Maaliskuun Muruset 2012 *Helmikuussa*

päiviä ! huomenna alkais sitten rv 40 ja toivottavasti viimenen viikko masun kanssa,mun puolesta ei tarvii tällä kertaa meni yli lasketun KIIITOOOS =) vaikka tuskinpa tää vauva mua kuuntelee..
lähtöä siis odotellaan täälläkin kun kuuta nousevaa..

ON: yöt on tosi rikkonaisia ja ei oikeen unta saa. millon supistelee,särkee selkää,pissattaa jne.. viime yönä oli vaan repivää alavatsakipua mut ei yhden ainutta supistusta,ainakaan niin että siihen ois herännyt.. olo alkaa olla jo niin kärsimätön että iso seisokki alkaa otsaan muodostua,ei osaa vaan antaa olla ja rentoutua !!


toivottavasti muut ootte paremmilla fiiliksillä !

sunniee ja vv 38+6
 
Huomenta päivää!

Onnittelut Katjuskalle :flower:

Ringaa: Tsemppiä viimeisille päiville. Toivottavasti eivät veny viikoiksi. Lohdutukseksi voin sanoa, että mulla ei esikoisesta ollut mitään erityisiä tuntemuksia muutamaan viikkoon ennen kuin hän päätti syntyä rv 40+0. Eräänä aamuna vaan heräsin ja huomasin suppareita (kivuttomia) tulevan 10min välein ja niin jatkui koko päivän. Illalla sairaalaan ja sille tielle jäätiin :)

Miten musta tuntuu, että nämä viimeiset pari viikkoa tuntuu paljon pidemmältä ajalta kuin pari kuukautta sitten kun ajattelin, että enää pari kuukautta ja vauva on täällä. Nyt nuo vikat viikot ja päivät tuntuvat vuosilta, vaikka toisaalta aina joka perjantai viikkojen poksuessa tuntuu, että viikko on sujahtanut pika vauhtia ohitse. Pitäisi vaan koittaa keskittyä tähän hetkeen ja työntää synnytykseen viittavat ajatukset jonnekin taka alalle. Silti sitä heti huomaa miettivänsä, että joko tulee lähtö jos vahingossa edes johonkin vähän vihlaisee ;)

Maruli: Toivottavasti vauva pysyttelee vielä masussa kasvamassa jonkun tovin.

Esikoisella (syntyi rv40+0) oli tosi paljon masuvaivoja ekat 3kk ja hän nukkui pajon, eikä jaksanut imeä (maitoakin tuli kyllä niukasti), joten paino tippui ja lopulta pissaakaan ei tullut kunnolla. Sitten siirryttiin korvikkeelle ja ihan terve tyttö on hänestä kasvanut. Mulla oli kamala stressi imetyksestä joka menikin päin honkia, mutta toivon etten tällä kertaa stressaisi siitä, menee miten menee. Odotukset eivät ole korkealla, joten toivon yllättyväni positiivisesti.

Mukava kuulla Tean ja pojan kuulumisia :) Toivottavasti pienen paino on noussut ja sun haava paranee ilman takapakkeja.

Pikkumökö: Mä olen kyllä ihan ansiokkaasti vetänyt sitten paahtoleipää ja suklaata kun kaikki muu ällöttää ja oksettaa :ashamed: Torstaina on neuvola, että saa nähdä mitä vaaka sanoo. Viimeksi paino ei ollut kyllä noussut kuin 200g/vko, joka oli vähiten koko raskauden aikana.

Sipsunen & pikkusisko 37+3
 
neuvolakuuluisia; painoa tullut lisää 445g/vk, sf-mitta kasvanut puolella sentillä on 35. rt-asennossa ollaan ja nyt täysin kiinnittyneitä vihdoinkin... oon aavistellutkin nii kun on ollut ihan erilaisia paineentunteita alhaalla. sydänäänet oli +140 paikkeilla, toinen olikin rauhallisella tuulella.

nyt vaa peukkuja pystyyn ettei kovin kauan menis, paitsi ke aion olla kyllä jalat ristissä ja vaikka seison päälläni koko päivän ettei vaa se päivä synny... en haluais karkauspäivänä synnyttää...
mietityttääkö muita toi karkauspäivä? vai saako tulla jos on tullakseen...

