**Maaliskuun murut 2014** Maaliskuussa - meidän kuukausi <3

Tipetsu :hug: tiedän tunteen, itkien ilmoitin itsekin miehelle käynnistyksestä. : /Ja se pelko seuras koko synnytyksen, kunnes tyttö oli pihalla.. Mut kohta se on sulla ohi ja näet vauvat!!! :heart: Täällä ollaan hengessä mukana, tuu kertoo miten meni kun pystyt! :)
 
Täälläkin odotellaan Tipetsun kuulumisia. Peukut pystyssä. :)

SaSalle myös tsempit!

Uusi aamu valkeni taas. Oon yhtäkkiä tosi surullinen. Sanokaa nyt ettei mun vauvalle voi tapahtua mitään muutaman päivän yliaikaisuuden takia? :( Rv 40+2 tänään.
 
Uusi aamu valkeni taas. Oon yhtäkkiä tosi surullinen. Sanokaa nyt ettei mun vauvalle voi tapahtua mitään muutaman päivän yliaikaisuuden takia? :( Rv 40+2 tänään.
Ei sille mitään sen yliaikaisuuden takia tapahdu, kunhan liikkeet tuntuvat jne. Meillä tosiaan esikoinen syntyi vasta 41+6 (ei ehditty käynnistää) ja kakkonen jo päivä ennen laskettua aikaa ja ihan yhtä hyviä lapsia on tullut :) Mutta kyllähän tämä alkaa jo turhauttaa, varsinkin kun itsellä on ollut harva se ilta sellainen olo, että NYT se alkaa. No, ei ala.

Koiran kanssa käyty pitkällä lenkillä, loppupäivän omistan velttoilulle.
 
Suurensuuret tsempit Tipetsulle ja Sasalle! Kuulumisia odotellessa :)

Täällä alkoi tulemaan illalla vartin välein suht tujakoita supistuksia. Aamuyöstä pientä veristä vuotoa. Ja nyt sitten tuntuu tilanne hiipuvan, ei supista ei. Voi elämä jos tästä tulee taas joku maraton-synnytys..:O Synnärillekin jo ilmoitin itsestäni aamuvarhain mutta eipä tässä sinne ole tarvinnut lähteä. Kätilö kertoi, että siellä on hurja synnytyssuma alkanut viime yönä eikä olisi ollut tilaakaan :LOL:

Mimssu82 ja Maarupöpö 40+3
 
Viimeksi muokattu:
Tsempit Tipetsu, kohta on jo vauvat varmaan sylissä <3

Mimssu82, onko sulla siis kokemusta maraton-synnytyksestä? Itse olen hulluuden partaalla näiden kovina alkavien mutta aina hiipuvien supistusten kanssa ja mietinkin mitenhän pitkään loppupeleissä sitten synnytän..

Cassyput, surullinen fiilis täälläkin. Muista ettei vauva ole yliaikainen kuin vast 42 viikon jälkeen :) Ainut mikä harmi tässä venymisessä on että muksukin venyy.. ja mamin hermot :D
 
  • Tykkää
Reactions: Cassyput
Nonni, päivityksiä taas tehty. Huomautelkaa sitten, jos huomaatte tuossa etusivun listassa jotain virheitä. Sitä kun ei koskaan tiedä, mitä höpöjä saan sinne aikaiseksi päivitettyä :D

Bambiina, mukava kuulla kuulumisia :) Voi kun sais jo oman murusen syliin..! Tuli tuossa yön kähmissä mieleen pari kommenttia, jotka joku synnyttäjä joskus sanoi ja rupesin miettimään, olitkohan se sinä... Synnytyksen aikana kyseinen nainen sanoi useaan otteeseen, että tämä tulee olemaan viimeinen kerta, kun hän synnyttää, mutta sitten synnytyksen jälkeen ennen siirtymistä osastolle, yksi lause alkoi "Sitten seuraavalla kerralla..." :LOL: Se on vaan jäänyt mieleen ja oli jotenkin niin ihana todistus siitä, miten aika kultaa muistot melko nopeasti usein kun synnytyksestä on kyse :)

Pikkumyy taisit tuskailla lääkärikäyntiä ja kielimuuria.. Mulla on onneks sattunu tosi kivat lääkärit, mutta valitettavasti muissa yhteyksissä en ole koskaan tavannut venäläistä lääkäriä, jonka kanssa homma sujuisi tosi hyvin : / En todellakaan halua yleistää, mutta jotenkin vaan tuntuu, että heillä on vielä huonommalla tolalla itse potilaan kohtaaminen ja ns. asiakaspalvelutyö kuin mitä monilla suomalaisilla lääkäreillä. Ammattitaitoa varmasti löytyy, mutta potilastyö vaatii usein opettelua.

Viime yö meni taas ihan harakoille ja aamullakin heräsin jo vähän kahdeksan jälkeen. Siitä lähtien olenkin sitten puuhaillut jotain ja nyt alkaa hyytyä.. Mutta pakko vielä heilua imurin kanssa jossain vaiheessa, alkaa taas näyttää etenkin keittiö ja eteinen ihan hirveiltä :kieh: Mistä tuota paskaa oikein riittää!?

Cassy, lasketun ajan yli menneet vauvat ovat vaan vielä vähän "valmiimpia" sitten syntyessään :) Usein vaikuttavat heti syntymän jälkeen siltä, että olisivat ja parin päivän ikäisiä. Ja vauvan kasvukin yleensä vähän rauhoittuu siinä vaiheessa.

Mimssu, tuohan kuulostaa kuitenkin aika lupaavalta! Pieni verinen vuoto voisi kuitenkin viitata kohdunsuun aukeamiseen :)

Me naurettiin työkavereiden kanssa ennen mun äippäloman alkua, että mun pitää sit aina soittaa joka aamu saliin, että onko ruuhkaa, saako tulla synnyttämään :D Ja sitten jos on kiirettä niin jalat vaan ristiin :LOL: Ja sitten osaston puolella lupasin työkavereille, että hoidan itse itseni ja vauvan ja vaikka kirjaankin ja kotiutan itseni, niin saavat keskittyä muihin asiakkaisiin. Saiskohan niin tehdä :saint:

Joo-o, taitaa olla ruoka-aika :wave:
 
Minä sain jonkun aivojen nyrjähdyksen aamulenkillä. Kevät, aurinko, kaikki.. ooooh! :flower: En halua vielä synnyttää, vaikka illalla oli niin kypsä olo. Olin aamulla klo 8:00 lenkillä, ylämäessä tuntui, että kuolema tulee, mutta niin vaan sitkeästi säestin linnunlaulua puuskutuksella ja pääsin kotiin. Kotipihassa paistoi aurinko, piha oli sulanut ja sain inspiraation. Lähdin siivoamaan 3v:n kanssa pihan vanhaa navettaa ja kahden ja puolen tunnin raivauksen jälkeen tila on siinä kunnossa, että huomenna pääsee laittaamaan kanalan verkkoseinää paikoilleen. :D Sen verran sitten odottelen, että munivaiset haen uuteen kotiin vasta vauvan jälkeen. Mahtava fiilis!

Nyt on lounas syöty ja alakertani käski kyllä jo lepäämään, nivuset on melko kipeät ja vatsaa kiristää. Nyt päiväunet. Kevät on mahtavaa aikaa!

Jokohan Tipetsulla on vauvat syntyneet? En malta odotttaa. :heart:

Nautitaan auringosta mammat!

Ainiin..
Cassy, ei yliaikaisuus haittaa mitään. Eikä vauvasi vielä yliaikainen olekaan. Itse synnytin esikoiseni rv 42+3 ja syntyi hyvin topakka poikavauva, jonka kanssa elo oli alusta asti jotenkin tavattoman helppoa ja synnytyskin oli erittäin hyvä kokemus, käynnistyksestä huolimatta.
 
  • Tykkää
Reactions: Owl ja Cassyput
Onnea kaikille pienokaisensa jo saaneille! =)

Mä olen käynyt aina lueskelemassa teidän kuulumisia täällä, mutta eipä sitä itse ole tullut mitään kirjoiteltua. Kovasti odottelen aina, että kenelle mahtaa seuraava vauva syntyä :)

Me elellään täällä nyt kaksi lapsisen perheen arkea ja on mennyt tosi hyvin. Vauva lähinnä nukkuu ja syö ja silloin kun jaksaa olla hereillä, on tosi rauhallinen ja tyytyväinen vauveli. Mulle vaan on outoa, että vauva nukkuu noin paljon, koska esikoinen tillitti aina hereillä (oli kyllä myös tyytyväinen ja rauhallinen tapaus) ja nukkui päivisin ainoastaan parit puolen tunnin torkut. Mutta nyt jää aikaa olla esikoisenkin kanssa ihan kahdestaan, kun vauvalla on noin hyvät unen lahjat. Meillä kävi äitiysneuvolan terveydenhoitaja kotona vauvan ollessa 6 päivää ja silloin oli jo syntymäpaino ohitettu ja eilen kotona kävi sitten lastenneuvolan terveydenhoitaja, kun vauvalla oli ikää 2vkoa ja 2pv ja painoa olikin jo yli 4kg (syntyessään siis 3420g) ja täysimetyksellä mennään. Ollaan tässä nyt odoteltu lastenvalvojalta kutsua saapua tunnustamaan isyyttä, niin saataisiin nimiasiakin hoidettua kuntoon.

Tsemppiä vielä kaikille vauvaansa odottaville!

Elluska ja pikkuveli 2vkoa 3pv
 
Hengissä!!

Pojat syntyivät tänä aamuna 9:55 ja 9:56. Herra A paino 2860g,py 35 ja Herra B 2980g ja py 36,5,pituuksista ei tietoo. Ja 9/9 molemmilla pinnat. Heti pääsivät isin hoiviin,mä olin heräämössä 2,5h. Kivut kerkesivät yltyä torkkujen aikana ja niitä sit taitettiin. On kyllä ihmeen hyvä vointi ja pojat kovasti jo tissillä mutustaa. Väsynyt,mutta onnellinen fiilis! :) :heart:

-Tipetsu ja pojat- :heart:
 
Hurjasti onnea Tipetsu!!! :heart: Ihanan pieniä poikia. :) Pikaista paranemista sulle!

Saaju tais olla tosiaan mun kommentti. :D Mä koko raskauden sitä hoin, että viimeinen raskaus ja takuulla silloin synnytyksessä oli vika synnytys. Ja kun se menikin niin hyvin = iso poika tuli ehjänä ulos ja mä selvisin siitä, niin jossain vaiheessa vissiin tokaisin jotain seuraavasta, muistan jopa miehen hämmentyneen katseen. :LOL: Mut se oli kyllä meillä innokkaampi koko viime talven ja kevään tilaamaan vielä yhden, mulle olis jo riittänyt! ;)

Hassua, ettei kukaan usko että tää tyttö on nyt se vika. :eek:

Ollaan taas sairaalassa, nyt silmäklinikalla kahden nuorimmaisen kans. : / 1v 10kk kaatu aamupäivällä tallin viereisessä pöpelikössä ja joku tikku meni alaluomesta läpi. Koko silmä veressä ja nenästäkin tuli, mut onneks näytti pahemmalta ku onkaan. Odottelen hänen heräämistä, kun oli nukutuksessa ja leikkurissa tutkivat vamman, mut eipä sieltä onneksi siis muuta vaurioita löytynyt ku haava, joka oudosti sisäpuolelta paha ja ulkoa vaan naarmu; ei edes läpimenoreikää löytynyt. Saadaan jäädä vauvan kans tänne myös yöksi, vaikka kirurgin mielestä voitais lähteä vielä kotiin. En tiedä onko järkeä klo 22 lähtee ajamaan lähes 100 km... Lisäks mun auto keitti tohon Meilahden eteen, ku olin ajamassa parkkiin sitä ja mies jo pojan kanssa täällä sisällä, niin mies joutuu vielä senkin viemään trailerilla kotiin. Että loistava päivä meillä! :p Onneks toi vauva on niin ihana ja kiltti, että hyvä kun sitä huomaa tossa mukana. :) Tosin nyt alan pusuttelee sitä ja palaan jossain vaiheessa synnytyskertomuksen kera asiaan. :)
 
Paljon onnea Tipetsu, vihdoinkin! :heart:

Kiitos kaikille lohdutuksesta ja hyvistä muistutuksista, tulivat tarpeeseen. :) Miehelle kun aamulla itkin asiaa, niin se melkein nauroi että nyt ollaan 2 päivää yli lasketun, rauhoitu nyt. :D Päätin kumminkin että perjantaina rv 40+5 menen yksityiselle gynelle "yliaikaiskontrolliin", ellei tyty ole sitä ennen ilmaantunut. Ihan oman mielenrauhani takia.

Hyvää yötä, toivottavasti mahdollisimman moni saa lähdön yöllä! :wave:
 
Onnea Tipetsu :flower: järjetöntä, melkein kuusi kiloa vauvoja! Itse sain sektiolla esikoisen, joka oli pienempi ja loppuraskaus oli pienenkin vauvan takia melkoinen.

Täällä valvotaan. Nukun pari tuntia yössä, pari tuntia ehkä päivällä jos esikoinen antaa. Vauva jumppaa, hikkaa ja harkkasupistukset on jo kivuliaita. Saapa nähdä milloin tulee lähtö. Toivottavasti saisi kasvaa vielä vähän, edes yli sen kolmen kilon.

Minuakin on kummeksittanut, että niin usea on joutunut yllärisektioon tai saanut vauvan käynnistyksen kautta. Että eikö "normisynnytyksiä" tuu juuri ollenkaan? Mutta eipä tavalla väliä, kunhan kaikki sujuu muuten ok. Onkos muuten synnäreillä ollut ruuhkaa, eikös maaliskuu ole kesäsadon korjuuaikaa? :) taysin kätilö meinasi, että heillä tiedossa olevien laskettujen aikojen perusteella suurin ruuhka olisi takana. Eikö enää tehdä juhannusvauvoja? :LOL:

Melkoista että jotkut vaan juoksee ja rakentaa kanaloita yms. Mulle on ihan kaameeta jo pukea villi esikoinen ulos kuravaatteisiin :whistle: no, jos saan itseni takaisin kun vauva syntyy...

Nynaeve 37+5
 
Viimeksi muokattu:
Yllättävän paljon tuntuu tosiaan olevan nyt tätä että menee yliaikaiseksi? Tai "yliaikaiseksi" , yli lasketun ajan siis. Ja tosiaan noita käynnistyksiä ja sektioita. Lie johtuu sitten vain siitä kun se lähentelee omaa tilannetta tällä hetkellä, mutta ainakin tässä ryhmässä tuntuis olevan sitä liikkeellä urakalla.

Taikka sitten me lasketun ajan jälkeen hurahtaneet ollaan vaan nii kyrpiintynyttä sakkia että ollaan ainoot ketkä täällä päivästä toiseen purnaa! :D

Eniveis, minä eilen illalla tyynesti miehelle totesin, että kun huomenna neuvolassa saan ohjeet yliaikais-kontrolliin ensi viikon alulle, en sieltä palaa kuin vauva kainalossa. Leiriydyn perhana äitipolin oven eteen nii pitkäks aikaa ennenkuin puhkasevat kalvot tahi antaavat cytotecit naamariin. piste :D

Ja kun kaikki jankkaa sitä että "tulee kun on valmis". Perhana miksei se olis muka ollu valmis jo pari viikkoa sitten?! Kysynpähän vaan. Ainoo nii kerää vara-ravintoa, luulee varmaan että mamma on ilkeä eikä anna tissiä.:mad:
 
Owl
Tää pallomasu lähtee päivystykseen sairaalalle katsomaan, joko ne käynnistäisi.
Neuvolasta ohjasivat äsken vastuun eteenpäin.
Juuri, kun sanoin miehelle, että nyt mä en sit lähe enää yhtään mihinkään. Onneksi ei tarvitse pukea vaatteita uudestaan, jos ne ottaa mut sinne jäädäkseen.
On toi pukeminenkin jo niin raskasta!SF-mitta 40,5cm!

40+5
 
  • Tykkää
Reactions: Babytwo ja Cassyput
Moi kaikki,

Olin alkuraskauden aikana tässä ketjussa, mutta taisin pudota listalta jossain vaiheessa pois... Olen silti lukenut teidän kaikkien kuulumisia, samaa tahtia kun mennään. Laskettu aika oli 7.3. joten täälläkin jo viikkoja 40+5. Vaikka en kenellekään kurjaa oloa toivo, on silti helpottanut oloa, kun tietää, että muutkin joutuvat odottamaan eikä fiilis ole paras mahdollinen..

Näin ensikertalaisena en tiedä yhtään, mitä odottaa, mutta viime yönä sentään jo heräsin muutaman kerran sellaiseen napakan tuntuiseen supistukseen. Tosin tässä aamupäivän aikana ei sitten ole ollut mitään, mutta tuli edes hiukan sellainen olo, että jotain saattais tapahtua. No, viimeistään sitten ensi viikolla, jos ei vauva nyt siihen mennessä suostu tulemaan. :)

Tsemppiä kaikille viimeisiin odotushetkiin! Ja isot onnittelut kaikille jo synnyttäneille! :)
 
  • Tykkää
Reactions: Saaju ja Owl
Huijui Owl! Tsemppiä, et saisit vauvan sitten tosi pian syliin! :heart:

Nynaeve neuvolantäti sanoi, ettei enää nykyään tehdä juhannuksen vauvoja, nuorilla on kuulemma muuta tekemistä. :LOL: Eli ei pitäis olla ruuhkaa, mut viime tiistaina syntyi meidän sairaalassa kahdeksan vauvaa, joka on aika paljon! :) Oli liukas Laskiainen eli tuli vauvat liukkaasti ulos! :D

Tsemppiä kaikille kärvistelijöille! Ei VOI mennä enää kauan! =) Me odotetaan miestä hakemaan ja käydään kotimatkalla neuvolassa, ku neuvolantäti oli tulossa kotikäynnille, mut ei ehditä kotiin sitä ennen. :)
 
  • Tykkää
Reactions: Owl
Taitaa nykyään kesällä syntyä aika paljon vauvoja. Ja alkuvuos on muistaakseni kans aika ruuhkaista. Meilläkin hommat hoidettiin juhannuksen jälkeen, eihän sitä nyt itse jussina tosiaan joutanut mitään vauvoja tekemään :D Äitikin mietti ihan järkyttyneenä, että "mutta tehän olitte juhannuksena meidän kanssa mökillä!" :LOL:

Tipetsulle tosiaan suuret onnittelut! :flower:

Kylläpä tosiaan tuo uni vaikuttaa mielialaan merkittävästi. Eilen illalla olin koko ajan ihan äkänen ja myrtsi, mutta nyt kun sain nukuttua hyvin, on hyvä fiilis :) Mieskin on koko päivän kotona pitkästä aikaa. Tuossa vieressä se jotain höpöttää portugaliksi kun tenttiin lukee... Taidetaan kyllä lähteä ihan keskenään mahan kanssa könkkäämään tuonne auringonpaisteeseen!

Ylihuomenna on neuvola ja ilmeisesti typykkä on päättänyt, että sinne mennään. Mutta sais kyllä olla viimeinen kerta! Varsinkin jos ens viikolla tulee ne povatut pakkaset niin ei varmasti kiinnosta edes ulkoilla : /

Nuttua niskaan ja pihalle!

Saaju ja Enni 38+5
 
Paljon onnea Kengännauha, AnneD, StiinaM ja Tipetsu pienistä! :heart:

Täällä on nyt neiti viikon vanha ja ollaan totuteltu elämään 4 hengen perheenä :) Tyttö viihtyy rinnalla, varsinkin nyt kun sunnuntai iltana vihdoin ja viimeinen maito lähti nousemaan, herranen aika miten kipeää teki. Samoin jälkisupistukset on ollu ihan omaa luokkaansa toisinkuin esikoisen aikaan, mutta tänään oli kotikäynti ja terveydenhoitaja naureskelikin, että kohtu jo todella pieni ja napakka :D tyttösen paino oli sairaalasta lähdön jälkeen pudonnut vielä 25g, joten perjantaina kontrolli siitä :)

Laitanpa tähän vähän synnytystarinaa;
Synnytyskertomus* 5.3.2014 Rv 40+2

Maanantaina 3.3. oli normaalineuvola, jossa huomattiin, että sf-mitta oli viikkoon kasvanut 3cm ollen 37cm, joten neuvolassa ultrattiin ja tytön painoksi arvioitiin 4171g. Terveydenhoitaja päätti laittaa lähetettä äitipolille kasvu seurantaan. Kerkesin kotiin ja muutamaa tuntia myöhemmin äitipolilta soitettiin, että aika olisi seuraavana aamuna.
Tiistaina lähdin äitipolille käymään, kotona olin laittanut sairaalakassin varuilta valmiiksi. Polilla ultrattiin ja lääkäri totesi, että hän saa hivenen pienemmäksi lapsen, et 4120g mutta että ois kuitenkin isompi kuin mitä esikoinen, samalla ääneen kätilölle kertoi, että napavirtaukset kireät, mitä sitten tarkoittaneekin? Sit katottiin alakerran tilannetta ja kohdunkaulaa oli jäljellä 1,5cm ja auki olin jo 3cm. Pyöräytteli kalvon reunoja todella ronskisti ja kun veti sormet pois, niin ilmoitti vaan, että nyt ei saa säikähtää, täältä tulee ihan verta. Sen jälkeen käyrille ja siinä jo muutamia supistuksia alkoi piirtyä. Sovittiin, että 5.3. aamulla klo 8 synnytyssaliin käynnistykseen jos ei itsekseen lähde tulemaan.
Kotona olin puoli yhdentoista jälkeen, autolla ajaessa oli tullu muutama napakampi supistus mikä oli saanu kaasujalan sen ajaksi hivenen raskaammaksi :D Kotona odotteli esikoinen ja sisko, joka oli poikaa ollut hoitamassa. Pyysin siskon jäämään, et jos supistukset alkais koventuu. Siinä ne sit alkoi voimistuu ja 11.45 alkoivat sit säännölliset, kipeät supistukset. Miehelle laitoin töihin viestiä, et supistelee, että pitää puhelimen lähellä jos lähtö tulee. Kahdentoista aikaan otin 1g Panadolia ja puoli kahden aikaan hiippasin suihkuun pallon kanssa, puhallutti aika kivasti jo. Puoli kolmelta soitin synnärille jatko-ohjeita, kotona teki jo todella kipeää olla ja et miten toimitaan, kun streptokokkinäyte oli positiivinen. Toivottelivat tervetulleeksi. Siitä soitin miehelle, että lähdetään se hakemaan, et alkaa valmistautua. Matka sairaalaalle oli mielenkiintoinen, miun sisko ajoi ja hän ei ollu aikaisemmin meidän autolla ajanu, et aika paljon piti neuvoa samalla kun pihisin supistusten kourissa. . Saatiin mies työpaikalta kyytiin ja ajettiin siitä sairaalle. Sairaalassa ensimmäisenä sisätutkimus, ja tilanne oli ei ollu juuri edennyt, paikat avautuneet hieman lisää, mutta kaula edelleen paikoillaan..Siinä makailin sit käyrillä jonka jälkeen pääsin ammeeseen, jossa reilun tunnin sit olinkin. Ammeen jälkeen n. klo 17 taas tutkimus, kaulaa edelleen 1cm jäljellä. Siinä vaiheessa sain ilokaasun avuksi ja se teki olon lähinnä tokkuraiseksi ja tuntui, että en saa happea, joten aika pian siitä luovuin. Kätilöltä pyysin lääkettä, ei kuulemma siinä vaiheessa voinut antaa oikein mitään muuta kuin kaasua, kun kerta kaulaa oli jäljellä. Siirryin suihkun puolelle, jossa supistukset olivat jo sitä luokkaa, että oksensin jokaisen supistuksen myötä. Vaille seitsämän tilannetta katsottiin, edelleen kaulaa jäljellä se 1cm, mutta siinä vaiheessa kätilö ilmoitti, että soittaa synnytyslääkärille, että voitaisiinko laittaa epiduraali. Hetken kuluttua tuli ja rupesi valmistelemaan epiä, jonka jälkeen odoteltiin anestesialääkäriä joka oli muualla kiinni. Klo 19.50 taivas aukeni, kun sain epiduraalin. Epin jälkeen katsottiin tilannetta, ja kaula oli laiton aikana hävinnyt kokonaan ja paikat auki 4cm. Tätä tilannetta jatkui klo 22.00 saakka kunnes yövuoron kätilö päätti puhkaista kalvot klo 22.05. Lapsivettä oli runsaasti (reilu litra) ja se oli vihreää. Klo 23.45 tilanne edelleen sama, joten laitettiin oksitosiinitippa tippumaan. Tässä vaiheessa valittelin kun vasen puoli navasta alaspäin oli aivan tunnoton ja portatiiville noustessa meinasin lentää selälleen kun jalka petti alta..02.30 tutkittiin taas tilannetta, paikat auki 7cm ja mie tärisin horkassa, lämpöä 38,1 ja vaikka olin puolilta öin saakka ollut oikealla kyljellä, niin vasen puoli edelleen täysin tunnoton. Sain Panadolia lämpöä alentamaan ja epiduraalipumppua laitettiin pienemmälle. 03.10 Oli täysin auki ja koska jalka edelleen tunnoton, niin laitettiin pumppu kokonaan kiinni. 03.35 nousin sänkyyn polvilleen,en halunnt koko ponnistusvaihetta olla puoli istuvassa. 03.40 aloitin ponnistelut ja kerkesin kahdesti ponnistaa, kun kätilö pyysi kääntymään puoli-istuvaan asentoon, lapsivesi oli vihreää puuroa. Isä soitteli kellolla toista kätilöä paikalle ja samalla kun kätilö oli ovenraossa ponnistin kolmannen kerran ja neidin pää olikin pihalla. 2. kätilö soitteli siinä lastenlääkäriä paikalle samalla kun kätilö imi tytön suun ja käski miun olla ponnistamatta. Sen jälkeen sainkin ponnistaa ja tyttö oli pihalla klo 03.44. Itse olin ihan äimänä, pientä kipua oli tuntenut ponnistusvaiheen aikana ja myöhemmin kuulinkin, että kahdesta kohtaa olin revennyt pinnallisesti. Lastenlääkäri kävi toteamassa, et virkeä ja hyvinvoiva lapsi ja hävis pois :D Maailman paras lahja oli saatu, terve lapsi :)

Että näin meillä :D Kivut oli ihan järkyttävät, ja synnytyksen kokonaispituus (16h 15min) oli 1h 15 min pidempi kuin esikoisen aikaan, mutta tuo 4 minuutin ponnistusvaihe jäi kyllä posititiivisenä muistoja sekä minulle että miehelle :D

Jaksamisia teille jotka vielä omia nyyttejänne odotatte, täällä käydään lukemassa teidän kuulumisia ja kerkeämisen myötä myös kirjoittelemassa :)

Nonna88 ja pikkusisko 7vrk
 
Eilisiä neuvolakuulumisia täältäkin (39+1) Edelleen kaikki hyvin verenpaineet ok, virtsa ok, turvotuksia vaan iltaa kohden. Käski olla tyytyväinen, että on supistusherkkä että on todennäkösempää että käynnistyis spontaanisti. Ei uskonut että kauheen pitkälle ainakaan yli mentäis. Vaan sano että voit synnyttää tänään tai sitten 3 viikon päästä (No shit Sherlock) Varattiin kuitenkin seuraavat 2 aikaa mitkä toivo mun peruuvan että vois tulla käymään kotona ku vauva ois täällä..

Tuli myös tarkastettua että tosiaan 3 viikkoa sitten ollut sormelle auki ja paikat pehmentyneet.. Mut ilmeisesti oon mennyt kiinni th:han ei täällä asiaa tutki.. Yliaikaiskontrolli on sitten 41+5 viikolla jos tarve vaatii tuntuu ihan loputtomalta urakalta odottaa sinne asti.. Olo on sen verran täysi..

Muutama napakka supistus täälläkin taas illalla mikä sai aikaan taas vain nukkumatin pois menon tältä tontilta :/ Noh ehkä jotain tapahtuu en muista koska oisin viimeks ollut tyytyväinen että maha vähän sekaisin.. :D Keksin itselleni uuden huolen aiheenkin. Nyt kun vauva on muuten liikkunut hyvin mietin että sen hikat on selkeesti vähentyneet.. Kuulostaa itsestäkin kirjotettuna huvittavalta..
 
Owl
Ne lähetti mut kotiin :ashamed:
Kiitos, silti tsempeistä.
Istuttiin pehfat kipeiksi siellä ja lopuksi lääkäri teki sen inhottavan pyöräytyksen, että josko avittaisi lähtemään eteenpäin.
2cm oli kohdunsuu auki ja kaula 2cm.
Kokoarvio 4100g, päänymp.37cm.
Josko ensiyönä?

No, ainakin ilostutti nähdä vauvan profiilia ja sekin vielä,kun kotiin tultiin niin eräs lintukasvattaja oli laittanut viestiä, että ostaa linnut. Ilmoitus ehti olla vain muutaman tunnin, ja olen niin iloinen, että pääsee todella hyvään, tunnettuun kotiin.

Kyllä tää tästä kokoajan enemmän iloksi muuttuu...ja sitten tietysti aivan mahtava tunne saada vauva syliin, en osaa kuvitellakaan.
 
Neuvolassa käyty. Eipä ihmeempiä, kaikki hyvin. Perjantaina täytyy mennä verikokeisiin, kun pitää uudelleen määrittää vasta-aineet, kun esikko ollut valohoidossa syntymänsä jälkeen. Tämän olisi pitänyt tapahtua jo rv 36 mutta kätilöllä ei ollut tietoa tuosta esikon valohoidosta, kun ekalla neuvolakäynnillä oli sijainen, joka ei osannut tiedustella asiaa. TAYS:iin tuli kutsu yliaikaiskontrolliin ensi viikon keskiviikolle. Kätilö arvioi uutta tulokasta hieman esikoista (3070g) suuremmaksi.

Leijonanmorsian 40+5
 

Yhteistyössä