Maaliskuu 2013, löytyykö vielä ketään?

Eea
En löytänyt vielä maaliskuisten pinoa. Onko muita, jotka ovat plussanneet ja laskettuaika asettuisi maaliskuulle? :) Itse tein tänään testin ja kolmas lapsi olisi kyseessä ja laskettu aika maaliskuun alussa. :heart: Varovaisen toiveikkaana täällä kirjoittelen. Takana kaksi keskenmenoa.

o/ Täällä kans tuli eka haamu sunnuntaina ja viiva on vahvistunutkin, MUTTA MUTTA... Tänään onkin sitten tuhrutellut vähän runsaammin. Saapa nähdä, jäänkö maaliskuiseksi vai tuleeko paluu kuumeilupuolelle.

Jos sinne asti päästään, niin mulla on muutaman viikon päästä ultra-aika lasketun ajan määrittelemiseksi, kun kierto on ollut niin epäsäännöllinen esikoisen jäljiltä.

Nopponen
Jep löytyy! Sunnuntaina plussasin... LA 3.3. menkoista laskettuna. Nyt vaan toivotaan et kaikki sujuu hyvin. Tänään sain jonkin ihmeen epätoivokohtauksen ja ajattelin et kaikki ei ok... kävin sit haken viel digitestin ja näytti raskaana 2-3 elikkäs iha hyvin tuntuis hgc-arvot nousseet ku vertaa arvioitua hedelmöitystä... Ultra mulla vasta heinäkuun lopussa eli ikuisuus viel odottaa löytyykö se pieni ihmisen alku sieltä. :)
Minulla toinen lapsi olisi tuloillaan... Esikoistytär täytti juuri 4v. Ja kauhee vauvakuume vaivannut viime marraskuusta asti jolloin poistimme kierukan, yk 7 sit tärppäis! Nyt kaikille tsemppiä ja toivotaan et pikkuiset pitävät tiukasti kiinni. Olisi kiva kirjoitella täällä muiden kanssa joilla raskaus suurinpiirtein samoissa vaiheissa... :)

Oletteko aikoneet kertoa milloin muille ihmisille? Mä oon kertonu muutamalle jo heti plussattuani, koska ovat mun elämäni tukipylväät niin hyvässä ja pahassa joten saisivat kuulla ihan varmasti jos jotain ikävää sattuisi.... Nyt vaan on vähä hankala tilanne ku lähdetään mieheni sukulaisille ja jään varmana HETI kiinni asiasta. Harvoin kun tapaamme on tapana ottaa ne muutamat ja tupakoidakin jne. Noh nyt en tietenkään tee mitään noista ja oon niin kehno valehtelemaan!!! Hirvittää vaan kertoa ku vielä ei oo ensimmäistä ultraakaan ollut... Yhdet juhlat on kyl heti ekan ultran jälkeen seuraavana päivänä ja jos ultrassa kaikki hyvin on pakko kyl heille kertoo miks pysyn vesilinjalla, sit alkaa kuitenkin jo 10 viikko. Mut mielellään tosiaan pimittäisin sinne rv12 mut se ei taida olla mahdollista kuin työpaikalla, jos sielläkään... juorut kun liikkuu... :( Sellainen vuodatus heti tähän alkuun... :ashamed:

Mut tosiaan kiva kun tällainen pinokin on perustettu... :) Pitäiskö jokinmoista listaa alkaa vääntään?

Nopponen ja toukka 4+3

Eea
Ihanaa kun löytyy muitakin. Miulla pitäis kuukautistenkin alkaa vasta ptorstaina-lauantaina, mutta eilen ja tänään jo testailin kun oli vaan sellanen olo ja kierto on ollu vähän mitä sattuu (+ oon aika malttamaton). Plussaahan se sit kuitenkin näytti jo nyt. :)

Meillä on ennestään tyttö 10/2007 ja poika 8/2011. Heidän välissä on ollut kaks keskenmenoa. Olo on ihan epätodellinen, enkä jotenkin usko vielä asiaa todeksi. Toivottavasti pikkunen nyt kestäis mukana.