kurjaa kun sipsunen joutuu vieläkin kärsiä pahoinvoinnista. mulla taas on sama kuin pikkumököllä voisin syödä jatkuvasti, koko ajan on näläntunne ja jääkaappi tahtoo olla mun paras ystäväni tällä hetkellä, sit kun on näitä vaivoja sen vertaa etten voi liikkua mitään lenkkejä ym. nii eihän ne mihinkään pääse kulumaan, sitä ihmettelinkin ettei sentään ollut tullut ton enempää painon nousua...

suuret onnittelut katjuskalle pojusta!:flower:

olis sitä itekin nii valmis jo saada nyytin syliin, tyttökin koko ajan jaksaa kysellä et koska se vauva oikein haluaa pois sieltä, alkaa hänkin olla malttamaton...
no jos se välltämättä haluaa matkia sisaruksiaan nii ens viikolla eletään jännittäviä hetkiä...

niin kun tea tossa kyselikin et missä sit jatketaan kuulumisien vaihtamista kun on nyytit sylissä?... olen itekin miettinyt mihin voi sit kirjoitella...

pepper& mussukka 39+9
maruli koetahan ottaa rennosti nyt loppuajan ja toivotaan että pikkunen vielä viihtyy yksiössään tarpeeksi kauan...:hug:
 
Sipsunen, moni on kyllä tolla lohdutellut, et se lähtö voi tulla ihan puskistakin vaikka tunnin päästä :) Jännästi eilenkin ukolle tokasin, kun illalla katteltiin töllöä, et "ai katos, tuntus olevan taas supistus", kun oli maha ihan kivikova ja tuntu vaan hassulta muttei sattunut vaihteeks ollenkaan. Kivuttomia supistuksia siis täälläkin vaan riittää. Tänään pitänee vielä koittaa pitempää kävelylenkkiä ja isoo kauppareissua, josko toi ystävä sillä lähtis syntymään :D Toki IKEA-reissu vois tuottaa paremmin tulosta ;) Lääkärin sanokin mulle rv 32, että oon ikeakiellossa muutaman viikon, kun sillon toi muksu laskeutu ja kiinnittyi kunnolla juurikin kun kävelin ikeassa. Sano siis lääkäri, että poika ilmeisesti vaistos missä oltiin ja halus vaan äkkiä pihalle! :D

Maruli, toivotaan, että pieni jaksais pysyä vielä kyydissä! :)

Pepper83, mullakin oli alkuun kauhea kammo, että voi paska jos pikkujätkä meinaa maailmaan karkauspäivänä. Mutta siitäkin on moni lohdutellut, että olispa sitten ainakin ikinuori :D Ainoa miks en halua sitä päivää, niin pelkään että tota muksua sitten kiusattais koulussa jne siks kun on synttärit "vaan neljän vuoden välein" :D Omalla tavallaanhan se olis oikeesti jännä ja hieno juttu, mut en vaan halua että mun pieni lapseni joutuu kenenkään kiusan kohteeks :( Vaikka onhan se muutenkin mahdollista, mut tommosesta se tulee herkällä mieleen. Nyt on toisaalta taas sitten ihan sama, tuleeko sillon vai huomenna, tai vaikka tulis jo tänään (mikä näyttää hyvin epätodennäköseltä), mutta kunhan tulee helmikuun puolella! :D Mulle piti tulla helmivauva eikä maalisvauvaa niin tahtoisin sen ulos siis ennen torstaita! :D Varautunut oon kumminkin siihen, että maaliskuun puolelle menee ja helposti..

Ja Katjuskalle paljon onnea pienestä! =))

ringaa ja masumies 39+6
 
Viimeksi muokattu:
Sen verran tännekkin juoruttava et naamakirjassa on odella jännittävät ajat meneillään, useampi vauva uutinen odottaa kertojaansa.

Mie oon ihan nolona kun ruikutan, oon tällä hetkellä niin kipeä et ei voi kävellä eilen alkoi 23.00 ekaks valumaan maitoa rinnoista ihan valumalla ja siinä samassa alkoi suolen tyhjennys ja sitä on sitten viime yötä ja tämän aamua tehty takapuoli ihan ruvella. Pää on laskeutunut tuonne lantioon niin että aiheuttaa erittäin epä mukavaa hermo kipua ainut positiivinen puoli on että mitä paremmin se on tuolla alhaalla tyrkyllä ni sitä lyhyempi on pikkuisen loppu matka. Voi kun pikkuinen tulisi jo :)

Pitäis sairaalakassi pakata, yhden yönhän jo osastolla vietin ni selvät puutteet huomasin. En siis ollu laittanu valmiiks ja siinä lähdön hetkellä heittelin sitten ni hammasharja jäi uupumaan jne. nyt on kassi autossa kunn oon sitä kuletellu mukana kun ollaan perheen kanssa liikuttu et jos se lähtö tulee ni pääsee suoraan matkaan. Tuomion perjantaina sain ei käynnistetä ellei siis mee 2 viikkoa yli. Murunen oli perjantaina arvion mukaan 3400g.

