Maaliskuun muruset 2011- Alkutaivalta heinäkuu

Alkuperäinen kirjoittaja flower again:
On aika tylyä lääkäriltä että tyrmää jo noin alussa jos ei sydänäänet kuulu... VOIMIA :hug: Toista odottaessani sydänääniä kuunneltiin neuvolassa ekan kerran viikolla 8, ei kuuluneet, johtuen taaksepäin kallistuneesta kohdustani.. :| Piti odottaa viikolle 10, jolloin oli ensimmäinen ultra, ja silloin olikin kaikki erittäin hyvin..Sinuna en vielä menettäisi toivoa viikkoja on vielä kovin vähän... :flower: Iselläni viikkoja tasan 8 nyt, ja ensimmäinen neuvola on maanantaina, ensimmäinen ultra vasta 11 plus viis... eikä täällä paikkakunnalla missä asun, edes näillä viikoilla sydänääniä kuulema yritetä edes etsiä... Olen toiveikas että kaikki on oltava kunnossa :) Toivon sitä myös sinulle :wave:
Kiitos tsemityksestä :)
Esikoista odottavana tuntuu olevan tuo paniikkinappula vähän herkässä :ashamed: Maanantaihin vaan on niiiiiiiiiiiin pitkä aika vielä.
 
Nimittäin siivoushulluus... Tätä ihmettä ei nimittäin tapahru kuin silloin kun olen raskaana. :whistle:
Tottahan minä siivoan mutta ei se ruukaa aamulla ensimmääsenä olla mielessä "hei, mitäpä jos alottaisin tänään siivoomisen jo näin aamusta, ja ehkä olisin jo sitte ehtoolla valmis" Kyllä....hulluksi olen tullut ja hulluna taidan olla seuraavan 9kk.

Tosin tiesin esikoisenkin syntyvän aiemmin ja niinhän hän syntyi viikolla 38+ ja olen sitä mieltä että jos kiiruuseen sukuunsa on tullu niin ei joura tämä kakkonenkaan oottelemaan laskettuun aikaan saakka :LOL:

Ja heeeeii, mä oon saannu ensimmäiset oireeni :D Pissalla saa hypätä 2 kertaa yös, tissit on vissiin vaihtunu jonku kans ku ovat kuppikoon suuremmat (toivottavasti toinen osapuoli ei ole pettynyt saamiinsa minikuppeihin). On tää raskaus vaan kivaa aikaa kun sillon saa rinnat. Sanonkin aina jos jotain kuppikoosta tulee puhetta että mulla ne on aina kasvanu selkäpuolelle päin :p
Ja ja ja oireista vielä. Syön kuin hevonen ja huonoa ei tee laisinkaan.
On meinaan niin poika olo ettei tosikaan.

Viimeyönä taivas repes sellaasen ukkoosen voimin etten oo eläissäni kuuna nähny. Oli mahtava show. Esikoinen ei tienny moisesta mitään vaikka oli sellaanen valo/jytinä ilmiö että olis voinu luulla olevansa Onnelan tanssilattialla :D

GCS15 hassua, en olekaan ennen kiinnittänyt huomiota kirjoitustyyliini ja nyt huomaankin lukiessani tekstiä että pohjanmaalaisuus saattaa paistaa tekstistä läpi jonkin verran. Pahoittelen jos jotakin ärsyttää, yritän hillitä murresanojeni käyttöä :D
 
Oi-joi-joi-joi.. =) Uusintaultra meni hyvin, siellä pieni sydän väpätti. Nyt kaikki näytti olevan hyvin. Ovuloin myöhään, ja ihmisen alku onkin sitten tietenkin hieman kuukautisista oletettua pienempi.

Vajaan viikon olen kärsinyt ällötyksestä, jatkuvasta etomisesta. Aamulla kipaisin apteekkiin ostamaan pahoinvointirannekkeet.. ja tsadaa.. pahaolo on poissa. En edes uskonut koko aku-hömppään. Apteekissa sanoivat, että nuo rannekkeet toimivat n. 70% ihmisistä. No saas nähdä auttavatko pidemmänpäälle vai kuvittelenko vaan, mutta hetkenkin helpotus on tervetullut. Mitä muita keinoja teillä muilla on pahoinvoinnin lievittämiseen??



