**Maaliskuun murut 2014** marraskuussa

Maaliskuisten odotusketju


(c) jakemcmillan.wordpress.com


PÄIVITYSPYYNNÖT PUNAISELLA, KIITOS. :)


LA
Nimimerkki / ikä / monesko lapsi / synnytyssairaala


24.2.2014

Mayinka / 30v. / 1. lapsi / SeKS / poikalupaus

25.2.2014

mamanova / 26v. / 2. lapsi / K-PKS

1.3.2014

Jenniii90 / 22v. / 2. lapsi / TAYS

AnneD / 25v. / 1. lapsi / TYKS / tyttölupaus

hokapontas / 23v. / 1. lapsi / JS / tyttöolo

2.3.2014

Onnenmurunen / 31v. / 3. lapsi / KOS / poikalupaus

Anun / 24v. / 1. lapsi / PHKS

Sukuti / 26v. / 3. lapsi / KAKS / tyttölupaus

Taika78 / 35v. / 2. lapsi / TYKS

Jonsu123 / 29v. / 3. lapsi / VKS

luminen85 / 3. lapsi / TYKS

3.3.2014

minskunen / 33v. / 2. lapsi / OYS

Matti Katikainen / 2. lapsi

Viikko / 23v. / 2. lapsi

marizella / 26v. / 4. lapsi / KAKS

Helki81 / 32v. / 4. lapsi / K-HKS

Viuku / 30v. / 4. lapsi

Nonna88 / 25v. / 2. lapsi / PKSSK / poikaolo / tyttölupaus

Pikkusukka / 35v. / 3. lapsi / poikaolo

Maamis / 21v. / 1. lapsi / tyttölupaus

Katza78 / 34v. / 4. lapsi / HYS

Aliza / 32v. / 2. lapsi / NKL tai HYS

4.3.2014

Dena90 / 22v. / 1. lapsi / TAYS

Niinuli / 21v. / 2. lapsi / KSKS

Elluska88 / 25v. / 2. lapsi / SKS / poikalupaus

mimmi92 / 21v. / 1. lapsi / JS / poikalupaus

5.3.2014

-Miia- / 27v. / 3.lapsi / LKS

Pupulin / 30v. / 1. lapsi

Karenina / 32v. / 4. lapsi / Ulkomaat

MimosaMamma / 30v. / 2. lapsi / SeKS / tyttölupaus

knyte / 31v. / 1. lapsi / PHKS

6.3.2014

Suovesi / 25v. / 1. lapsi / PS / tyttölupaus

Essi93 / 20v. / 1. lapsi / poikaolo

Happymama80 / 33v. / 1. lapsi / KOS

Elpis / 32v. / 2. lapsi / PKSSK

Babytwo / 2. lapsi / PKSSK / poikaolo / poikalupaus

7.3.2014

Leijonanmorsian / 31v. / 2. lapsi / TAYS

Owl (ent. mars bèbè) / 32v. / 3. lapsi / KOS / poikalupaus

Pikkis85 / 28v. / 1. lapsi / KOKS

Unis / 31v. / 1. lapsi / PS

8.3.2014

-Ella1999- / 36v. / 3 .lapsi / TYKS

Pumpula76 / 36v. / 7. lapsi

Neiti83 / 30v. / 1. lapsi / TYKS

Elisabeth279 / 33v. / 3. lapsi / MKS

aarresaari / 24v. / 1. lapsi / KYS

9.3.2014

Memmu<3 / 3. lapsi / KAKS

Kadew / 19v. / 1. lapsi / KYS / tyttölupaus

Hopeapaju78 / 35v. / 3. lapsi / TYKS

-K- / 29v. / 1. lapsi / OYS

Kurpitsainen / 34v. / 3. lapsi / KOS

Cassyput / 30v. / 3. lapsi / VKS / tyttölupaus

andyi92 / 20v. / 1. lapsi / PHKS

10.3.2014

Merjus / 27v. / 3. lapsi / OYS

audree / 23v. / 1. lapsi

12.3.2014

Elisssa / 22v. / 3. lapsi / KOKS

mamma2011 Jkl / 30v. / 2. lapsi / K-SKS

bulla / 32v. / 4. lapsi / OAS / poikalupaus

Pione / 2. lapsi

13.3.2014

Hemu80 / 33v. / 2. lapsi / TYKS

Lauramom / 20v. / 2. ja 3. lapsi / K-SKS / kaksoset

Kultasiipi85 / 27v. / 3. lapsi / KOS

tofferiina81 / 31v. / 1. lapsi / KAKS / poikalupaus

14.3.2014

Cembalo / 24v. / 1. lapsi / poikalupaus

