Sateista lauantaita mammoille!!
Mitä hankintoja teillä on vielä hankkimatta vauvaa varten? Ja ostitteko esim vaunut ja turvakaukalon uutena vai saitteko halvalla joltain kaverilta?
Minä tosiaan sain
vaunut pomolta satasella, vm2003 Emmaljungat, hirmu siistissä kunnossa, mustat/harmaat, pehmeällä kopalla (kovasta olisin tykänny enemmän mut menee se näinkin), mukana sadesuoja ja itikkaverho sekä se venyvä koripussukka joka aina roikkuu siinä työntöaisan alla.
Pinnasängyn ostin 10e työkaverilta, ihan perus Brion pinnari, männynvärinen ja juurikin samaa sävyä/tyyliä kun meidän sänky. Saa kolmelle korkeudelle ja on ihan toimiva peti.
Vaatteet ja muutamat lakanat oon hankkinu Vintiö-kirpparilta Oulusta, sieltä mukaan lähteny samaten myös peittoja jotka käy hyvin kellimisalustanakin.
Mulla olis hankkimatta vielä
sitteri ja makkariin
hoitopöytä. Sittereistä oon miettiny sitä perinteistä mutta edelleen kai parasta Baby Björn Balancea eli se keinahtelee vauvan pienistäkin liikkeistä. Hinnat vaan hipoo pilviä vaikka sen ostais käytettynäkin (en halua mitään -70 luvun kuosia) ja uuden hinta on 119e halvimmillaan. Muita hyviä vaihtoehtoja on nää kivat jossa soi musiikki ja laite keinuttaa/väristää tms mut ne on aivan yhtä hintavia enkä oo uusimpia ja kivoimpia käytettynä nähny missään semmoseen hintaan mikä olis käytetystä ok maksaa.. tuotteen hinta kun kummiskin laskee puoleen välittömästi kun pakkauksen avaa ja mitä pidempään sitä on käyttäny niin ei siitä voi hurjia pyytää vaikkei juuri käytön jälkiä näkyiskään.. Eli harkitsen vielä!! Ja siksi "harkitsen" kun mieshän ei oo osallistunu minkään tavaran hankintaan millään tavalla, minä oon etsiny ja kolunnu kauppoja ja kirppareita ja kyselly kavereilta ja tuttavilta..
Hankkimatta on myös
turvakaukalo mut sen hankintaa on odoteltava vielä hetki kunnes nähdään kasvaako minun siskon vauva yli sen nykyisestä kaukalosta. Se on kyllä huippuhyvä kaukalo, telakalla nimittäin ja vasta viime heinäkuussa ostettu tämmönen turkoosinvärinen
CYBEX Aton turvakaukalo 2011 - Ozbaby.fi
Poika on nyt 4,5kk ja painaa n.8kg (kaukalossa max.raja 13kg) joten voi olla että helmimaalis-vaiheilla kannattaa jo miettiä uuden turvaistuimen hankintaa ja olishan se kummankin kannalta järkevää koska me saatais tuo hyväkuntoinen edullisesti ja siskoni sais melkeinpä jo sillä rahalla uuden istuimen sitten pikkumiehelle.
Miten muuten on, jos nyt ajatellaan että meidän vauva syntyiskin etuajassa ja laitokselta kotiutuessa sen tietenkin pitää olla turvakaukalossa. Mikäli meillä ei oo kaukaloa tuolloin niin saako sen lainaan esim synnäriltä tai jostain vuokrafirmasta ihan vaan sen kotimatkan ajalle. Oletuksena siis että syntyis yllättäen. Tietenkään vauvaa ei keskosena tuotais kotiin vielä useampiin viikkoihin tai ehkä kuukausiinkaan joten ehtishän sen hankkia moneen kertaan.
Meillä on muuten
matkaa synnärille n.15km ja sen ajaa vartissa riippuen liikenteestä (yön rauha vai iltapäiväruuhka).
Kiloja mulle ei oo kai vielä tullu yhtään tän odotuksen aikana mutta oonkin ollu alussa jo muutenkin parikymmentä kiloa plussan puolella joten ihan hyvä näin. Kyllähän se tässä loppukuukausien aikana anyway nousee jonkun verran, toivon että lisää ei tulis kun viitisen kiloa ja nekin lähtee jo synnytyksessä. Mulla olis hirveä hinku päästä taas entisiin "mittoihin" eikä olla tämmönen syöttöpossu aina..
Oli kyllä taas vaikka mitä mielessä mitä kirjotella tänne mut nyt jostain syystä aivot surraa tyhjää..
Niin sitä piti vielä sanoa että
Bambi onnea vakkaripaikasta ja ylennyksestä, tuo on kyllä mahtava uutinen!! Varmaan mukavaa että on jotain varmuutta tulevaisuudesta eikä oo ihan tyhjän päällä ja tiedottomana siitä mitä tuleva tuo tullessaan. Minä haluaisin jäädä mahdollisimman pitkäksi aikaa kotiin lapsen kanssa ja ehkä saada useamman lapsen ennenku ajattelenkaan paluuta töihin. Miehen kans laskeskeltiin että tämmösellä palkalla nytkin millä kituutan töissä, ei kannata alkaa lasta/lapsia hoitoon laittamaan kun rahamäärä joka loppuviimeks jää käteen hoitokulujen ja työssäkäymiskulujen jälkeen on plusmiinusnolla silti. Että mulla ei työssäkäyminen kannata ellen sitten löydä jotain todellakin parempipalkkaista työtä. Oon ammatiltani hotellivirkailija mut se työ olis aikalailla kolmivuorotyötä ja kun mies tekee myös kolmivuoroa niin aika hankala olis saada ajat natsaamaan. Oulussa kyllä hotelleja piisaa että työpaikan uskoisin löytäväni jos tosissani sitä hakisin.
Meille tulee vihdoin tänään miehen tuttu putkimies vaihtamaan öljykattilan puu-öljykattilaan, ehkä meillä on lämmin koti huomisesta alkaen!!
Nyt ollaan vaan lämmitetty taloa puuhellalla ja vesi tietenkin öljykattilassa mut meillä on kyllä aika viileää ollu täällä, jotain 17 astetta päivisin joten tervetuloa muutos!!
Mulla on aikomuksena leipoa tänään puolukkakakku jonka ohjeen näin jossain pienen lehden kannessa, olisko ollu jotain Ykkösbonuslehtiä tms. Oli niin mehukkaan ja makoisan näkönen etten voi vastustaa kiusausta tehdä semmosta. Nammmm!!
Ihanaa lauantain jatkoa ja minä tässä samalla poksahdan mennessäni
Jadeza+ruipelo 24+0 <3