 
Alkuperäinen kirjoittaja Eijukka80:
Oi-joi-joi-joi.. =) Uusintaultra meni hyvin, siellä pieni sydän väpätti. Nyt kaikki näytti olevan hyvin. Ovuloin myöhään, ja ihmisen alku onkin sitten tietenkin hieman kuukautisista oletettua pienempi.
Oi kuinka hienoja uutisia!! Tosi hienoa!!

Mä niin toivon että mulla ois sama tilanne ens maanantaina...
 
Piikuliisi, onko mahdollista että sun raskaus olisikin alkanut vähän myöhemmin eikä viikkoja olisi kuin 6 + jotain? Oletko kokeillut katsoa raskausviikkoja ja laskettua aikaa esim. vau.fi:n laskurilla? (http://www.vau.fi/Laskurit/raskauslaskuri/ )

Mietin vaan kun katsoin, että sulle on merkitty etusivulle laskettu aika 18.3. Mulla on laskettu aika 8.3. ja viikkoja pitäisi olla 8+2. Jos sun laskettu aika pitää paikkaansa, niin et voi silloin millään olla vielä rv 7+3, koska mun ja sun la-päivien välissä on 10 päivää. Eli jos sun laskettu aika on 18.3., niin olisit viikoilla 6+6 (jos nyt oikein laskin). Tällöin olisi vielä hyvinkin mahdollista, että syke ei vaan vielä näin aikaisin näy, monet gynet suositteleekin ultrausta vasta 7+ viikoilla. Paljon tsemppiä ja toivotaan että maanantaina jotain jo näkyisi!!

Eijukalle onnea ultratuloksista!

Itse olen menossa tänään varhaisultraan, jännittää...

Heipa 8+2
 
Toivon todellakin Pikkuliisi, että siullakin olisi kaikki hyvin. Mulla olisi nyt kuukautisista laskettuna rv 6+6, mutta ultran mukaan vasta rv 6+0.

Nyt äkkiä uimaan pienen miehen kanssa.

Haiseeko muuten muualla pahalle, täällä on ainakin sitä Venäjän metsäpalojen savua, ja aamulla meinasi laatta lentää kun ulos mentiin, siksi sinne apteekkiin kirmasinkin helpotusta hakemaan :D .

Tsemppiä kaikille erinäisistä huolista tai vaivoista kärsiville.
 
Moikka!

Kiitos vinkistä pahoinvointirannekkeen suhteen! En edes tiennyt sellaista olevan olemassa... Seuraavaksi apteekkiin :).

Uskoisin enemmän sikiön ikään liittyen siihen ultraan kuin laskuun kuukautisista. Ovulaatio voi kuitenkin olla myöhäinenkin ja silloinhan se laskutapa ei toimi. Meillä pähkäiltiin tuon kanssa ja ei saatu mitään sopimaan mihinkään... Ei edes mahdollisia hetkiä jolloin lapsi olisi voinut saada alkunsa. No lääkäri totesi, että ovulaatio voi olla myöhäinen (vaikka se esikoisen kanssa tikuttaessa olikin aina aikainen) ja siittiötkin elää lähes viikon. Ei tarvitse siis syyttää postimiestä, kaapelikorjaajaa jne. ;).
 
Joo noi savunhajut o kamalia ja muutenkin toi savu.
Bussissakin oli taas aamulla tuskaa ku hikisiä tupakoivia ihmisiä ympärillä. Onneksi pääsin siskon autolla jumboon...

Mulla o maha nyt nipistellut aikas paljon. Toivotaan että siellä vaan paikat venyvät...
Pahin pahaolo helpotti ku lopetin ruisleivän syömisen. Tänään kahvilassa ostin sen kummemmin ajattelematta ruisleipää ja taas alkoi polttamaan. Äkkiä vaan vatsalääkettä ja pikkuhiljaa olo parani.