Miehelle ja parhaalle ystävälle oon kertonut. Miekin jään varmaan muutaman viikon päästä kiinni kun olis yhdet polttarit ja muutama viikko siitä häät. Yritetään kuitenkin salata asia mahdollisimman kauan.

Eea
Pakko oli vielä tänäkin aamuna testata ja kyllä se plussaa näyttää. :D Pakko kai uskoa. Toivon niiiin kovasti, että kaikki menis hyvin. Laskettuaika taitais osua 6. tai 7. maaliskuuta.

Kukas tahtois ja osais tehdä sellasen oikeen pinon meille? mie muuten voisin, mutta en taida osata. :)

Nopponen
MAALISKUUN MAMMAT 2013

nimimerkki---LA---monesko lapsi?

LASKETTU AIKA:

1.3.

Bingo -- 3. lapsi
Mam_87 -- ?
mamiko -- 2. lapsi

3.3.

Nopponen -- 2. lapsi.

6.3.

Eea -- 3. lapsi

PÄIVITYSPYYNNÖT PUNAISELLA!!!!

Viimeksi muokattu:
Nopponen
Yritin vääntää jonkinlaista listaa... Kuvaa en vaan osannu lisätä... jos joku osaa niin vois jonkin nätin vauvan kuvan liittää tuohon. :)

Tiipula:Laita vähä tietoja kun haluat listalle. Toivottavsti tuhruttelu on ollut ihan harmitonta... Sua en siis viel lisänny ku ei ollu tiedossa viel LA jne...

Mam_87:
Monesko lapsi? Niin voin laittaa listalle?

Toivottavasti kaikkien tiedot oli oikein. Ehdotelkaa pitäiskö tuohon lisätä jotain... jne, lonkalta vaan vedin nuo tärkeimmät asiat tuohon... Niin ja en välttämättä oo aina päivittelemässä joka päivä jos uusia tulokkaita ni lisäilkää sit muutkin heitä listalle. Se on ihan helppoa; painat vaan esim. lainaa edellisen listan alareuassa ja sit lisäät tekstiä ja lähetät. :)
Lähdemme v.loppuna pitkälle kesäloma reissulle jolloin en pääse välttämättä tänne joten koittakaa päivitellä joku silläkin aikaa. :) Niin ja mielellään päivitys pyynnöt punaisella niin huomaa täältä teksti viidakosta paremmin. :) Kaikillahan meillä saattaa sitten muuttua LA:t kun eka ultra on ohi, sitä mukaa sit päivitellään...

ON: Mulla räkätauti jatkuu ja pitäis reissuun lähteä... ärsyttää!!! Mut tänään tavallaan alko sit jo KESÄLOMA!!!! :popcorn::heart::p Tosin sairaana mut jospa tää parantuis ennen ku loma on ohi... Johtuukohan tää näin sitkee flunssa kuitenkin jotenki tähän raskauteen... yleensä ei näin kauaa kestä...

Niin ja tervetuloa kaikki uudet maaliskuun tulevat mammat! Onnea plussauksesta!

Nopponen & toukka 4+4

Viimeksi muokattu:
MAALISKUUN MAMMAT 2013

LASKETTU AIKA:

1.3.

Bingo -- 3. lapsi
Mam_87 -- ?
mamiko -- 2. lapsi

3.3.

Nopponen -- 2. lapsi.
Tiipula -- 2. lapsi

6.3.

Eea -- 3. lapsi

Viimeksi muokattu:
No, lisäsin itteni nyt kuitenkin tuonne listalle menkkojen mukaisella lasketulla ajalla. Poistun sitten, jos tarvetta tulee. :)

Näitä odotuspinojahan on tehty useimmiten niin, että tietyssä kuussa lasta odottavat (esim. me maaliskuiset) tekevät joka odotuskuukaudelle omansa --> me voitais tehdä seuraavaksi esim. * Maaliskuun mussukat 2013 * heinäkuussa -tyyppinen ratkaisu. Pinon aloittaa se, jolle päivittäminen sopii ja näin saadaan kaikkien tiedot aina kerättyä siihen ekaan viestiin. Sitähän siis muut eivät pääse muokkaamaan, mutta lienee kätevämpää että tiedot ovat vain yhdessä viestissä, etenkin siinä vaiheessa kun odottajia on jo satakunta tms.

Näin alkuun varmaan toimii hyvin tämä Lainaa-napin painaminenkin. Muistattehan poistaa lainattavan viestin alusta ja lopusta ne hakasulkeet, joissa lukee quote, jotta lista pysyy samanlaisena!

Jospa katsellaan ja odotellaan ihan rauhassa, tulisiko mukaan joku sellainen, jolla olisi aikaa ja halua toimia kuukausilistan päivittäjänä ainakin ekan kuukauden ajan. Itekin voin puuhaan ryhtyä myöhemmin, jos oon vielä messissä, mutta nyt tuntuu tuhruttelun kera sen verran epävarmalta, etten ihan vielä haluaisi.

ON: Tuhru vähentynyt. Liekö sitten valekuukautisia vai jotain muuta. Alaselkää jonkun verran jomottaa, mutta luulen sen johtuvan esikoisen nostelusta huonossa asennossa. Viiva vahvistuu edelleen. Ei ole rauhassa odottelu mun laji, ei.

Nopponen
Joo mulle passaa et mennään alussa näin ja sit ku porukka lisääntyy tehään esim uus pino elokuulle jne. Mä voin kans ottaa jonkin vastuu kuukauden et saadaan pinon alkuun lista jota aina yks ihminen vuorollaan kuukauden ajan päivittää, mut tää heinäkuu vois mennä näin, ite ainakin joudun pitään yli viikon palstailu taukoa pakollisista reissu-syistä. Ja puhelimella en oikein oo oppinu käymään...

Tiipula: Hyvä ku tuhruttelu on vähentyny. :) Pidetään peukkuja!

On:Lisäys vielä omaan olotilaan... flunssa joo jatkuu seuranaan ikävä päänsärky... alkaa muistuttaan esikoisen alkuraskauden aikaan ollutta kuukauden kestävää jatkuvaa päänsärkyä, jota ei panadoleilla taltutettu. Voin vaan tuumata jälleen, onneksi on loma ettei tartte töissä kärvistellä. Toisaalta ikävä ku joutuu lomaileen puolikuntoisena. :(

Viimeksi muokattu:
Täällä yksi taustailija ilmoittautuu :wave: Täällä myös plussattu sunnuntaina ja LA:n pitäisi olla 3.3. Tosin hyvin varovaisin mielin, sillä olen vuotanut rusehtavaa tuhrua pari ekaa päivää ja eilen ja tänään on pyyhittäessä tullut paperiin verta hyvin vähän. Pikkuhousunsuoja on kuitenkin ihan puhdas. Jotenkin en jaksa uskoa tämän päätyvän positiivisesti.. Mulla tyttö 05/10 ja sitä ennen koettu keskenmeno rv 8 aikoihin, mutta se ei itsestään vuotanut pois lääkkeellisesti tyhjennettiin rv 11+ (np-ultrassa vasta huomattiin). Tätä samaa kohtaloa en toivo, mutta pahasti pelkään :'( Ensi viikolla soitan neuvolaan ja pyydän päästä ultraan joskus rv 6 loppu puolella mikäli ei sitten itekseen vuoda pois. Uä:ssa saisin ainakin varmuuden tähän epätietoisuuteen. Meillä myös lapsettomuutta taustalla ja eka lapsi saatettu aikaan pistoshoidoilla ja nyt sitten plussa tuli clomien avulla.

tiipula Toivottavasti päästään jatkamaan raskautta normaalisti vuodoista huolimatta :hug: Sun nimi ehdotus pinoksi kuulostaa oikein hyvälle :)

Eea Toivottavasti sullakin pikkuinen pysyisi matkassa mukana :heart: Saako kysyä millä viikoilla oot keskenmenot kokenut? Onko vuotanu spontaanisti pois vai miten?

Määki voin alkaa päivittäjäksi, mutta vasta sitten, kun tää oma olotila vakiintuu/selviää :ashamed:

Nopponen Toivottavasti et saa päänsärystä pitkäaikaista kaveria : /

mam_87 Tsemppiä huomiselle!! :wave: Mää googlasin netistä raskausaikalaskurin ja sen mukaan laitoin viikot :D

Onko teillä muilla vielä raskausoireita? Mää oon ihan oireeton ja sekin saa pelon nostamaan päätä... Tosin tytöstäkin raskaus oli aikalailla oireeton, mutta ei muistaakseni näin oireeton : /

heippa hei:) täällä alkanu oireita ilmaantua..tiedä sitten johtuuko jo nähdystä plussasta vaiko itse hormooneista:) hajuja jotka etoo on jo, väsymys on ihan kamalaa (oli kyllä jo ennen +) ja rinnat on kipeet. jotenkin ihanaa kun alkaa oirehtia:)). meillä on kaks keskenmenoa takana joten aika paljon jännittää kuinka tämä jatkuu.tsemppiä kaikille ja toivotaan parasta:)

Moi vaan :wave: Täältä ilmoittautuu mukaan uusi odottaja Meliah 3.3 2.lapsi Oireettomuus on vaivana, joten vielä matalalla profiililla olen tämän onnen kanssa... Pahoinvointi oli niin voimakasta heti plussasta lähtien esikoista odottaessa, että tämä plussaus ei tunnu todelliselta odotukselta ennen pöntön halaus-sessioita :LOL: Eli täällä epätoivon vimmalla toivotaan ja odotellaan oireita :D

Meliah 4+5

Nopponen
MAALISKUUN MAMMAT 2013

LASKETTU AIKA:

1.3.

Bingo -- 3. lapsi
Mam_87 -- 3. lapsi
mamiko -- 2. lapsi

3.3.

Nopponen -- 2. lapsi
Tiipula -- 2. lapsi
meliah -- 2. lapsi
Alisa84 -- 2. lapsi

6.3.

Eea -- 3. lapsi

Viimeksi muokattu:
Nopponen
Tervetuloa uudet masun kasvattajat! :)

Oireista:Eipä oo ollu muuta ku yks pahoinvointikohtaus automatkalla tällä viikolla, muuten ei mitään, vielä. Rinnat vaan sit hellänä ja välillä alavatsaa nippailee. Mut ei onneksi sellaista oikeeta menkkojen alkamis nippailua. :) Niin ja se eilinen päänsärky, joka muistutti kovasti esikoisen alkuraskauden kipuilua mut toisaalta mulla on edelleen kauhee yskä ja nuha kaverina, joten voipa olla et senki vuoksi särki. Niin toisiaan en tiiä onko tää flunssa sit liitoksissa tähän raskauteen, muilla perheenjäsenillä ei oo mitään. Sit toi siitepöly vie entistä enemmän tukkoon, ku lääkettä ei saa ottaa. :(

Me lähdetään siis huomenna perheen kera helsinkiin sukuloimaan ja sieltä kautta sit itä-suomeen mökkeileen... Voi tulla mielenkiintoinen matka, varsinkin mökille ku tää allergia vaivaa ja siellä järvi-veellä saunotaan jne... ihanaa... :snotty:
Voi olla myös et jotkut sukulaiset väkisin arvaa mistä on kyse ku jätän saunajuomat juomatta ja tupakoinninkin oon sopivasti lopettanu just vastikää.. ;) Kesälomalla ku ei tahdo mennä minkään valtakunnan selitykset läpi... ainakaan heille kun tuntevat minut... (on ne saunajuomat maistunu ihan jees aina... :ashamed:) Harmittaa vaan ku haluaisin pimittää sinne 10 viikkoon vähintään ku on ultrat ohi jne... :( Pian jos kaikki ei ookkaan kunnossa... Mut pitää ajatella postiivisesti ja sit jos jotain sattuu on vaan kerrottava sit siitäkin totuus, niinkai se sit menee...

Mut tosiaan pieni tauko palstailuun tulee, joten päivitelkäähän listaa. Palaan varmasti takaisin kun kotiudutaan. :heart:

Eea
Alisa84 Keskenmenot on kumpikin sattuneet 7. viikolla ja vuotaneet itekseen onneks pois. Toivottavasti nyt kaikki menis hyvin.

oireita on jonkin verran: väsyttää, hajut ällöttää, tänä aamuna oksetti, yöllä oli repäisykipuja kun vaihdoin asentoa, päänsärkyä... Toivottavasti nämä oireet nyt tarkoittaa että joku siellä kasvaa ja voi hyvin. :) Niin alussa vasta olen, että kaikki voi vielä mennä pieleen.

Neuvolaan soitto Innokkaana soittelin jo keskiviikkona. Terkkariakin vähän nauratti, kun sanoin että oishan sitä voinut vielä viikon parikin odotella ja kuulostella oireita ja katsoa mihin tämä tilanne menee, mutta kun en malttanut olla soittamattakaan :LOL:

Allergia Siitepölyallergiaa tai jotain vastaavaa täälläkin, kesät aina lääkkeitä popsittava. Unohdin terkkarilta ohjeistusta kysyä, joten nyt olen sitten ollut ilman lääkkeitä ja tukkoisuus rupeaa vaivaamaan. Maanantaina pitää soitella neuvolaan ja kysyä. Googlettamalla kun olen asiaa tutkinut, niin monet ovat raskausaikana käyttäneet cetiriziniä, mutta toisille on ihan jotain reseptilääkkeitä määrätty.

Kertominen
Minun parhaat kaverit ja tulevat isoäidit tietävät, muille varmaan sitten np-ultran jälkeen kertoillaan jos kaikki siellä hyvin olisi. Mutta jos joku suoraan kysyy, olen aika huono "huijaamaan", joten silloin varmaan paljastan. Toivottavasti Nopponen siellä reissullansa keksii hyviä valkoisia valheita :D Kerro sitten vinkkejä, minulla on meinaan monia kissanristiäisiä tulossa, joissa en vielä haluaisi paljastua.

Oireettomuus Edelleen päällänsä.. Pitää yrittää lohduttautua ajatuksella että raskaudet ovat erilaisia, ei sitä esikoiselta tuttua oksentelua ole välttämättä luvassa laisinkaan, ja silti kaikki voi olla ihan mallillaan.

Liikunta Miten olette tottuneet liikkumaan? Miten meinasitte raskausaikana? Esikoisen aikaan liikunta jäi aika minimiin alun pahoinvoinnin takia, ja sitten en enää saanut itseäni niskasta kiinni, kun olo olisi muuten antanut myöden. Nyt ajattelin oikein keskittyä siihen, että tulee liikuttua ja vähän ehkä katsottua syömisiäkin. Esikoisen kohdalla meinaan sekin lähti "vähän" lapasesta :ashamed: ja jokunen raskauskilo on päällänsä tuosta mässäilymaratoonista edelleen :kieh: Joten vinkkejä ja vertaistukea kaivataan :wave:

uusille
Tervetuloa =)

Meliah 4+6

Aikani kuluks värkkäsin meille heinäkuuks uuden pinon :D Käykää kurkkaan ja kertooka mielipide, että onko nimi ok, onko kuva ok, mitä muuta sinne haluaisitte? Kaikkea voidaan vielä muokata ;) *kLiK*

Meliah Mukaan vain joukkoon ja odottelemaan niitä ihania oireita :D

Neuvolaan soittelusta Itse soittelisin varmasti vasta viikolla 7+ Kiirettähän ei ole, koska eka neuvola aika on kai yleensä sillon rv 7-9?? Itse taidan kuitenkin ens viikon loppu puolella olla sinne yhteydessä ja pyytää aikaa varhaisultraan.. Tuun muuten hulluks, jos en saa tietää onko tuolla masussa elämää vai ei.

lenkkari Tervetuloa mukaan :)

Liikunta Itse kävelen päivittäin 2-3 kertaa päivässä koiran kanssa. Lenkit ovat kuitenkin suht rauhallisia, kun tyttö haluaa aina itse kävellä, mutta sellaista hyötyliikuntaa se on. Sitten pelailen jalista, harkat on 1x viikossa ja nyt kesällä pelejä on ehkä noin 1x viikossa. Mun työkin on sellaista, että olen koko ajan menossa suuntaan tai toiseen, niin sielläkin tulee sitä hyötyliikuntaa harrastettua :) Onko sulla jotain kaveria lähellä kenen kanssa voisit sopia vaikka jonkun "lenkkeily" päivän? Ehkä siitä liikunnasta sitten tulisi rutiini? :)

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä