Maaliskuiset 2024

vierailija
Varhaisultrassa käyty ja syke siellä oli. 15mm kokoinen toukka pötkötteli kaikessa rauhassa. Ultran mukaan laskettu aika olisi 29.3, joten 8+0 tänään!

Tajusin etten edes viimeksi kirjoittanut mitään nimimerkkiä tekstiin, mutta tuleva äidinpuolikas täällä siis jolla oli 17.8 ultra.

Neuvolaan olisi aika 1.5 viikon päästä.

-Tirde
 
Tänään oli pakko kertoa lapsille, kun kyseenalaistivat miks äiti vaan makaa koko ajan eikä jaksa tehä mitään. Yritin ensi pienen valkosen valheen et mulla on matalat verenpaineet ja siks heikottaa mut se tais enemmän huolestuttaa lapsia ni piti korjata et miks mulla on matalat paineet, väsy ja pahaolo. Toivotaan nyt erittäin hartaasti et parin vk päästä ultrassa kaikki edelleen hyvin, ikävä kertoa lapsille huonoja uutisia vaikka niitä jo valmistelin siihen et aina ei vauva jaksa kasvaa ja kehittyä masussa😬 oksentaminen loppunut mutta pahoinvointi, huimaus ja väsymys edelleen riesana. Rv 10+6.
 
Maaliskuisilla on salainen Facebook ryhmä, jonne liittyminen ei näy muille. Minulle viestiä, jos sinne haluaa. Tällä hetkellä siinä on vasta alle 10 jäsentä.

Eilen oli eka neuvola, katsottiin ultralla, koska meidän neuvola sitä tarjoaa ylimääräisenä palveluna viikoilla 8-10. Kaikki oli hyvin pikku tyypillä ja viikot nyt ultran mukaan 8+4, menkoista laskettuna 8+1.

Hirveä etova olo koko ajan, öisin en saa sen takia nukuttua. Mutta kyllä tämä tästä!
Laitoin sulle viestiä! :) Voisin liittyä. Olen vierailijana kirjoitellut mutta tein nyt tunnuksen.
 
Mites täällä voidaan? Kovin on hiljaista täällä ja facebookissa
Mulla on vointi ollut oikeastaan todella hyvä. Pieniä oireita lukuunottamatta. Kävin oman mielenrauhan vuoksi vielä kertaallaan ultrassa viikoilla 9+1 eli torstaina. Kaikki oli hyvin ja pieni jopa liikutteli raajojaan siellä. ❤ Mitta heitti yhdellä päivällä mutta sillä ei kuulemma ole merkitystä kun voi olla vain mittavirhe.

Nt-ultra olis kolmen viikon päästä. ❤
 
vierailija
Täälläkin oksentelu jatkuu. Kaikki ällöttää, mutta sentään ilmat on viilenneet, niin kävelylenkit auttaa pahoinvoinnin kanssa edes hetkellisesti. Tänään 9+6. Unettomuus ja yöheräily on myös alkaneet. Vielä vajaa 3 viikkoa ultraan, mutta päivä kerrallaan tässä edetään. Isot tsempit kaikille meille! Jonain päivänä nämä olotilat ja stressit on muisto vain! ☺
 
  • Tykkää
Reactions: pampulax ja Malsu_
Täällä meneillään 11+0 eli viikko 12 alkanut🤩kävin eilen nt- ultrassa kaikki oli siellä tyypillä hienosti❤uusi käynti vielä n. viikon päästä jotta saadaan niskaturvotus katsottua.Nyt olikin vähän liian nuori vielä siihen. Olo on ollut tosi hyvä koko alkurasksuden josta olen tosi kiitollinen. Väsymystä iltaisin ja hengästyminen on oireet sekä aamuisin vähän huono olo mutta todella pientä:) Tsemppiä kaikille💪
 
  • Tykkää
Reactions: Malsu_
Minkälaisia tuntemuksia teillä on muuten vatsan alueella? Mulla on nyt alkanut tulemaan ihan pieniä ja nopeita ”vihlaisuja” alavatsalla. Ei mitenkään kivuliaita mutta selkeästi tuntuu. En tiedä onko jotain kohdun kasvuun liittyvää? 💁🏼‍♀️
 
Minkälaisia tuntemuksia teillä on muuten vatsan alueella? Mulla on nyt alkanut tulemaan ihan pieniä ja nopeita ”vihlaisuja” alavatsalla. Ei mitenkään kivuliaita mutta selkeästi tuntuu. En tiedä onko jotain kohdun kasvuun liittyvää? 💁🏼‍♀️
Mulla on edelleen sellaisia menkkamaisia jomotuksia. Edellisessä raskaudessa oli myös tosi pitkään niitä.
 
  • Tykkää
Reactions: Malsu_
Minkälaisia tuntemuksia teillä on muuten vatsan alueella? Mulla on nyt alkanut tulemaan ihan pieniä ja nopeita ”vihlaisuja” alavatsalla. Ei mitenkään kivuliaita mutta selkeästi tuntuu. En tiedä onko jotain kohdun kasvuun liittyvää?
Minulla on menkkamaisia jomotuksia, ja uutena tullut nyt ns. repäisykipuja, jos nousen vaikka liian nopeasti ylös. Taita liittyä kohdun kasvuun nämä molemmat.
 
  • Tykkää
Reactions: Malsu_
Minkälaisia tuntemuksia teillä on muuten vatsan alueella? Mulla on nyt alkanut tulemaan ihan pieniä ja nopeita ”vihlaisuja” alavatsalla. Ei mitenkään kivuliaita mutta selkeästi tuntuu. En tiedä onko jotain kohdun kasvuun liittyvää?
Repäisykipuja tulee ajoittain😅 kohtu selkeästi kasvanut ja ”aristaa” jo mahallaan maatessa. Viides raskaus niin ihmekös tuo jos alkaa pömpöttää jo😂
 
vierailija
Joo, minullakin kohtu kipuilee erinäisin tavoin. Jomottelee, särkee ja välillä on noita repäisykipuja jos nousee äkisti vaikka fillarin selästä pois tms. Mutta nämä siis on vaarattomia ja edellisestä raskaudesta tuttuja. Vatsa pömpöttää jo hieman, mutta se johtunee vaan turvotuksesta ja epämääräisestä ruokavaliosta oksentelun lomassa. Farkkuja en viitsi edes kokeilla, tulee vaan paha mieli jos ne kiristää jo. 😄

-asdasd
 
Tänään käytiin np-ultrassa, erittäin vilkas tyyppi siellä morjesteli❤ kauhee jännitys oli ennen ultraa, kun takaraivossa ajatus ettei viidettä kertaa nähdä hyvinvoivaa pientä. Oli myös tosi ammattitaitoinen ultraaja😊 laskettu aika siirtyi kuudella päivällä, tänään siis 13+3😁
 
  • Tykkää
  • Rakkaus
Reactions: Malsu_ ja Alia
Täällä myös eilen käyty np-ultrassa, jossa kaikki oli oikein hyvin. Laskettu aika siirtyi parilla päivällä sen olenkin nyt 28.2. Tänään siis jo 14+0.

Pahoinvointi alkaa olla jo ohitse, ainoastaan rautatabletit aiheuttavat hieman kuvotusta. Verikokeissa kävi ilmi, että ferritiini oli vain 10, joten rautaa syödään vielä pitkään.

Saatiin myös jo varattua aika rakenneultraan ja se on "jo" 12.10❤
 
Ihanaa kun täällä on np-ultria jo ollut. Kuuluuko kukaan teistä Varhan alueelle, että pääsis siihen nipt-testiin? Mulla np-ultra 15.9. ja sieltä sitten verikokeille tuota niptiä varten.
En asu, mutta meille tarjottiin niptiä kun 12/21 syntyneellä Downin syndrooma. Itellä vähän ristiriitaiset fiilikset tuosta, aikainen tieto toki tärkeetä, mutta mennäänkö Islannin malliin? Itse emme kuulleet tulosten jälkeen mitään positiivista tai totuudenmukaista. Vain voivottelua ja vikalistaa. Oma down tyttömme on kyllä antanut meille niin paljon ja toivon, että kukaan ei tee aborttia väärän tiedon valossa.
 
Jee sain kotidopplerilla ensimmäistä kertaa sykkeet kuuluviin viikoilla 10+6. Nyt kuului selkeästi sellainen laukka ja syke oli 158.😍

Aikaisemmin olen kuullut selkeästi istukan ja jotain muuta 120-130 välillä sykkivää.
Jos joku muu yrittää saada ääniä kuuluviin niin paras kikka on pidättää niin kauan että rakko on ihan täynnä, sitten se kohtu nousee tuohon sopivalle tasolle että saa kuuluviin.
 
Jee sain kotidopplerilla ensimmäistä kertaa sykkeet kuuluviin viikoilla 10+6. Nyt kuului selkeästi sellainen laukka ja syke oli 158.

Aikaisemmin olen kuullut selkeästi istukan ja jotain muuta 120-130 välillä sykkivää.
Jos joku muu yrittää saada ääniä kuuluviin niin paras kikka on pidättää niin kauan että rakko on ihan täynnä, sitten se kohtu nousee tuohon sopivalle tasolle että saa kuuluviin.
Hienoa, pitääkin itse kokeilla myös tällä kikalla 😊 kauhee stressi, ens viikolla ultra viimein.
 
vierailija
Pläh, raskausdiabetes-tuomio tuli sokerirasituksesta. Olihan minulla se edellisessäkin, mutta niin kovin toivoin ettei nyt tarvitsisi raportoida ja mittailla arvoja hoitajalle. Todennäköistähän se on että jos on kerran, niin on tulevissakin raskauksissa, mutta silti jotenkin toivoin että tehdyt elämäntapamuutokset olisi vaikuttaneet. No, ei tämä ole vakavaa, mutta riesa kylläkin.
Enää pari päivää seulontaultraan, jee!
 

Yhteistyössä