Maaliskuun Muruset 2012 *Tammikuussa*

Päivitykset ajantasalla ja jos ei ole, tiedätte mitä tehdä :)

Oon ollut kovin laiska, ei ole tullut kirjoiteltua mihinkään moneen päivään.

Mulla on nyt toi sokerisensori ollut pakarassa torstaista asti, tänään heti aamupalan jälkeen saan ottaa sen pois. TYKSissä osastolla ollessa sokerit oli oikein hyvät, kuten ton 2 viikon kotimittaustenkin aikana. Nyt sitten eilen oli ekat rajan ylittävät arvot! (sokerisensori siis mittaa mun sokereita 5min välein, mutta silti mittaan sormesta monta kertaa ja syötän arvoja sensoriin kalibroidakseni laitteen).
Eilen olin kyllä äidin luona toisessa kaupungissa (tulee käytyä liian harvoin, noin 2krt/vuosi) niin mietinkin, että tuli eleltyä hiukan normaalista poikkeavasti, eli siitä varmaan löytyy syy rajojen ylityksiin kun ei ole aikaisemmin käyty lähelläkään rajoja...
Maanantaina taas TYKSiin lääkärille sensorin purkuun, labraan ja ultraan.

Huh mulla oli eilen illalla ihan hölmö olo, korvat lukossa (ekaa kertaa), päästä heitti, tuntui, että pää olis ihan täynnä jotain ja ajatukset sumua. Nyt sit aamulla kaikki ok :O

Hikkaa en ole tainnut kokea... Semmonen jännä "elohiiri" tuntuu aina välillä, mutta kaveri sanoi tarkemmin selitettyäni, että ei hikka semmoselta tunnu...
Olisko jollain joku oikein selkee kuvaus siitä, miltä se tuntuu? :D

Kuumuus Mulla tuntuu kans olevan koko ajan kuuma, eilen tultiin reissusta ja kotona oli 16 astetta, eikä mulla ollut edes NIIN kylmä. Toki hiukan vilpakka, mutta ihan jees :) Raskauden alussa ostin itelleni talveksi semmosen superlämpimän peiton, niin anoppi totesi, että aivan turhaa, talvella sulla kasvaa jo oma lämpöpatteri sisälläs ja tosi oli.

Mahan rutina on tuttua täälläkin! Ihan kummia ääniä ja rutinaa ja hassuista paikoista! (muistin tämän aiheen, koska just äsken tuolta kyljen puolelta kuulu ihan hassuja ääniä :D)

Mein ravintolapäälikkö soitti mulle ja kysyi, että meinaanko jo luovuttaa vai laitetaanko vähän kevyempiä vuoroja seuraavaan listaan :D Mä sanoin, että kevyemmät vuorot kiitos, 18.pvä on neuvola ja se on se seuraava rajapyykki, että siihen asti jaksetaan ja katsotaan sitten uusiks. Toki hän muisti mainita, että sairaslomalle heti kun siltä tuntuu, mutta tietää, että mua ei sinne hevillä (eikä ees rockilla) saa. Joten nyt aletaan menemään niin, että 2 lyhyttä (noin 5h) päivää, 1 vapaa, sit taas 2 lyhyttä, 1 vapaa. Ja niin, että iltaa en tee enää, eikä mulla ole mitään semmosia vuoroja, että olisin töissä yksin. Mä niin rakastan mein ravintolapäälikköä <3

Mun kummitädiltä saatiin 4 isoa kassillista vauvakamaa (paljon vaatteita, kestovaippoja ja PUISIA leluja. Oon ihan heikkona noihin puisiin leluihin, mein lapsi ei varmaan sit muilla leikikkään kun leikkimään oppii :D)
Ja lisäks siellä oli villatakki, jonka tein joskus kummitädin tytölle, niin nyt olen ihan fiiliksissä, että mein tyttö saa äidin tekemän villatakin joka on vielä tosi hyvässä kunnossa!

Sf-mittaa joku kyseli, mulla oli 26+jotain 26cm, eli aika yläkäyrällä, nyt hiukan jo pelottaa seuraava mittaus... Painoa ei ole vieläkään tullut, mutta en haluis olla missään yläkäyrillä!

Nyt tuli stoppi, enkä muista mitä piti enää kirjoittaa!