Irene80 / 32v. / 2. lapsi / TAYS

Diipeli / 26v. / 4. lapsi

bambiina77 / 36v. / 5. lapsi / tyttöolo

LiinaLiina / 34v. / 2. lapsi / JS

15.3.2014

läkerol / 34v. / 4. lapsi / K-HKS

niiskunenä / 27v. / 2. lapsi / KYS

hömppää / 28v. / 4. lapsi / KAKS

Kengännauha / 31v. / 1. lapsi / OYS

16.3.2014

saraheinä / 29v. / 3. lapsi / OYS

17.3.2014

Tipetsu / 29v. / 2. ja 3. lapsi / KYS / kaksoset / poikalupaukset

Niiskuneiti25 / 1. lapsi / KOS

Mannamuu / 26v. / 2. lapsi / KOS

Äitee kahdelle -81 / 32v. / 3. lapsi / OYS / tyttöolo / tyttölupaus

StiinaM / 37v / 1. lapsi / KOS

18.3.2014

Sekopo / 29v. / 2. lapsi / K-HKS

19.3.2014

Onelove/ 24v. / 1. lapsi

PieniIhme / 20v. / 2. lapsi / NKL tai KOS / tyttöolo

Pätkäle / 28v. / 2. lapsi

Hätähousu / 29v. / 3. lapsi / K-PKS

juuw / 21v. / 2. lapsi / KOS

Ann-ie / 25v. / 2. lapsi / K-SKS / poikalupaus

20.3.2014

Eleonoora86 / 27v. / 1. lapsi / K-PKS

Sajeva / 33v. / 2. lapsi / SEKS

21.3.2014

- Suvi - / 36v. / 1. lapsi / JS

Arell / 27v. / 2. lapsi / KOS tai NKL / poikaolo / poikalupaus

Saaju / 25v. / 1. lapsi / HYS / tyttölupaus

Esteri1 / 40v. / 1. lapsi / Helsinki

22.3.2014

Riksu84 / 29v. / 4. lapsi / OAS / tyttöolo

satuham / 24v. / 1. lapsi / LPKS / poikaolo

petriina / 38v. / 2. lapsi / EKKS

nasu<3 / 30v. / 2. lapsi / JS

23.3.2014

sohvi- / 22v. / 1. lapsi / PKSSK / poikaolo / poikalupaus

Zophie / 2. lapsi

24.3.2014

kiti82 / 30v. / 2. lapsi / KOS / tyttölupaus

Scarabee / 37v. / 2. lapsi / PS

OivaAino / 38v. / 4. lapsi / OYS / tyttölupaus

25.3.2014

Mesimarjaana / 3. lapsi / NKL

Ellia / 29v. / 1. lapsi / ulkomaat

Nana_84 / 28v. / 2. lapsi / TYKS

Riisi / 31v. / 1. lapsi / OYS

-Mira- / 38v. / 3. lapsi / TAYS / poikaolo / tyttölupaus

26.3.2014

suomyrtti / 30v. / 2. lapsi / OYS

odis / 3. lapsi / L-PKS

satutytti / 28v. / 3. lapsi / TAYS / tyttölupaus

27.3.2014

Sysi / 37v. / 2. lapsi / NKL

Belly- / 23v. / 2. lapsi / OYS

Veera 82 / 30v. / 1. lapsi / JS

Pullataikina / 30v. / 2. lapsi / TAYS

Naakari / 28v. / 2. lapsi / PHKS

Simssi / 28v. / 1. lapsi / JS

28.3.2014

rusinakeksi / 28v. / 2. lapsi / KYS

Nynaeve / 33v. / 2. lapsi / TAYS / tyttölupaus

IdaAdele / 22v. / 3. lapsi / OYS

Postimerkki / 23v. / 1. lapsi

SanniRuu / 38v. / 3. / KAKS

29.3.2014

-

30.3.2014

Kasteputous / 2. lapsi / OYS

Selina76 / 37v. / 2. lapsi

Hölö / 21v. / 1. lapsi / KOKS

31.3.2014

pikkumyy.. / 25v. / 2. lapsi / KYS / poikalupaus

3.4.2014

anu84 / 31v. / 3. lapsi / SEKS


Meitä odottajia on: 121
Tyttölupauksia: 15
Poikalupauksia: 15

Kaksosia odottaa: 2
Ensimmäistä odottaa: 33
Toista odottaa: 44
Kolmatta odottaa: 28
Neljättä odottaa: 11
Viidettä odottaa: 1
Seitsemättä odottaa: 1


Toiseen pinoon siirtyneet:

LA 31.3.2014: Henja / 25 / 2. Lapsi / HYS?