Sokereiden mittailun lopetin eiköhän loppu mennä ilman sen verran hajulla olen noista mikä nostaa ja minkä verran.

Ideoita mitä syödä ? pahoinvointia on ollu nyt luulen että liittyy snnytykseen. Ärsyttää jos jotain syö ni ei mene kuin tovi ni suoli tyhjenee ja paineella ja sitten on tietysti nälkä koko ajan.

Pakko saada itsensä liikkeelle hieman ulkoilemaan jos se päivä näyttäisi tuolla neljän seinän ulkopuolella paremmalta :)

Kaikille maaliskuun murusille paljon voimia loppu odotukseen :)

Minnnarun&pikku-ukko 38+5
 
Tänään kävin äitipolilla painokontrollissa. Painoarvio 3200g-3300g, eli ihan normikokoinen vauva ilmeisesti tulossa Hyvä niin, niin ei tarvi käynnistää (ellei sit mee hirveesti yli). Alakerrassakin oli onneksi ruvennut tapahtumaan. Kaulaa oli 1-2cm jäljellä (lähtötilanne 3cm), ja pehmeä. Ulkosuu sormelle auki. Sanoi et ois varmaan saanu sormen työnnettyä kanavaan, mut ei vihtiny väkisellä runnoa. Lantio normaali, eli alakautta mahtuu synnyttään. Nyt vaan ootellaan!

Pätkis 38+2
 
  • Tykkää
Reactions: pepper83
Heipsis vaan kaikille ja onnea taas vauvatuneille.

Täälläkin elellään jänniä aikoja. Tänään oli äitipoli ja painoarvioksi arvioivat 3100-3200g.
Paikat pehmeenä ja olen 2 sormelle auki. Siellä kätilö runnoi hiukan kohdunsuulla ja
alkoi tihuttaa pikkasen veristä vuotoa ja alkoi ihan kivasti supistelemaankin. Nyt jäädään odottelemaan
mitä sitten tapahtuu.. tuleeko lähtö tässä parin päivän sisään vai ei. vauva on kiinnittynyt ja lähtöä
tekemässä :) Ihan sekainen olo päässä :D Joko se nyt alkaa h-hetki koittaa :D

Emsku ja masuasukki 37+1 :D :D

P.s: Pää ei toimi, niin en osaa muuta kirjoitella :D
 
emsku, mulla kävin samoin 37+0, kun kävin kontrollissa äippäpolilla :D tosin tais olla paikat vaan sormelle auki, mutta lääkäri runnoi sen verran paljon, että seuraavana päivänä irtos limatulppa ja supisteli aikalailla. elättelin kanssa kauheesti toiveita mahdollisesta synnytykseen lähdöstä, mutta paskat.. :D tässä edelleen siis ja huomenna la. 3 viikkoa siis siitäki mennyt :D mutta toivottavasti sulla kävis parempi säkä ja pääsisit jakautuun! voin kertoo, että on ollut niin turhat 3 viikkoa, kun on luullu kokoajan lähdön tulevan ja nyt on kaikki oireetkin kadonnu..
 
Helou,
Täällä käyty ehkä viimeinen neuvola rv 37+0.

Paino nyt 79,5kg (13,2kg kokonaisuudessaan tullut), turvotus + ja paineet kahteen kertaan mitattuna 135/80-82 eli edelleen aika korkea minulle.

Kohdunpohjan korkeus 35cm (kasvua viime kerrasta 4cm), vauva edelleen RT:ssä melkein kiinnittynyt? Vauvan sydämensyke +130 ja liikkeet ++

Ei mitään ihmeellistä, käski palata asiaan jos huono olo ja päänsärky jatkuvat niin katsotaan paineet ja proteiinit pissasta.
Maanantaina 5.3 siis painoarvioon äippäpolille.