Mariaja & Tyllerö 28+5 (piti laskurilla tarkistaa ;D)
 
rutisee ja paukkuu mahassa joo !

hikka tuntuu sellasena rytmikkäänä nykimisenä :) kyllä sen sit tunnistaa kun se vauva tavallaan heilahtaa joka kerta kun hikkaa :D mulla se tuntuu tuolla tosi alhaalla alavatsassa ja sitten oikeelle puolella kylkeä tuol alhaalla.. riippuu siitä miten päin vauva on et missä kohtaa sen tuntee!

kuuma on mullakin kokoajan,nukun enää alushousut jalassa kun on niin kauheen kuuma. tissien aluset märkänä kokoajan.. hahah :D

mulla on nyt alkavalla viikolla hammaslääkäri ja neuvola,en yhtään tonne hampilääkäriin haluis mennä. tiedän että mulla on reikiä enkä halua että ne poraa mua !! oon tän asian kanssa niin itkuiita,kun se sattuu ja vihloo :( vaikka pitäishän nuo hampaat kuntoon saada..

sunniee ja vv 31+4
 
Mulla on kans kuuma koko ajan, varsinkin öisin. Välillä herää ihan siihen, että on tukala olo kuumuuden takia. Nukun tyhjä pussilakana peittona, kun en ilman peittoa osaa olla. Joulukuuhun asti nukuin joka yö makuuhuoneen ikkuna auki, mutta nyt ei voi kun olen vähän kipeä.

Mulla on siis myös nuhaa ja yskää. No pientä nuhaa on ollut oikeastaan koko raskauden ajan, mutta nyt on ollut nenä ihan tukossa. Ja sellaisia yskäpuuskia, että meinaa melkein oksennus tulla. Todella kiva olo, kun muutenkin on vähän vaikeata hengittää.

Mitään rutinaa en ole kuullut, eikä ole ollut hikkaakaan... tietääkseni.

Tarvikkeista puuttuu vieläkin suurin osa. Pinnasänky on nyt ostettuna, mutta se on edelleen osissa. Hoitopöytä olisi seuraavana ostolistalla. Mitään vaunua/rattaita/kaukaloa ei ole. Olen jotenkin kovin hidas hoitamaan näitä asioita.
 
HIKKA ON ÄRSYTTÄVÄN TUNTOSTA! :D En tykkää yhtään Tyynen hikasta kun tuntuu niin inhottavalta eikä siihen voi sit vaikuttaa :)

Tarvikkeista puuttuu tutit, pullot, liivinsuojat, vaipat, tuommoset perus jutut.

Täällä nuhasta ollaan parantumassa, kesti viikon.

kn&tyyne 32+1 (Kuvaa laittoin fb:n, en tänne jaksa lisätä :)
 
Moomin: Mullakin oli masu ihan jauhoissa ja taikinassa kun leivoin tossa kakkua ja pizzapohjaa :D

Hikka: Tämä vauva ei ole vielä hikotellut niin, että sitä olisin tuntenut. Muistan kun esikoinen hikotteli kovastikin ja välillä tuli sellainen olo, että lopeta jo, kun nytkähteli niin mahdottomasti :)

Mariaja: Se on yllä mukavaa kun esimies huomioi työvuorolistoissa noin kivasti. Mulla oli esikoista odottaessa pahoinvoinnin ja suppareiden takia aika paljon sairaslomia, mutta vielä enemmän olisin joutunut olemaan poissa jos listoissa ei olisi huomioitu mun jaksamista. Sain tehdä perus kolmivuoron sijaan pelkkiä arkiaamuja ja se kylä tuki mun jaksamista tosi paljon. Tein siis jo ilman raskauttakin sovitusti pelkkää arkivuoroa, mutta sitten tiputettiin multa yöt pois ja lopulta illatkin. Sain sitten olla töissä vähän pidempään mitä muuten olisin pystynyt. Mäkin meinaan olen sellainen ihminen joka ei ihan helpolla saikulle jää, mutta vauvan vointi tottakai meni etusijalle. Nyt kun oon kotiäitinä, niin ainut "saikku" on silloin kun anoppi tulee tyttöä leikittämään ;)

Nyt lounalle ja kun tyttö herää, niin pulkkamäkeen koko perheen voimin :heart:

Sipsunen & pikkusisko 30+1
 
  • Tykkää
Reactions: moomin
Laretzki
Hikka Meillä nikotellaan lähes päivittäin, parhaimmillaan useita kertoja päiväs. Et kyllä ne pidemmän päälle alkaa aika raivostuttavalta tuntua nuo nikkaukset. Eli aika pahasti näyttää että vauva on perinyt isältään hikan, jos sitä nyt voi periä :D Miehellä siis aika ajoin ihan tyhjästä niin hirveitä hikkakohtauksia että huh huh..

Viimeistelyä vaille on viimein tuo meidän kylppäri, tänään toivottavasti käytiin viimeisen kerran hakemassa tavaraa sinne K-raudasta. Tänään lauteiden suojaamista, ja yhen hyllylevyn maalaamista mm. Ja sitten voisi kuvailla pikkuisen sängyt ja muut hankinnat mitä tullut tehtyä :)

Täällä jo 33+0, vieläkään ei voi oikein käsittää minne nää viikot hupenee

Lare ja Spyro
 
Oi vitsi, kävin tänään kirpparilla ja nyt löysin kirpparin, jossa hinnat on järkeenkäypiä ja tuotteet aivan ihania!
Kaikille lähelläkään Turkua asuville voin siis suositella Maskun kirppislandia Vilperttiä!
Mein tyllerö sai jos jonkimoista lappuhaalaria, pienenmpää bodyä, lakanoita (ihanan pinkit nallepuh-lakanat!).
Varsinaisesti kestovaippaostoksille olin menossa, niitä en sit löytänyt yhtäkään :( Huomenna uus yritys eri lasten kirppiksellä ;)
Sain myös aikaiseksi nyt lajitella noi vaatteet, laitoin 62cm ja alle pesuun menevään pussiin ja kaikki loput saa jäädä sit myöhempään. Todennäköisesti pesen ja silitän kaikki ennen syntymää kun innostun, mutta nyt olis tällainen suunnitelma :D Tuo mein vauvanvaatelipasto on vielä niin vaiheessa, niin en ole viitsinyt vielä pesurumbaan lähteä :)
 
Mullakin oli jauhossa paita masun kohalta kun tein mustikkapiirakan tuossa tänään.. ja kaikki mitä sattuu tippumaan matkalla suuhun löytää kyllä jo tuosta mahan päältä. :D

Ihania tuollaset esimiehet, jotka ajattelee työntekijänkin parasta. :)

Mun serkun avokki oli saanut pari päivää sitten pienen tyttölapsen. :) Nyt ootan että pääseevät kotiutumaan rauhassa ja sitten kysäsen josko voitas käyä vilkasemma pientä nyyttiä. :) Näkis samalla kuinka tuo esikoinen reakoi nähessään ihan pienen vauvan. Jos pääsemme näkemään pientä niin aijon viiä kahvipullaa mukanani, koska musta oli esikoisen vauva aikaan tosi ihanaa kun vieraat toivat tulessaan vähän syötävää eikä tarvinnu siitä ite sillon huolehtia sen kun keitti vaan kahvit. :)

Kohta pääseekin saunaan vähän rentoutumaan... :)

juniori 29+4
 
  • Tykkää
Reactions: ItäHki ja mesisa
Täällä jännäillään miten kova tauti sitä on tulossa eilen alkoi kurkkukipu valvotti viime yötä tänään tui lisäks kunnon jomotus poskipäiden alle ja hartiakipu... pari panadolia otin äsken et saisin nukahdettua toivottavasti auttais. Pahoittelen omanapaisuutta mutta nyt ei oikein irtoa ei edes tuo lima :( mie niin inhoan sairastelua...ja just alko miehen loma.

minnarun&pikku-ukko31+3
 
Äh, nyt kyllä kiehuu!
Oltiin saunassa äsken ja mä siinä sitten olin jo pesulla (meil on ulkosauna, ei juoksevaa vettä ja "pesuhuone" on siinä ihan siis lauteiden vieressä) ja mies tuijotteli siinä mitään sanomatta. Sitten hetken päästä tokas: "sulla alkaa noi olemaan jo kun sillä kansakoulun opettajalla". Viitaten siis johkin vanhaan juttuun kun opettajan rinnat oli tuolla navan alla.
Joo-o, mun rinnat on alkanut roikkumaan, se ei mua häiritse ja tuskin mieskään pahaa tarkoitti, mutta onko se nyt prkl noin esitettävä!
Ja bonuksena vielä: saunassa oli myös mun pikkuveli ja miehen paras kaveri!
Katsoin vaan murhaavasti ja lähdin menemään. :mad:
 
IHANA loma alkaa olemaan takana. Plääh..Ei niinku yhtään huvittasis töihin meno huomenna..Lisäksi meidän ihka ihana "auto" temppuilee näin pakkaislla. Ei välttämättä aamuisin aukea, kuin takaovet..Mikäs siinä kömpiessä takaoven kautta tämän masun kanssa käynnistämään auto, sitten takaisin raappaamaan ikkunat ja vielä takasin, jotta pääsee liikkeelle. Ajelua päiväkodille, takaoven kautta ulos viemään tyttö päikkyyn ja taas kömpien takaisin..Töihin asti kun pääsee, niin aukeaa etuovetkin..ARGGHHH!!!! :mad: Jos jatkuu tuollaisena, on varmaan ostettava bussikortti viimeisiksi työviikoiksi..Se tosin pidentää lapsosen hoitopäivää tunnilla.. =/ Pitänee varmaan jättää ovet lukitsematta yöksi..Pääsisi ainakin sisään..murr!

Tulipa syötyä tuhti aamiainen, jäi eilisiltä synttäreiltä juustosarvia ja muuta herkkua.. =D

No, ei muuta kuin nauttimaan vikasta vapaasta! =)

moomin 28+4
 
mariaja oisit tokassu takas et mietipä ens kerralla mihin vehkees tunget-ni ei tarvi voivotella seurauksia :p
Mäkin oisin siis vetäny herneen palkoineen nenään!!
Ja ku mä yleensä jään miettii asioita pitkäks aikaa ni oisin saanu siitä ongelman pidemmäks aikaa ja tullu tunne et pitäs olla kauniimpi laihempi jne.... tiedän -olen hankala mut mä en myöskään koskaan arvostele tai vertaile mulle tärkeitä ihmisiä koska tiedän et se voi satuttaa...
 
  • Tykkää
Reactions: mesisa
Täällä vielä yksi mukaan liittyjä!
Olen kyllä mukana roikkunut ja lueskellut viestejänne, mutta en ole itse mukaan uskaltautunut. :)

Tälläiset saisi mulle päivittää ikä 21, TAYS, la 20.03

kerhoon liittyisin myös mukaan. Mistä laitan liittymispyynnön?

jjulia ja masu 29+5
 
Kuulkaas te kaikki, sellanen turhauttava juttu tuli nyt eteen ja aattelin kysyä teiltä miten ite meinaatte toimia, eli miten te aijotte lajitella vauvan vaatteet kaappeihin?

Esim erittelettekö podyt pitkähihasiin ja lyhythihasiin? samaan asuun kuuluvat paita ja housut samaan pinkkaan vai erikseen paitoihin ja housuihin?

Kun en oikein tiedä mikä olis järkevintä varsinkaan noiden podyjen kanssa kun niitä tuntuu olevan miljoona :confused:
 
Jassukka mie oon ite taistellu tuon saman asian kanssa! Ja sitten vielä, kun niitä kokojakin on niin useita. Mut oon tainu päätyy seuraavanlaiseen lajitteluun: ensinnäkin yhdelle tasolle koon mukaan -> sitten yläosat, alaosat, bodyt & potkarit, "alusvaatteet" ja asusteet (=tumput, sukat, pikkarit, hatut jne.) omiksi kasoikseen. Ja sitten mitä isompi kokoisia, niin sitä alemmas hyllyssä. Miulla on tällä hetkellä vaatteet kiinteässä vaatehyllyssä (eli ei vielä lipastossa), niin huh kun meinasin tulla hulluks, kun ne on vielä sellaset kapeat ja tuntuu ettei mistään saa mitään selkoa. :D
 
  • Tykkää
Reactions: Jassukka ja sunniee
Siis kymppikoon mukaan.. eli 50-58cm yhdelle, 60-68cm yhdelle jne. Niin ja mekot omaksi keokseen. Ikeassa on myynnissä niitä hirmukäteviä Skubbin lajittelulaatikoita, jonne voi laittaa just kaikkea pikku tavaraa, ne olis hirmu käteviä tähän tarkoitukseen. :)
 
mulla lipastossa koot 56-62cm loput odottaa pussissa meijän vaatehuoneessa. ja lajiteltu on bodyt, alaosat, potkarit, sukat+tumput, pipot, yökkärit. muutama tosi nätti paita+housut yhdistelmä on omassa osiossaan.

mulla on masua taas kiristänyt niin pirskatisti. onneks keskiviikona neuvola ja just kattelin neuvola kortista et viimeks olin 26+4, nyt tulee 31+2, ei siis tuu turhan usein siellä näyttäydyttyä. jos näkis sen "oman neukkutädinkin" ekaa kertaa. tai sit mennän mun normi tuurilla ja yllätys yllätys sijainen.

meillä mies lähti eilen poikien iltaan ja ilmotin et alkaa olla viime hetket semmosiin juttuihin, niin tää pölähtikin jo takas kotiin klo. 21. ois nyt mennyt, kun vielä pysty, sit on turha itkeä kun on helmikuun loppu ja missään en ole aikoihin ollut.

mariajan miehellä jäänyt aivot sinne naulakkoon saunaan mennessä. sitä vois luulla et ne jossain välissä oppis miten nainen suututetaan ja olisivat möläyttelemättä.
meillä tuo yritti et pojat on järkänneet risteilyä 10.3. mä vaaan pystyin tuijottaan ja toteen et mulla on la 12.3, ni tää vie viitti tokasta siihe et hyvinhän sitten kotio siks kerkee...en viittinyt sit sanoo enään mitään
 
Viimeksi muokattu:
Huomenta :|

Nyt en kyllä tiiä mitä pitäis ajatella.. Eilen huomasin kun saunaan olin menossa, että jotain roikkuu jalkojen välistä (joo ällöö) ja sieltä valui limaa. Otin siitä kiinni ja vedin niin hirvee klöntti tuli. No ei siinä mitään mutta myöhemmin tuli toinen ja siinä oli selkeitä veriviiruja myös. Että näinköhän oli limatulppaa... Tokihan sitä voi tulla pitkäänkin ihan laskettuun aikaan asti, mutta edellisessä odotuksessa viikko tuosta liman tulosta alkoi lapsivettä tulemaan. Mulla siis kohdunsuu katsottu viimeksi muutama viikko sitten ja sillon oli se pehmee ja 1,5 sormelle auki, mutta luotan kai sitten tuohon lääkärin arvioon että monisynnyttäjällä voi ollakin noin :|

vauvan asennosta en osaa oikein sanoa. Kun se jyskyttää ja työntää joka paikkaan yhtä aikaa :D Varsinkin yöllä tekee aivan sairaan kipeetä liikkeet kun pieni jyskyttää niin kovasti.

Mies tulee mukaan synnytykseen. On ollu kahdessa aikaisemmassakin mukana, ja on se vaan ihana kokea yhdessä.

Vauvan vaatteita tullu nyt hankittua aika paljon kun meillä ei suvussa oikein tyttövauvoja ole ollu niin ei ole valmiina mitään. Mutta on se ihanaa ostella pieniä vaaleanpunaisia vaatteita, meinaa aina itku tulla kun ovat niin suloisia :'( Ja noihin uniousseihin oon tykästyny hirveesti.

Mut nyt pyykkihommiin, jatkan myöhemmin.

maruli rv 29+6
 
Mies tulee meilläkin synnytykseen, kovin häntä jänskättää. Mä olin ensin sitä mieltä, että ei tod. tuu ja mies kahden vaiheilla. Sit kun tulin siihen tulokseen, että haluan sen tulevan, niin hän ei olekkaan enää kovin innoissaan... Tai siis musta kyllä tuntuu, että hän haluaa tulla, muodon vuoksi on vaan hiukan nyrpeenä :D
Olen yrittänyt selittää, et ei sen sinne alaosastoon tarvi tuojottaa!

Mesisan mies taitaa luottaa hiukan liikaa siihen laskettuun aikaan? Toivottavasti se ei kuitenkaan lähde...

Mä kävin eilen miehen kanssa keskustelua tuosta saunajutusta, kerroin, että tuli aika paha mieli. Sain irti seuraavaa: aijaa...anteeks...anteeks tosi paljon....*hiljaisuus* sit minuutin päästä vielä: sä oot kyllä tosi nätti...
En osaa päättää, että oliks toi nyt hellyyttävää ja vois hymähdellä vai jäikö vieläkin herne nenään :D Oon aika varma, että se tuo tänään jonkun viherkasvin anteekspyyntönä. Mulla on 1 kukkapöytä täynnä nättejä viherkasveja kun hän aina semmosen tuo kun on tehnyt jotain tyhmää :LOL: (hänen mielestään ruusut sun muut on rahan tuhlausta kun kummiskin kuihtuvat kohta)

Mariaja & Tyllerö 29+0
 
Mariaja: miun korviin tuo oli kyllä hellyyttävää :)

Täällä meinaa räkä ottaa otteensa koko miun kehosta. :( eilen aamulla heräsin siihen kun tuntui et vauva tulee kyljestä läpi sattui ihan kamalasti meni kyllä varmasti ympäri mietin liekkö kääntyi rt tilaan nuo miun aikaisemmat on ollu 30+ rt, no torstaina selviää miten perin pikkuinen majailee mie en vieläkään osaa vatsan päältä sanoa miten perin pikkuinen on.

Ihana arki astui tänään poika palasi kouluun joululoman jälkeen ja tytöllä alkaa kerho no miehellä on tämä viikko lomaa joten sotkee yhä minun suunnitelmia.

Ihanaa lumen ja pakkasen täyttämää viikkoa aivan ihanaa on ulkoilla pikku pakkasessa meillä -7--10 astetta joten ei ollenkaan paha.

Minnarun&pikku-ukko 31+5
 

Yhteistyössä