Maaliskuiset 2025

Onpa ihana kuulla, että kaikki on hyvin
Jostain luin aikaisemmin, että 2,5 on myös raja, mutta yleisemmin se on se 3mm..joten en usko että teillä hätää on.
Käytiinkö teillä läpi verikokeiden tulokset vai milloinkohan niistä saa tietoa?

Mulla samainen ultra huomenna, mutta pelkään ettei siellä ole enää pientä hengissä Saan ainakin selvyyden tähän epätietoisuuteen..
Mikäs siellä tilanne? 🙏❤
 
  • Rakkaus
Reactions: Cara-mel
Mikäs siellä tilanne?
Vauva on elossa, voi hyvin, on terve ja liikkui vilkkaasti ❤😭🥹
Tutkimuksissa löytyi isohko hematooma, joka vuotaa ja aiheuttaa huolta. Käyn muutaman viikon päästä kontrolliultrassa🙂 Nyt vain toivotaan, ettei mene kesken, koska hieman kohonnut riski on. Syy löytyi, saatiin apuja sen hallintaan ja raskaus jatkuu, enempää ei voi tällä hetkellä toivoa🥹😭❤
 
Vauva on elossa, voi hyvin, on terve ja liikkui vilkkaasti 🥹
Tutkimuksissa löytyi isohko hematooma, joka vuotaa ja aiheuttaa huolta. Käyn muutaman viikon päästä kontrolliultrassa Nyt vain toivotaan, ettei mene kesken, koska hieman kohonnut riski on. Syy löytyi, saatiin apuja sen hallintaan ja raskaus jatkuu, enempää ei voi tällä hetkellä toivoa🥹
No voi että kuinka ihanaa!! ❤
 
  • Rakkaus
Reactions: Cara-mel
Vauva on elossa, voi hyvin, on terve ja liikkui vilkkaasti 🥹
Tutkimuksissa löytyi isohko hematooma, joka vuotaa ja aiheuttaa huolta. Käyn muutaman viikon päästä kontrolliultrassa Nyt vain toivotaan, ettei mene kesken, koska hieman kohonnut riski on. Syy löytyi, saatiin apuja sen hallintaan ja raskaus jatkuu, enempää ei voi tällä hetkellä toivoa🥹
Oi miten ihania uutisia!
 
  • Rakkaus
Reactions: Cara-mel
Mulla tänään 12+0. Ultraan pääsen vasta ens viikon keskiviikkona eli menee vähän yli suositellusta ikkunasta.

Tänään kuitenkin jo kerroin luottamuksella töissä pomolle, kun mulla oli kehityskeskustelu. Hän otti ihanasti uutiset. Kunhan ultra on takana ja saan tulokset, ettei ole mitään poikkeavaa niin sit sanoin, että voi kertoa laajemminkin. Odotan myös kovasti, että päästäisiin kertomaan esikoiselle, että hänestä tulee isoveli.

Mulla vaan pahoinvointi jatkuu edelleen. Oli välissä pari päivää, etten voinut huonosti niin kerkesin jo innostua, mutta johan se sitten teki paluun. No, jospa kohta helpottaisi.
 
Mä myös 39v ja kyllä uskon, että tässä iässä saa terveen vauvan. Toivon ainakin kovin.. En halua sitä pelkoa istuttaa takaraivooni

Mulla onneks lähipiirissä vertaistukea, se on kyllä tärkeää ja jokaiselle löytyy varmasti ne omat kanavat
Lueskelin keskustelua ja kommentoin väliin vaan rohkaisuksi, että mun äiti oli 39v kun minut sai :) keisarin leikkauksella mentiin mutta muutoin kaikki hyvin ja minä synnyin terveenä!
 
  • Rakkaus
Reactions: Cara-mel
Täällä seulaulokset tuli ja tulos oli normaali 🙏❤ silti mietin sitä niptiä että pitäiskö käydä. 🤔
Mukava kuulla että tulos on normaali ❤
Miksi ei, jos kerran mielessä on usein? Varmaan helpottaisi mieltä ja oloa, kun kuitenkin pyörität nipt-ajatusta usein.
Itse en aio, niin paljon tutkittu ja testattu niin yritän nyt rauhoittaa kroppani.
Ja mieleni🫣😐
Mulla nt-ultra ja verikokeet ok, niin nämä riittää. Toivotaan vain, että neljän viikon päästä ultrassa näkyy vauva elossa ja hematooma poissa tai edes pienentynyt.. Vuotoa on edelleen päivittäin, onneksi ei ole runsasta.
 
  • Tykkää
Reactions: rimpsukka84
vierailija
Meillä on tällä hetkellä 8+6 menossa ja oon ollu viikon tosi kipeenä (influenssa A). Meillä on NIPT vasta 2vk päästä ja siinä saa onneks nopean ultran samalla (tällä tarkastetaan että sikiö varmasti mittaa yli 10vk että on tarpeeksi sikiön DNAta äidin veressä). Sit kunnon seuraava ultra vasta vk 13 eli 5vk päästä. Tää ultra on vissiin just sama mikä Suomessa ”NT ultra” mutta täällä tehdään usein vasta viikolla 13 eikä 12. Odottavan aika on pitkä huh huh. On kyllä ollu vähän huoli pienestä kun oon ollu niin kipeänä.
Pahaa oloa kyllä on päivittäin, pieniä nipistelyjä vatsalla sillon tällöin ja nännit on muuttunu tummemmaksi ja isommiksi yhtäkkiä 😅 muistaakseni tais tapahtua viime raskaudessakin jos muistan oikein 🫣
 
vierailija
Meillä on tällä hetkellä 8+6 menossa ja oon ollu viikon tosi kipeenä (influenssa A). Meillä on NIPT vasta 2vk päästä ja siinä saa onneks nopean ultran samalla (tällä tarkastetaan että sikiö varmasti mittaa yli 10vk että on tarpeeksi sikiön DNAta äidin veressä). Sit kunnon seuraava ultra vasta vk 13 eli 5vk päästä. Tää ultra on vissiin just sama mikä Suomessa ”NT ultra” mutta täällä tehdään usein vasta viikolla 13 eikä 12. Odottavan aika on pitkä huh huh. On kyllä ollu vähän huoli pienestä kun oon ollu niin kipeänä.
Pahaa oloa kyllä on päivittäin, pieniä nipistelyjä vatsalla sillon tällöin ja nännit on muuttunu tummemmaksi ja isommiksi yhtäkkiä muistaakseni tais tapahtua viime raskaudessakin jos muistan oikein 🫣
Unohdin laittaa nimimerkin -Jellybean
 
Täällä mennään nyt ehkä viikoilla 11+4, varhaisultran jälkeen siirtyi la 6 päivää eteenpäin. Ensi torstaina on neuvolaultra ja tuntuu että en malta millään odottaa. Siellä pitäisi sitten tarkentua nuo viikotkin. Verikokeissa kävin tällä viikolla ja meinasinkin pyörtyä heti, kun oli saanut putkilot täytettyä 😅
Pahoinvointia minulla oli pari viikkoa melko pahana, oksensin melkein joka aamu ja en pystynyt syömään mitään ennen puoltapäivää. Toivotaan, että se nyt ei enää palaa🤞🏻
Vaatteiden kanssa on myös ongelma, kun housut ei mahdu jalkaan ja mekkokelit alkaa uhkaavasti loppua. En myöskään pysty käyttämään mitään vaatteita, mitkä tulee mahan päälle, niin epäilyttää, että sopiiko raskaushousutkaan sitten minulle. 🤔
Onko muilla muuten lisääntynyt valkovuoto todella paljon? Ilmeisesti on normaalia, että lisääntyy, mutta minulla sitä tulee ihan järkyttävän paljon. Tuntuu että pitäisi sidettä alkaa käyttää, kun alushousut kastuu koko ajan.
 
  • Tykkää
Reactions: Cara-mel
Täällä mennään nyt ehkä viikoilla 11+4, varhaisultran jälkeen siirtyi la 6 päivää eteenpäin. Ensi torstaina on neuvolaultra ja tuntuu että en malta millään odottaa. Siellä pitäisi sitten tarkentua nuo viikotkin. Verikokeissa kävin tällä viikolla ja meinasinkin pyörtyä heti, kun oli saanut putkilot täytettyä
Pahoinvointia minulla oli pari viikkoa melko pahana, oksensin melkein joka aamu ja en pystynyt syömään mitään ennen puoltapäivää. Toivotaan, että se nyt ei enää palaa
Vaatteiden kanssa on myös ongelma, kun housut ei mahdu jalkaan ja mekkokelit alkaa uhkaavasti loppua. En myöskään pysty käyttämään mitään vaatteita, mitkä tulee mahan päälle, niin epäilyttää, että sopiiko raskaushousutkaan sitten minulle.
Onko muilla muuten lisääntynyt valkovuoto todella paljon? Ilmeisesti on normaalia, että lisääntyy, mutta minulla sitä tulee ihan järkyttävän paljon. Tuntuu että pitäisi sidettä alkaa käyttää, kun alushousut kastuu koko ajan.
Mulla oli heti plussattua runsaasti valkovuotoa, nyt kokoajan ollut runsasta. Nyt joudun pitämään sidettä myös verenvuodon takia, plussauksesta lähtien jonkun näköinen vaippa pöksyssä joutunut kulkemaan. Neuvolassa ottivat varuilta näytteen ettei ole bakteerivaginoosia tms, eikä sitten ollutkaan mitään.
Toisaalta inhottavaa, kun niin ajattelin, että raskaana ollessa pääsen pois kaikista siteistä kuukausiksi ja saa olla huoleton😖 Toisin kävi 😅
Mulla ei ole painoa onneksi tullut, mutta sama täällä, että housut puristaa ja tilailin jo äitiyshousuja.
❤
 
vierailija
Mulla oli heti plussattua runsaasti valkovuotoa, nyt kokoajan ollut runsasta. Nyt joudun pitämään sidettä myös verenvuodon takia, plussauksesta lähtien jonkun näköinen vaippa pöksyssä joutunut kulkemaan. Neuvolassa ottivat varuilta näytteen ettei ole bakteerivaginoosia tms, eikä sitten ollutkaan mitään.
Toisaalta inhottavaa, kun niin ajattelin, että raskaana ollessa pääsen pois kaikista siteistä kuukausiksi ja saa olla huoleton Toisin kävi
Mulla ei ole painoa onneksi tullut, mutta sama täällä, että housut puristaa ja tilailin jo äitiyshousuja.
Olin eilen yhteydessä lääkäriin ja sain reseptin hiivatulehduksen hoitoon eli kai tuo vuoto johtuu sitten siitä😅 eilen alkoi kyllä muutenkin oireilla. Mutta on kyllä todella tympeää, kun pitää käyttää sidettä jos ei halua kulkea märissä alushousuissa.
Mistä tilasit äitiyshousuja? Olen yrittänyt etsiä monesta paikkaa, mutta en halua mustia housuja tai farkkuja, niin valinnanvaraa tuntuu olevan aika vähän🤔 Täytyy varmaan joustaa kritrereistä jossain vaiheessa, kun kelit alkaa olla kylmiä ja syksyyn sopivia mekkoja löytyy vain kaksi 😅
 
Olin eilen yhteydessä lääkäriin ja sain reseptin hiivatulehduksen hoitoon eli kai tuo vuoto johtuu sitten siitä eilen alkoi kyllä muutenkin oireilla. Mutta on kyllä todella tympeää, kun pitää käyttää sidettä jos ei halua kulkea märissä alushousuissa.
Mistä tilasit äitiyshousuja? Olen yrittänyt etsiä monesta paikkaa, mutta en halua mustia housuja tai farkkuja, niin valinnanvaraa tuntuu olevan aika vähän Täytyy varmaan joustaa kritrereistä jossain vaiheessa, kun kelit alkaa olla kylmiä ja syksyyn sopivia mekkoja löytyy vain kaksi
Zalando ja Zizzi
 
Eilen oli vihdoin ultra. Kaikki hyvin ja ei kohonneita riskejä ❤ pieni siellä jumppaili ja hörppi välissä vähän lapsivettä 😁 LA aikaistui päivällä eli 3.3. Tänään illalla kerrotaan esikoiselle, en malta odottaa 😍 hän on niin toivonut pikkusisarusta.
Pahoinvointi tuntuu vihdoin helpottavan, vielä vähän kuvottaa, mutta en oo oksentanut varmaan about viikkoon.
 
  • Rakkaus
Reactions: Cara-mel
Pitäisi pystyä odottamaan reilu kaksi viikkoa ultraan, jossa selviää kuinka jatko hematooman kanssa menee..
Pelko on, ettei vauva ole elossa😖
Kunpa saisin alkaa nauttimaan jo odotuksesta, nyt kun pahoinvointi ym alkuraskauden oireet on poissa. Haluan hehkua 😂❤ Nyt tuntuu, että yritän vain selvitä päivä ja yö kerrallaan.. Jokainen wc-käynti ja erilainen tuntemus pelottaa, huoletonta tämä ei ole..

13+6
 
Meilläkin oli ultra torstaina ja siellä oli kaikki hyvin! Oli ihanaa nähdä miten paljon vauva oli kasvanut varhaisultrasta ja näytti jo ihan vauvalta😍 laskettu aika siirtyi meilläkin ja se on nyt 13.3. Kerrottiin myös molempien isovanhemmille ja tulevat isomummut olivat todella iloisia 🥰 Rakenneultraan saatiin aika lokakuun lopulle, en tiedä miten taas malttaa niin pitkään odottaa, että näkee vauvaa 😅
 
  • Rakkaus
Reactions: Cara-mel
vierailija
Meillä tuli NIPT tulokset tänään ja oli alhaiset kromosomipoikkeavuus riskit. Sukupuolikin saatiin tietää ❤ oli onneks ultra ennen tota NIPT testiä niin näki että kaikki oli hyvin. Meillä nyt menossa 11+4. Olikos täällä innoikkaita Facebook ryhmään? Vois sellaisen salaisen ryhmän perustaa niille jotka haluais tulla!

Jellybean
 
  • Tykkää
Reactions: Luhtalemmikki
Meillä tuli NIPT tulokset tänään ja oli alhaiset kromosomipoikkeavuus riskit. Sukupuolikin saatiin tietää ❤ oli onneks ultra ennen tota NIPT testiä niin näki että kaikki oli hyvin. Meillä nyt menossa 11+4. Olikos täällä innoikkaita Facebook ryhmään? Vois sellaisen salaisen ryhmän perustaa niille jotka haluais tulla!

Jellybean
Ihanaa että kaikki oli hyvin! Mä ainaki olisin kiinnostun facebook ryhmästä, ei olla vielä kerrottu somessa raskaudesta, niin en oo julkisiin ryhmiin uskaltanu liittyä 😁
 

Yhteistyössä