Epa ja Jokke 37+0 :heart:
 
huomenta!
Eilen neuvolassa kaikki ok. Ensvkolle uusi aika mutta totesi että "soittele sitten että millainen vauva sieltä tuli" eli lähtökuopissa olisi asettuneena! itsestä vaan ei tunnu taas alkuunkaan siltä että synnyttämään oltaisiin menossa lähi päivinä/aikoina. Ekaa kertaa oikeen mieli matalalla, siis odottamisen kanssa..:kieh:

Käynnistyskin pyörii jo mielessä vaikka se on edessä sitten vasta maaliskuun loppu puolella.. huoh, miten mulle nyt tälläinen olo tulikin!!!!

Tekis mieli ampaista lenkillä, mutta esikko edelleen flunssan kourissa ja luntakin näyttää satavan reippasti. Oiskohan tänään aika vaikka leipoa "vierasvaraa" pakkaseen :)

Nyt vaan tarvis kekkasta paljon kaikkee puuhaa ja tekemistä.. saada ajatus hetkeksi pois navan ympäriltä ;) Vauva hankintojen listaltakin puuttuisi muutama olennainen asia, sekä sairaala kassista.. niitäkin vois mennä metsästämään. Tuo esikko on vaan varmasti eri mieltä "shoppailun" suhteen!

Onnea kaikille jo vauvan saanneille :flower: Täältä tullaan perässä.. sitten kun aika on oikea! (onneksi tuonne masuun ei voi ikuisuudeksi jässähtää..)

susanna ja pallero rv36+6
 
HEEI TONNE ETUSIVULLE VOIS MUUTEN PÄIVITTÄÄ MUN IÄKS 19 :LOL:

POKS 36+0 :heart: Kylläpä alkaa jo kivasti jännittämään :) Viime yönä heräsin oikein siihen kun vihlas tuolta alhaalta niin jumalattoman kovasti ja sit alko tulee kivuttomia supistuksia.
Oon tässä suunitellu, että tonne 38 viikolle asti maximissaan tää vois yksiössään asua ja sen jälkeen vois jo syntyä alkaa selkä sanomaan itseään irti ihan kohta ja nivuset /:
Kohta ois suuntana lääkäri ja kyllä taas jännittää, että mitä sieltä sanotaan :)
Mut tuun tänne päivittelee lääkäri kuulumisia kuha sieltä selviin :)

Nittta & poitsu 36+0 :hug:
 
Mäkin heräsin ihan vaan kuulosteleen et tapahtuuko mitään :D En halua synnytystä huomiseks, mutta jos tän kuun puolella kummiskin.. :D Eli tänään olis sit ainoa päivä :D Kai mäki sitten poksun 40+0 :) Näyttäs vähän siltä, ettei toi meidän poitsu ainakaan täsmällinen oo :))

Jahas, jos jatkais sitten unia kun pitään ei kerran tapahdu :D
 
Täällä supisteli mukavasti koko eilisen päivän ja illan. Yöllä oli aika tukala olo nukkua, mutta
aamulla heräsin, niin olo oli niin kevyt ja ei supistuksen supistusta ole ilmaantunut.
Noh, ei väkisin :D Tuleepi sitten, kun on tullakseen. Tässä saa jännäillä, et alkaako tapahtuu
mitään vai ei. Eilen tuli hiukan veristä vuotoa ja sai siteen ihan laittaa, ettei housut menis
likaiseksi. Illalla makoilin sängyssä ja käänsin kylkee, niin lirahti jotain.. luulin eka, että se
olis ollu pissaa, mutta taisi vaan olla erittäin kosteeta valkovuotoo. Nyt, kun kerta ei koko
aamuna tai yönä ollu tullu mitään vuotoa. Jäädään siis jännittelemään mitä tässä nyt tapahtuu
vai tapahtuuko mitään.

Vauvakinc ollut normaalia hiljaisempi ja ei ole kamalasti möyrinyt, mutta liikkeitä olen tuntenut reilusti.
Hikkakin on vaivannut toista useaan otteeseen. Viime yön sain nukuttua tosi rauhallisesti ja
tunsin oloni todella virkeäksi. Ihme kyllä, kun tullut nukuttua viime aikoina todella huonosti.

Emsku ja masuasukki 37+2
 
Huh, mikä lumipyry ja tuuli. Käytin tytön 1,5v neuvolassa ja mennessä jäi bussista vuoro välistä ja takaisin tullessa saatiin odotella reilu puol tuntia tuolla pyryssä. Nyt kotona ja tyttö nukumassa. Torstaina olisi sitten taas neuvolaan suunta, kun on mun oma ja toivottavasti vika neuvola. Siitä seuraava on varattu rv 39+6 ja todella toivon etten enää sinne joudu raahautumaan.