Onneksi näiden helteiden pitäisi kohta helpottaa ni voisi taas kävellä ...
 
ulta on 23.8, seuraava nla vasta siitä jokunen viikko-tääläkin on siis harvennettu käyntejä muistaakseni. paineet ok, hb otetaan vasta ultran yhteydessä. lohdutti nlatäti että jos alan oksentamaan kun voin jo pahoin 24/7, niin pääsen tippaan helpostikin kun on lapset on kotona että jaksan niiden kanssa. tätä ei enää voi salata, maha on huisin iso :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Heipa:
Piikuliisi, onko mahdollista että sun raskaus olisikin alkanut vähän myöhemmin eikä viikkoja olisi kuin 6 + jotain? Oletko kokeillut katsoa raskausviikkoja ja laskettua aikaa esim. vau.fi:n laskurilla? (http://www.vau.fi/Laskurit/raskauslaskuri/ )

Mietin vaan kun katsoin, että sulle on merkitty etusivulle laskettu aika 18.3. Mulla on laskettu aika 8.3. ja viikkoja pitäisi olla 8+2. Jos sun laskettu aika pitää paikkaansa, niin et voi silloin millään olla vielä rv 7+3, koska mun ja sun la-päivien välissä on 10 päivää. Eli jos sun laskettu aika on 18.3., niin olisit viikoilla 6+6 (jos nyt oikein laskin). Tällöin olisi vielä hyvinkin mahdollista, että syke ei vaan vielä näin aikaisin näy, monet gynet suositteleekin ultrausta vasta 7+ viikoilla. Paljon tsemppiä ja toivotaan että maanantaina jotain jo näkyisi!!
Tuo laskettua aika on annettu neuvolasta edelliseten menkkojen alkamisen perusteella, kai se täti sen sillä omalla raskauskiekollaan kattoi.
Vauva-lehden laskuri antaa menkkojen perusteella nyt vko 7+3.
Vikat menkat alkoin 8.6.2010.
Toki ainahan sekin mahdollisuus on että tärppi on sattunut muulle päivälle kun oletetaan. Tiedän tapauksen jossa tärppi on osunut kp 28:lle... siinä kuulema loppui kertaheitolla usko ns. varmoihin päiviin :LOL:
 
Pahoinvointirannkkeita saa tosiaan ilman reseptiä, jotkut lastentarvikeliikkeetkin kuulema myyvät. Minä luulin ihan humpuukiksi, mutta päätin kuitenkin kokeilla, ja ensimmäisen päivän perusteella olen positiivisesti yllättynyt. Maksavat pikkasen alle 20? ja toimivat tosiaan n. 70% tuotetta testanneista.

tässä tuotteen esittely:

SEA BAND pahoinvointi ranneke lievittää tehokkaasti raskauspahoinvointia ja matkapahoinvointia uneliaisuutta tai muita sivuvaikutuksia aiheuttamatta.

SEA BAND Pahoinvointirannekkeet ovat kliinisesti tutkitut ja niiden tiedetään auttavan raskaus- ja matkapahoinvointiin sekä näiden oireiden hoidossa ja ennaltaehkäisyssä. Niitä voidaan käyttää myös muissa tilanteissa kun pahoinvointia esiintyy, esimerkiksi nukutuksen tai kemoterapian eli solusalpaajahoidon jälkeisessä pahoinvoinnissa.

SEA BAND Pahoinvointiranneke on kudottu, elastinen ranneke, jonka vaikutus perustuu Nei Kuan - akupisteitä aktivoiviin nastoihin. Koska tuote on lääkevapaa, ei sen käytöstä aiheudu lääkkeille tyypillisiä sivuvaikutuksia. Pahoinvointi rannekkeita voikin käyttää aina kun pahoinvoinnin tunnetta esiintyy. Tuote soveltuu sekä lapsille, aikuisille että raskaana oleville. Rannekkeita on saatavilla sekä lasten että aikuisten koot.


 
onnea hyvien ultrakuulumisten saaneille :flower:

Galluppiin: Esikoinen poika:
- Maha täysin poikamaha
-herkut siis pelkästään makeat maistui
-lievää etomista ei kuitenkaan kovaa oksentelua (oksensin kuitenkin jokusen kerran)
-Nännit aivan uskomattoman kipeät