Surun kohdanneet: Olette ajatuksissamme :hug:

Yemina (kemiallinen) <3
sparklingfun (kohdunulkoinen) <3
Villaruusu <3
-iitu_ <3
kaarina80 <3
Silvia Logo <3
BigMomma <3
sydäntähti <3
VoiceOfBaby <3
Meelia <3
Malendra <3
tiNpPa <3
Tyntti <3


SYNNYTYSSAIRAALAT

JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
IAS = Iisalmen aluesairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kymenlaakson Keskussairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKSSK = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
 
Viimeksi muokattu:
Kiitti pinosta!

Tänne ei oikeastaan mitään ihmeempiä. Potkut on alkaneet viimein tuntumaan vahvemmin tällä viikolla vasta. Edelleen epäilen että nyt on kyse sektion aiheuttamasta tunnottomuudesta, kun esikoisesta tuntui pari viikkoa aikaisemmin. Olin esikoisesta merkinnyt, että pari viikkoa tästä pitäisi potkujen näkyä jo ulospäinkin. Saapa nähdä miten tästä epelistä! Parin viikon päästä koittaisi myös meille se rakenneultra.

Ei meilläkään oikein ole tukiverkkoja alueella. Olemme muuttaneet niin usein, että edes ystäviä ei ole nykyisellä paikkakunnalla. Onneksi veljen perhe asuu parin kilometrin päässä, ja sieltä saa hätätilanteessa varmasti apua. Ongelmana on, kun heilläkin on vilkkaat lapset ja työelämä, että saa sitten toivoa, että veljellä tai vaimollaan on vapaapäivä kun synnyttämään lähdetään... Eniten ressaankin sitä, minne ehdimme laittaa esikoisen hoitoon synnyttämään lähtiessä, jos lähtö ja synnytys tapahtuu yhtä nopeasti kuin ensimmäisellä kerralla, että en joutuisi olemaan yksin synnyttämässä. Äitini jää eläkkeelle alkuvuodesta, mutta jotenkin kammoan ajatusta että tänne tulisi joku moneksi viikoksi asumaan synnytystä päivystämään. Tai että anoppi tulisi! :D

Miksi poikien nimiä onkin niin vaikea keksiä? Esikoisellekin miehelle kelpasi vain yksi ehdotettu nimi, se sitten laitettiin. Meidän on pakko miettiä nimet jo valmiiksi, koska ilmoitamme nimen myös tällä kertaa syntymäilmoituksen yhteydessä sukulaisille ja lähipiirille. Emme siis pidä uskonnottomina kastejuhlia tai edes nimiäisiä. Pitää pohtia enemmän asiaa kun ja jos saa sukupuolen tietää jossain ultrassa.

Nynaeve ja Nuppi 19+0
 
Ehdotuksena: Mun mielestä jo menneet ultrat voisi poistaa tuolta, helpompi seurata listaa :) Ja mulle voi laittaa tonne poikaolo-epävarma poikalupaus. Ma selviää varmaksi, kun on rakenneuä :)
Lisäksi mulle voi lisätä 4D-ultran 12.11
 
Viimeksi muokattu:
Kiitti Cassyput uudesta pinosta! Näin sitä vaan mennään kuukausikerrallaan eteenpäin :heart:!

Täällä tänään rv 21 POKS POKS. Ultraan on 3 yötä ja paniikki alkaa kasvaa :kieh:. Jotenkin tietoisuus siitä mitä kaikkea voi mennä pieleen on ihan eri luokkaa kuin esikoisesta. Siis, että voisiko toisella kerralla olla niin hyvä tuuri, että terve vauva saadaan syliin asti.

Muuten kaikki ok, liikkeet tuntuu ja olo on hyvä. Tosin nyttenkin kun esikoisen synttäreitä varten siivoilen niin aina pitää pitää tälläisiä huilitaukoja, että jaksaa taas kyykkiä jossain :D!

