Maaliskuun muruset 2011- Alkutaivalta heinäkuu

Tänään rv 4+3 ja pahoinvointi alkanut :x Kuvotus päällä koko ajan ja kaikenlaiset hajut on ihan karmeita!

Tänään on pikkusen jomotellut alaselkää, toivottavasti ei enteile mitään ikävää :(

Vitamiineista... Mä syön foolihappoa ja D- vitamiinia päivittäin ja joka toinen päivä monivitamiinia. A- vitamiinia SAA syödä, kunhan se on betakaroteenia. Retinoli on se kielletty muoto. Eli betakaroteenia sisältäviä vitamiineja voi kyllä syödä.

Kaikille jaksuja pahoinvointien yms. kanssa ja suuren suuret pahoittelu niille joilla pieni ei jaksanut mukana!
 
Jomotuksista: Mulla on jomottanut ja vihlonut ja vääntänyt kohta kaks viikkoa alavatsaa ja selkää ja nivusia.. Musta tuntuu, että tää on jatkumassa hamaan loppuun asti. Repäisykipujakin on aivastaessa, välillä yskiessä ja joskus jopa kun nousee ylös sohvalta. Toisaalta eivät ole menkkamaisia vaan vuoroin molemmin puolin, joten taitaa olla venymiskipua vaan. Ja lonkat on jo nyt löystyneet.. Ensimmäisessä raskaudessa en viimeisen kuukauden aikana päässyt kävelemään kymmentä metriä pysähtymättä, kun lonkat meinasivat lähteä sijoiltaan.
 
Voi kamala dindei :'( Kovasti voimia :hug:

Mie muuten pelkään enemmän epiduraalin laittoa kuin synnytystä :whistle:

Tämä päivä mennyt siivotessa ja leipoessa, huh kun uuvuttaa! Pitäisi vielä kakku täyttää ja tehdä marsipaanista valmiiksi hämähäkkimiehen pää koristelua varten... Pikkumies ei meinaa pysyä pöksyissään kun odottaa huomisia juhliaan :heart:

Miulla on maha turvonnut ihan järkyn isoksi :eek: Näytin tältä varmaan puolivälissä raskautta poikaa odottaessa, tytön aikaan kyllä käytin äitiysvaatteita jo viikosta seitsemän... Millähän huomenna piilotan vierasjoukolta tän pötsin...

Kaikille uusille moi :wave:

Nyt kakkuhommiin...

Teto rv 6+1
 
[/b]GCS15: Kiva kun täälä joku muukin tältä suunnalta. Hmmm....mistähän päin mahdat olla. Laita yv:nä jos viitsit mistä päin oot.Olis ihan jees jos sais läheltä tuttavan jolla raskaus menis suurin piirtein samoja jalanjälkiä, ja kuka tietää tenavista vois iän puolesta olla toisilleen vielä tulevaisuudessa seuraakin :D

Oireilusta; Uusi oire tähän raskauteen on nenästä vuotavapieni verimäärä, sitä tosin oli esikoiselta koko raskauden ajan.Ei ollut päivää ettei vähän olisi tullut. Väsy on sietämätöntä vaikka nukkuis kuinka niin tuntuu ettei ikinä ole huono ideaottaa pieniä nokosia ;)

Vatsaa vihloo ja nivusiapakottaa...muttasekö ihan normaalia??? Sitä ei meinaan esikoisen kohdalla ollut.
 
Alkuperäinen kirjoittaja pihpuu:
Jomotuksista: Mulla on jomottanut ja vihlonut ja vääntänyt kohta kaks viikkoa alavatsaa ja selkää ja nivusia.. Musta tuntuu, että tää on jatkumassa hamaan loppuun asti. Repäisykipujakin on aivastaessa, välillä yskiessä ja joskus jopa kun nousee ylös sohvalta. Toisaalta eivät ole menkkamaisia vaan vuoroin molemmin puolin, joten taitaa olla venymiskipua vaan. Ja lonkat on jo nyt löystyneet.. Ensimmäisessä raskaudessa en viimeisen kuukauden aikana päässyt kävelemään kymmentä metriä pysähtymättä, kun lonkat meinasivat lähteä sijoiltaan.
Onpa "kiva" kuulla :D Pelkäsin, että just tämä selkäsärky ei ole normaalia... Kivut ja muut ei tunnu loppujen lopuksi läheskään niin pahalta, kunhan tietää, että ne on ok... Mutta heti kun alkaa pelottaa km, kivutkin muuttuu paljon kauheammiksi! Ainakin mulla.
 