Pahoinvointirannekkeesta sen verran että itse tilasin tänään netistä sellaset mutta kun mies pääsi töistä kotiin niin oli hän käynyt apteekin kautta ja oli ostanut pyytämättä parin rannekkeita. Täytyy kyllä sanoa että tänään koitettuna äkkisältään sanoisin ettei ole mitään humpuukia ja kyllä tuntu muhun ainakin tapsivän vähän.. No saa nähdä kun täällä on niin hirveä olo että oksu lentää kokoajan kaaressa :/ Eikä siis mitään reseptiä tarvita kun perustuu akupunktiopisteisiin.

Paniikkihäiriöstä sen verran että itse kärsin tuosta ehkä maailman kurjimmasta vaivasta. Syön säännöllisesti lääkettä tuohon joka olisi tarkoitus ´lopettaa ennen raskauden viimeistä kolmannesta. Vähän jännittää mutta eiköhän se siitä. kaikille kenellä sama riesa isot :hug: Tiedän että on niin kurja kanssaelijä.

Mitäs vielä.. No ON: täällä on kärsitty todella voimakkaasta pahoinvoinnista :O Ihan on itkukin päässyt. Ei tää raskauden 1/3 mitään helppoa kaikilla ole.. Tai tuntuu että tämä raskaus on ollut jo paljon haastavampi tähän mennessä kuin esikoisen koko r-aika.
Noloa vielä loppuun onko kenelläkään muulla tullut ilmavaivoja? Mulla on ihan järkyttävästi ja mahakin välillä kipeenä sen vuoksi :/ Ei ollut esikoisen aikana tällästäkään vaivaa.. uuh!! Johtuu kuulemma raskaushormoneista ja on todella yleistä netin mukaan 1/3 aikana... Enpä vaan ole koskaan kenenkään kuullut mainittavan siitä :LOL: :LOL:

Nyt illanviettoon
Dindei+ pikku 9+4
 
Heippa.

Huh tätä hellettä. Mulle alkais riittämään jo pikku hiljaa. Töissä on 32-36 astetta lämmintä, ni työpäivän jälkeen oon niin poikki ettei mitään jaksa.
Onneks en oo huono vointinen, se tästä viel puuttuiski.

Mulla eka ultra on 13.8. Jännää... :)

Oireita on kauhee väsymys ( helteestä johtuvaakin), Repäsy kivut ja nippailut, eipä juuri muuta. Ja turvottaa myös aika kovin.

Jotenki tuntuu kummalta, et miten oireet voi olla näin vähäsiä?!
Toki toisaalta oon onnellinen, että ei oo pahoinvointia, Kauheen oksennus kammon kun omistan.

Nyt täytyy varmaan sammuttaa kone, kun iski kauhee ukkonen.

Tsemppiä pahoinvoinneista kärsiville.

Nunnika rv 9+2
 
huomenta kaikki =)
dindei mitä lääkettä syöt paniikkihäiriöön??? Mulla oli nelisen vuotta käytössä Cipralex ja ihan miedoimmasta melkein vahvimpaan... Se on kamalaa kun se rajoittaa elämistä jonkinverran. Ite kävin vielä yli kahden vuoden ajan säännöllisesti psykologillakin... Tosin arkeni oli henkisesti raskasta, oma terveys heitteli kovan stressin vuoksi, olin henkisen väkivallan uhri silloisessa avioliitossani :x mutta toivon että sulla menee hyvin kun alat ajamaan lääkettä ales.. PIENI vinkki: älä ala tehdä sitä omin neuvoin vaan kysy sopivat annoskoot ja aikajaksot lääkäristä, no ehkä tän tiesitkin jo :whistle:

ilmavaivoista KAMALIA!!!!!! alkuviikoille osuivat myös helteet, joten join ihan pullotolkulla vissyä ja light-limppareita.... vatsa oli kuin kävelevä käymisastia :LOL: sitten mies hoksasi että nehän kerää ilmaa nuo hiilihapolliset juomiset....... vaihdoin vesi ja mehu-linjalle ja pistin vielä gefilus-tuotteita enemmän päivisin. Tepsi... :) Mutta alkuraskauteenhan sekin vaiva kuuluu :/
nunnikaONNEA ultraan, pidän peukut pystyssä ja varpaat ristissä... mulla eka ultra 10.päivä, ja nyt jo jännittää että mikä olio sinne onkaan majoittunut :LOL: ja jaksua helteisiin työpäiviin :hug:
 
Alkuperäinen kirjoittaja KatsuAmsku:


27.02

dindei--toinen--22--NKL

01.03

teppana--toinen--26--PS

Juli87--esikoinen--23--?

