**Maaliskuun murut 2014** Maaliskuussa - meidän kuukausi <3

Voi vitsi, olisko se iteki pakko ottaa tuo ässä käyttöön... Ei vaan huvita yhtään. Se on kyllä mulle TODELLA erikoista, voi hormoni sentään.

Mulla on Babytwo kaikki sormet ja varpaat ristissä että sulla(kin) lähtee homma etenemään nyt! Ite jaksan vielä odottaa, mutta en tiiä kuinka kauan. Tosin, onko vaihtoehtoja? Ei. :kieh:
 
Owl
Cassy, se olisi tuo Naistenpäivä nyt sitten;)
Kumpi lähtee vai lähteekö kumpikaan?
Täällä on ihan rauhaisaa, en ole hetkeen ehtinyt pelätä synnytystä, kun mitään ei tapahdu,
eikä ees kuulosta tapahtuvan. Ehkä vois lähteä pyörimään (nimenomaan) kirpputorille.
Luonnonlinnut laulaa niin ihanasti ja on raikas ilma.

Siis Hyvää Naistenpäivää kaikille!

Owl ja 40+1
 
Hyvää naistenpäivää!! :flower:

Kyllä hihityttää lukee näitä juttuja. Voi tätä tuskan määrää :D Siitä, joka keksii, miten kärsivällisyyttä voi pullottaa ja myydä, tulee vielä rikas mies tahi nainen.

Babytwo, tapahtuuko mitään?? Jokojoko?? Syntyykö??

Cassy, täällä sama ongelma. Ei kiinnosta, ei hotsita. Toissa iltana oltiin seksiä, tuloksena nolla supistusta ja pääkipu.

Eilen sitten otin vähän kovemmat otteet käyttöön ja vaihdoin olkkarin järjestystä. Lopputuloksena sama järjestys kuin alunperin, hiki ja nolla supistusta. Tänä iltana olis saunavuoro, mutta jotenkin osaan arvata senkin vaikutukset... :kieh: Okei joo, niinhän se on, ettei nuilla kotikonsteilla voi synnytystä käynnistää vaan ne vaan voi jouduttaa tilannetta jos synnytys on jo käynnnistymässä. Mutta pakko kai niitä on koko ajan testailla kun mistäs sen tietää, millon se synnytys oliskin just käynnistymässä!!

En kylllä tajua mihin ne minunkin supistukset on hävinny. Niitä oli jo tuossa yhdessä vaiheessa niin paljon, nyt enää muutama kovottelu per päivä.

Asiasta kukkaruukkuun, enpä muuten enää ikinä koske Laxoberoniin. Maha ollu taas jumissa, joten nappasin pari palleroa illalla sen mainoksen lupaamaan hellän helpotuksen toivossa. Hellä my ass!!! Puoli seitsemän aikaan aamulla alkoi jääääätävät suolistokouristukset niin että istuin seuraavat puoli tuntia pöntöllä vedet silmissä, kunnes tuntu että pyörryn ja piti konttailla lattialla. No sitten onneks helpotti ja menin kuumaan suihkuun rentoutumaan, no ei muuta kun sielläkin sitten vintti pimeni, mutta onneks kerkesin istumaan niin etten ihan pyörtyny. Sain sitten tuossa vielä nukuttua niin nyt on olo ihan hyvä, vähän ehkä rekan alle jäänyt vaan...

Tänään ohjelmassa kaupassa käynti ja pullien leivonta. Enkä uhraa yhtäkään ajatusta sille, että joskus vois synnyttääkin. Snuppako se totesi, että olkoot.

Ps. Voitte muuten kuvitella, miten houkuttelevalta näyttää super kauniissa pullossa oleva maitokahvilikööri, joka oli tänään odottamassa mua keittiön pöydällä parin muun pikkulahjan kanssa. Harmi vaan, kortissa kiellettiin vielä aukasemasta sitä :ashamed: Enkö edes ihan vähän sais :saint:
 
  • Tykkää
Reactions: Owl
Eilen oli väsy väsy päivä ja lepäilin ni mitäs sitten aamuyöllä sentään harjotussupistuksia.. Pari tuntia säteili reisiin asti ja tuli hetkellisesti niin levoton olo että oli pakko nousta laittamaan tiskitkin koneeseen ja siivoomaan etteivät jää.. Sit ne onneks loppu.. Ei mua siis edelleenkään oo sattunut kertaakaan paitsi tuntuu ikävältä ku pää jalkojen välissä.. :D Mut jospa vähän pehmentäis paikkoja edes tuo harjoittelu, että vois sitten kolmen viikon päästä synnyttää :D

Tänään kyllä laitettava sauna ja jos vaikka yrittäis siivotakkin :D
 
No ei.. Supistukset jatkuu samanmoisina 5-10min välein mutta ei edistystä niiden voimakkuudessa. Puuskutellen pärjää, panadol oli kyllä ihan turha juttu, suihku ässän jälkeen teki terää. Saunottiinpa hyvinkin.. ;) Arvelin soittaa synnärille kohta jos pääsis tarkistukseen, toiveissa myös ronski sisätutkimus mikäli ei edistymistä.. :p
 
Täältäkin osallistuttais valituskuoroon useemmin, jos olisi helpommin käsillä laite, jolla voisi kirjoitella. Ja esikoinen, joka antais olla koneella edes 5 min rauhassa...

Kuvaavaa on, että sain tänään kaupan jonossa kuulla tuntemattomalta mummelilta, että " katsottiin vähän tuota sun menoa, ja täytyy kyllä sanoa että ei käy kateeksi"! Voi apua, meikä puuskuttaa maha pystyssä supistuksissa ja liitoskivuissa mukula mahassa tikkusuorana :LOL:

Valvon taas kaikki yöt ja harjoitussupistukset ja se booa tiukassa paketissa kiemurtelemassa pitävät hereillä. Supistusten määrä on nyt lisääntynyt selvästi. Tuskin pääsen kuun loppuun saakka, mutta saisi pysyä vielä kasvamassa olotilasta huolimatta, koska en mielellään haluaisi pykätä maailmaan alle kolmekiloista rääpälettä taas. Jos tässä vaikka sen pari viikkoa jaksaisi vappua eteenpäin... Huvittavaa myös lukea jotain oppaita, joissa kehotetaan ottamaan loppuajasta kaikki irti ja rentoutumaan rauhassa. Anteeksi missä välissä, kun esikoinen on reilu 1vee? :x

Käytiin aamulla taas etsiskelemässä tuplarattaita. Ilta menee varmaan googletellessa ehdokkaiden hintaeroja. Hyvistä ulkomaisista vaunuliikelinkeistä esim Saksasta olisin kiitollinen!

Nynaeve ja Nuppi, joka sambailee liikaa 37+1
 
Babytwolle jaksamista, toivotaan että kohta alkaa tapahtumaan!

Löysin muuten vauvan peitoksi sellaisen ohuenohuen villaviltin, pitää sitä nyt ekana kokeilla.

Täällä oli viime yönä kolme oikein kipeää supistusta, jotka säteili reisiin ja luulin että nyt se alkaa, mutta siihen loppui. Menkkamaista tunnetta on alavatsalla ja vihlontaa on, ei muuta nyt.

Muuten, en tiiä onko tutkittu asia, mutta jollakin ainakin oli vauvan liikkeet vähentyny huomattavasti muutama päivä ennen synnytystä. Että oliko vain yksilöllinen juttu vai olisko siinä jotain perää että vauva rupeais nukkumaan ja keräämään voimia syntymistä varten?

39+2
 
Plääh! Eipä oo eilisen kotiutumisen jälkeen ollu 3 supistusta jotka on ihan yksittäisiä. Eli sairaalassa supparit oli vaan lääkkeestä johtuvia,ei mitään oikeita supistuksia,juu nou?! On kyllä syvältä.
Te muut jaksatte olla niin reippaita että käytte kaupoissa,kirppiksillä,siivootte ja puuhatte,sekstailette ja saunotte. Mä jaksan vaan huokailla ja istua sohvalla. Mä jotenkin väsyin niin paljon sairaalassa ettei jaksa kissaa sanoa..
Ja saamari kun ronkkivat tuon alapään niin kipeeks ettei oikeesti taida pystyä kun kahta ässää korkeintaan harrastamaan : /
Mieskin on niin kypsä..johonkin,kai odotteluun,mutta äkkiä tulee tunne että olen mahani sekä esikoisen kanssa taakka.. Vaikkei varmasti näin kuitenkaan ole kun tytön kaa jaksaa touhuta ja puuhastella.
Kyllähän se vähä käy itellänikin mielessä että tätäkö tää elämä nyt sit on,lasten vinkumista ja vonkumista. Mä olen itse kyllä aina viihtyny kotona,mies tottunu menemään,siis ennenkuin alettiin olla yhdessä. Mun exä oli sen verran hullu että piti mut tiukasti otteessaan ja totuin olemaan kiltisti kotona..:(
Mies tääs oli poikamies ja teki niikuin tykkäsi,meni ja harrasti. Baareili ja puuhaili..Siis tämä nykyinen mies.

Ja takaisin olennaiseen..Mikshän ne ei muuten ettiny jotain mieslääkäriä kokeilemaan kohunsuuta,kun kyllähän miehillä ois pidemmät sormet kuin naisilla. Jokainen osaston kätilö kävi vuoron perään tunkemassa sormia ja sanomassa ettei yllä...:( Ois niiku kertalaakista pidemmillä sormilla tullu selväks mikä on kohdunsuun tilanne.. :stick:


Vauvanliikkeistä kyllä täälläkin havaittavissa rauhoittumista liikkeissä. Välillä joutuu kyllä tyrkkimään ja tökkimään masua että heräilevät. Mutta ultrassa ja käyrällä meininkin aikamoista vaikkei maha välttis heilu tai tunne.


Jänskättää maanatain, ja varsinki mahdollinen tiistain sektio! :(


-Tipetsu ja tuplakupla rv 38+5-
 
Olis siinä saattanut joku silmälääkäri olla ihmeissään, kun joutuisi vähän kohdunkaulaa kokeilemaan. :LOL:
*Osasto 5 kaipaa pitkäsormista mieslääkäriä, osasto viisi kaipaa pitkäsormista mieslääkäriä* Siinä sitten hemmot mittailisivat sormiaan ja nakki napsahtaisi silmälääkärille. Kätilöt neuvoisivat vieressä, että siellä pitäisi tuntua sellainen nipukka..
-tuntuuko?
:LOL:

Nyt Tipetsu vaan on ja lepää ihan ilman omantunnontuskia. Sinä ehdit vielä (kolmen vuoden päästä?!) saunoa, harrastaa seksiä ja käydä siellä kirpparillakin. Nyt kerää voimia ja pian sulla on tyypit sylissä.
 
  • Tykkää
Reactions: Owl ja Tipetsu
Snuppa No jooooh..toki olisin tarkistanut että onko Herra Pitkäsorminen lääkäri nyt sitten oikealla asialla ja ihan synnytyslääkäri :LOL:

Mä kyllä vaihdoin just sänkyn lakanat,supistelee tai jotain..aion mennä saunaankin,MUTTA synnyttämään en aio lähteä ennen maanantaita,ihan piruuttani. Kolme pvää jo annettiin herroille aikaa,niin nyt saavat kyllä ootella maanantaille. Toivoa sopii että kohdunsuu tulee hollille ja avautuu ennen sitä.
 
Owl
Voi helvata tätä kärvistelyä:kieh:

Olen niin kyllästynyt. Jos voisi edes nukkua tän loppuodotuksen, mutta eiiii, ei tule uni kaaliin.

Katsoin, että millonkas aiemmat pojat on syntyneet, niin molemmat 40+6. Jos
tää olisi samoilla linjoilla, niin se olisi vasta torstaina!
Paitsi, että kätilö soittaa sillon maanantaina ja sitten tietää, että lähetäänkö käynnistelemään.

Mieskin alkaa olemaan jo ihan odotuksesta kypsä, puhelee vauvalle, että olis jo aika tulla.
On tää odottaminen vaan niin tylsää.
Kaikki ollut jo monta päivää valmiina. Sitten leipoilen täällä kotiinjääjille herkkuja ja eikös nekin 3 leipomusta ole jo ahmittu:stick:

Vielä mietin, että pitäskö hakea neljännet ainekset ja josko sitten jäisi kotimiehille jotakin hyvää...
prhhh.

Töllöä töllötetty enemmän kuin ikinä ja netti selattu läpi ja mitään ei tapahdu!

Parit ässät kokeiltu ja olkoon sanon minä. Haluan jo toisenlaista olotilaa ja vauvan syliin.
Miten voikaan aika tuntua niin pitkältä.
Teistä on kyllä ollut hupia, kun moni kirjoittelee niin hauskasti, että hyvä mieli tulee lukiessa:)
Mä menen nyt vällyjen alle murjottamaan hetkeksi ja sitten alan katsomaan Breaking Badia.
Synnyttäkää edes joku, kun täällä päässä ei tapahu mitään :attn:
 
Naurattaa nämä yhteneväiset tunnelmat. Taitaa varsinkin niissä perheissä, joissa lapsia jo on, niin odotus käydä liian pitkäksi. Meilläkin ehditty jo kahteen kertaan syödä ne herkut ja ruuat, jotka piti olla kotiporukoiden eväitä, kun minä olen laitoksella. Samoin pyykkivuori on ehtinyt kasaantua jo moneen otteeseen.... Esikoinenkin komensi tänään, että mene jo sinne synnyttämään :headwall: Ja mies on kuin kissa pistoksissa, kun ei voi sopia työmatkoja jne. Laitoin sen illaksi kaljalle kaverinsa kanssa, kun en jaksanut enää kuunnella niitä sen spekulointeja. Ei tässä tänä yönä kuitenkaan lähtöä tule. Vai tulisiko kuitenkin? Toiveajattelua :saint:

Muuten kyllä hyvä päivä: aamuseksiä, päiväsauna, vähän siivousta ja raivokävelyä koiran kanssa. Enemmän supistuksia kuin eilen tai toissapäivänä, mutta ei mitään merkittävää. Illalla käytiin vielä ulkona syömässä, kun alkoi ottaa kotiseinät päähän ja kieltäydyin kokkaamasta. Ja äsken käytin koiraa takapihalla iltapissillä ja siellä oli aivan mieletön tähtitaivas.

Tipetsu, mulla on kanssa kohdunkaula vähän "metkassa paikassa", kuten joku neuvolalääkäri joskus sanoi ja sitä on välillä vaikea tutkia. On siis jotenkin ylhäällä. Tosin niin on kohtukin, ei ole pelkoa laskeumasta :D Onkin sitten aika väkivaltaisia kokemuksia tullut vastaan.... Toisaalta oma gynekologi ei ole siitä koskaan huomauttanut? Tsemppiä kyllä erityisesti sinulle, en pysty edes kuvittelemaan minkälaista tämä loppusuora on kaksi vauvaa kohdussa, kun yksikin tuntuu välillä ihan megatyöläältä.
 
  • Tykkää
Reactions: Owl
Että silleensä. Onpahan käyty huvikseen toteamassa saikulla että rajukin säännöllinen tihenevä supistelu osaa taianomaisesti loppua hyvän startin jälkeen. Kerkesin kuitenkin 3cm aueta. Enhän uskalla ottaa enää minkään valtakunnan kivunlievityksiä jos lopputulos on synnytyksen pysähdys! kyrpii niin paljon, että en löydä edes sanoja.
Tipetsu, ymmärrän sinua nyt täysin!

Kohdunkaulasta, mullekin sanottiin että on ns. mutkan takana, kuulemma uudestaan synnyttäjälle normaalia?
 
39+0 Ja ei niin mitään tuntemuksia...

Paljon onnea vauvan jo saaneille!

Mäkin oon jo ihan kypsä... Vaikka toki kuopus on syntynyt 39+1 mikä on vasta huomenna mutta tämä ei kyllä ole tulossa vielä aikoihin. Huoh...

Meillä ei lapset vielä onneksi tajua odottaa vauvan syntymää, kuopus 1v5kk nyt ei raukka edes ymmärrä että koko vauva on edes tulossa, 3v kyllä on nyt sanonut että vauva syntyy ihan kohta kun on nähnyt laitettavan vauvan vaatteita valmiiksi, ennemmin on vaan sanonut että ei ole vauvaa. Jännittää että miten mahtavat reagoida.

Niin ja haluaisin jo tietää onko tyttö vai poika tulossa. Oon jo mielestäni odottanut tarpeeksi kauan :D

Tsemppiä Tipetsulle! Ja kaikille muillekin tietenkin tähän tuskaiseen loppuaikaan.

saraheinä 39+0
 
Hyvää huomenta (eikun päivää), hieno aamu ja rv 40+0 tänään. En olis uskonut!

Noista työjutuista Snuppa kyseli ja muutkin oli kommentoineet. Kyllä, mä olen tosiaankin uraihminen, aika pitkällekin olen jo ikään verrattuna päässyt, ja siihen verrattuna että lapsiakin on pari. Mutta meillä on mennyt töissä viime keväästä asti vähän huonosti, siis bisnestä ja sitä myöten töitä ei ole ollut niin paljon kuin haluisin. Olen sellainen äärimmäisen helposti tylsistyvä ihminen, menetän ikävä kyllä mielenkiintoni jos tekemistä ei ole riittävästi tai se ei ole riittävän jännää. Tilanne kohentui kyllä loppuvuotta kohti, ja nyt siellä onkin jo paljon töitä, mutta mä olin jotenkin jo niin toinen jalka muualla etten enää jaksanut innostua. Mulla ei siis ole nyt ollut vaikeaa päästää irti työkuvioista.

Tuo töttöröön ehdotus muutamien projektien tekemisestä ä-lomallakin on teoriassa hyvä, mutta ei toimi mulle käytännössä lainkaan. Olen niin täysillä-ihminen, että en pysty ollenkaan semmoseen "vasemmalla kädellä vähän jotain" -tyyppiseen puuhasteluun. Toki gradua joudun väkisinkin nyt vapaan aikana aloittamaan, ja sitä myöten olemaan mukana työkuvioissa, mutta sitä mietin sitten joskus kesän jälkeen ehkä....

Saunassa kävin illalla, tuloksena väsymys ja 0 supparia. :D Tänään luvassa armotonta pyykinpesua, ja ehkä kävelyllekin toimeudun. Vaikka käveleminen onkin niiiin tylsää, juoksisin paljon mielummin.

Meillä on ihan sama tilanne kuin monella muullakin, olen jo monta kertaa katsonut että jääkaapissa on riittävästi ruokaa ja pyykit pesty ns. synnytykseen lähtöä varten... Nyt on taas vaikka kuinka monta koneellista odottamassa, kun mies vähän tyhjensi treenivaatekaappiaan. :kieh:

Mulla beibi oli myös monta päivää aika rauhallinen tossa viime viikonloppuna ja sen jälkeen, kun rv 39 tuli täyteen. Mäkin ajattelin että joo nyt se lepää synnytystä varten, mutta puolessa viikossa alkoi riehumiset uudelleen ja jatkuu edelleen. Niin, ja muistinko sanoa että se ei tosiaan ole vielä syntynyt? :whistle:

*Ällövaroitus* Mä yritin itse etsiä sitä kohdunsuuta, ihan vaan kokeillakseni onko se vielä kovinkin ylhäällä. No, en edes ylettynyt siihen vaikka kuinka kurkottelin. Eli vastaus on kyllä, on melko ylhäällä. :LOL:
 
Joo niin se on, että kohdunsuu/-kaula "karkaa" raskausaikana jonnekin kauas kehon uumeniin. Vissiin joku suojelukeino. Mullakin normaalisti hyvin lyhyet paikat ja helposti kohdunsuu tunnettavissa, mutta nyt en itse yllä ollenkaan. Toki toisen on helpompi sinne yltää kun saa käden parempaan kulmaan, mutta usein sitä ei löydä ennen kuin synnytys on kunnolla käynnissä. Tai ellei asialla sitten tosiaan ole joku pitkäsorminen silmälääkäri :LOL: (heti muuten tuli mieleen yksi KYSin silmälääkäri.. pitkäsorminen ja pitkä (ja aika komea) ja en pistäis vastaan vaikka se kävis vähän kokeilemassa mun kohdunsuuta) :D

Mitäköhän sitä tänään.. Ehdotuksia? Mies on taas töissä, sen 4 vuoroa muuttuikin 7 vuoroksi, ja tulee kotiin vasta noin klo 23 :( Toisaalta ei jaksais tehdä mitään mutta toisaalta ei jaksais vaan ollakaan. Sen päätin, etten tee nyt ainakaan parin päivään mitään sillä asenteella, että toivoisin sen toiminnan auttavan synnytyksen käynnistymisessä..
 
Itselleni ainakin tehosi se tekemättömyys. Perjantaina ei tehty kotona yhtään mitään, kävin saunassa ja rentoilin niin jo alkoi tapahtumaan. Eilen illalla en sitten uskaltanut olla enää vain kotona ja kuulostella kun supistukset tulo 5min välein, kesto reilu 1min ja en voinut puhua niiden aikana. Saikulla 3cm auki, kaula pehmeä ja hieman lyhentynyt. Sain yötä vasten voimakkaampaa kipulääkettä ja kun seuraavan kerran olen hereillä, tajuan ettei supistuksista ole enää tietoakaan. Hormoni-vitutus-itkut ja niiiin pettynyt olo.
Onko Saajulla kokemusta käykö tällaista useinkin? Olisikohan synnytys edennyt jos olisin ollut vain kotona? Ensi kerralla tiedän vielä huonommin milloin lähteä kun paikat kuitenkin avautuneet jo. Varmaan sitten kun pää on pihalla..
Ultralla saatiin painoarvioksi 3,6kg, jotain positiivista. Pelkäsin isoa vauvaa.
 
Viimeksi muokattu:
Hmmm, no joskus kivunlievitykset voi lopahduttaa supistukset, jos synnytys ei ole vielä kunnolla käynnissä. Usein varsinkin lämpimällä suihkulla/ammeella on sellanen vaikutus. Ja Oxanest on tainnu joskus myös aiheuttaa samaa. Samaten selkäpuudutteitahan ei yleensä anneta mielellään liian aikaisin, koska ne tuppaa monesti heikentämään supistuksia.

Sitä ei tosin voi varmaksi sanoa, olisko supparit sulla jatkunu, jos olisit kotona pysyny. Mutta voisin kuvitella, että seuraavan kerran kun tulee samalla tavalla supistuksia, siellä tapahtuukin taas jotakin.
 
Huomenna poksutaan täällä 37+0 ja ihan samat fiilikset, kuin kaikilla muillakin; odotus sais jo luvan riittää :/
Kaiken lisäks iski ihan outo flunssa, kurkku kipee ja voimat poissa muttei minkäänlaista nuhaa...onko teistä kellään ollut nyt raskausaikana mitään flunssan tapaista? Miten ootte jaksaneet ilman särkylääkkeitä tms?
Ja tsemppiä hirmuisesti kaikille! Kyllä ne babyt kohta sieltä alkaa tupsahtelemaan, toivottavasti :D
 
Owl
40+2 eli yleisin synnytyspäivä tilastojen mukaan (?) mennyt jo kohta.
Prh...
Kolmas kakku tehty kotijoukoille ja nyt sais oikeesti jo tulla lähtö.
Muutama supistus tullut tänään.
Mulla on ollut nenä tukkoinen ja nuhainen jo pidemmän aikaa. Illalla alkaneet hengitysahdistukset.
Huoh, menen sänkyyn, kuitenkaan mitään tapahdu...
 

Yhteistyössä