**Maaliskuun murut 2014** Helmikuussa <3

Onnenmurunen, täällä on samat tunteet. Pitkiä ovat viikot olleet, oon koittanu jotain pientä joka päivälle keksiä vaikken kauheisiin suorituksiin ylläkkään :D

Selässä tuntuvista supisteluista Ketkä niitä on kokenu niin muistatteko kovettuko maha samaan tahtiin alaselän kivun kanssa? Mulla on eilisillasta asti ollut alaselässä jomotusta, aaltoilee ja on sellainen tosi inhottava menkkamainen jomotus. Yö oli aika katkonainen, nivusissa nippaili vähän väliä ja vessassa ravasin tunnin välein, missään asennossa ei ollut hyvä. Tänä aamuna on kovotellut vatsaakin hieman ja sama tukala olo jatkuu.

Onpa kiva jos tällä tavalla jatkuu loppuraskaus, jotenkin en usko että vielä olis tulossa. Vaikka sitä oon tässä tuskastellutkin että tule jo, niin heti tuli olo että et kai jo nyt?! :D :D

Niin ja tosi kiva että muistakin kuin vakkarikirjoittelijoista kuuluu, kiva kun on juttuseuraa loppumetreillä, noi miehet ei kuitenkaan ymmärrä ja samassa pisteessä asti ei omia kavereita vielä ole :)

Babytwo 37+2
 
Heipä hei täältäkin taas :)

Sydäntähdelle paljon onnea uudesta pienestä :heart:

Täällä kanssa alkanu nämä viimeiset viikot tuntua pitkiltä ja eilen pääsi sitten itku kun olin lääkärillä käynyt. Paikat oli pehmenneet, ja kaulaa jäljellä se 2,5cm ja hieman auki, mut olin niin kovasti toivonu, että enemmän ois jo tapahtunu, kun esikoisen synnytyksestä on niin lyhyt aika.. Pettymyksen karvaita kyyneleitä. Painoarviotakin sain; 3380g nyt eilen ja laskettuun mennessä n. 4kiloa. Tosin oon vähän skeptinen, esikoisesta laskettuun oli painoarvio 3,6kg ja esikoinen melkein 4,1kg, et toivon mukaan ei ihan noin paljoa taas heittäis arvio...Varsinkin kun yritin lääkärille selittää, että pelottaa synnyttää nelikiloinen, kun esikoisen aikaan se ponnistusvaihe kesti ja kesti, mutta lääkäri oli sitä mieltä, että miulla on hyvä lantio ja tulee ihan tipahtamalla, kun esikoinen on ollu nelikiloinen..Eipä sitä kai sit pelkoja haluta ottaa tosissaan uudelleensynnyttäjiltä :(

Täällä kanssa aloitettu tuon vadelmanlehtiteen ryystäminen ja ens viikolla ois vyöhyketerapia, et josko se sit edes vähä avittais tuota tilannetta..

Täällä kanssa jännitetään, et miten tämä synnytys lähtee käyntiin. Viimeksi alkoi supistuksilla ja niistä ei voinu erehtyy, tunti supistuksien alkamisesta oksensin jokaisen supistuksen myötä, että niitä taas innolla odottaen.. Tosin jos tällä kertaa menee vedet ensin, niin pitää melko nopeesti sairaalaan joutuu, maanantaina otettiin streptokokki-näyte, joka oli sit positiivinen eli ab menee sit sairaalassa, että vauva ei sitä sais.

Joko teillä on kaikki valmiina vauvaa varten? Täällä ollaan muuten valmiina, paitsi että maanantaina tulee Amazonian paketti, jossa on sit sitteri, et sitten odotellaan vaan :) Mieskin sopivasti ens viikon lomalla, eli päästään perheen kanssa touhuilemaan yhdessä :)

Hyvää viikonloppua kaikille!

Nonna88 ja mini 37+5
 
Eilisen ystävänpäivän kunniaksi kosin miestä,ei vastannu mitään. Aatelkaa...:'(
Ei meillä mitään riitaa ole tms. mies ei vaan vissiin halua kihloihin saati naimisiin.. Vähä on mieli maassa..


Ei mulla muuta.


-Tipetsu ja tuplakupla 35+5-
 
38+0!!

Hurjaa 2 viikkoa laskettuun-aikaan!

Olosta en valita matkaa on enää nin vähän jäljellä että kaikesta kivusta ja olosta huolimatta tulos on mahtava. :)


Synnytys on alkanut tällä viikolla mietityttämään. Ei siis pelota mutta jännittää hurjasti, joka siis kuuluu varmaan asiaan. Kivut ovat varmasti hurjia. Kivunlievityksiä en ole kyllä miettinyt. Varmaankin kaikki mitkä minulle sopivat.

Sairaalakassia en ole pakannut. Jos sitten ensi viikolla :D Ja jos äkkilähtö tulee mies ja äitini kyllä sitte osaa hakea tavarat kotoa.

Supistuksia on tullut välillä. Osa ollut jo kipeitä mutta varmasti tulee olemaan kipeämpiä. Fyysisen rasituksen jälkeen on tullut enemmän

Mutta lähden tästä käymään kävellen kaupassa!
Hyviä vointeja kaikille!

Anne ja Ame 38+0
 
Mitä tuo vadelmanlehtiteen pitäis tehdä? Mielenkiinnosta kyselen, ihan uusi keino minulle loppuraskaudessa :)

Tipetsu, voi ei :/ Olisiko miehesi vain yllättynyt kosinnasta? Ne on nää suomalaiset miehet pikkasen hitaasti lämpenevää sorttia.. Voihan olla ettei hän omasta mielestään vielä ole valmis naimisiin? Ele on kuitenkin ollut sinun puoleltasi ihana :)
 
Babytwo En usko että mies oli yllättyny..tai ehkä vähän. Olen kuitenkin joskus puhellut haluavani naimisiin ja saada olla yhtenä päivänä prinsessa :) Harmittaa kyllä jos mies ei halua koskaan naimisiin,se on kuitenkin mulla haaveissa : /
Mutta eipä toista voi pakottaa ja painostaa.. Miehen vanhemmatkaan ei ole naimisissa,kihloissa kuulemma,ilman sormuksia tosin..eli lieneekö sieltä kotoa tullut tämä "oppi".. Mun porukat meni naimisiin kun äiti odotti mua. Isä oli 19v ja äiti 20,naimisissa vieläkin. Mä kun olen taas tottunut siihen että perheessä on yksi sukunimi ja vanhemmilla sormukset.. Noh,ehkäpä vielä joku pvä mutta on kyllä paha mieli :(
 
Tipetsu, toivon mukaan mies vaan hämmentyi kysymystä ja vastaa siulle tässä pian <3 Ihana ele kuitenkin sinulta :heart:

Babytwo, tuon vadelmanlehti teen pitäis kypsyttää kohdunkaulaa ja vahvistaa kohdunlihaksia, jonka sitten pitäisi nopeuttaa synnytystä :) cittarilta ja Punnitse&Säästä liikkeestä saa ainakin, itse kävin Punnitse&Säästä-liikkeestä ja 20pussia maksoi 3,75€ :D Kaikki mahdolliset kikat vaan käyttöön :) Toiset väittää, että tehoaa yhtä hyvin kuin kolme S:ä, ja toisten mielestä ei ollenkaan, mutta eipähän tuo pahaa oo, niin sama juoda, jos se vähän avittais ;)
 
Kyllä nuo ukot osaa sitten olla vaikeita.. Tipetsu, jospa se sun miehes rupeis nyt ees miettimään asiaa kun oikein kerta kosit. Minä en oo kosinu, mutta useamman kerran mieheltä kysyny, että millon mennään kihloihin. Aina se vaan vastaa jotain ympäripyöreää. Vaikka ollaan kyllä puhuttu, että joskus mennään kihloihin ja naimisiin, mutta ei näytä minkäänlaista kiirettä olevan. Kuvittelin, että tämä lapsen tulo voisi vaikuttaa, mutta eipä ole ainakaan vielä tuntunut innostuvan asiasta.. Että "äpärää" täälläkin odotellaan.

Hui miten isot viikot osalla jo on!
 
Auttakaahan kokeneemmat, kahdesta asti supistellut keskimäärin 8min välein. Eivät ole juurikaan tähän hetkeen voimistuneet, pistävät kuitenkin jo puhalluttamaan. Voiko tää loppua tästä vielä kokonaan vai joko nyt on menoa?
 