Nunnika--esikoinen--22--?

sasha80--toinen--30--SKS

02.03

Anna31--esikoinen--31--VAS

Peppioliina--toinen--27--?

EveliinaQ--toinen--35--TAYS

muikkunuu79--kolmas--31--LS

03.03

Peppi-1--kolmas--24--JS

04.03

maamo79--kolmas--30--PKKS

Vaavimasu--neljäs--26--OAS

05.03

KatsuAmsku--kolmas--32--TYKS

sasuma--esikoinen--20--VKS

Kaapo80--ensimmäinen--30--?

marr--esikoinen--20--KHKS

Jade--esikoinen--23--?

Tintti83--toinen--27--KÄT

Lumi-Aurinko--esikoinen--?--?

06.03

Muruz--esikoinen--?--?

07.03

äiti09--toinen--?--TYKS

jenksu--toinen--23--?

miraci--toinen--26--?

08.03

Heipa--esikoinen--29--TAYS

GCS15--toinen--23--SEKS

Poulain--toinen--28--?

moumou--?--?--?

majj--toinen--?--VKS

Tiitulipituuli--kolmas--?--?

samara88--esikoinen--22--HYS

09.03

Inka79--toinen--31--?

myymimamma--viides--?--?

10.03

mariaana80--esikoinen--30--KHKS.

Piparminttu75--viides--35--?

kirpsi--kolmas--32--KÄT
flower again---kolmas---33--SatKS
11.03

Sane--esikoinen--31--TAYS

tonnionni--toinen--30--OYS

12.03

Teto--kolmas--28--PKKS

kanarianlintukeltainen--toinen--?--?

pMyy--?--?--?

13.03

mimia85--toinen--25--PHKS

pihpuu---toinen--27--JS

ziina--toinen--?--?

14.03

Naurukohtaus--kolmas--23--NKL

15.03

Dipadapa--toinen--25--KÄT

Sssalla--kolmas--?--TYKS

tupunen--esikoinen--22--K-SKS

JennyAdelina--toinen--34--K-PKS

Ipanapiina--neljäs--31--NKL

16.03

meep--toinen--26--?

Adalaine--toinen--28--TAYS

Novelle78--toinen--32--K-SKS

Silvia Logo--esikoinen--34--?

17.03

hemptu--kolmas--25--K-PKS

18.03

Jinda--esikoinen--24--?

Ruusunpiikki--toinen--25--SEKS

axda15--viides--?--LKS

Piikuliisi--esikoinen--32--?

Eijukka80--toinen--?--PHKS

19.03

empompii--toinen--?--?

Pilleriina--?--?--VAS

Viinirypäle--neljäs--37--TYKS

21.03

Toinentoive--toinen--20--?

22.03

miinama--toinen--?--?

Otava35--seitsemäs--35--?

tombatar--kolmas--?--SEKS

23.03

kamiliya--kolmas--34--NKL

Littledeath--esikoinen--23--OAS

Tingelstina--kolmas--32--K-HKS

24.03

Maariana83--kolmas--27--SATKS

Mömmömmöö--esikoinen--23--HYS

CrystalBlue--viides--29--TYKS

Gorthaur--toinen--26--SATKS

25.03

Plink--esikoinen--22--OYS

Marble--kolmas--28--K-HKS

26.03

Urholiina--toinen--36--?

27.03

MrsBree--?--40--?

28.03

katjahei--esikoinen--?--KAKS

Orkidea88--esikoinen--22--?

Liro--kolmas--24--SATKS

29.03

kike79--kolmas--31--KÄT

30.03

niiskunenä-78--toinen--32--K-HKS

mucho--kolmas--27--Kotisynnytys

Iidapiida--esikoinen--27--VAS

Vielä ilman laskettua-aikaa
Lomalainen
Manzu
Tiinatitityy
pahkuratäti
Grönis
Fairytales lover--?--21--?
Margaret82
flower again

Surun kohdanneet :'(
Muutosta
Anniala
Pyyter-2
PieniTytönTylleröinen
Minsku82
balik
KorpiKuusenKasvattaja
Mamulis

:flower: :flower: :flower: :flower: :flower: :flower: :flower: :flower: :flower:


Synnytys sairaalat ja lyhenteet :

JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
Kät, KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
IAS = Iisalmen aluesairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan/Kymenlaakson sairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
Kät/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
ÅCS = Ålands centralsjukhus


 
flower again syön juurikin tuota Cipralexiä 5mg/pv kärsin alkuvuodesta vielä todella vaikeasta paniikkihäiriöstä mutta lääke on auttanut. Raskauden aikana lääkettä saa siis syödä normaalisti mutta suositellaan lopettamaan tai käyttämään minimiä eli juurikin tuota 5mg tai 2,5mg päivässä. Ikinä en ennen tätä ole joutunut lääkkeitä syömään mutta täytyy sanoa että kyllä elämä olisi ollut hankalaa ilman tuota lääkitystä. Jännittää tosiaan kokonaan lopettaa jos jatkuva paniikki uusii :ashamed:

Ilmavaivoista pitänee kokeilla nuita gefilus tuotteita.. jos ne auttaisivat :D

Pahoinvointi jatkuu rannekkeet molemmissa käsissäkin :/ Toivottavasti helpottaisi muutaman viikon kuluessa koska alan olla aika kyllästynyt wc pöntön ruokkimiseen.. Voimia myös muille pahoinvoinnista kärsiville

Dindei + pikku 9+5
 
Alkuperäinen kirjoittaja CrystalBlue:
Kommentoin tohon liikuntaan ja jatkan sitten lukemista, kun jäänyt pari päivää väliin.
Kannatan että kaikki mammat ostaa kahvakuulan :D Siinä ei tarvii kun tehdä yhtä heilautusliikettä, ja se vaikuttaa selkään vatsaan,jalkoihin, käsiin ja mihihin kaikkialle. Aion itse sellaisen ostaa.. ja siinä nousee ihan peruskuntokin =) ja netistä siitä löytyy varmasti videoo yms tietoa. On vaan niin helppo ja yksinkertainen.
Mulla on ollu toi kahvakuula , täytyy hankkia takaisin ja aloittaa taas heiluttelu, pyörittely =)
 
sulla on tosi mieto vahvuus,älä siis huoli :hug: siitä on tosi helppo siedättyä pois. Mulla vahvuus oli melkeen se 20mg, ja kesti puoli vuottaa ajaa ales kun pikkuhiljaa piti tehdä..... Oon kyllä oppinut oireita kuuntelemaan vuosien varrella, eikä kyllä enää tunnu että kuolisin :) aika parantaa, ja toisaalta, vauvan tulo on niin positiivinen asia että uskon sen kantavan myös sinua eteenpäin ilman pahoja oireiluja :) Ite en meinaa enää lääkityksiä aloittaa, sen verran monen vuoden taakka takana, että näin lääkkeettömänä on mukava olla jos vain pärjään...
Ja ite huomannu kans et mitä useampi lähipiirin ihminen on tietoinen oireiluista, ei tartte sitäkään jatkuvasti jännitää tai varoa, voi vaan sanoa että nyt tuli huono olo tms..
Eli täysin voimin mennään ettiipäi :heart:
[/b]kahvakuulastamistä löytäis hyviä jumppa-ohjeita sen kanssa jumppaamiseen, jos vaik ite kävis prismasta investoimassa sellasen :p
 
KatsuAmskulle kiitokset listan ylläpidosta ja uudesta pinosta! :heart: :flower:

Huomasin, että osa kirjoittelee vielä tänne ja osa tonne elokuun pinoon - olisi helpompi seurailla, jos oltaisiin kaikki samassa pinossa - sinne siis hop, ok?
 
