Maaliskuiset 2024

vierailija
Magnesiumin huonopuoli on ettei se imeydy tablettina. Joko magnesium jalkakylvyt/kokovartalo kylvyt tai sitten puhdistamaton merisuola. Puhdistetussa on vain natriumia.
Itse juon ns. Suolavetta päivittäin. 1tl on maksimi pv normaalisti, mutta raskaana ja urheillessa enemmän. Nykyään kaikki on niin puhdistettua ettei ravinnosta tahdo saada ja purkki on monille vaihtoehto. Tosin on tutkittu että markkinoilla olevista tuotteista yli 95 % on pelkkää blaseboa. Eli ei mitään hyötyä
Olen ollut siinä luulossa, että puhdistamon tripla magnesium olis hyvä? Sitä olen ottanut ja on kyllä auttanut moniin muihin vaivoihin. Se on kyllä kapseli eikä tabletti.
-sanisan
 
Onko salainen fb ryhmä sellainen, että kun siihen liittyy, ei liittyminen näy muille fb kavereille? Ei haluta julkaista raskautta vielä ennen nt-ultraa ja se ois vasta syyskuussa Jotenkin elin uskossa, että ekalla neuvola käynnillä ultrattaisiin myös

Ootteko minne varannut noita varhaisultria?

Mulla rintojen kipeä aristus vähentynyt, tosin ovat turpeat. Vatsaa turvottaa, kuvotta olo lisääntynyt mut varsinaista pahaa oloa ei ole. Nyt 1,5vk kestänyt nuha on auttanut tarkentuneen hajuaistin kanssa, kun nenä tukossa,niin haistan "vaan normaalisti"

On sellainen, että ei näy muille, kun sinne liittyy.
 
  • Tykkää
Reactions: Möykky24
vierailija
Olen ollut siinä luulossa, että puhdistamon tripla magnesium olis hyvä? Sitä olen ottanut ja on kyllä auttanut moniin muihin vaivoihin. Se on kyllä kapseli eikä tabletti.
-sanisan
Siitä löytyy eri tutkimuksia, kannattaa lukea, toki ainahan näissä eri lisien sivuilla lukee että hyvin imeytyvä ym. Puhdas magnesim imeytyy parhaiten jalkapohjien ja käsien kautta. Yleensä lisissä on se huonopuoli, että niissä on kaikkea muutakin mikä ei ole imeytyvässä muodossa joka vaikuttaa sittenjust siihen lopulliseen imeytymiseen. Esim. B vitamiinit, c vitamiinit on magnesiumissa siinä muodossa ettei niillä ole mitään virkaa kuin huonona puolena. Synteettinen on ainasynteettinen.
 
Onko salainen fb ryhmä sellainen, että kun siihen liittyy, ei liittyminen näy muille fb kavereille? Ei haluta julkaista raskautta vielä ennen nt-ultraa ja se ois vasta syyskuussa 🥺 Jotenkin elin uskossa, että ekalla neuvola käynnillä ultrattaisiin myös 😅

Ootteko minne varannut noita varhaisultria?

Mulla rintojen kipeä aristus vähentynyt, tosin ovat turpeat. Vatsaa turvottaa, kuvotta olo lisääntynyt mut varsinaista pahaa oloa ei ole. Nyt 1,5vk kestänyt nuha on auttanut tarkentuneen hajuaistin kanssa, kun nenä tukossa,niin haistan "vaan normaalisti" 😂
Itse kävin Helsingin perheArtella ja sitä voin suositella! Hinta myös vielä siedettävä🙂Käynti itsellä ainakin oli tosi kannattava ja oli ihana saada varmuus että joku siellä on.
 
  • Tykkää
Reactions: Möykky24
Onko salainen fb ryhmä sellainen, että kun siihen liittyy, ei liittyminen näy muille fb kavereille? Ei haluta julkaista raskautta vielä ennen nt-ultraa ja se ois vasta syyskuussa Jotenkin elin uskossa, että ekalla neuvola käynnillä ultrattaisiin myös

Ootteko minne varannut noita varhaisultria?

Mulla rintojen kipeä aristus vähentynyt, tosin ovat turpeat. Vatsaa turvottaa, kuvotta olo lisääntynyt mut varsinaista pahaa oloa ei ole. Nyt 1,5vk kestänyt nuha on auttanut tarkentuneen hajuaistin kanssa, kun nenä tukossa,niin haistan "vaan normaalisti"
Missä päin asut? Pk-seudulla esim perhe arte
 
vierailija
Siitä löytyy eri tutkimuksia, kannattaa lukea, toki ainahan näissä eri lisien sivuilla lukee että hyvin imeytyvä ym. Puhdas magnesim imeytyy parhaiten jalkapohjien ja käsien kautta. Yleensä lisissä on se huonopuoli, että niissä on kaikkea muutakin mikä ei ole imeytyvässä muodossa joka vaikuttaa sittenjust siihen lopulliseen imeytymiseen. Esim. B vitamiinit, c vitamiinit on magnesiumissa siinä muodossa ettei niillä ole mitään virkaa kuin huonona puolena. Synteettinen on ainasynteettinen.
Mikä sitten on sitä hyvää magnesiumia ja mistä sitä saa? Onko jossain tutkimusta, ettei tuo puhdistamon tripla magnesium imeydy?
-sanisan
 
vierailija
Mikä sitten on sitä hyvää magnesiumia ja mistä sitä saa? Onko jossain tutkimusta, ettei tuo puhdistamon tripla magnesium imeydy?
-sanisan
Esim. https://www.ruohonjuuri.fi/products/nordic-health-magnesium-kylpyhiutaleet-1-kg

Tämä on ollut huippu
Nordur salt artic sea salt

Itse käytän molempia. Pahimpina kuumina päivinä myös tota kylpyhiutaletta. Muuten päivittäin juon merisuolavetta. Ja hyvin on pysynyt tästä johtuvat vaivat kurissa eli mineraalipuutoksista. Meillä myös lapsille lisätään perusveteen hieman suolaa jotta neste imeytyy eikä huuhdo mineraaleja pois. Eipä ole ollut kasvukipujakaan tämä aloitettua.

englannin kielellä löytyy eniten tietoa. Raskaana ollessa mineraalien tarve monin kertaistuu kun aineenvaihdunta on uudella tasolla. Itse hikoillut kuin sika ja heti helpottuu olo kun korjaa nestetasapainon/kivennäisaineiden menetykset. Suosittelen kokeilemaan ☺
 
Kopioi edellinen teksti ja lisää omat tietosi 🙂 Voi lisätä myös muita tietoja tuohon halutessaan!

❁ MAALISKUISET 2024 ❁

La/Nimimerkki/Monesko lapsi/Synnytyssairaala

2.3.
Alia/3./HUS

8.3.
Chilino/2./Lohja

9.3.
Laikkuvehka/5./-

10.3.
Emppulih99/2./ OYS

12.3.
Eswe/1./KYS(?)

15.3.
Malanen/2./Mikkeli(?)

16.3
Manteli-/1./-

23.3.
Pampulax/9./Kaks

25.3
Thandi/5./HUS

27.3
Odottaja017/ 1. /Kys

31.3.
Tiana44/2./HUS
 
Viimeksi muokattu:
vierailija
Onko kenelläkään muulla vähentynyt tai hävinnyt raskausoireet yhtäkkiä? Nyt menossa 6+3 ja pari päivää tuntunut jo ihan normaalilta ololta. Vielä pitäis ensi viikon tiistaihin odotella sitä varhaisultraa.

On tää raskaus kans yhtä googlettelua ”onko normaalia……” tai huolesta sekaisin olemista. Huoh.
 
Onko kenelläkään muulla vähentynyt tai hävinnyt raskausoireet yhtäkkiä? Nyt menossa 6+3 ja pari päivää tuntunut jo ihan normaalilta ololta. Vielä pitäis ensi viikon tiistaihin odotella sitä varhaisultraa.

On tää raskaus kans yhtä googlettelua ”onko normaalia……” tai huolesta sekaisin olemista. Huoh.
Mulla 1-2vk sit väheni, melkein olemattomiin. Nyt 6+6 menossa ja kuvotuttava olo vaan lisääntyy. Huolestuin itsekin, mut 'onneksi' oudot tuntemukset tuli takaisin.

Kantsii seurata omaa oloa ja jos siltä tuntuu niin maanantaina yhteys neuvolaan (?)
 
Onko kenelläkään muulla vähentynyt tai hävinnyt raskausoireet yhtäkkiä? Nyt menossa 6+3 ja pari päivää tuntunut jo ihan normaalilta ololta. Vielä pitäis ensi viikon tiistaihin odotella sitä varhaisultraa.

On tää raskaus kans yhtä googlettelua ”onko normaalia……” tai huolesta sekaisin olemista. Huoh.
Toisena päivänä ei mitään oireita ja toisena taas on niin tissit kipeät ja vois vaan oksentaa 😅
Mullekin laittoivat neuvolasta varhaisultraan ensi viikon tiistaille, koska viimeisin raskaus oli kohdunulkoinen (siinä kyllä vuodin alusta asti noin 4 viikon ajan).
 

Yhteistyössä