Minuakin kiinnostaa tuo vadelmanlehtitee. Ostin cittarista Clipperin teetä mutta se ei ole 100% sta (kuulemma pitäisi olla). Minkä merkkistä olette ostaneet?

Viime viikolla taas kävin kontrollissa ja kaikki oli hyvin. Edelleen pidetään kiinni siitä 27.2 käynnistyksestä ja toivon tosiaan että silloin tilanne on sellainen että käynnistys onnistuu. Äitini tulee 600km päästä hoitamaan esikoista ja hänellä on lomaa 4pv, joten sen aikana toivon syntyvän... Jos ei synny niin sitten on kyllä varalta hoitaja kysytty. Paino oli 2530 eli ihan vähän alle keskikäyrän mennään ja arvioilta syntymäpaino olisi n. 3000g. Mielestäni juuri sopiva! Paikat eivät olleet kovin paljon kypsyneet edellisestä kerrasta, 2 cm kanavaa oli, paikat pehmeät ja reilusti sormelle auki, mutta kuulemma hyvä lähtökohta on käynnistämiselle.

Tänään kävi se mitä pelkäsin - kaaduin hiihtolenkillä. Onneksi vauhti oli hidas ja kaaduin "hitaasti" kontta-asentoon. Vauva on nyt liikkunut, enkä ole soittanut synnärille. Mutta pitäisikö minun soittaa? Mielestäni kolahdus ei ollut kovempi kun jos vaikka hyppäisi tuolilta lattialle... Tosin nyt pitää kyllä olla varovainen viimeiset viikot.

Onko teillä muuten vinkkejä mistä saisi ostettua kivoja vauvanvaatteita netistä (muu kun hm, lindex, ellos ja perinteiset)? Tarvisin etenkin jonkun jumpsuitin vauvalle. Minusta pelkkä body ja housut tuntuvat niin "vähältä". Olisi kiva olla joku jumpsuit jonka voi vetasta päälle myös sisällä jos vauva on esim. paljon lattialla.

Ja itkuhälyttimistä. Osaatteko suositella? Olen katsonut tori.fi:stä käytettyä mutta olen aika pihalla minkälainen olisi hyvä.

Tipetsu, toivottavasti voitte jutella asiasta. Ymmärrän että harmittaa :(

Rentoa viikonloppua kaikille!
 
Onpas täällä vilkasta keskustelua. Babytwo minkäkin soittaisin jo synnärille tuossa vaiheessa, kun on tilanne jatkunut jo noin kauan. Voi että, kyllä tässä ihan pian alkaa näitä vauvoja tulla. Morsan, jos yhtään olet huolissasi, kannattaa varmaan soitella polille.

Tipetsu, voi sentään onpa surullista. On varmaan totta, että miehesi tausta voi vaikuttaa hänen suhtautumiseensa asiaan. Voi ainakin olla, että hän tarvii hiukan enemmän aikaa asian pohtimiseen… Mutta voin ymmärtää kuinka kurjalle tuntuu. Omakohtainen kokemukseni sijoittuu vuosien taakse, kun olisin halunnut hankkia todella paljon vauvan ja silloinen miesystäväni ei lämmennyt ajatukselle ollenkaan, saati että hän olisi ollut valmis kihloihin tai naimisiin. Siihen se parisuhde sitten kariutuikin… Pöh. On tosi kurjaa, että miehet ovat sellaisia kuin ovat. Vaikka kuinka olisi ihana kumppani, asiat kunnossa jne., niin ei…

Olin tänään ostoksilla ihan toisissa tarkoituksissa, mutta sitten käteeni sattui jotain vaaleanpunaista ja söpöä ja en voinut sitten olla ostamatta muutamaa pikku ihanuutta. Ne oli ensi hankintani vauvalle ja nyt toivon, että sattui oikeaa värisävyä. Emme ole kysyneet vauvan sukupuolta, mutta esim. sf-käyrä on tässä raskaudessa vastannut sitä mitä aikaisemmin tyttöä odottaessani. Tästä johtuen on vahva epäilys masuasukin olevan tyttö.

Mesimarjaana
 
Babytwo, kannattaa tosiaan soitella sinne synnärille (niinkun varmaan olet tehnytkin, kun sun postauksesta on jo aika monta tuntia :) ) ja kysellä sieltä ohjeistusta. Mulle sanottiin edellisellä kierroksella monen tunnin supistelujen (noin 4min välein) jälkeen, että hyvin voivat vielä pysähtyä. Vauva syntyi seuraavana päivänä. Mutta kuka noista tietää, ehkä olet jo tositoimissa :D.