Perjantaita!

:heart: Iso kiitos kaikille tsempanneille!!!! Mieli on jo parempaan päin. Mitäs sitä muitten mielipiteistä... meille tulee rakkaudenhedelmä ja thäts it! Mammahousut löysinkin vielä alesta, mukavat puuvillaset, menee näillä helteillä hyvin. Ja mustan hameen ostin, kun töissä tuun tarvimaan, kerrankin olin kaukaa viisas=) Kovasti ois mieli tehny ostaa jo vauvalle jotakin, mutta sain itseni pidettyä aisoissa. Haluisin pienelle kevääksi, nallehaalarin, kun semmosta oon hinkunu, mut molemmat pojat on syntyny niin kesällä, ettei oo mitää haalareita tarvittu=) Bola-korukin ois oikein kiva, sekin on *mä haluun* listalla. Kuitenkin tää ON viimeinen raskaus(jos kaikki hyvin menee). Haikein mielin jotankin aattelee, et kokee viimisen kerran tän kaiken, pitää ottaa kaikki irti (myös tästä pahoinvoinnista).

Pahoinvointi on kamalaa, ylös asti ei ole tullu, mut melkein... juon vaa kaikkea kylmää, syön mehujäitä ja yritän koittaa ruokaa syödä vähän... ruisleipä kinkulla ja tomaatilla on hyvää ja kaakao=)

liikunta äitiysjooga on edellisitä vielä käymättä, joten nyt pidän siittä kiinni et sinne menen, zumba-tunnit alkais elokuussa, mut pitää ensiks neuvotella neuvolassa, mitä mieltä ne on... kun jostain luin, et se ei välttämättä oo kovin suotava liikuntamuoto. Kumminkin hyppyliikettä aika paljon. Jotain muutakin pitäs keksiä, kunhan ilmat viilee, niin varmaan sauvakävelyllä rupeen käymään, en halua töitten jälkeen enää painaa mihkään salille tms, kun muutenkin on sit pitkän päivän erossa pojista.

gallup ensimmäinen ja toinen on poikia, kummastakin aika selkeitä oireita, esikosesta pahemmat, mut ei oksennusta. Esikosta oli fyysisiä kremppoja, huimausta yms, kun taas toisesta enemmän tunnepuolen ailahtelua ja sit paastosokerista jäin sokerirasituksessa kiinni. Papereis lukee raskausdiabetes, mut ei kotona mitates ollu poikkeavia arvoja lainkaan.

Epäilen vahvasti olevani pidemmällä raskaana, kun mitä menkat antaa... pahoinvointi ja muut on ekasta alkanu viikolla 5. ja kakkosesta viikolla 6. ja olen voinu pahoin jo kohta viisi viikkoa... tietty joilleki tulee oireita heti kun on hedelmöittyny, mut jotenki en omalla kohdalla ihan usko tuohon... noh, maanantaina neuvola, ja sit pitäs saada aikaa ultraan ja lääkäriin, just ihan noitten viikkojen määrittelemiseksi...

ON: raskausoireiden lisäks, oon saanu jonku kesälenssun, kurkku ihan törkeen kipee ja lämpöä... ei yhtään kivaa=(

muuten on ollu kyl mukavaa, poikapuoli(7v) on nyt muutaman päivän meillä ja on mukava kun pojat viihtyy keskenään leikkimässä. kuopus käy vauhtia ottamassa välillä mun sylistä ja menee takasin isompien kans leikkimään.

Vointeja kaikille! Jaksamista pahanolon, sukulaisten ja muiden asioiden kanssa!:hug:

Maariana83 ja aikainen iltatähti

 
Täytynee huomenna käydä apteekin kautte hakemassa tuo ranneke.. Kuullostaa niin lupaavalta :)
Täällä taas jännätään maanantain tulevaa ultraa.. Pyörii vaan päässä, entä jos mun masusta ei (taaskaan) löydy mitään elon merkkejä pikkuisesta..!? :ashamed: ...mutta, toivotaan parasta! :)

Sasuma ja taapero 8+6
 

Yhteistyössä