GCS15 : Äitiysvaatteista. Mä olen ostellu sellasia vaatteita jo ennen plussaa, että mihin mahun viimesilläänkin..
:ashamed: Ei muuten yhtään hankalaa nykymuodin vuoksi. On tunikaa, t-paitaa, erilaisia puseroita :) Käytän niitä jo nyt. :D

kirpsi : Mulla on vitamiinina (muistaaksen, en jaksa kävellä keittiöön.. :D ) Multivitan raskaus ja imetys.

samara88
: Vatsapeitteiden päältä tehtiin rv 6+3.

dindei : Isot halaukset teille :hug:

tombatar : Täälläkin jäätelön entinen suurkuluttaja! :wave:

PAHOINVOINNISTA: En kyl muista esikon aikana olleen näin kauheaa oloa.. :x Just tuli oksennus suuhen, nyt on useamman päivän ollut aamusta yöhön asti paha olo! Aamulla ehkä 15min ihan ok olo ja sit se taas alkaa.. :/ Toisaalta taas tuntuu omalla (kierolla) tavalla hyvältä vähän kärsiä niin tietää kaiken olen hyvin!

Ja turvotus mahassa on alkanut laskea! :D Voin jo syödä suht normaalisti. Siis syödä sitä mitä tekee mieli. Lämpimiä ruokia en ole syönyt, leipä käy ja hedelmät. Huh taas tätä oloa!! :x :LOL:

KKK 7+1
 
Alkuperäinen kirjoittaja Plink:
Alkuperäinen kirjoittaja pihpuu:
Jomotuksista: Mulla on jomottanut ja vihlonut ja vääntänyt kohta kaks viikkoa alavatsaa ja selkää ja nivusia.. Musta tuntuu, että tää on jatkumassa hamaan loppuun asti. Repäisykipujakin on aivastaessa, välillä yskiessä ja joskus jopa kun nousee ylös sohvalta. Toisaalta eivät ole menkkamaisia vaan vuoroin molemmin puolin, joten taitaa olla venymiskipua vaan. Ja lonkat on jo nyt löystyneet.. Ensimmäisessä raskaudessa en viimeisen kuukauden aikana päässyt kävelemään kymmentä metriä pysähtymättä, kun lonkat meinasivat lähteä sijoiltaan.
Onpa "kiva" kuulla :D Pelkäsin, että just tämä selkäsärky ei ole normaalia... Kivut ja muut ei tunnu loppujen lopuksi läheskään niin pahalta, kunhan tietää, että ne on ok... Mutta heti kun alkaa pelottaa km, kivutkin muuttuu paljon kauheammiksi! Ainakin mulla.
Joo, kyllä muakin välillä vähän kauhistuttaa nää erilaiset kipuilut, mutta yritän vaan luottaa siihen että jos ei satu kovin paljon ja ei tuu verta niin ei voi olla mitään kummallista. :) Ja sit tuntuu kyllä tosiaan luonnolliselta, että kohdun venymisestä ja paukkumisesta aiheutuiskin jotain kipuja. Oon ymmärtänyt, että ensiraskaudessa niitä kipuja ei välttämättä tunnista/erota, kun niitä ei koskaan ole ollut. Samasta syystä jälkisupistukset on uudelleensynnyttäjällä pahempia, kohtu osaa jo homman. :)
 
Moi uudet! :wave:

Heinähattu, sulle halusin vastata, ettei kannata varmaan liikaa olla huolissaan oireiden vähyydestä tai häviämisestä. Mulla ainakin oireet ovat vaihdelleet päivästä toiseen eivätkä muutenkaan ole mitenkään erityisen vahvat. Välillä rinnat ovat arat ja välillä ei. Ja ihan raskauden alussa mietin myös tota keltarauhashommaa: rinnat olivat arat ovulaatiosta plussaa edeltävään päivään. Sitten arkuus hävisi ja olin ihan varma, että menkat alkaa taas, sadannen kerran. Plussan jälkeen sitten olin huolissani juuri tosta samasta asiasta, en keksinyt rintojen arkuuden häviämiselle mitään muutakaan selitystä. Mutta parin päivän päästä ne kipeytyivät uudelleen. Odottele siis rauhassa ultraa, siellähän se sitten selviää. Luultavasti kaikki on kuitenkin ihan hyvin kun mitään vuotoa ei kuitenkaan ilmeisesti ole!

Heipa 6+5
 
joo-o, nyt jo voin sanoo että odottavan aika on pitkä! Nyt on kolmas päivä kun tiedän olevani raskaana (kuulostaa niiiin ihanalta!). Vielä muutma päivä että mies tulis reissusta kotiin ja saisin kertoo sillekkin :heart:. Puhelimessa en viitti kertoo, se raukka pyörtyilee jo pienemmästäkin... (synnytystä odotellessa :LOL: )
Unohdin kertoo osan tiedoista, eli la 19.3. ja sairaala VAS ellei mua sairauksieni takia pakoteta TAYSiin...
Neuvolaan koitan soittaa huomenna kesken työpäivän. Voi hyvin olla että ne haluu heti tarkistaa ettei tää oo kohdunulkonen. Panadolia ja Panacodia menee kiitettävään tahtiin tähän kohtukramppailuun. Krampit iskee samalla mahan ripulille ja alaselkäkin on liekeissä. Kivut ei kuitenkaa oo ihan vielä mun menkkakipuja vastaavia, niistä oon välillä tajuttomanakin... Vuotoo ei ainakaan vielä oo, mutta kauhussa elän, etenki kun miehestä ei siellä toisella puolella maata oo tukijaks.
Nii että Plink ja pihpuu, kipuja on täälläkin. Tosin tunnistan ne erittäin hyvin koska ne on nii kuukautiskipujeni tyylisiä vaikken rakaana ikinä aiemmin ookkaan ollu. :)

Ja miten mä kerron miehelle? Konkarit hei, miten te teitte sen, etenkin eka kerralla?
 

KATSOKAA ETUSIVULLE JOS JOTAKIN PUUTTUU TAI OLEN LAITTANUT VÄÄRIN:) JA MUUTOKSET TUMMENNETTUNA:)

Tosi paljon tekstiä oli tullut kolmessa päivässä, eli tosiaan tietokone on yhä edelleen rikki, ja nyt ainakin olen pois 2 päivää.
Tiistaina eka ultra :heart: Saadaan nähdä että liikkuuko PoTy mukana.
Joo eli olihan se töykeä kätilö, ei mikään ihana. Valitettiin siitä sairaalalle ja sen jälkeen kukaan ei oo ottanut mitään kontakstia, ni mitäs teet.
Näkyilee!

Katsu ja PoTy 7+1
 
Kirjotin aamulla pitkän jutun, mutta se hävis johki bittiavaruuteen joten nyt uus yritys ! :)

A-vitamiinit: mun käsittääkseni voi aiheuttaa keskenmeno riskin. Korjatkaa jos olen väärässä !! :wave:

Vaavimasu: Ei ollut muuta puudutusta, eikä vienyt supistuksia pois. Vaan auttoi niin hyvin etten tuntenut lainkaan supistuksia ja sen takia piti odotella sitä ponnistusvaihetta.

GSC15: joo täältä naapurikaupungista ollaan ! Katoin että seinäjoella synnytät.. ( jos siis tosta etusivun lyhenteestä oikein ymmärsin ) :)

Äitiysvaatteita: Esikon aikana ostin vaan yhdet farkut ja topin, farkut oon myyny pois. Nyt oli aika paljo äitiysvaatteitaki alessa niin tekis mieli ostaa jotkut housut valmiiksi, mut saa nähdä. Kun kuitenki koko talvi ollaan raskaana niin ei sitä ihan leggigseillä ja tunikoilla tarkene ! :D

).( ei ihmeempiä. Huomasin että rinnat kasvaneet yhtäkkiä ainakin koon verran. :/ *ei tykkää* :/ :D

Onko täällä muita jotka eivät syö lihaa? Itse syön vaan broileria ja lohta, muuta lihaa syönyt viimeeksi ala-asteella. Viime raskaudessa takertuivat tähän aika kovaa, meinasivat pistää ravintoterapeutille, mutta antoivat sit olla kun sanoin että en halua mennä..

ja toiseksi, listataanko lista mitkä ruuat turvottaa/nostattaa painoa ? et tietää mitä kannattais vähä välttää ! :D

Ainiin ja tombatar odottelinki jo koska tänne puolelle tulet ! Onnea vielä kerran ! :flower: Myös kaikille uusille tervetuloa ja tarrasukkia matkaan meille kaikille !

Majj & 6+4 :heart:
 
ja A-vitamiinista:
http://www.hus.fi/default.asp?path=1,28,824,2049,2265,2260,3437,26264,28379

"Tavallisimmat monivitamiinivalmisteet, joita voi ostaa suomalaisista apteekeista, eivät sisällä sikiötä vaurioittavaa määrää A-vitamiinia.
Ylisuuret annokset voivat aiheuttaa sikiövaurioina mm. hermoston, luuston ja sydämen epämuodostumia."
 
:wave: pikainen merkkaus.. kaikki taas silmäilty läpi, en vaan muista mitä piti kommentoida. |O

Ei voi muuta sanoa kuin että hulluja kirjottajia ootte :eek: en mie pysy ollenkaa perässä kun mökkeilläkin pitää ilman konetta. :LOL:

No, nyt taas sivistyksen parissa.

(.) Tänne ei uutta. Samat öllötykset jatkuu.

Teppana ja möykkis ööö en mä enää tiedä missä mennään..
 
Pitäiskö meidän Pohjanmaalaisten otaa privaatiyhteyttä ja ruveta mammakaffittelemaan masujen ja myöhemmin vauvojenkin kanssa? :D

A-vita en huolestu mun omasta vitskumitskusta, kun siinä A-vitamiinin määrä 800 mikrogrammaa (odottajan suositus) ja huolestuttava raja oli 3000 mikrogrammaa. =)

Epiduraali ei kyllä ottanut mulle ollenkaan kipeetä, vedin selän komealle kaarelle, joten kait nukkumatin oli helppo lykätä piikki nikamien väliin. Sanoin vain pistoksen jälkeen, että koska sä pistät. Lääkäri tuumas, että oon jo pistäny :D

Äippävaatteita kokeilin, kun eilen ostin uudet mammahousut (mainitsinkohan sen jo :whistle: ). Oli kyllä hassua pistää housut päälle ja sitten pitkä t-paita, mulla oli nimittäin jo valmiina rv 25:sen pömppis :LOL: Ei kehtaa vielä laittaa niitä, ku sit ihmiset luulee/tajuaa et odotan ja kysyy että koska vauva tulee. Nolottaa kertoa olevansa viikolla 6 sellasen masun kans! Varmaan vasta 12 viikolla pistän pöksyt jalkaan julkisesti.


GCS15 & masukki rv 6+4
 
Pikaisesti vaan päivittelen että tänään taas tuli TK:ssa käytyä tiputuksessa.. Tänään sain alata oksentelemaan taas ja huomenna pitäis töihin.. Senkin takia kävin tiputuksessa kun sairaslomaa en enää halua.. Nyt kun 2vko jaksaisi töissä niin saa olla taas 2vko lomalla :)

Sasuma ja taapero 7+1
 
Alkuperäinen kirjoittaja GCS15:
Pitäiskö meidän Pohjanmaalaisten otaa privaatiyhteyttä ja ruveta mammakaffittelemaan masujen ja myöhemmin vauvojenkin kanssa? :D

A-vita en huolestu mun omasta vitskumitskusta, kun siinä A-vitamiinin määrä 800 mikrogrammaa (odottajan suositus) ja huolestuttava raja oli 3000 mikrogrammaa. =)

Epiduraali ei kyllä ottanut mulle ollenkaan kipeetä, vedin selän komealle kaarelle, joten kait nukkumatin oli helppo lykätä piikki nikamien väliin. Sanoin vain pistoksen jälkeen, että koska sä pistät. Lääkäri tuumas, että oon jo pistäny :D

Äippävaatteita kokeilin, kun eilen ostin uudet mammahousut (mainitsinkohan sen jo :whistle: ). Oli kyllä hassua pistää housut päälle ja sitten pitkä t-paita, mulla oli nimittäin jo valmiina rv 25:sen pömppis :LOL: Ei kehtaa vielä laittaa niitä, ku sit ihmiset luulee/tajuaa et odotan ja kysyy että koska vauva tulee. Nolottaa kertoa olevansa viikolla 6 sellasen masun kans! Varmaan vasta 12 viikolla pistän pöksyt jalkaan julkisesti.


GCS15 & masukki rv 6+4
MÄ AINAKIN OON MUKANA KAFFITTELUS JA MAAILMAN PARANNUKSES!!!! :attn:
 
joo siis ikää mulla 34 (vielä) ja kaks teiniä löytyy kotoota. (ja enkeli)
metkun laskurin mukaan mun la olis 23.3.11
aamulla pitää soitella neuvolaan muiden asioiden takia,nii täytyy sanoo neuvolatädille hyvät uutiset. hän kun tietää meidän pitkästä yrityksestä :D
nii ja Seinäjoki tulee myös täällä olemaan synnäripaikka



 
Huomenta vaan!
Täällä on sitten alkanut tämä pahoinvointi.. yök. Tosin oksentamassa ei ole vielä tarvinnut käydä. Tässä innolla odottelen töihin lähtöä, työskentelen keittiössä, jossa siis paljon hajuja ja pelkään jo etukäteen että tulee huono olo töissä.

Hirmu kauan joudun mielestäni neuvolaa odottamaan kun se oli vasta 5.8, omien laskujen mukaan olisin noin viikolla 10. Onkohan kyse siitä et olen uudelleensynnyttäjä joten tiedän jo etukäteen sen mitä se täti aikois mulle kertoa :)

Mulla on synnärinä K-SKS

Jenksu 7+
 
Kamalasti noita repäsykipuja ja kohdunkasvukipujakin.. No tietääpä et jotain tapahtuu. Mikäänhän ei tässä vaiheessa varmaa mutta elän päivän kerrallaan... Viimeks oli kamala paniikki kokoajan että jotai tapahtuu ja sit se olikin km riski raskaus (vuoteli pitkään) . Nyt ei oo mitään paniikkioloa ollenkaan.

Jos tästä naaman finniytymisestä ja hiusten rasvoittumisesta vois jotai päätellä ni tyttö olis tulossa :whistle:

Otava ja Et 4+6
 
Alkuperäinen kirjoittaja Otava35:
Jos tästä naaman finniytymisestä ja hiusten rasvoittumisesta vois jotai päätellä ni tyttö olis tulossa :whistle:

Otava ja Et 4+6
Sama täällä. :) Toinen teini-ikä on saapunut.. Ja pahempana kuin edellinen, kun ei mulla teininäkään ollut juurikaan finnejä. :/
 
Huh hellettä ja ompas tullu tekstiä.
Pikasesti ilmoitan et elossa ollaan. Kaikki hajut tökkii ja yöt menee valvoessa, kun oksettaa ja oksettaa koska ei saa nukuttua.
tääl pahoinvointi lisääntynyt huomattavasti. Huomenna ultraan!!!

Vitamiineista; syön multivita raskaus ja imetys, sekä omega3 öljyä

hyviä vointeja kaikille

sane & toivo rv 6+3
 

Yhteistyössä