Mä ostin vadelmanlehtiteetä tai itseasiassa niitä lehtiä Ruohonjuuresta muistaakseni. Merkiltään ovat Sonnentor. Mäkin olen kuullut, että teho on paras, jos ovat 100%:sti oikeaa ainetta ja nuo Clipperithän ei sitä ole. Mutta hyvää se Clipperin tee on maultaan :).

Morsan, mä tilasin täältä jotain Etusivu - Lastenvaatteet netistä mm. Reima, Ticket, Benetton - Anton&Nina . Siellä siis on ihan noita perusjuttuja ja aikalailla perusmerkkejäkin, mutta löysin aika hyviä tarjouksia ja helpompi tuolta oli tilata, kun lähtee suuremmin kiertelemään :). En tosin tiedä heidän jumpsuit -mallistostaan.

Tipetsu, no voi harmi :(. Tässä vaiheessa ja näissä hormooneissa ei kyllä tarttis yhtään tuommosta "ylimäärästä" mietittävää tuonne tunneakselille. Mutta varmaan tuo miehesi vanhempien historia vaikuttaa hänen toimintaansa. Oishan se kuitenkin kiva, jos saisitte asiasta puhuttua. Voimia.

Tänne ei mitään uutta. Päivittäiskäynti käyrille suoritettu ja kaikki hyvin. Huvitti vaan, kun kätilökään ei osannut sanoa miten päin vauva tänään majailee :). Itse oletan hänen olevan edelleen joko perätilassa tai sitten poikittain. Mahtuu kuitenkin niin hyvin pyörimään vielä, että eipä sillä sen suurempaa väliä taida olla. Valmisteluja saatu tänään sen verran eteenpäin, että esikoiselle pari viikkoa sitten hankittu sänky on vihdoin kasattu ja vauvalle tuleva sänky paikoillaan. Pitään vielä nostaa siitä pohja ja laittaa pakkauksen laatikko kuntoon. Me kun ihan aiotaan tämäkin vauva nukuttaa pahvilaatikossa alkuun :). Täytyy vaan kaivaa reunasuojus jostain esiin silitettäväksi. Kai tämä pikkuhiljaa tässä todeksi alkaa muuttua.

Onnenmurunen 37+6
 
Nyt alkaa keskustelu olemaan niin vilkasta, että taidan itsekin osallistua.
Meillä siis esikoinen, poika, täyttää maaliskuussa kuusi vuotta. Tämä odotusaika mennyt kuin siivillä opintojen ja työn siivittämänä. Nyt olen äitiyslomalla työstä, opinnoista ajattelin pitää pari viikonloppua vapaata synnytyksen jälkeen.
Clipperin vadelmatee oli ainakin minulle alku raskaudesta niin tehokasta että sen juominen piti lopettaa.
Ethän tipetsu nyt hermoile sen naimisiin menon kanssa, teille on kumminkin tulossa kaksoset mikä on todella valtava elämänmuutos, ja taitaa nyt olla miehen mielessä päällimmäisenä.
Leijonanmorsian 37+1
 
Huomenta (?) unettomuuden tyyssijasta. Tuntuu siltä, että joka toinen yö nukutaan (jos isommat sallii) ja joka toinen yö pyörin ja pyöritteln päässäni kaikenlaista tuiki tarpeellista asiaa... |O Sitten tuleekin pissahätä ja nälkä. Taisin nöistä jo kertaalleen tilittääkin.

Tipetsu, suomalainen nuori mies taitaa olla aika sitoutumiskammoinen, varsinkin jos suhde on jo jatkunut pitkään. Ainakin omassa lähipiirissä naimisiin on mnety joko aika rivakasti tai sitten ei ollenkaan, vaikka suhteet ovat jatkuneet. Toki, jos ja kun sormukset ja yhteinen sukunimi on sinulle tärkeä asia, niin kannattaa se tuoda miehelle asiallisesti keskustellen ilmi ja perustella se ihan järkiseikoilla, joita avioliittoon myös liittyy. Moni ukko pelkää myös häähössötystä ja se on kyllä naisten oma vika :LOL: Mutta nyt on tietysti niin isoja elämmuutoksia käynnissä, että ehkä ajankohta ei ole paras mahdollinen? Toki vihkiminen on helppo yhdistää ja toteuttaa pienimuotoisesti vaikka ristiäisten/nimijuhlan yhteydessä, jos se onkin ne häät, jotka ahdistaa. Mutta suosittelen lähestymään asiaa rehellisesti omaa kantaasi perustellen ja järkipohjalta, ilman valtavaa tunnelatausta, niin miehenkin on helpompi siihen ottautua :)

Hitto, että nämä yökukkumiset hyydyttää. Onneksi olen päässyt kyllä lasten kanssa nukkumaan päikkäreitäkin. Ja jos isompi ei nuku, niin osaa onneksi ottaa ilon irti rauhallisista hetkistä: leikkii nukeilla ja piirelee sillä aikaa, kun äiti ja pikkuveli vetävät sikeitä :) Tuttöjän on jo ilmoittanut, että haluaisi olla välillä ihan yksin kotonakin. Ei ehkä vielä 5-vuotiaana...

Synnytys on alkanut jotenkin jännittää ja joka päivä on jo sellaisia oloja, että kohtakohan tulee lähtö. Tietysti tässä meneekin sitten vielä viisi viikkoa kärvistellessä, kun nyt jo muka on jotain tuntemuksia. Vielähän tuon olisi viikko pari syytä mahassa potkiskella, niin olisi paras mahdollinen startti tähän elämään.

Vyöhyketerapiaa voisin käynnistysmielessä kokeillakin, mutta en kyllä millään voi uskoa, että vadelmalehtitee tekee mitään muuta kuin kovan pissahädän :D Jostain luin, että siitä on muutenkin hyötyä vain jos aloittaa tarpeeksi ajoissa eli vkon 34 kieppeillä. Mutta jokainen ottakoon kaikki sallitut keinot käyttöön, onhan se mentaalipuolestakin paljon tämä vartalon toiminta kiinni.

Jahas, jos kokeilisi vielä torkkua tässä sohvalla.

Töttöröö ja joku 36+6
 
Joo ei paniikkia :D Just kun ajattelin että soitan synnärille, nukahdin, heräsin ja supistukset oli poissa :mad: Katsotaan miten nyt päivällä käy, mutta selkeästi tuntuma oli nyt erilainen kuin aikaisemmin.

Töttöröö, ei paljoa nukuttu täälläkään. Miehet raivostuttavat täälläkin... Toki myös ne supparit piti hereillä joten sit ei vaan nukuttanu, oisinko 4 aikaan saanu unta ja nyt ollaanki jo esikon kanssa oltu tovi hereillä. Onkohan tää kauhukuva siitä mitä tuleman pitää? Pitäis saada tuon mukelon unirytmi hilattua pikkasen myöhemmäksi jos vauva paljoa öisin valvottaa..
 
Viimeksi muokattu:
Huomenta!

Täällä herätty viiden aikaan märkien housujen takia. Lakanaankin tuli reilu nyrkin kokeinen märkä läntti. Elättelin toiveita, että olisi lapsivettä, mutta eipä ole nyt siteeseen mitään tullut. Taisin sitten unissani pissata housuun :LOL: Jos kastuu vielä uudestaan niin soittelen synnärille...

Mimmi92 37+4
 
mimmi92, voinut olla lapsivettäkin mutta itsellä omakohtainen kokemus yhdeltä aamulta on että nousin ylös sängystä, yskäisin niin holahti lattialle läntti märkää. Luulin myös lapsivedeksi mutta kun se jäi siihen, totesin että pissasin alleni :D

Esikoisesta lähti lapsivedet ensin ja sen tulo ei kyllä sitten loppunut millään vaikka hitaasti tihuttikin, se reikä tuli kalvoihin melko ylös..

Supistukset, minne jäitte? Oli ne sen verta napakoita että eilen tyhjentyi jo mahakin moneen otteeseen, sillähän ne suht tosissaan otinkin.

Miksi meitä kiusataan tälleen? Eikö se synnytys vois vaan käynnistyä kerralla? :D Toki ois ihanteellista päästä siihen rv38 asti mutta ei sitten aiheuttas tämmöstä toiveajattelua aiemmin :stick:
 
OWL, kiitoksia kokoselvityksistä. Täytyy varmaan pistää liivit tilaukseen, sen verran mukavilta näyttivät :)!

Tipetsu, ihanasti ystävänpäiväksi kosaisit :heart:! Harmi, että miehesi vastaanotto ei ollut toivottu. Taitaa olla tyypillinen suomalainen mies, mutta josko hän nyt kuitenkin laittoi kysymyksen korvan taakse ja totuttelee ajatukseen. Älä sinä nyt kuitenkaan asiasta rupea murehtimaan :hug:!


Babytwo, minähän kärvistelin suppareiden kanssa neljä päivää kotona ja istuen yöt sohvalla, toinen jalka oli kuin elefantilla kun turposi niin. Toivon todellakin, että tällä kertaa ei käy niin. Supparit alkoivat pe-la välisenä yönä ja sunnuntaina kävin synnärillä näytillä ja auki olin vain sentin :kieh: ja ei kun takaisin kotio. Noh tiistaihin asti jaksoin ja sitten pyysin ukkelilta kyydin synnärille, kun hän lähti sählyä pelaamaan :D, ja silloinkin olin vasta 2 cm auki, ottivat kuitenkin sisään ja tyttö syntyi keskiviikko aamuna klo 5. Mutta oli ne kyllä pitkät neljä päivää.

Onneksi täällä on muitakin huonosti nukkuvia, tosin pahoittelut siitä. Viime yö oli kyllä ihan helvetistä. Maha alkaa olla jo niin iso ja painava, että asentoa ei tahdo löytyä millään. Vatsaa ihan välillä oikein särkeekin :kieh: ja sitten vielä supistelikin ja vessassakin piti ravata poikkeuksellisesti neljä kertaa. Eli oikein auvoisa loppuodotus tiedossa :stick:!


Täällä onkin sitten oltu mammalomalla viikon verran. Viimeisenä työpäivänä 6.2. kävin neuvolassa:

rv 34+6
Pissa -+
Paineet 139/89
Paino 94,5 kg (700gr/vko)
Turvotus +-
Sf-mitta 33
Sykkeet 165
Liikkeet ++
Tarjonta RT

Viimeisen työpäivän kunniaksi pissa nousi yhdelle plussalle ja paineet huiteli ties missä. Täti antoi sitten heti tiistaille seuraavan ajan ja kehoitti soittamaan synnärille, jos viikonloppuna olo huononee. Tiistaina pissa oli puhdas ja paineet 139/74, joten äitiysloma on tehnyt tehtävänsä. En ole koskaan saanut noin alhaisia paineita neuvolassa :D!

Seuraavaksi olisikin tiistaina lääkärineuvola, jossa ottavat sitten sen streptokokki b -näytteen. Näkee sitten myös onko tuolla alhaalla paikat missä kunnossa, toivottavasti jotain edistystä olisi tapahtunut.


Irene ja pimu 36+2
 
  • Tykkää
Reactions: Owl
Sunnuntaita kaikille! :wave: Voi jessus että onkin laiskottanut eikä ole kerta kaikkiaan jaksanut kirjoitella, tai oikeestaan oon saanut keksittyä itelleni ihan liikaa ohjelmaa viime viikkoina. Iski kait joku vapauden huuma kun ä-lomalle pääsin, ja nyt olenkin ihan puhki kaikesta tästä "lomailusta". :kieh:

Alkuperäinen kirjoittaja Töttöröö_2014;29576138:
...suosittelen lähestymään asiaa rehellisesti omaa kantaasi perustellen ja järkipohjalta, ilman valtavaa tunnelatausta...
Asia ei sinänsä ole hauska, mutta mua kyllä nauratti nämä sanamuodot. Harva meistä taitaa olla niin zen-mestari, että loppuraskaudessa suhtautuu yhtään mihinkään rauhallisesti ilman valtavaa tunnelatausta. :D Vaikka toki muuten olen Töttöröön kanssa samaa mieltä. Uskoisin Tipetsu että mies hämmentyi ja yllättyi, toivottavasti saisitte puhuttua asiasta mahdollisimman pian. Me mentiin naimisiin vasta viime vuonna lasten ollessa 3v ja 5v, joten aikalailla odotella sain minäkin... Jälkikäteen olen sitä mieltä että ajoitus oli ihan täydellinen, on niin ihanaa kun tytöillekin jäi muistoja äidin ja isän häistä. :heart:

Täällä myös aika pahoja univaikeuksia. Mulla on kaikissa raskauksissa tullut selällään makaamisesta tolkuttoman huono olo, mutta nyt tuntuu etten pysty oikeen kyljellänikään olemaan, semmonen pieni ällötys/heikotus vaivaa koko ajan. : / Ja muutenkin levoton olo.

Neuvolalääkärissä kävin viime viikolla, paikat oli kiinni ja kohdunkaulaa 2cm jäljellä. Lääkäri ultrasi jollain antiikkisella laitteella, ja sai kokoarvioksi 2700g rv 36+2. Elikäs semmonen 3-kilonen odotettavissa (kuten edellisetkin) ellei pahasti yli mene. :)

Mun äiti on jo pakannut lastenhoitokassin, vaikka itse en ole vielä suonut sairaalakassille montakaan ajatusta. :LOL: Hän on siis tulossa hoitamaan tyttöjä kun lähtö tulee. Sitten on miehen äiti vielä varalla, ja mun paras kaveri kolmosena. Eli mun ei onneksi tarvii lastenhoidosta stressata.

Muuten olen saanut aika paljon aikaan vauvavalmisteluja. Vaatteet on hankittu ja pesty, khh raivattu vauvanhoitopistettä varten, ja HALLELUJAH sain lajiteltua ja laitettua laatikoihin isosiskojen vanhat vaatteet kokojen mukaan. Kaksi päivää siihen meni. :whistle: Meidän vaunutkin on saapuneet, noudetaan ne ja muita tarvikkeita todnäk. huomenna, jee! Paksua kaukalopussia epäröin, kun ilmat on olleet näin lämpimiä.. Aikooko muut hankkia? Yksi ohuempi meillä kyllä olisi.

Huom te keillä beibi PERÄTILASSA! Täältä saa kääntövinkkejä: Voimaannuttava synnytys: Perätilan kääntö Ei ole mitenkään mahdotonta että vauva kääntyisi vielä näinkin lopussa kotikonstein. Itse ainakin yrittäisin viimeiseen asti noilla keinoilla, jos se olisi tarpeen.

Mä tilasin tällaiset Bravado Body Silk Seamless Nursing Bra koossa M, juurikin tuosta nettikaupasta. Muuten ihan tykkään, mutta mun mielestä noissa on ympärysmitta aika iso verrattuna siihen että väittävät M:n sopivan heille kellä ympärys 75. Nyt ne on hyvät, mutta kunhan normikokoon palaudun niin epäilen että tulee olemaan löysät.

Synnytyksen suhteen mulla on tosi levollinen olo, ei pelota sitten ollenkaan. Hyvin sujuvan synnytyksen pahin vihollinen on pelko, eli mitä rauhallisempi on sen parempi synnytyksen normaalin etenemisen kannalta. Ymmärrän kyllä, että mun on helppo tämä todeta kahden hyvän synnytyskokemuksen jälkeen. : / Mutta toivon sydämestäni kaikille muillekin tyyneyttä tän ison kokemuksen edessä!

Cassy ja pikkupikkusisko rv 37+0! :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Owl
Asia ei sinänsä ole hauska, mutta mua kyllä nauratti nämä sanamuodot. Harva meistä taitaa olla niin zen-mestari, että loppuraskaudessa suhtautuu yhtään mihinkään rauhallisesti ilman valtavaa tunnelatausta. :D Vaikka toki muuten olen Töttöröön kanssa samaa mieltä. Uskoisin Tipetsu että mies hämmentyi ja yllättyi, toivottavasti saisitte puhuttua asiasta mahdollisimman pian. :
Taisi nuo aamuyön kirjoitukset olla vähän omanlaisiaan, mutta tosiaan näissä tiloissa ei ehkä avioliitosta mitään kauhean järkevää keskustelua saa aikaan, kenties sitten vähän myöhemmin ;) Tosin itsellä on raskaudet menneet aina aika seesteisissä tiloissa ja tunnekuohut on iskeneet sitten synnytysten jälkeen.

Tosi huono olo ollut tänään, eikä uni meinaa tulla silmään, vaikka kaikki muut ovat päikkäreillä... Pakkikin on vähän sekaisin. Olispa huippua, kun iskisi tähän jonkun noron koko perheelle. Tulee, jos on tullakseen, mutta ei varmaan pää kestä sen enempää kuin kroppakaan. Aamulla laskin pari mäkeä pulkalla lasten kanssa, olin kuin joku mursu, kun kampesin itseäni hangesta pystyyn. Muutaman kuukauden päästä muistelen taas miten auvoisaa oli olla raskaana :D
 
Viimeksi muokattu:
Cassyput, mietin samoja liivejä samassa koossa mutta juurikin tuo ympärysmitta normi-mitoissa huolestuttaa. Olen normaalisti n. 65G/H kokoa. Osaisitko arvioida meniskö mulle sit kuitenkin se s-koko vai oiskohan ne tisseistä liian pienet? Minkä kokoset sulla on? :D
 
Töttis :)D) tuokin on tietysti totta, että toiset voi olla tasapainoisiakin raskausaikana. Mä saan molempien ilmiöiden parhaat puolet: raskausaika herkistää ja synnytyksen jälkeen vasta sekaisin olenkin. :LOL:

Babytwo mulle ideaali koko olis 70DD, mutta koska noita on harvoin tarjolla, käytän yleensä hyvällä menestyksellä kokoa 75D. Mietin itekin tilaisinko S:t myöhempää käyttöä varten, mutta mietityttää omien daisarienkin mahtuminen niihin... Siksi olen kyllä aika skeptinen että niihin G/H-kuppi mahtuisi. : / Mut varmaan paljon riippuu siitä miten se malli muuten istuu päälle, mun kroppaa varten nuo olkaimet sais olla vähän vielä "kauempana kaulasta", jos ymmärrät mitä meinaan.
 
  • Tykkää
Reactions: Töttöröö_2014
Owl
Oih, se tuli vihdoin!!- PESÄNRAKENNUSVIETTI! Luuv it :heart:
Minä laiskamato olen luutunnut, viikannut, pessyt ja puunannut ja "juossut" kirpparilta kauppaan...Ja energiaa riittää. Oi, mä nautin niin!
Kyllähän se kostautuu sitten alakertaan, mutta mikä ilta olisikaan ilman kipuja?
Hain vauvanvaatteille pesuaineet ja tänään alkaa se urakka, kaivoin sitten silityslaudankin esiin, eli siinä saa sitten haaveilla oikein olan takaa.
Jukra enää 3 vkoa laskettuun aikaan ja voi kuinka hormonit ovat niin pinnassa, kun vain katseleekin synnytysvideoita/tarinoita.
Itkuherkkyyttä siis on.
En ole muuten raskauden aikana ollut mitenkään hormooneissani, paitsi että ärsyyntyminen on aika uusi juttu pitkästä aikaa.
Jopa mustasukkaisuuskin käväisi mielessä, ihan uusi juttu :D Aika hassua tää mieli.

Tipetsu, elähän hötkyile, mä veikkaan, että tulette kyllä menemään naimisiin, mutta mikäs kiire sillä olisi?
Luottavaisena vain hissukseen. Teillä on koko elämä aikaa ja siihen kannattaa varata se oikea aika, kun ei ole muuta isoa lähiaikoina tapahtumassa.
Silloin kaikki jää paremmin mieleenkin, kun ei ole muita mullistuksia samoihin aikoihin:)
 
Teillä on kyllä ollu viisaita kommentteja mun kosintaan liittyen ja tunnen itteni nyt tyhmäksi pahan mieleni kanssa.. Siis olen oottanu kosintaa kaaaauan ja puhunut ja ollut puhumatta asiasta. Joskus vaan tuumailin että mennäänköhän me kihloihin joskus, että kyllä ukko mun ajatukset tietää, mutta samalla tavalla aina reagoinu,ilman sanoja ollut kuin ei ois mitään puhuttukaan. Kyllä lapsia voi tehä omalle nimelleen mut eipäs mua halua! :mad: Mutta siinähän on, en kyllä toiste kosiskele! : / Ja siis eihän me nyt naimisiin heti mentäskään vaikka oid kosintaan suostunukin..


Tänään on tullu vessa-reissuilla vaaleenpunertavaa vuotoo. Soitin synnärille että mitä nyt,mut käski vaan seurailla ja panadolia suppareihin.. vähä jännittää jo. Huomenna poksuu rv 36.


-Tipetsu ja tuplakupla rv 35 +6-
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä