Maaliskuun Muruset 2012 *Marraskuussa*

Huomenia =)

meillä on taas herätty jo ennen 5,pojalla vissiin kellot vähä sekasin :D
onneks mä simahdan nykyään jo ennen 9 illalla niin saa edes vähän unta :)

mä oon kans nyt kallistumassa ihan joko Kuomiin tai sitten jotkut jäätävät lämpöbuutsit :D ihan sama,kunhan pystyssä pysyy,ja varpaat lämpiminä :)

ON: vauva potkii ja touhuaa kovasti,ja selkee rytmi on kyllä jo masussa.. tietää aina odottaa koska alkaa jumpat :D närästää vaan niin perkuleesti kokoajan,ja supistelee aina vaan enemmän.. onneks maanantaina neuvola,niin saavat kyllä kattoo ton kohdunkaulan!

sunniee ja vv 22+2
 
Huomenta...paska aamu.
Tytön kaveri tuli tänne taas ennen kouluun lähtöä,toi mukanaan ikäviä uutisia.Mun rakas Börje on poissa.Siis kissa.Joku ajanu yöllä sen päälle,kissa oli siirretty tieltä mun auton viereen.Muuta näkyvää vammaa ei ollu ku et silmä pullahtanu ulos päästä.Verta oli maassa.Syytän itteeni,isäntä kysy eilen töist tllessaan et saako pojat päästää ulos viel ja mä sanoin et saa.Paska!Paskapaska!
Börje ei ollu ku puol vuotias mut iha maailman paras kissa.Sellainen läskipallero lötköpötkö joka tykkäs olla sylis.Yöl ku kävin vessas se juoksi aina mun luo,nosti tassut kohti taivasta un jalkoja vasten et haluu syliin.Se kävi iltakävelyl mukana.Miks just sen piti jäädä auto alle...onneks jo valmiiks sairaslomal ku itkee tuherran tääl.Onneks mies oli kotona ni ei tarvinu yksin mennä Börjee siirtää pois tieltä.Tänää sit tiedos hautajaiset... :'(
 
Teollisuuskypärä Nyt jo toisella jäi kissa lyhyen ajan sisällä auton alle! :( Jaksuja! :hug: Älä syytä ittees, pahentaa vaan oloasi.

Joku laittoi eilen sen salamatkustaja- blogin linkin, kiitti siitä! :) Yritin ruveta lukemaan sitä töissä puhelimella kun oli luppoaikaa, niin jos oisin jatkanut eteenpäin olisin ehkä saanut kyydin valkotakkisilta johonki muualle ku kotiin :D Pisti vähä naurattaan, ja yksin nauraminenhan on aina fiksun näköstä! D:

(.) Eilen illalla meidän vauva päätti näyttää isille miten osaa potkia! :heart: Potki ja möyri ihan hirveesti ku mies piti kättä mahan päällä :) Nyt onki tullu liikkeisiin hirveesti poweria ja niitä tuntee pitkin päivää.

-Pätkis- +Helmi 21+5
 
Pikkumökö, voisko olla raudanpuutetta? Mikä sulla on hemppa?? Mulla veto ollut poissa ja neuvolassa todettiin, että hemppa olikin laskenut entistä alemmaksi, vaikka söin jo rautaa. Nyt koetan syödä useammin. Tietty sulla varmasti nuo yötyötkin vaatii veronsa?

Teollisuuskypärälle osanotot. :hug:

Kengistä, ostin itse urheilukaupasta "talvikumisaappaat". Eli päällä kumikerros ja sisällä lämmin huopatöppönen, jonka voi irrottaa ja halutessaan pestä. Eivät ehkä järin naiselliset, mutta ihan söötit karvareunuksineen ja tosi lämpimät ja mukavat jalassa, eivätkä luista. Nyt en valitettavasti muista merkkiä, että vois linkin laittaa..
 
Loretta mulla on olllu koko syksyn hb 106-107 ja nyt viime viikolla neuvolassa se oli noussu 115, enkä ees missään vaiheessa oo ollu näin väsyny ku nyt -ellei se sit oo tippunu kunnolla alas :/

teollisuuskypärä osanotot :hug:

talvikengät: Mä voisin ostaa jotkut mutta ku siinä on vähä sellanen laiskuus ongelma et sit kuitenkin kuljen lenkkareissa kun en jaksa sitoo nauhoja tms. :D Sit ku ollaan ihan pihalla touhuumassa ni sit aina vähä panostaa enempi pukeutumiseen ja ettii ne paksummat kengät kaapista :D

suklaasuklasuklaa... mun tekee koko aika mieli suklaata, voisin sydä kuin paljon tahansa ja lähes mitä suklaata tahansa.. todella terveellinen riippuvuus!! :headwall:
 
Pööppis
näin aamuunilla unen vastasyntyneestä. Se makoili selällään jossain korokkeella ja mun veli vaihtoi sille vaippoja (hohohohoh) ja tiiraili pimpsaa ja huuti täähän on TYTTÖ..sit siihen pamahti paikalle jotaain naisia kun en muista oliko ne miun mutsi ja mummo, jotka kahto jalkoväliä,sit yhtäkkii kivekset pullahti esiin ja kaikki kuorossa huuti POIKAHAN tää on! voi hemmetti! :D
Ja oon kyllä jo hyväksyny ton sukupuoliasian,nii mitä hemmettiä mie vielä tämmösiä unia nään :D :D


leivoin aamulla pipareita, yök. ei oo hyviä.
 
Teollisuuskypärä: :hug: :hug:

Mua vaivaa ihan tajuton leipomishimo :O Mä siis olen ihminen, jota ei ennen leipominen olis voinut vähempää kiinnostaa. Mieskin eilen ihmetteli, että mikä mulle on tullut ja johtuuko toi vimma raskaudesta :D En mä tiedä...

Tyttö nukkuu, joten suuntaan itsekin peiton alle lukemaan lehtiä jotka otin matkaani puiston lehtienvaihtokorista samalla kun vein sinne omia jo luettuja lehtiä.

Sipsunen & pikkusisko 20+6:heart:
 
3h ULTRAAN:::::: huiiiiiiiii....jännittääääää

meillä se piparisuklaa löyty, ei sieltä missä ne normaalilevyt on ja karkkihylly, vaan missä myös muita joulusuklaita, hinta meiä lähikaupasssa oli n.3.50e, mutta se on 300g levy =)

Tulen viimeistään huomenna ilmoittelemaan ultasta.... juu muutama muukin tämän pv ultraan oli menossa =)
 
Neuvolapäivä, kaikki oli hyvin paitsi raudalle jouduin minäkin kun hb 100, tulipa selitys väsymykseen ja huimaukseen. Mulla on ollut hb:n kanssa ongelmia huhtikuusta lähtien kun oli viimeisin keskenmeno jolloin hb oli enää 86 ja kesäkuun puoliväliin söin rautaa tuolloin tupla-annoksena ja lopulta kesäkuun lopussa hb oli 119 johon seuranta lopetettiin. Vauvan sydänäänet pompottivat 150 paikkeilla ja yritti karata dopplerin alta pois koko ajan:D Sf-mitta huiteli yli rajojen, oli jo 19cm. Minusta tämä massu on niin pieni ja siro verrattuna edellisiin odotuksiin silti, lienee syynä se, että tämä tuntuu kasvavan eteenpäin kun edelliset kasvaneet leveyttä enempi. Seuraava neuvola yllättävästi vasta joulukuun puolivälissä, ajattelin että olisi kuun alussa ollut kun olisi Kelan paperitkin saanut, mutta eipä niillä kiirettä ole sinänsä kun hoitovapaalla olen kuopuksen kanssa muutenkin niin millään äitiyslomalla ole silleen merkitystä heti hakea. Tasan viikko rakenneultraan, pääsee kunnolla tiirailemaan pientä, viime viikon poliultra oli niin pikaultra etten ehtinyt juuri mitään edes tajuta. Saas nähdä pysyykö poikalupaus sitten rakenneultrassa:whistle:

Babis 19+5
 
  • Tykkää
Reactions: mesisa
Eilen ultrassa pikkuinen ei meinannu näytellä itseään vaan pysyi kippurassa ja tuhannen mutkalla. yritettiin eka 15 min mutta sitte täti käski minut portaikkoon kävelylle jospa pikkuinen suostuisi vaikka vaihtamaan asentoa. No sitte kokeiltiin uudestaa ja saatiinkin kaikki rakenteet ja ne oli ok...:) Ja pikkusiskon neidän neiti saa ;) Tuli ehkä sellainen ihan piskuinen pettymys kun poikaa olen aina toivonu mutta tyttö käy ihan hyvin ja on valtavan rakas pääasia että kaikki on hyvin. Vielä minä sen pojan tehen vaikka ihanne lapsiluku olikin kaksi kappaletta :D

Jenni ja piskuinensisko 20+6 <3
 
onnea jenzkuu tytöstä :) !

Mulla on kans tuo ihanne lapsiluku se 2 vaikka tässä vasta esikoista odotellaan niin kyllä me ollaan jo miehenkaa puhuttu, että 2 on se sellanen hyvä luku ja parin vuoden ikä erolla, että niistä on sit toisilleen leikki kaveriks :)

Kohta meillä olis se rakenne uä :)
Ja kamala miten tää aika on menny ku ens neuvolassa jo saadaan kaikki kelan paperit yms, että päästää äitylipakkausta tilailee :) ! :cool:

nittta & masunvaltaaja 19+2 :heart:
 
teollisuuskypärä :hug:

onnea kaikille ultrassa käyneille.

viime yönä näin ekan vauva unen. ja siinäkin unessa olin jättänyt vauvan miehelle hoitoon ja lähtenyt vähän lenkkeileen ja neljän tunnin päästä närkästyneenä palasin,koska piti takas imettään tulla, mut vanoin et vaan imetän ja lähen sit taas omia juttujani jatkaan :confused: oli pikkusen outoo...

me ollaan puhuttu jo pitkään et se ihanne lapsiluku on meillä 3. mut tuleehan tuolle ekalla ja tokalla 9v ikäeroo. mä jo tällä viikolla miehelle juttelin et joudutaan sit auto vaihtan jos 3 on.ei kahta istuinta meijän farkkuun saa mahtuun taakse ja muutenkin ois tilavampi auto kiva. tokas vaan ettei mitään tila-autoa halua vaan pikku bussi tai siis semmonen pakettiautosta tehty auto ois sen mieleen. mut vasta kakkonen tulossa joten saa nähä mitä tässä vielä tapahtuu. ite ajatus leikkiä heitin sillä et mitä jos 3 yritetään ja sit tuleekin tuplat :p

kengät mulla jalkoja jonkin verran jo turvottaa ja mulla tosi nätit talvikengät viimevuodelta. mut saa nähä kauanko mahtuu jalkaan. mut uudet kuomatkin ois hyvä valinta tulevia talvia ajatellen. ei jäätys varpaat pulkkamäessä tai luistin kentällä.

mulla ollut usein nenäverenvuotoa. tänään vuotanut jo 2x. rautaa aloin ottaa muutama päivä sitten, jos vaik se auttas ja hiukan väsyneempikin olen ollut. viimeks oli hb 125, mut kyllähän se on varmaan sieltä alas tullut. ens viikolla neuvola ni pääsee taas mittaileen.

mesisa+ jäbä 21+2
 
Piparisuklaasta tosiaan meiltäpäin löytyy 300g levyt joulumakeisten luota. Täytyhän se maku ratsata heti kun täälä asiasta niin kovin puhuttu :LOL: Eikä edes ollut erityisesti mun makuun, mutta makeanhimossa kuitenkin levy tuli tuhottua parissa päivässä:p

Jassukka kyseli hiiristä, meillä reilun vuoden vahna talo, eikä onneksi ole sisällä/rakenteissa vielä hiiriin törmätty. Vanhassa talossa joku liikkui aika ajoin kyllä välikatossa, mutta ketään ei tavattu tutkimusreissuilla. Miehen vanhempien autotalliin ja varastoon tullut muutama ei toivottu vieras, ihan vaan hiirenloukuilla ovat tuholaisia pyydystäneet!

Teollisuuskypärä :hug:

Vaunuista ja turvakaukalosta on kyselty. Meillä Brio primo turvakaukalo telakalla sekä Brio happy yhdistelmät.

Elsama. Täälä ei myöskään tietoa hb:sta. Ekalla neuvolakerralla kyllä mitattiin(125), mutta ei sen jälkeen ole asiaan puututtu.

Onko kellään ongelmaa vatsan/suoliston turvotuksen kanssa? Minnarun ja katjuska kirjottelitte jotain turvotusongelmista, mutta onko lähinnä raajojen turvotusta/nesteen kertymistä.Itselläni sormet on sulat, nilkatkaan ei kovasti nestelastissa, mutta siis tuo vatsan turvotus=ilman kertyminen suolistoon on jotain järkyttävää ja olo sen mukainen. Ilma ei kuitenkaan ulos tule ja ulostekkin tyyliin vaan levolacilla. Vatsa on puolet ajasta sen näköinen, että voisin jo kävellä synnärille! Kenelläkään samanlaista ongelmaa, oletteko helpotusta asiaan löytänyt?!

Ja toinen mielenkiintoinen "oire", onko kukaan alkanut valvomaan öisin?(En nuku päikkäreitä, yöunet n.9h vuorokauteen) Viime aikoina ole alkanut heräilemään öisin 3-5 väliin, vessahätään herään, mutta sitten ei enää väsytäkkään. En saa unta enää, ja seuraava tunti kaksi meneekin kirjaa lukiessa. Alkaakohan kroppa totuttelemaan yösyöttöihin :D

Chusa 21+6
 
Tää mamma tuntee ihtensä tosi onnelliseks. :) Tänään käytiin rakenneultrassa ja kaikki näytti olevan meijän pienellä hyvin. Ja saatiin aika varma poikalupaus. Oon salaa toivonu koko ajan poikaa ja kätilön mukaan ihmeitä pitäs tapahtua, että muuttuis.. Ruudulta näytti kuvaa pienen alakerrasta ja ei siitäkään paljoo epäselvyyksiä jääny. :)
Nyt on hyvä syy ostaa tulokkaalle uusia vaatteita kun suurin osa esikoisen vanhoista on aika vaaleenpuna voittosia.. En taida silti uskaltaa ostaa kun aika neutraaleja värejä. Varmaan taas syntymän jälkeen alkaa kertyä poika voittosempaa vaatetta joka puolelta, jos siis poika sieltä syntyy..
Onnea muillekin ultriin ja onnea jo sieltä hyviä uutisia saaneille.

fb puolella kaverina olijoille sellanen toive, ettei meidän vauvan tuleva sukupuolilupaus tulis missään kommenteissa ym. esille, koska meillä olis tarkotus säilyttää se salassa muilta synnytykseen asti. :)
20+2
 
Viimeksi muokattu:
Täälläkin oli neuvola tänää ja kaikki oli hyvin. Sf-mitta 22cm (eli aika hyvin viikkoihin nähden pitää paikkansa ku nyt on 22+4), painoa tullu reipas 400g/vko ja hemppa oli 134 mikä mulle hitusen alhainen eli selittää mun väsymystä kyllä. sokerirasitus sittenki edessä, mutta samakai tuo on käydä tarkistuttaa et arvot ok. Sitten ku olen ollu huolissani näistä menkkamaisista juilinnoista sun muista supisteluista/kolotuksista niin olisin halunnu lekurille aikaa, mutta olis menny kk päähän joten pääsin sitten tk:n kautta käymään tänää lekurissa ja kohdunsuu oli kiinteä ja napakasti kiinni ja kohdunkaulaa se 3cm mikä pitääkin olla :) ihanan helpottava tieto.
Ja nyt VÄSYTTÄÄ. Liikaa jännitystä päivään:)

Onnea ultrissa käyneille hyvistä uutisista:)

Kengät Mäkin haluan kuomat :)

Onneks en löytäny tuota piparisuklaata lidlistä niin säästyn parilta lisäkalorilta :D

Ajateltiin lähtä miehen kanssa ihan kaksistaan syömään lauantaina, hieman yhteistä vapaa-aikaa <3

H&mörrykkä 22+4
 
  • Tykkää
Reactions: mesisa ja cherrrye
Moikka!

Ihan ekana kiitokset kaikille tuesta! On ihanaa kun on täällä ihmisiä jotka tsemppaa eteenpäin koko ajan :hug:
Supistukset on nyt helpottaneet, kun otin jonkin aikaa ihan rauhallisesti, ja lepäsin kaiken ajan minkä vaan pystyin. Nyt ei tosiaan supistele enää kipeesti juuri lainkaan! Töihinkin meen taas kokeilemaan miltä tuntuu. Epäiltiin et herkästi voi supistaa kun edellisestä raskaudesta on niin vähän aikaa, että kasvaa vaan kohtu nopeempaa.

milla3 oliko millanen ultraaja kun kävit? eikös sullakin kysissä ollu? Oliko äkäinen kun kysyit sukupuolta? kun niin monella täällä nuitakin kokemuksia... Mulla olis huomenna ultra ja pikkasen jänskättää.. Yleensä mitä mä oon ultrissa kysillä käyny, ni on ollu tosi ihanaa henkilökuntaa.

Piparisuklaan löysin, oli siis kaupassa joulukarkkien luona ja nimellä joulusuklaa. Ja oli kyllä niin mun makuun, just tollasesta tykkään! Alkaa paino nousta ku meitsi alkaa vetää joulusuklaata :LOL:

Huomisen ultran jälkeen sit lisää. Toivottavasti kaikki on hyvin.

maruli rv 20+2
 
maruli juu Kyssissä kävin. Ihan mukavan olonen nuorehko nainen oli ultraamassa ja kertoili kaikki mitä mittaili, ei tuo tuntunu mitenkään suutahtavan siitä että kysyin näkyisikö sukupuolta.. Näytti haarojen väliäkin pitkän aikaa ja selitti kuvaa oma aloitteisesti niin, että ymmärsin. Kaiken kaikkiaan sain ihailla meijän pientä 45min, joka minusta on pitkä aika muihin ultra käynteihini nähden. :) Hyvä mieli jäi kaikin puolin tällä kertaa ultrasta. Toivottavasti sinullekin maruli sattuisi tuo sama ultraaja. :)
Löysin ihanat talvikengät nettiä selaillessa, Osta UGG Australia: Classic Cardy Black kengät online | Brandos.fi mutta miks kaikki ihanuudet pitää olla niin kalliita. Jäävät varmaan vain haaveeksi tällä erää.. Ellei viikonloppuna tule lottopotti meille. :D
20+2
 
Heippa kaikille!

Nyt tulee pelkkää ) . (

Tää mamma tuntee itsensä tosi onnelliseksi, hymyilyttää koko ajan. :D Tänään käytiin rakenneultrassa ja kaikki näytti olevan meijän töpsykällä hyvin, hän oli syönyt hyvin ja kasvanut hyvin kun vastasi viikkoja 20+5, vaikka mulla viikkoja nyt 20+3. Ja saatiin varma poikalupaus. Olen salaa toivonu koko ajan poikaa ja ultraajan mukaan ihmeitä pitäs tapahtua jotta se ei poika olisi. Ruudulta näytti kuvaa pienen alakerrasta ja ei siitäkään paljoa epäselvyyksiä jääny, itsekin osasin katso.

Työnimi muuttui siis kertaheitolla.

Epa ja Jokke 20+3 :heart: (20+5)
 
Teollisuuskypärä :hug:

Chusa Kuulostaa niin tutulta! Mullakin turvottaa iltaisin vatsa tosi paljon, tuntuu kun olisin ilmapallo täynnä ilmaa. Ihan eri kaliiperia masu kuin aamulla ja tosi tukala olo välillä. Ikinä ennen ei ole mitään ilmavaivoja ollut mutta nyt raskauden myötä kyllä. Ja samoin ummetus vaivaa, tuntuu että ruoansulatus on melkein pysähtynyt välillä. Ja herään myös öisin vessaan enkä saa sen jälkeen enää unta vaan pyörin aamuun asti, ehkä hieman torkahdellen välissä, välillä ei edes sitä. Aamuisin mukavan väsyneen näköinen ja oloinen :/ Todellakin valmistautumista yösyöttöihin ;)

Maruli Kiva että supparit helpottaneet, tsemppiä töihin menoon! Itse olen tämän viikon kärvistelly taas töissä, mutta täytyy myöntää että ei ehkä kaikkein helpoin viikko ollut..onneksi huomenna on perjantai! :)

Paljon onnea kaikista uusista hyvistä ultrakuulumisista!

Täytyy varmaan uskaltaa tota piparisuklaata maistamaan kun siitä niin kovasti tykätään, tää voi olla kyllä turmion tien alku - on sen verran tuo suklaa muutenkin himottanut :p

Hope ja juniori 21+5 (kai..)
 
  • Tykkää
Reactions: Chusa

Yhteistyössä