Maaliskuiset 2024

Heippa!
Kovin on hiljentynyt tämä ryhmä. Lieneekö yksityisellä puolella vilkkaampaa?
Maanantaina käytiin np ultrassa ja siellä kaikki hyvin. Yksi eläväinen sikiö joka vastasi kooltaan neljä päivää isompaa, mutta laskettua aikaa ei lähdetty muuttamaan. Kaikki oli siltä osin kunnossa. Ja jotenkin asia vielä enemmän konkretisoitui.
Maha alkaa hieman pullottamaan. Vaatteilla saa vielä peitettyä, mutta ei kauaa. Tänään olisi tarkoitus lapsille kertoa. Nuorempi varmaan asian hyvin ottaa, mutta 18 vee ei välttämättä kovin ilahdu.mutta jospa se siitä..
Miten muilla on ultrat mennyt?
 
  • Rakkaus
Reactions: laikkuvehka
vierailija
Meilläkin oli tällä viikolla nt-ultra. Kaikki oli hyvin eikä poikkeavuuksia havaittu. Rakenneultra varattiin marraskuun puoliväliin.

Mullakin on vatsa pullistunut jo aika tavalla, mutta edellisestä raskaudesta ei tosiaan ole kauaa, joten johtunee siitä.. Vielä kuitenkin pystyy löysillä vaatteilla peittämään. Se on silti aika hauskaa, raskausmaha on jollain tapaa kiva.

Innolla odotan, milloin liikkeitä alkaa tuntua! Siihen tosin on vielä aikaa.

Pahoinvointi alkaa helpottaa eikä ällötä enää ihan koko ajan. Oksennuskin tulee vain aamuisin.

Toivottavasti teillä Tuulitar otetaan uutinen hyvin vastaan! Vaikka kapinaa voi vähän tulla, niin kyllä kai ne ajan mittaan siihen tottuu ja lopulta pieni sisarus onkin kiva juttu. ☺

-asdasd
 
  • Rakkaus
Reactions: laikkuvehka
Täällä 16+0😁 aika tuntuu menevän hitaasti, kun odottaa rakenneultraa🙈 pahoinvointi on loppunut lähes kokonaan, heikotus ja pyörryttäminen vaivaa kylläkin. Yöt ovat katkonaisia ja pissalla pitää käyd öisin. Ens viikolla olis lääkärineuvola ja sokerirasitus🙈
 
  • Rakkaus
Reactions: pampulax
Perjantaina meillä oli nt-ultra, jossa vauvalla oli kaikki hyvin. Minulla on ollut epämääräistä vuotoa ja samalla reissulla selvisi sekin. Istukka on matalalla ja osa istukasta on kohdunsuun päällä, joka aiheuttaa vuotoa. Nyt olen sairaslomalla ja täysi kielto tehdä yhtään mitään. Seurannat ovat 2 viikon välein äitipolilla. Olen tyytyväinen, että näin tarkkaan tätä raskautta seurataan.
 
  • Tykkää
Reactions: laikkuvehka
Perjantaina meillä oli nt-ultra, jossa vauvalla oli kaikki hyvin. Minulla on ollut epämääräistä vuotoa ja samalla reissulla selvisi sekin. Istukka on matalalla ja osa istukasta on kohdunsuun päällä, joka aiheuttaa vuotoa. Nyt olen sairaslomalla ja täysi kielto tehdä yhtään mitään. Seurannat ovat 2 viikon välein äitipolilla. Olen tyytyväinen, että näin tarkkaan tätä raskautta seurataan.
Huh onneksi seuraavat! Toivotaan, että istukka nousee pois kohdunsuulta. Mulla yhdessä raskaudessa nousi lopulta rv 32 mennessä pois kohdunsuulta.

Tänään neuvolassa kuulin sykkeet, toi taas hetken mielenrauhaa❤
 
  • Rakkaus
Reactions: pampulax
Mikä teillä seulonnoissa hälytti? Tuleeko nipt vai lapsivesitutkimus?
Meillä oli nipt kun 12/21 tytöllä Downin syndrooma. Tulokset tuli tänään, normikromosomit tytöllä. Halusimme niptin, jotta tällä kertaa saisimme tiedon aikaisemmin. Viimeksi vasta RV33.
 
Muuten oli kaikki käsittääkseni ok, mutta nt mitta liian suuri. Lukemia tosin näytti tulevan jos vaikka minkälaista kun pikkutyyppi ei malttanut olla paikoillaan. Suurimmalla lukemalla kuitenkin mennään (yli 3mm). Nipt otettiin, tosin se olisi kyllä otettu muutenkin varmuuden vuoksi. Ylimääräiseen ultraan päästään muutaman viikon päästä ja jos haluamme niin samalla tehdään myös lapsivesipunktio.
 
Perjantaina meillä oli nt-ultra, jossa vauvalla oli kaikki hyvin. Minulla on ollut epämääräistä vuotoa ja samalla reissulla selvisi sekin. Istukka on matalalla ja osa istukasta on kohdunsuun päällä, joka aiheuttaa vuotoa. Nyt olen sairaslomalla ja täysi kielto tehdä yhtään mitään. Seurannat ovat 2 viikon välein äitipolilla. Olen tyytyväinen, että näin tarkkaan tätä raskautta seurataan.
Oho, mulla oli tämä sama ja piti vaan ottaa vähän rauhallisemmin ja hakeutua uudestaan, jos paljon vuotelee :eek:

Täällä en kauhean aktiivinen ole nyt ollut, aika kuluu niin nopeasti. Nt-ultrassa kaikki oli ok ja lääkärineuvolassa jo istukkakin vaikutti olevan jo siirtynyt pois kohdunsuun edestä. Nyt meneillään rv15.
 
Muuten oli kaikki käsittääkseni ok, mutta nt mitta liian suuri. Lukemia tosin näytti tulevan jos vaikka minkälaista kun pikkutyyppi ei malttanut olla paikoillaan. Suurimmalla lukemalla kuitenkin mennään (yli 3mm). Nipt otettiin, tosin se olisi kyllä otettu muutenkin varmuuden vuoksi. Ylimääräiseen ultraan päästään muutaman viikon päästä ja jos haluamme niin samalla tehdään myös lapsivesipunktio.
Tsemppiä ja voimia odotteluun ❤
 
vierailija
Saatiin kuulla sydänäänet tällä viikolla neuvolassa, se helpotti mieltä taas, kun alkuraskaudessa ei ole neuvoloitakaan joka kuukausi. Liikkeet on alkaneet tuntua, mutta aika pitkään saa maata rauhassa, juoda kylmää vettä yms. että ne tuntee. Mutta selviä ovat nyt kun edellisestä raskaudesta on vielä niin vähän aikaa että muistaa kyllä hyvin miltä ne tuntuvat. Tämä viikko on jotenkin mennyt nopsasti minullakin, toivotaan että jatkuu nopeana myös! Marraskuun alun rakenneultraa odotellessa.. 😅 Poikaa toivon, mutta tyttö olisi kyllä yhtälailla toivottu, esikoiselle kaveriksi.. ☺
 
  • Tykkää
Reactions: Alia
vierailija
Perjantaina meillä oli nt-ultra, jossa vauvalla oli kaikki hyvin. Minulla on ollut epämääräistä vuotoa ja samalla reissulla selvisi sekin. Istukka on matalalla ja osa istukasta on kohdunsuun päällä, joka aiheuttaa vuotoa. Nyt olen sairaslomalla ja täysi kielto tehdä yhtään mitään. Seurannat ovat 2 viikon välein äitipolilla. Olen tyytyväinen, että näin tarkkaan tätä raskautta seurataan.
jännittävää miten eri lailla näihin suhtaudutaan!
mulla oli 3 viikon pituinen vuoto, lääkärit tutkivat 2 kertaa eivätkä sanoneet mitään, ainoa neuvo oli että koita vaan ottaa rennosti. Istukka on mullakin vielä varsin alhaalla (rv19 nyt)ja edessä. Ei mistään seurannoista mitään puhetta saatikka levosta.
 
jännittävää miten eri lailla näihin suhtaudutaan!
mulla oli 3 viikon pituinen vuoto, lääkärit tutkivat 2 kertaa eivätkä sanoneet mitään, ainoa neuvo oli että koita vaan ottaa rennosti. Istukka on mullakin vielä varsin alhaalla (rv19 nyt)ja edessä. Ei mistään seurannoista mitään puhetta saatikka levosta.

Täällä Kainuun alueella on tällainen käytäntö, että seurataan tarkkaan, vaikka raskausviikkoja olisi "vähän". Lisäksi ohjeistus on, että kaikista epämääräisistä oireista täytyy ottaa yhteyttä äitipolille tai päivystykseen (jos siis kontakti äitipolille, millä tahansa viikoilla).
Viime viikolla oli taas seurantaultra ja samalla lääkäri kävi kaikki vauvan rakenteet tarkkaan läpi (ei ollut rakenneuä). Tuolloin viikot oli 17+3. Kaikki hyvin vauvalla ja minulla.
 
vierailija
Oho, tänne olikin tullut muutamia viestejä, vaikka luulin ketjun jo "kuolleen".. ☺ Tyttöä odotellaan täälläkin, aika kiva kun esikoinen saa sitten leikkikaverin kun ikäerokin on varsin pieni. Kaikki hyvin muuten ja keskiraskaus on ollut ihanaa aikaa. Vielä ei ole vaivoja, mutta eiköhän niitä ehdi tulla, maaliskuuhun on pitkä aika!

-asdasd
 
Harmillisen hiljaiseksi käynyt tämä ryhmä. Mitä teille kuuluu?
Täällä myöskin odotellaan tyttöä. Innokkaasti odotellaan maaliskuuta ja tulokkaan saamista syliin.
Tänne kirjoittelu on jotenkin ihan kokonaan jäänyt alun jälkeen. Täällä voidaan oikein hyvin. Rakenneultra oli ja meni, siellä kaikki kunnosss. Poika tulossa. ❤ Tällä viikolla olin myös sokerirasituksessa, joka oli kokemuksena yllättävän ok. Tuloksia vielä odotellaan.
 

Yhteistyössä