Omaan napaan ei muuta kun sitä samaa... kivuttomia suppareita tulee ja menee välilä enemmän ja välillä vähemmän. Etoo ja oksettaa, lonkat huutaa öisin hoosiannaa. Odotellaan, odotellaan.

Vauva piti eilen illalla sellaista menoa, että koko maha hytkyi ja muljusi. Kerran vetäisi sellaisen potkun vasempaan kylkeen, että oikein säikähdin ja hypähdin sohvalla. Sen jälkeen oli siitä kohden kylki ihan kosketusarka hetken aikaa. Tänään taas on aika hiljaista pidellyt, mutta kuitenkin muistuttelee olemassa olostaan.

Sipsunen & pikkusisko 37+4
 
Heippa kaikille odottelijoille! Kohta on maaliskuu.... :whistle:

Onko kaikkien vauvat jo laskeutuneet? Meillä potkitaan vielä kylkiluita ja takamuskin pomppii tuossa rintalastassa. Sisko tosin sanoi, ettei hänen esikoisensa laskeutunut kuin hetki ennen synnytystä, eli voihan olla että turhaan toivon pikkuisen tilaa hengittää ennen h-hetkeä :) No, eipä paina lantiota... :D

Ensimmäisen kerran raskauden aikana on paino laskenut eikä lisääntynyt. Saattaa johtua siitä, että turvotus on onneksi vähän laskenut.

Katikaish ja Julle 37+6
 
NEUVOLA LÄÄKÄRI KUULUMISET RV 36+0 :
Paikat oli kiinni, mutta pehmeät ja kohdunkanavaa oli enää 0-1cm
Paino: 59.3 (6pväs tullu 300g)
Turvotus: +/-
RR: 152/82 & 141/80
Pissa oli puhas.
HB: 105
SF: 32 (6pväs kasvanu 2cm)
Vauvan paino arvio: n. 2900g
Tarjonta: RT
Pulssi: 150

Että sellanen :) Ja lääkäri oli vähä sitä mieltä, että ku vauva on niin hyvin kiinittyny nyt ja pää tuntu todella alhaalla yms, että voi kuulemma jo alkaa odottelee pikku hiljaa :)

Nyt se jännitys taas iski kunnolla :/
Hei tästä on ollu useastikkin täällä(kin) puhetta sairaalakassista siis. Mitä kaikkea sinne nyt sitten kannattaa mukaan ottaa? o_O Nyt alkaa iskee sellanen hössötyskin päälle :D
 
  • Tykkää
Reactions: Epa_88 ja Sipsunen
Tea84 Meidän maaliskuun murusille on jo luotu salainen kerho tänne. Kerhon puolella on nyt ollut aika hiljaista, mutta toivon, että siellä keskustelu vilkastuisi vauvojen synnyttyä, koska kaikki eivät fb:ssä ole. Jos haluat mukaan, niin voit hakea jäseneksi, jonka Pätkis sitten vahvistaa. Jos haluat tuonne fb:n kerhoon mukaan, niin sunnieelle yksärillä oma nimi, niin hän liittää sinut kaveriksi fb:ssä, jota kautta hän voi liittää sinut ryhmään.

Laskeutumista ei ole minulla ainakaan ole vielä tapahtunut.

Sipsuselle tsemppiä tuon pahoinvoinnin kanssa! Mulla on luojan kiitos jäänyt pahoinvointi ja oksennukset pois nyt viime viikkojen aikana.

ON Minähän kävin siellä äitipolilla ylimääräisessä kontrollissa vauvan koon takia. Siis vauva kasvaa kovaa vauhtia. 37+6 oli kokoarvio 3,6kg ja seuraava aika kontrolliin on LA-päivänä. Saas nähdä, tarvitseeko silloin mennä... Kohdunkaulaa oli jäljellä 2,5cm, suu pehmeä ja sormelle auki. En sitten ihan tajunnut, että oli se sisäsuukin (?!) auki, koska muistaakseni lääkäri sanoi jotain vauvan pään koskettamisesta... Pää ei ole vielä kiinnittynyt. Sisätutkimus sattui kyllä paljon, mutta ei siitä hirveästi mitään "oireita" seurannut.

Minulla on ihmeen seesteinen olo, vaikka viimeiset viikot ovat käsillä. Loppuukohan tämä rauhallisuus jossain vaiheessa :)

Kirskis ja Kaiku 38+0
 
  • Tykkää
Reactions: Sipsunen
Huomenta :)
Kiukunpuuska selätetty. Kai jonkinmoinen ressi iski neuvolan tädin sanoista "soittele sitten että minkälainen vauva sieltä syntyi"..

Oman navan ympäri: Täällä menkkajomotukset alkoivat taas ja supistuksia tulee ja menee, kivuttomia suurimmaksi osaksi. Vihlonnat myöskin lisääntyvissä määrin tuolla alakerrassa, varsinkin illalla kun pitäis nukkumaan mennä. Oon tässä pohtinut kun ei ole täyttä varmuutta että onkohan tuolla alakerrassa paikat muuttuneet, sillä mietin kun esikko haluaisi kovasti uimahalliin.. taidan joutua keksimään jonkun muun kiva jutskan kuten hop lop:n.

Tänään poksutaan 37+0

oon häärännyt keittiössä jo aamu viidestä asti, kun ei sit millään nukkuttanut..saas nähdä koska rupee väsy iskeen! Onneksi esikko malttaa vielä nukkua päikkärit, saa itekkiin (toivottavasti) nukuttua pienen hetken :)
 
Tärrkein ensin POKS POKS POKS 39+0 H-hetki sen kuin lähestyy lähestymistään, en olisi uskonut että mennään maaliskuulle mutta niin sitä vaan ollaan :D

Oon ihan jumissa täällä en saa perus hommien lisäks mitään aikaseks lasten hiihtoloma on aika syvältä onneks tyytyvät hiihtoon ja luisteluun ei tässä tuppukylässä oikein muuta voi tehdä en uskalla enää pidempään matkaan lasten kanssa yksin lähteä.

Eilen iski paska olo syömisestä ja olo on kuin valaalla miun reidet on aivan valtavat ja naama ihan kamala laikukas leukaperät täynnä finnejä ei kovin hekumallista ja miten oon niin laiska edes ripsiväriä laittamaan ?!? Vois piristää omaakin mieltä kun edes vähän yrittäisi. Ja mihin vaatteisiin edes mahdun enää. En suostu mennä ostamaan mitään valas vaatteita.

Peräpukamat alkaa olla kivuttomat ja viime yönkin nukuin kokonaan tekee ihmeitä hyvät yöunet yhdistettynä kivuttomuuteen :)

Neuvola olisi huomenna ja miua ei yhtään huvita. Pikkuinen liikkuu todella paljon vähemmän kuin aiemmin epäilen että on kiinnittynyt.

Kuinkas moni meinas kosia ?

Onko kenellä muulla hermot ihan pirun kireet ? mie hermostun kamalan pienistä ja nopeasti. Käy lapset ihan sääliks.

Nöihin tunnelmiin minnarun&pikku-ukko 39+0
 
Oi onnea Jenduka84!!

Täällä voidaan taas pirteesti. Yö oli yhtä helvettiä. Supisteli ja alapää oli niin kipee yöllä, että luulin, että "lompakko" lähtee itsestään irti. Tänään aamulla irtosi sitten limatulppa. Vieläkin tulee sellaista veristä vuotoa, joten pitää pitää silmällä, tarviiko sitä lähtee sitten jossain vaiheessa näytille. Eilen kyllä supisteli koko päivän ja tänään ei ehkä olis mukava hetki syntyä, kun on karkauspäivä :D

Miehen mukaan ähisin aika kovaa viime ja toissayönä, vaikka itsellä on sellainen mielikuva, että oon nukkunu ihan levollisesti. Mutta palaillaan taas asiaan..

Nyt elellään aikas jänniä hetkiä monessa kotona :) Joko kaikilla on kaikki valmiina vauvaa varten?

Emsku ja masuasukki 37+3
 
  • Tykkää
Reactions: Epa_88
päiviä !

tänään ois sitten viimenen neuvolakäynti,ja sen jälkeen siirtyy seuranta tayssiin ! yliaikaiskontrolli on jo ens keskiviikkona,eli 40+1 :)

oloja on jos jonkinmoista,eilen supisteli 20min välein kokopäivän ! olin niin puutunu illalla,että meinas taju lähtä. uni tulikin sit nopeesti,ja yön sain nukkua,lukuunottamatta taas paria vessareissua..

kyllä täällä aletaan jo olla valmiita vauvan tuloon,kaikki on valmiina MYÖS ÄITI !! :D


sunniee ja vv 39+1
 

Yhteistyössä