Maaliskuun Muruset 2012 *Joulukuussa*

Huomenta vaan !

Täällä on vaan jäätä :( aivan kamalan liukasta todella varovasti on töppöstä toisen eteen laitettava.

Odottelee milloin tulee pakettikortti että pääsee äitiyspakkausta hakemaan :) on pahan edes jotakin sitten vauvalle ulkopuvun ja myssyn lisäks.

Mulla on taas ärripurripäivä maha ei toimi ja sekös minua harmittaa se... inhoan ummetusta kaikki ajatukset pyörii nyt sitten vain siinä... vaatii liikkumista aika paljon tuo mahan toiminta...tilasin jumppa dvd: n raskaana oleville kunhan äippäloma alkaa alkaa tää mamma jumppailla itseään synnytys kuntoon :)

Miehellä on tänään pikkujoulut joten lasten kanssa iltaa vietetään huomenna pitäis leipoa pojan syntymäpäiville ja sunnuntaina oleville joulumyyjäisille.

Minnarun&rinssi 26+5

Heippa kaikille! :wave:
Pahoitteletn etten ole juuri täällä käynyt,
Tulen omanapailemaan tänne! Täällä käytiin tänään kontrolliultrassa, viikkoja nyt 25+0! JEE! Vauva oli kasvanut hyvin, painoi 780g eli käyrillä mennään. Kohdun suu oli kiinni, huh. :) Kaikki siis hyvin supisteluista huolimatta. Edelleen samoilla ohjeilla mennään, eli turhat autoilut ja lenkkeilyt pois. Sairasloma jatkuu silti joka tapauksessa äitiyslomaan asti.

Epa ja Jokke :heart:

Sunniee: Tuttia tyttö ei enää taida edes muistaa, mutta näinä levottomina öinä äiti kaipaa sitä enemmän ;) Nyt kun sitä ei ole, niin rauhoittuminen kestää pidemmän aikaa ja on vaikeampaa. Tutista sai kait niin paljon lohtua kuitenkin.

Pikkumökö: Kiitos myötätunnosta ja sanoistasi :hug: Ne lämmittivät mieltä ja päätin noudattaa neuvoasi. Kun tyttö tuosta nukahtaa päikkäreille, tää menee lehden ja irtokarkkipussin kanssa sänkyyn :) Ehkä ehdin vähän nukahtaakin ennen kuin tyttö herää. Tiskit ja mullat ja koirankarvat saa odottaa ihan rauhassa, että kerään ensin voimia...

Sipsunen & pikkusisko 25+3:heart:

Viimeksi muokattu:
Tsemppiä kaikille ärripurri-päivästä karsiville! :hug:
Tosi herkkänä on omatkin tunteet nykyään..Itku meinaa jo päästä, kun uudesta kännystä ei löydy jotain tiettyä heti..esim. aamulla oli tekstiviestiasetukset päin mäntyä ja byäääh...tai muuta vastaavaa "vakavaa", mitä tässä päivittäin tulee vastaan.. =D

Mä sain vihdoinkin täytettyä hakemuksen Kelaan ja jopa vietyä sen heti sinne! =D Lisäksi huutiksesta sain halvalla (hieman reilu 10€) huudettua pinnasängyn, joka pitäisi vaan hakea tuosta vajaan 1km päästä. =)

Eilen kävin Ikeassa ja löysin sieltä meille parisängyn, kohta lähdetään hakemaan sitä (tai kotiinkuljetuksella se pitää ottaa..), lisäksi mukaan taitaa tarttua uusi valaisin olkkariin ja pinnasängyn patja. Ja ehkä lisähylly leluille lasten huoneeseen.

Vapaapäivää täällä siis vietellään mukavissa merkeissä. =)

moomin 23+4

Imetyksestä. Mä toivon että onnistuis. Toki en oo pulloruokintaakaan vastaan. Se imetys vaan on jotenkin se 1 vaihtoehto. Täl hetkellä mä mietin sitä et nyt kun toi prinsessa on mahassa ni se on mun, silloin kun laitan silmät kiinni ni mailmassa ei oo ketään muuta kun mä ja tytsy- sit kun se syntyy niin voisin kuvitella että ne imetyshetket vastaa vähän samaa fiilistä: eli sen imetyksen aikana ei oo ketään muuta kun minä ja vauva. :)

tossa viikonloppuna vähän tarkastelin mitä kaikkee sitä vielä pitäis hankkia prinsessalle.. Vaatteista uupuu vain sukat.. isommista tarvikkeista sitte pinnasänky,turvakaukalo ja sitteri :)

tyttö ollu kovin vilkas taas tänään, hyvä vaan!:heart:
ärrrmurrr, nyt on tullu viime v.lopun aikana niin moni kommentoimaan mun mahaa " no ei toi nyt niin iso kumminkaa oo" "voi kun sun maha on niin pieni" "hyvä et susta edes erottaa et ootat" ... Ai että kun mä tulin taas hyvälle tuulelle. Perhana sentää..

No ei muuta taas täl kertaa...

Jassu ja tytsy kuittaa 24+4

Ihanaa kun tuli lunta! :) Käytiin jo taaperon kanssa pikku pulkkalenkki, aikamoista auraamista se kyl oli tuossa sohjossa, kuntoilua itselle:)

täällä on alkanut vauveli painamaan keuhkoja, huomaa et joutuu välillä oikeen syvään hengittään ja puhiseen. Alhaalla toisaalta tuntuu olevan tämäkin maha vielä.

Herkkulakko alkoi tänää taas vaihteeksi kun on oikeesti pakko rajoittaa karkkien syömistä ja jouluna sitten hyvillä mielin mussuttaa. Tuntuu et sitä on niin paisunut joka suuntaan.

Kiva, ostettiin jyskistä pähkinäpuinen lipasto vauvanvaatteita varten, mutta se edelleen haisee niin voimakkaasti puulle/lakalle ettei sinne kyllä vaatteita uskalla laittaa. Laitoin palautettakin liikkeeseen asiasta ku niin tympäsee niin. Kuitenki 70€ makso ettei meillä oo hukkaan heittää tuollaista summaa. Saas nähdä mitä vastaavat jos vastaavat.

Kohta viimiset lahjat ostamaan :)
h&mörrykkä 27+1

olipas kiva olla yks päivä töis ja huominen taas vapaa...

joululahjat saatiin hoidettua la kuntoon, eipä tarvii enää niitä stressaa. samalla käytiin lastentarvikeliikkeessä vaa pyörähtämässä nii sieltähän tarttui mukaan zerofixin kaukalo isofix jalustalla vain hintaan 99€, oli poistohintaan tän vuoden kuosit. säästettiin isot rahat kun muuten olisi mennyt yli 160€, olen selaillut noita brio primon kaukaloita nii nois oli sama valmistaja...

tylsää kun täälläpäin tulee vaan vettä kuin esterin perseestä, ei oo vielä vilaustakaan saanut nähä valkoista, on se nii masentavaa...:|

äitiysavustus päätös on tullut ja se maksetaan tilille 8:s päivä, pari viikkoa päätöksessä meni. oli tarkoitus se pistää kaukaloon kii, mut nyt tuli se hankittua ennen kuin rahat ehti tilille nii voipi suunnitella niillä jotain muuta.:)

pepper& kullannuppu 27+6:heart:

Täällä satoi lunta :heart: Ei paljoa, mutta sen verran, että tuli valkoista. Mentiin heti tytön kanssa pihalle sitä ihastelemaan ja ihmettelemään, kun ei siitä varmaan enää aamulla ole jälkeäkään.

Sain nukuttua 0,5h ja sitten olikin jo paljon parempi olo. Käytiin kävellen kaupassa ja vettä tuli kaatamalla. Oltiin ihan uitettuja koiria kun päästiin kotiin. Siitä sade sitten muuttui rännäksi ja loputa märäksi lumeksi. Sain imuroitua ja pestyä lattiat. Nyt on mukava rauhoittua itsenäisyyspäivän viettoon. Mies lupasi hoitaa tuon tiskivuoren. Onneksi keskiviikkona saadaan se uusi kone.

Saatiin ne Vibet! Pitää mennä niitä räpläämään kun tyttö nukahtaa...

Sipsunen & pikkusisko 25+3

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: pikkumökö
Huh huh, mä oon ihan raato päivän shoppailujen jäljiltä! Mutta nyt ois kaikki joululahjat hankittu, kerranki näin ajoissa! :) Täällä on kans maa valkoisena :heart: Eilen oli tosi liukasta, vetäsin taas nurin, mut onneksi vaan polvilleen. En mä ennen oo näin kaatuillu, niin nyt sit mahan kans! :/

Hayley Mäki ruukaan aina maanantaisin aloittaa herkkulakon, mut tänään se ois ollut mahdotonta, ku porukat tois laivalta tuliaisiksi Tobleronea :D Jos sit ens maanantaina :saint:

moomin Mä kans märisen yhtä ihmeellisistä asioista kuin säkin, mm. sen takia ku en saanu siirrettyä mp3- soittimeen biisejä :LOL:

Pätkis+ Helmi 26+2

• Tykkää
Reactions: moomin
hayley kiva lukee et joku alkaa herkkulakkoon ku ite just mietin et mitähän jätskii ottasin ku ois useempi aino mistä valita.. ei hyvä!!
Tosi huono ku töissä ei ehdi kunnolla syödä ni sit illalla kotona tulee vedettyy kaikkee herkkua..

Tänään sain pomon kaa kateltuu äippisloma paperit kuntoon ja nyt vaan sitä etappii odotellessa...huiii..tänään just tajusin et ku meillä on tällä hetkellä vuorot vuoden loppuun ni siitä on enää 4viikkoo äippälomaan, joista yks on vielä lomaviikko -odotan!! Tosin täytys ensin sinne vuoden loppuun päästä -ois taas turhan monta yövuoroo tiedossa...

joululahjat mun täytys ehtii shoppailee joskus!!! meillä on tässä kuussa 1 sellanen päivä et ollaan molemmat vapaalla -muksujen kaa ku toi joululahjashoppailu ei oikein onnistu..

Pikkumökö + pp 25+2

• Tykkää
Reactions: Hayley82
Oih, täälläkin tulee lunta! Ei paljon, mutta tulee kuitenkin :)
Väsymys tekee tuloaan taas, tiedä sitten johtuuko raskaudesta vai työstä vai niiden yhdistelmästä :(
Enpä jaksa enempään, jos vaikka nukkumaan, kunhan ilmoittelin olemassaolostani :p

Mariaja & Tyllerö 24+0

"tää niitä aamuja on kun en tiedä -kannattaako nousta vai jäädä..." ois pikkasen voinu väsyttää ku 6h nukkunu -mut lapset on julmia, ei tunne armoo :D Hitto ku itelläki ois ton verran energiaa et ku avaat silmät ni "dikidikidikidiki.." siihen päikkäriaikaan asti, sit reilu tunti akkujen lataamista ja taas useempi tunti juoksemista, riehumista ja mölinää.. kyllä tulis työpäivistäkin tehokkaita :D

Sit ku mä en kestä ton miehen narinaa ja äksyymistä jos se on väsyny (+ et se ei kyl osaa olla hiljaa et saisin nukuttuu) ni mielummin annan sen nukkuu ja nousen noiden kaa... yksi lapsi siis lisää :D

Mä en muistanukaan enää eilen ku oli niin härdelli-ilta et vedin lipat ku lähin töistä -mun piti vähä tarkkailla tätä masukkia mut enhän mä sit muistanu, ja nyt ku muistin asian ni eihän se tietenkään mihinkään liiku... no kai siel on kaikki hyvin ku en mä mahalteen kaatunu...

Pitäs lähtee hakee puita ja pistää takkaan tuli ja vois melkein ruuanki laittaa valmiiks jo..mut missä motivaatio!!?? Töihin ois viel illaks mentävä..

Mä aattelin et tänään ois poks-päivä mut ei nyt vielä -outoja nää keskellä viikkoo olevat "viikonloput" :D :D

pikkumökö + pp 25+3

Täälläkin vihdoin lunta :heart: koirat ja lapset on kurittomia tänä aamuna. Mies kotiutu pikkujouluista aivan kamalassa humalassa, huh huh milloinkohan se oppii juomaan kohtuudella ?!? sillä on niin onneton viinapää vaikka varmasti on harjotellu väkeviä se ei voi ottaa se menee aivan sekaisin.

Kohta otan koirat ja lähden metsään kävelemään olen ihan sen tarpeessa. Anoppilassa pitäisi lähteä käymään ja illalla jos vähän loppu viikkoa varte leipoisi. Pitäisi vaan saada tämä päivä käyntiin. Illalla on luvassa riisipuuroa se on ihan parasta ja pandankonvehtirasia odottaa jääkaapissa iltapalaksi, kyllä näillä eväillä kelpaa itsenäisyyspäivää juhlia.

Masussa kaikki hyvin.

Minnarun&rinssi 26+6 huomenna taas poksutaan enää 3 viikkoa 30 viikolla WAU

Hyvää itsenäisyyspäivää!

Täällä katotaan tuntematonta sotilasta, TAAS. :D

Pinnis saatiin sunnuntaina, pakkohan se on tällä viikolla kasata :)

sunniee Mieti kuin vähän aikaa siihen et vauvat syntyy! :heart: Muutamia viikkoja vaan..

Minäkin olin eilenpikkujouluissa ai että oli mukavaa :)

kn&tyyne 27+4

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: sunniee
Pööppis onko kaikissa Lastentarvikkeissa muuttomyyntialet?

Pinnasängyn huusin siis huutiksesta, tänään haettiin ja pitihän se kasata, jotta tietää, millaista palautetta antaa.. :D
Lasten huoneeseen ostin sen hyllykön eilen Ikeasta (joka tulee siis myöhemmin), lisäksi siihen ja olemassa oleviin samanlaisiin kaapinovia, joita kädet vesikelloilla olen ruuvaillut Itsenäisyyspäivän kunniaksi.. =D Mutta tyytyväinen olen, saa osan rojuista (= leluista) ovien taa piiloon.. =)

Kohta lähdetään kaverin poitsun synttäreille! =)

moomin 23+5 (torstaista 15 viikkoa synnytykseen (sektioon) IIKS!! :eek: =) )

• Tykkää
Reactions: mesisa
Hyvää Itsenäisyyspäivää täältäkin!

moomin, miks sulla on sektioaika varattu, sorry, multa on mennyt ihan ohi?

Joululahjat hankin jo marraskuussa, rakastan niiden shoppailua! Himottas ostaa vauvallekin kaikkea pientä, mutta aattelin oottaa tammialeja.

Sipsunen, miltä Vibet tuntuu???

Mun piti jäädä töistä pois, kun eilen rupes supistelemaan ihan älyttömästi. Yöllä supisteli jo ja aamulla oli maha ihan kivikova, mut läksin silti töihin ja siinä kahden maissa supistelut yltyi jatkuvaksi, säikähdin ihan. Illan sitten lepäilin ja tänä aamuna oli lääkäri, kaikki ok, kohdukaulaa jäljellä reilusti, yli 4 cm. Vauva istuu mahassa ja potkii virtsarakkoa, siitä kuuluma johtuu pissitulehduksen tapainen kipu. Tosiaan, mulla tuntuu tosi usein inhottavalta virtsarakossa, mut tulehdusta ei oo ja syy siis toi. Painoarvio oli 840 g. Tänään on vielä 4D, ihanaa, sitä on odotettukin, mieskin pääsee mukaan, kun esikoinen menee kaverille hoitoon.

Aivan mielettömän ihanaa että joulu lähestyy ja pian me saadaankin vauvat syliin! En malttais odottaa enää yhtään!

Viola ja pikkuinen rv 27+1

Pööppis
Tervetuloa Möhkö! :wave:
Monesko päivä sulla on La?

Vitsit kun on ollut laiska ja tyhmä päivä.
Äsken katoin poikaa ja ilvestä ja makoilin sohvalla,, Rusinapulla alkoi potkimaan ihan törkeenä, meinas tulla mahan läpi. kunnolla tökki jalkaterillään mahaa,että äärimuodot näkyi :D

Täs on muuten parin vaatteen kuva, joita värjäilin yks päivä. :)

ihanaa kun on lunta tullut jo reilummin. on oltu pulkkamäessä ja muuten vaan enemmän ulkoilemassa tänään ja pieni lumi-ukkokin pihaan ilmestynyt =)
koira ja tyttö sekosivat aamulla lumen paljoudesta. ihanaa seurata niiden riemua ja remuamista
iltapäivä mennyt ihan köllötellessä. käytiin hyödyntämässä makuunin itsenäisyyspäivän alea ja mukaan tarttu 3dvd:tä. onneks vuokra-aika 2pv. saa rauhassa kattella. meillä meni kaikki elisa viihteen kanavat tän valokuitu hässäkän takia ja nyt saunalahti vasta neuvottelee sopimuksista, niin ei oikeen leffakanavia näy :stick:

huomenna sokerirasitukseen. paasto alkaa 1h 10min. pitää tankata siihen asti ;)
ei ole koko päivänä kunnon nälkä ollut, ja ihan varmaan tos 21 pintaan kun ei enää saa syödä niin iskee hirveet nälkä kuolema kohtaukset. tänään makuunissa seurasin tyttön perässä nami laarilta toiselle, (ei voinut mennä katteleen hyllyjä siks aikaa..) olise kidutusta...

pööppiksellä hyvin näyttäs värjäykset onnistuneen :flower:. tasaselta vaikuttaa.

Yhteistyössä