Possupiikki Aika varattu. Olin vähän käärmeissäni, koska täällä ensimmäinen ajankohta, jolloin piikkiä saa on vasta 6.11. Rokotteet on kuitenkin saapuneet jo 21.10. Kysyinkin aikaa varatessani, mikä on syynä moiseen vetkutteluun, mutta ihminen puhelimessa oli niin mukava, että enpä viitsinyt hankalaksi heittäytyä.
Perusflunssa Terkut vaan anri82:lle ja muille nuhapotilaille. Itsekin olen nyt ollut viikkokausia flunssakierteessä ja tämä meno korpeaa jo lujasti. Usko tyrnimehujen , vihreän teen, hunajan ynnä muiden parantavaan tai yleiskuntoa edistävään kykyyn on meikäläisellä mennyttä. Räkä lentää ja kurkussa infernaalinen kutka. Eilenkin sain apteekissa sellaisen yskänpuuskan, että farmaseuttikin joutui varmaan jonkun rauhoittavan vetolaatikosta nappaamaan ihan omiin tarpeisiin. Raskaanaoleva ystävä suosittelikin jo vyöhyketerapiaa tai homepatiaa. Saas kattoo. Ostinkin eilen apoteekkireisulla nenänhuuhtelukannun eli sarvikuonon. Tutkimusten mukaan lyhentää flunssan kestoa. Saas kattoo. Mutta tervetuloa vaan possupiikki meikäläisen persauksiin! Yhtään ylimäärästä tautia en halua.
Ennenaikainen synnytys vs. keskenmeno Jos (ja kun) tässä nyt rupean pilkunpilkkojaksi, niin ennenaikaisen synnytyksen ja keskenmenon rajapyykki on rv 22 tai 500 grammaa painoa. Eli jomman kumman kriteerin täytyy täyttyä. Sen on määritellyt WHO tai joku vastaava ja tarkistin asian myös Duodecimin Terveyskirjastosta. Sinne löytyy nettisivutkin.
Liitoskivut Kahdessa aikaisemmassa raskaudessaon ollut huomattavasti pahemmat. Nyt ainakin toistaiseksi miltei olemattomia. Itse luulottelen välttyneeni niiltä, koska kuljeskelen koiran kanssa lenksulla monta tuntia päivässä ja yritän kiinnittää huomiota oikaeaan kävelytyyliin. Osteopaattini on mulle sitä tyyliä neuvonut. Eli kankku keinuu ja tissit on ylväästi pystyssä.
SukupuoliasiaaMeillä kans mies tuuletti tyttöuutista. Ennestään on molemmat. Mut on toi pojankossi vaan tommonen Vaahteran Eemelin ja Peppi Pitkätossun sekoitus, kuten ystävä asian ilmaisi. Joten kiltti tyttö, kiitos. Vanhempien geenit taitaa olla vaan aika huonot ton kiltteyden suhteen. Ja masussa liikettä tuntuu välillä sikäli kiivaasti, että ei taida mikään ihan mietiskelijätyyppi tulossa. Alavatta ja oikea puoli masusta on tyllerön suosikkipaikkoja. Potkut on näkyneet viikkoja mahan päällekin. Nyt harmittaa, kun en merkannut vatsan päälle näkyvien liikkeiden alkamisen päivämäärää.
Dominique ja Tyllerö 20+4