Mieheni on luvannut myös lopettaa tupakan polton kun kuulee sydänäänet, sitä hetkeä tässä odotan. Mieheni on kuitenkin polttanut iät ja ajat, että saa nähä onnistuuko se ihan sitten noin vaan, vai väheneekö todellisuudes sitten vaa poltto. Itse kun en polta niin välillä on ihan tuskaa olla miehen vieressä joka haisee tupakalle, varsinkin nyt kun se haju on vielä voimistuva nenässäni.
 
Minulla alkoi oireet sellaisena kummallisena olona. Oli jotenkin vain hankala olla mitenkään päin. Kuumeen mittasin ja se näytti sitkeästi 37,1. On näyttänyt nyt viikon verran. Tämän viikon puolessa välissä alkoi ruokahaluttomuus, mikään ei maistunut ja väkisin piti jotain nieleskellä, että selviäisi töissä. Yksi päivä tuossa miehen kanssa syötiin lounasta ja jokainen suupala tuntui kamalalta. Ihan sellainen tuskanhiki tuli päälle. Alavatsassa oli kummallinen tunne, varsinkin kun töissä piti kumartua. Silloin vähän kuin nipisteli. Ajattelin, että menkat ovat alkamassa ja sitä se nipistely enteilee. Kumman voimaton olo on ollut nyt viikon ja olen päivisinkin nukahdellut television äärelle. Töissä haukottelen heti kun istumaan pääsen. Päätin tehdä testin mieltä rauhoittaakseni ja plussahan sieltä tuli.

Minä asun tällä hetkellä väliaikaisesti Porvoossa. Nähtäväksi jää, jäädäänkö tänne vai muutetaanko johonkin lähemmäs töitä.

Meidän tilanteemme on aikalailla eri kuin monella muulla tässä ketjussa, mitä olen lueskellut. Olemme tunteneet reilun vuoden ja aloimme muutama kuukausi sitten seurustella. Kun muutin väliaikaisesti mieheni luo, päätimme, että emme käytä ehkäisyä. Että lapsi tulee jos tulee, mutta kumpikin varmaan oletti, ettei tämä ihan näin helposti käy. Käytännössä siis kertalaakista aloin odottamaan ja se tuntuu jotenkin hämmentävältä. Varmaankin meistä molemmista.

En ole kertonut vielä vanhemmilleni. Ajattelin, että kerron vasta sitten kun menen käymään heidän luonaan. Yhdelle ystävälleni kerroin tänään. Häntä olen miettinyt lapsen kummiksi. Siksi tuntui luonnolliselta kertoa hänelle ensimmäisenä. Vanhemmille kertominen vähän jännittää. Mutta uskon, että alkujärkytyksen jälkeen he ovat ihan iloisia isovanhemmuudesta. Molemmilta puolilta tämä on ensimmäinen lapsenlapsi. <3
 
Heipsan,
minut voi lisätä listoille, jos huolitte? Vaikken vielä uskalla tästä raskaudesta juuri riemuita. Takana kkm tammikuulta rv 9+4. Mutta toive on suuri tämän odotuksen jatkumiseen.
Oireita on ollut enemmän kuin viime raskaudessa. Rinnat juilivat, turvonneet ja jonkin verran arat, ällöttävää oloa aamusta iltaan joinain päivinä, väsymystä, ärtyneisyyttä, janoa, mahan juilintaa (välillä aika kivuliastakin), kahvi ei vain uppoa, yök! Näillä mennään :)

LA 3.3 Pikkusukka / 35.v / 3.lapsi
 
  • Tykkää
Reactions: jenniii90
Me asutaan Helsingissä ja ukkoa en kuulema saa täältä mihinkään muuttamaan, kun tykkää asua lähellä merta.
Miksi muuten mahaa tälläi juilii?
En muista, että esikoisen kanssa olisi ollut näin paljon kipuja. Tänään on ollut vain alle 1h paha olo. Eilen lähes 4h. Onneksi ei vielä samanlaista ku esikoisesta.

Onko muilla ulkomaalaista miestä?
Mies on Syyriasta.
 
Me asutaan Joensuussa, tykätty kovasti täällä asua, kaikki sukulaiset kätevät matkan päässä.
Meillä tulee esikoisen ja tämän kuopuksen ikäeroksi hieman yli 1v 2kk, ja hieman hirvittää, että miten sitä pärjää kahden vaippaikäisen kanssa kotona miehen ollessa töissä :D nooh, se on sit sen ajan murhe..
Sukulaisille ja kavereille ei olla sanottu, et saavat tietää sit sitä mukaa kun itse hoksaavat mahasta :D esikoista odottaessa maha tuli tosi nopeesti esiin, et en usko, että tämänkään kanssa pitkään menee :)

Onko teillä muilla miten eronnut tämä raskaus edellisistä? Itsestäni tuntuu, että ainakaan vielä väsymys ei ole niin paha mitä oli esikoista odotellessa :) ja pahoinvointia on ollut, mutta vielä ei oo tarvinnu pönttöä käydä halailemassa.

Nonna88 ja muru 4+6
 
Meillä ikäeroksi tulee 2,5 vuotta. Isompi mitä alunperin piti, mutta no.. Asutaan Joensuun lähistöllä.

Jenniii90: Minä en ootakaan ihmeempiä reaktioita vauvauutiselle, kun toinen on tulossa ja oon puhunutki monelle siitä, että eiköhän me toista kohta kaipailla. Mutta tiedän hyvin tuon tunteen, kun vastaanotto vauvauutiselle on tuollanen "jaa, vai niin...". Minä sain sellaisia ekan kohdalla ja päätin, että kun itse kuulen jatkossa vauvauutisia, aion isosti onnitella tulevia vanhempia!

Onneksi on loma, niin tämän väsymyksen jaksaa..

Mulla oli muuten tarkoitus töissä jemmailla uutista, kun elokuussa pitäisi uusia työsopimus, mutta huolettaa miten ton mahan saa piilotettua, kun edellisestä keikasta on vielä jäljellä kiva mahareppu ja nyt se tuntuu jo pullistuvan...
 
:( Voi ei.. :hug: Ei tähän voi sanoa mitään.. Pikaista toipumista nyt ainakin ja toivoa pikaiselle uudelle raskautumiselle. Ootko vielä kauhean kipeä? Miten sut nyt hoidetaan? Selviätkö lääkehoidolla?
 
Pahoittelut ensinnäkin kohdunulkoisesta. :(

Blaah... Menkat on viralliseti 2 päivää myöhässä, mutta silti en usko että olisin raskaana, koska ei edelleenkään mitään oiretta kuukautisten poisjääntiä lukuunottamatta. Ei edes tunnu sille että olisin raskaana. Raskaustestillähän tää selviäis mutta kun ei ole mitään asiaa tuonne kaupunkiin muutamaan päivään eikä yhden testin takia jaksais lähtee ajeleen 30km per suunta. Pelottaa jos tuleekin keskenmeno taas ja siksi ei ole oireita. Edellisessä raskaudessa oli oireet jatkuva pissahätä, väsymys ja rinnat kipeenä, mutta oireet loppu yhtäkkiä ja viikkoa myöhemmin keskenmeno.

Onko täällä muita oireettomia?!
 
Mikähän lie, että herää kuuden aikaan joka aamu? En minä ihan vielä tässä vaiheessa kaipais näin aikaisia aamuherätyksiä. :D

Eilen pahoinvointi oli ihan kauheaa. Pönttöä halailin tehokkaasti puoli aamua. Tänään vähän helpompaa, mutta ei mikään voittajafiilis ole kyllä.

Oletteko keksineet hyviä konsteja pahoinvoinnin ehkäisyyn?
 
sparklingfun :hug: Onneks toisaalta kävi ilmi näin aikaisin. Paljon tsemppiä ja voimia!

Ihmettelen (ja kiitän onneeni) ettei mulla vielä minkäänlaista pahoinvointia ole. En kyllä muista millon viimeks alkoi, mutta tais testauspäivänä jo olla pientä kuvotusta (4+4). Mut en usko et selviän ilman mitään sentään. Mut se kyl on et jos on ollu syömättä yli 2h niin ylämaha kipee nälästä. Huippausta tullu ja päänsärkyä, kahvista tuli eilen koko päivän kestävä päänsärky. Ruokaa tekee vielä mieli. Tsemppiä kaikille joilla pahoinvointi jo alkanut! Kannattaa syödä aamulla jotain jo ennen kun nousee sängystä ja yöllä kos joutuu nouseen.

Herään joka aamu kahdeksan maissa enkä saa enää unta. Paitsi tänään tuli nukuttua kymmeneen :) Esikoinen niin väsynyt eilisestä että nukkui melkein yhteentoista :D Nyt sitten päikkäreille menossa niin saan hetken hengähtää

Jenniii90 & pikkumuru 5+2
 
Maaliskuisten odotusketju


(c) jakemcmillan.wordpress.com

LA/ Nimimerkki / ikä / monesko lapsi / synnytyssairaala

?

Villaruusu

28.2.2014

Sydäntähti / 27 / 3.lapsi / K-SKS

1.3.2014

Jenniii90 / 22 / 2.lapsi / TAYS

AnneD / 25 / esikoinen / TYKS

Silvia Logo / 37 / 2.lapsi / KOS

2.3.2014

hokapontas / 23 / esikoinen / JS

Jonsu123 / 26 / 3.lapsi / VKS

knyte / 31 / esikoinen / PHKS

3.3.2014

Nonna88 / 24 / 2.lapsi / PKSSK

Pikkusukka / 35 / 3.lapsi

6.3.2014

Elpis / 32 / 2.lapsi / PKSSK

7.3.2014

Cassyput / 29 / 3.lapsi / VKS

Unis / 31 / esikoinen / PS

8.3.2014

Niinuli / 21 / 2.lapsi / KSKS


Surun kohdanneet:

Yemina (kemiallinen)

sparklingfun (kohdunulkoinen)

Päivityspyynnöt punaisella, kiitos!

SYNNYTYSSAIRAALAT

JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
IAS = Iisalmen aluesairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kymenlaakson Keskussairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKSSK = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
 
Viimeksi muokattu:
Mitenkäs, jatketaanko me tällä pinolla vielä heinäkuu vai tehdäänkö uusi? Mulle käy miten vain. :) Semmoisen ehdotuksen meinasin kuitenkin tehdä, että voisitkohan jenniii90 päivittää listaa vain pinon etusivulle? Kyllä tämäkin hyvin kelpaa, mutta musta se on jotenkin selkeämpi niin. Mitä mieltä muut on?

Kirjottelen illalla enemmän, mutta ensin terveisiä tältä aamulta, dpo16 ja rv 4+3 :heart:

T9zgHp - Image - Aijaa.com
 
Sopii se niinkin mutta itse tykkään kun näkee koko ajan kaikkien la:t ja jos tulee uusia niin voi lisätä sit niin et kaikki näkee eikä tartte ekalle sivulle lähtee ettimään. Voiko joku muu muuten tehdä tuon uuden pinon? Ensin painaa tuosta lainaa listan kohdalta, sitten kopioi tekstin, tekee uuden pinon ja liittää viestiin. Lopuksi vielä pois tuo alku missä posted yms. Sit lopusta tuo QUOTE. Mulla vaan kännykkä käytössä niin menee liian hankalaks. Siksi en uutta pinoa lähtenyt teken :)
 
Uijui, nyt juttu alkaa oikeasti konkretisoitua... Soitin tänään neuvolaan. Meidän alueen neuvolatäti oli lomalla, joten aika laitettiin kahden viikon päähän. Jännittää! Mitähän siellä ensimmäisellä kerralla tapahtuu? Minä oon ihan pihalla. :D

Tää nainen, jonka kanssa juttelin, oli vähän ylihuolehtivan oloinen. :D Tuli sellainen tunne, että oon vakavasti sairas. Vaikka kivahan se on, että kysellään jaksamisesta ja pärjäämisestä. Apua sain myös säännöllisen lääkityksen kanssa. Olen ollut huolissani, että uskallanko käyttää astmalääkkeitä, mutta kuulemma on ihan turvallista käyttää.

Nulju olo jatkuu. Kaippa tääkin joskus loppuu. :D
 
Ilmoittaudun myös mukaan! Tänä aamuna juuri elämäni ensimmäisen plussan saaneena. Vieläkin niin epätodellinen olo :) Yritystä ollut viime syyskuusta alkaen. Nettilaskurin mukaan la olisi 7.3., mutta vielä en päivityspyyntöjä uskalla omalta kohdaltani laittaa. Ostettava vielä apteekin digitaalinen testi, josta haluan varmistaa ja lääkärissäkin käytävä hakemassa varmistus, että kaikki on kunnossa. Itsellä kun on vähän endoa niin ettei vain olisi kohdunulkoinen.

Tänä aamuna kahden eri merkin testin tein ja molemmista pärähti plussat melkeinpä heti. Kauan aikaa siinä niitä testejä katselin ja ohjeita luin, että voiko olla totta! Miehellekin heti soitin ja kerroin. Olipa hänkin aika sanaton :D On tämä kyllä niin toivottu, että laitan kaikki sormet ja varpaat ristiin, jotta kaikki menisi hyvin :heart:

Siinä mielessä tämä tärppikierto oli mielenkiintoinen koska olimme mieheni kanssa molemmat kesälomalla ja itse ajattelin etten jaksa nyt lomalla laskea ja miettiä koska se ovis on ja milloin otollisin aika touhuilla. Ainoa ero aiempiin kiertoihin tässä oli se, että tuli touhuttua varmaan joka päivä sen pari viikkoa ennen oletettua ovista. Ja näemmä se tuotti tulosta :D

Olin kyllä aamulla niin varma ettei sieltä taaskaan plussaa tule, mutta ajattelin huvikseni testata koska menkkojen olisi pitänyt alkaa vasta lauantaina ja semmoisia ohimeneviä menkkakipuja ollut jo parina päivänä ja joka kerta luullut et nyt ne alkaakin jo... Nännit myös tulleet uudestaan araksi tuon oviksen jälkeen.
 

Yhteistyössä