Noh, kai se on reippaasti mentävä jatkamaan. Palailen sitten viimeistään maanantaina ultrakuulumisten kera :wave:!

Irene ja pimu
 
Irene80 Monelta sulla on ru? Ja missä? Mulla jo aamukasilta onneksi, ei tarvitse jännää koko päivää <3 Ja Naikkarille menossa ultraan vaikka synnäri voi olla Kättärikin :)
Mites muut maanantaina ultraan pääsevät Saaju ja Äitee kahdelle -81, jännittääkö? Ja monelta aika ja missä? Kiva kun meitä on useampi samana päivänä menossa :)
Mä oon ihan täpinöissäni ultrasta, voi kun vkl menisi nopsasti!

Arell ja Herne 20+0 POKSISTA POKS :)
 
  • Tykkää
Reactions: Irene80
Arell, meidän ultrat on Tampereella Terveystalolla. Aika on vasta 13:40, joten kerkeän taahata töissä puoli päivää, tuskin kuitenkaan saan mitään aikaiseksi :D! Epäreilua, että sun ultra on viikkoa mua ennen (raskausviikoissa siis), jos olisi minulllakin niin ohihan se jo olisi :stick:.

Irene
 
  • Tykkää
Reactions: Arell
RU käyty aamulla,kaikki hyvin ja poikia ovat edelleen :heart:
Painoa 427g ja 428g :) Mutta me jäätiin miehen kaa vähä miettimän että mittaskohan kaksi kertaa saman vauvan.. Nimittäin kun rv 17+3 painot oli 217g ja 188g..
Paikat kiinni ja kaikki hyvin,seuraava ultra vasta sitten 5.12.2013 kun nyt ei mitään ihmeitä ollu.

Hittolainen kun muuttoa tässä tehdään,oikeestaan pakataan. Huomenna tulee veljeni kuorma-autolla niin saadaan koko höskä kerralla muutettua.
Tuleekohan sanomista naapureilta heti kun huomennahan on pyhäinpäivä ja kun joutuu ukot juoksuttamaan sängyn rappusia pitkin 6. krs. asti..
Mutta muuta vaihtoehtoa ei meidän muuttopäivään ollu.Pitää sanoa että tule toki kaveriksi kantamaan niin saadaan nopeemmin pois alta kaikki :D
Ei ne kyllä vuokrasopparia kirjottaessa maininneet että olis jotenkin kiellettyä tänä v-loppuna muuttaminen..

Anteeksi kun on niin oma-napaista tekstiä ollu viime aikoina,mutta nämä muutto yms. systeemit vieny aikaa niin paljon..Lupaan kommentoida ahkerammin kunhan asetutaan uuteen torppaan.



-Tipetsu ja tuplakupla 20+4-
 
Tipetsu : Melko isoja miehiä siellä tulossa; meidän VAUVAN kokoarvio oli 345g ja viikot 20 + 0! :) Tsemppiä muuttoon! Se ei oo koskaan kivaa, paitsi sitten kun pääsee sisustamaan uutta. :)

Mä istun taas täällä tallin lattialla ja odotan et tää kipu helpottais... : / Ja eilen illalla oli viimeks sama juttu, mut pääsin sisälle ja makasin siellä. Vaikeeks menee, jos tää on jatkuvaa.
 
Juu, jännittää kyllä maanantainen ultra! Enää kolme yötä! Meillä on Oulussa Terveystalolla.
Onneksi mies pääsee mukaan, vaikka ensin näytti, ettei töiden vuoksi pääsisi. Mua jännittää sekin ihan kympillä, että voiko siellä olla tyttö, kun on niin tyttöolo. :D

Eipä mulla kyllä mitään asiaa ollut. Tänään töissä istuin melkein kuusi tuntia paria taukoa lukuunottamatta ja kylläpä kiristeli mahaa, kun lähdin töistä ruokaostoksille, meinasin jo, että selviänkö tästä kauppareissusta. Nyt olisi pakko hommata se tukivyö!

Nyt nukkumaan! :)

Äitee rv 20+5
 
  • Tykkää
Reactions: Arell
En ymmärrä miekään. Tytöille on niin helppo keksiä nimiä ja nimiyhdistelmiä, niin sit pojalle... lyö vaan tyhjää :D Mulla on muutama aika hyvä ehdotus mielessä mut arvatkeepa käykö ne miehelle.. :D Ja kuka sitä Benjamia ehdotti, ihana! Pääsee listalle ;)

Munkin mielestä kaiken vanhan tiedon voi poistaa listalta kunhan joutaa joku :) Itse tein vaan muutokset ja päivitykset.

Siis mikä hiton pyhäinpäivä?? Kerrankin oltas miehen kanssa päästy kaksisteen kaupoille ku muksu oli mummolassa niin sittenpä iltalehen aukasin netistä ja katoin että kaupat kiinni! Ois vaikka ollu ees huomenna.. Ja joo siis tiedän kyllä mitä pyhäinpäivä on mutta miks sen pitää olla tänään ;D Tärkiä päivähän se on vainajiakin muistella :)
 
Babytwo: Mun veljen toinen poika on Benjamin. :) Mä oon tykänny aina Jimistä, mut en oo saanu tahtoani läpi. :p Meillähän viimeks heitettiin nimi kolikolla papin läsnäollessa! Ihan kauheeta, ku ristiäiset piti olla jo käynnissä ja nimeä ei ollu saatu päätettyä. :D Pojalle on mun mielestä paljon vaikeampaa keksiä nimi ku tytölle. Nyt sanoin miehelle, et en synnytä tätä ennen ku nimi on päätetty! Eli se on oltava valmiina, tietty sillä varauksella, ettei olis yhtään sen näköinen. Mut ainakaan ristiäisiä ei sovita, jos ei oo päätetty. ;)

Mun suosikkinimiä pojalle on myös Joonas, Joonatan, Mico, Niklas. Ja meidän vauvahan on Veera-Valtteri, saa nähdä onko tossa toinen sitten oikea etunimi. :)

Nyt tää puhelimella kirjoittaminen meni ihan mahdottomaks, ku näyttö on valkoinen eikä teksti tule näkyviin ennen ku palaa taaksepäin. Sit voi tarkistaa mitä tuli. :eek:

Bambiina & Veera-Valtteri 21+1
 
Olen näköjään kokonaan unohtanut kirjoitella tänne vaikka välillä käyn muiden kuulumisia lukemassa.

Meillä oli ru viikolla 20+0 ja kokoarvio oli n. 300g. Aika pieni muiden saamiin tietoihin verrattuna mutta kuulemma vastasi viikkoja. ?? Joka tapauksessa kaikki oli hyvin ja saatiin epävarma tyttölupaus.

Töissä on ollut kiireitä tämän viikon, mutta hyvin olen jaksanut. Mitään supistuksia tai kipuja ei ole vielä tuntunut. Ajoittain tulee sellainen painon tunne alavatsalle, vähän saman tapainen kuin joku painaisi rakkoa. On lähinnä pientä epämukavuutta eikä ole töitä vielä hidastanut. Vatsaa kuitenkin on jo ihan kiitettävästi, joten eiköhän se ryhävalas-olo jo pian tule.

Minustakin tytön nimet ovat helpompia keksiä. Mitään pysyvää suosikkia ei vielä ole, mutta muutama mukava on tiedossa. Pojalle sen sijaan en keksi yhtään mitään järkevää. Toivotaan siis että tyttölupaus pysyy.
 
  • Tykkää
Reactions: Arell ja niiinuli
Käydä täälläkin välillä kirjoittelemassa :)

Nimistä ollut puhetta ja komppaan muita; pojalle on paljon vaikeampi keksiä nimeä kuin tytölle :D käytiin tammi-helmikuussa kovaa vääntöä pojan nimestä, kun se oli ihan järkyttävän vaikeeta, niin nyt tuntuu hassulle, kun nimi on ollu tytölle tiedossa koko ajan :)

Bambiina, meillä menee nimet sit aika hyvin yksiin, esikoinen on Valtteri ja tytöstä ois tulossa Veera isomummin mukaan :D
Sofiaa mietin myös, mutta mies ei nimelle lämmenny, kuulemma liian hieno nimi suomalaiselle x)

Suovesi, meillä oli ultra 20+4 ja painoa 370g ja tässä vaiheessa vauva kasvaa 10-20g päivä, eli ihan normikokoiselta teidän neiti vaikuttaa :) Onnea tyttölupauksesta, niitä onkin tässä ryhmässä aika vähän! :D

Oisko miten hankalaa, jos etusivulla näkyis lukuina tyttö- ja poikalupaukset? :D ois kiva seurata, et miten niitä ois putkahtelemassa :) Helmikuisissa kävin vähän lueskelemassa, niin niille on tulossa paljon poikia :D

Mutta joo, pitää lähteä valmistautumaan, mennään minun äidille perheen voimin syömään :p

Nonna88 ja mini 22+5 <3

Ps. Onko muilla ihan kauhee herkkunälkkä? Täällä ainakin on, mitään makeeta uskalla taloon ostaa, kun kaikki häviää tämän mamman kitusiin :ashamed:
 
Heips vaan kaikille! =)

Täällä päin on ollut hieman hiljaiseloa sillä viime viikonloppuna roudattiin muuttokuorma toiselle puolelle Suomea. Pari viikkoa väliaikaismajoituksessa vielä ja sitten päästään muuttamaan omaan taloon :heart:

Nimistä on ollut puhetta ja ihan sama tilanne kuin monella muulla; pojalle on paljon vaikeampi keksiä nimi. Meillä on nyt alustava nimi valmiina mutta katsotaan pitäydytäänkö siinä sitten lopulta. Esikoisen kohdalla toisia nimiä muuteltiin vielä syntymän jälkeen mutta etunimi pysyi kokoajan samana.

Nonna88 , mulle on kyllä herkut uponneet liiankin hyvin viimeisen viikon aikana :ashamed: Aiemmin kun ei ole edes tehnyt mieli mitään herkkuja/makeaa. Olen ajatellut, että ehkä vauvalla on joku sokerin tarve.... Mulle esikoista odottaessa yksi asiakas sanoi, että sokeriakin on tärkeä syödä raskausaikana koska on vauvan aivojen kehitykselle tärkeää. Noh, tiedä sitten mutta ehkä ei ihan yltiöpäisesti kehtaa herkutella.

Mulle muuten voisi nyt päivittää synnäriksi SKS kun ainakin nyt taas näyttää siltä, että siellä voi vielä ensi vuonna synnyttää. Viime torstaina kävin ekaa kertaa myös uudessa neuvolassa ja kaikki oli hyvin; pissa puhdas, verenpaine 121/67, hemppa 133 ja vauvalla sykkeet 140-150. Painoa on kyllä tullut tähän mennessä n. 7kg lisää joten eiköhän ihan kevyesti taas tule se n. 20kg painoa lisää tässäkin raskaudessa. Toivottavasti vaan lähtee kilot yhtä helposti poiskin kuin esikoisesta. Muuten ei tänne päin mitään ihmeempää; helposti ainakin vielä toistaiseksi raskaus etenee vaikka maha alkaa hieman jo olemaan tiellä kun esimerkiksi kyykkii tavaroita lattialta, vaikka mikään kovin iso maha mulla ei mielestäni olekaan.

Elluska ja pikkuinen 22+4
 
Eilen poksahti puoliväli POKSPOKS! Ja maanantaina tosiaan ultra Hyvinkään äitiyspoliklinikalla klo 14:30 !!! Mitä mä teen koko päivän ennen sitä! Panikoin :D

Meillä on pojalle nimi valmiina. Niitä tosiaan on niiiiiiin vaikea keksiä, että meillä ei ole kuin yksi vaihtoehto. Tyttöjen nimivaihtoehtoja onkin sitten enemmän. Katsotaan maanantaina, kumpaa tarvitaan :) Mies on ihan varma, että se on poika, minä taasen vähän toivon, että se on tyttö. Jotenkin kokisin vaan mukavampana, että esikoinen olis tyttö. Mutta toki tärkeintä, että sieltä tulee joku joka on ainakin kutakuinkin terve.

Mä alotin pitkästä aikaa neulomaan, tavoitteena ois tehdä muruselle jotakin. Löysin kyllä niin ihanaa lankaa, joka valitettavasti sopii vain tytölle, joten pakko odotella ainakin maanantaihin ennen kuin aloitan vauvanvaatteiden vääntämisen. Muutenpa me ollaan vaan möllötelty kotona mahan kanssa. Välillä kipuilee, välillä ei. Mutta päällisin puolin olen vointiini ihan tyytyväinen :) Alkuviikon keikkatyöyöt kyllä jäi väsyttämään hirveästi, vaikka mukavaa töissä olikin.

Saaju ja Mukelo 20+1
 
Mullakin ois rakenneultra ensviikolla, tiistaina. Hirveästi ei jännitä, saa nähdä sitten tiistaina. Sukupuolta tuskin kysytään. Tyttö ja poika on ja niin pieniä että kaikki vaatteet ja tavarat on tallessa ettei varsinaisesti tarvetta, tietenkin uteliaisuuttani haluaisin tietää kumpi siellä masussa oikein majailee mutta taidan jättää kuitenkin yllätykseksi synnytykseen :)

Olokin on pysynyt siedettävänä, enää 1-2 kertaa päivässä tarvii käydä oksulla ja aamuisin pahoinvointi on kova mutta ruokaa oon silti pystynyt syömään paremmin ja välillä herkkujakin, tosin oksennan yleensä kun karkkia tai jäätelöä syön ja niistä tulee huono olo mutta silti aina välillä pitää yrittää syödä että sais herkutella :p Painokin on alkanut nousta, kohtapuolin alan varmaan olla jo lähtöpainossa (5kg tippui alussa), onneksi mulla on yleensä jääneet kertyneet kilot heti synnärille.

Mitään vauvahankintoja en ole vieläkään tehnyt, tosin vaatteita ei tarvis ostaa mutta varmaan muutama vaate täytyy tälle uudellekin tulokkaalle hankkia. Ja kaukalo ja ehkä uudet tuplat... Entisen kaukalon laitan pois kunhan jää kuopukselta pois käytöstä kun on jo useammalla lapsella käytetty. Vierekkäiset tuplat on käytössä mutta haaveilen niiden lisäksi britaxin dualeista.

Nimet on jo keksitty, tytölle ja pojalle. Luulisin että ei muutu enää. Saa nähdä kumpi jää käyttöön ja kumpi jää odottelemaan mahdollista neljättä. Että kumpi tuolla oikein asustelee.

Kauheaa kun ajattelee ettei laskettuun aikaan ole kohta enää kuin 4kk! Apua... Pian on joulu ja sen jälkeen aika menee varmaan nopeasti eteenpäin. Välillä toivon että pääsis jo synnyttämään pian ja välillä taas etten halua siltikään noin pian :D

Saraheinä 20+6
 
Nyt on päivitetty! Otin ne jo käydyt ultrat pois listasta. Muutenkin jos siellä listassa on jotain tyhmästi, olen unohtanut jotain, tai jonkin pitäisi olla toisella tavalla niin sanokaa aina. Lupaan olla loukkaantumatta. :xmas: Lisäsin myös nuo luvut että montako tyttöä ja poikaa on luvattu.

Mulla on vähän huono olo, johtuiskohan siitä että vedin ruuan sijasta juustonaksuja ja pari pullaa... :whistle: Ei kyllä käy päinsä ollenkaan tämmöinen, mutta joskus ei vaan ruoka tunnu maistuvan.

Olen kaikkien kanssa täysin samaa mieltä siitä, että tytöille on kymmenittäin ihania nimiä olemassa mutta pojalle niiden keksiminen on huomattavasti vaikeampaa. Onneksi me vältyttiin siltä murheelta, kun kolmas ja viimeinenkin on tyttö. :D Mun mies on ollut aivan ihana. Aika moni mies yhäkin vuonna 2013 olisi varmaan pettynyt kun ei poikaa tule, mun mies on vain iloinen tyttäristään. Sanoo että tuntuu tutulta ja kotoisalta näin. :)

Kuinka moni teistä pohtii jo tulevan vauvan luonnetta, että millainenhan siitä tulee? Meillä kun nuo kaksi mussukkaa ovat täysin erilaisia monessa suhteessa, oikein ääripäät, niin vaikea kuvitella millainen se kolmonen sitten on. Ainoa toive mulla on, että se itkisi vähemmän kuin 12 tuntia päivässä vauva-aikanaan, terveisiä vaan vuodelta 2009 kun meidän kakkonen syntyi... :whistle:

Cassy rv 22+0 (mihin tää aika menee?)
 
Moi! Voisin liittyä ketjuun näin raskauden puolivälin kunniaksi, jos vaan miut otatte :) Teidän kirjoitteluja oon kyllä seuraillut jo jonkin aikaa..
Olen 22-vuotias esikoisen odottaja. Laskettuaika on maaliskuun loppupuolella.
Massu on jo ihanasti pyöristynyt ja liikkeitäkin oon tuntenu viikolta 17 lähtien, istukka on takaseinässä.

Rakenneultraa odotellaan innolla, se olisi 8.11. Sukupuolta ajateltiin kysyä, saa nähdä osuuko miun veikkaus oikein, jos vaan vauva vilauttaa jalkoväliään. Vahva poikaolo on, en tiiä johtuuko osin siitä, että oon aina ajatellut esikoisen olevan poika... :)

Nimistä teillä on ollut puhetta, minä keksin vaan pojalle ihania nimiä, jotka ei tosin miehelle tunnu kelpaavan :D

Laskettuaika 23.3.2014
sohvi- / 22 / 1. lapsi / PKSSK
 
Nyt mäkin olen vihdoinkin alkanut tuntemaan liikkeitä. Olin flunssassa melkein 3 viikkoa ja ekan viikon pakkolomalla, eli potesin tautia fällyjen alla. Se teki todella hyvää (makasin päivät kun lapset oli hoidossa, tekemättä mitään) ja supistelut rauhottui ja paineen tunne alavatsalla katos melkein kokonaan. Olin pitänyt pakkolepoa, jotenkin liiottelulta, mutta nyt kun sen koin (vaikkakin eri syystä) niin kyllä noi ammattilaiset vaan tietää mistä puhuu. Mitä sitä onkin niin jääräpää ettei heti puhetta usko. Tää aukas mun silmät ja olenkin alkanut miettiä, et jos kerran pakkolepo auttaa, niin tarvittaessa vaan hakeen sairaslomaa. Uskalsin sitten vähän enemmän terveydyttyäni taas ahertaa, niin ei ole vielä vaivat palanneet. Mikä on hienoa, koska tää energisyys on niin uutta ja siivousvimma vielä oudompaa mulle.

Mulla on edelleen kova yskä ja voi että kun ärsyttää kun yskänlääkkeet (ne, joita saa ottaa) ei auta (joten ei kannata edes ottaa). Oon kaks vkoa yskinyt niin, että varmaan kohta yskin tän vauvankin pois mahasta. Onneksi taitaa pikku hiljaa olla loppumassa, mut tuskin tääkään vauvalle hyvää tekee. Alakerran luihinkin sattuu yskiminen ja maha on kanssa ihan kipee (olisko ne vatsalihakset).

Herkuttelusta en ole vielä päässyt eroon, mutta se on vähentynyt. Pitäis silti tästäkin vielä vähentää. Onneksi ei enää tee mieli sipsejä.

Tipetsu, mulle sanottiin kun olin viimeksi raskaana, että tuplaraskaudessa ei tarvi niin katsoa mitä syö (kunhan ei pelkkää makeeta syö), koska sitten kun äiti voi paksusti niin vauvatkin voi, ja siten ovat saaneet enemmän "läskiä" luidensa ympärille jos syntyvätkin ennen aikojaan. Ikinä ei kukaan puhunut mulle mitään lihoamisen määrästä, vaikka lihoin kaikkiaan 20kg. Lopussa tais olla pelkkää nestettä mikä kertyi, koska kuukausi synnytyksen jälkeenkin mun jalat oli niin turvonneet ja pinkeet et olin varma et nahka niistä repee.

Pitkästä aikaa olossa melko hyvä vaihe. Kumpa kestäis pitkään, ennen seuraavaa takapakkia.

Huomenna (vuorokausi vaihtui jo) rv 20 täyteen ja viikon päästä ultra. Onneksi liikkeitä jo tuntuu niin uskon, että toistaiseksi vielä mahassa kaikki hyvin.

Toivottavasti teillä muillakin alkaa oleen alkuraskauden "vaivat" selätettynä =)
Nyt odotellaan seuraavaa vaivarypästä...

-Mira- ja edelleen nimetön.
 
Tervetuloa, vielä mahtuu uudetkin mukaan hyvin! :wave:

Alkuraskauden vaivat, enpä tiiä, itellä taitaa tässä raskaudessa olla kroonisia... Rautaa syön ku hölömö ja silti hb vaan laskee, suppareita tulee ilkeesti ja huomaa että alakerrassa alkaa paikat jo kipeytymään. Tällä hetkellä on nii väsyny olo ettei jaksais mitään mut silti pitäs tuonne jouluun asti jaksaa ennen kuin sais hengähtää.. Ihan oikeesti on nyt aika toivoton olo että mitenkä sitä selviää, kai sillä vanhalla perisuomalaisella sisulla :stick:
 

Yhteistyössä