Maaliskuiset 2021

  • Viestiketjun aloittaja Dohelo
  • Ensimmäinen viesti
Mäkin oon halukas liittymään fb-ryhmään, jos varhaisultrassa kaikki hyvin!

Yritän olla luottavaisin mielin, mutta silti se epätoivo ja ahdistus välillä iskee .

Onko teidän kumppanit millä mielin?

Rv 6+1
Täällä ollaan miehen kanssa kummatkin aika varovaisin mielin. Olis kiva innostua mut monet keskenmenot vähän vielä jarruttaa. :)

Miten siellä puoliso reagoinut uutiseen?

Santso 4+jotain
 
Meillä mies on innoissaan, joskaan ei ihan yhtä paljon mieti näitä asioita kun minä. Sitä ei myöskään huoleta mahdollinen keskenmeno (ainakaan omien sanojensa mukaan).

Saatiin kyllä eilen riita aikaiseksi siitä, kun oli koko päivän väsyttänyt tosi paljon, vatsaa nipistellyt ja oli kamala turvotus. Erehdyin sitten kysymään mieheltä, että voisko käyttää koirat iltalenkillä vaikka oli mun lenkitysvuoro. Vastaus oli että jos sitten hoidan hänen aamulenkitysvuoron. :rolleyes: Voin sanoa että ihan kamalasti en arvostanut vastausta, ja käytin sitten itse koirat.:cautious:
 
Meillä mies on innoissaan, joskaan ei ihan yhtä paljon mieti näitä asioita kun minä. Sitä ei myöskään huoleta mahdollinen keskenmeno (ainakaan omien sanojensa mukaan).

Saatiin kyllä eilen riita aikaiseksi siitä, kun oli koko päivän väsyttänyt tosi paljon, vatsaa nipistellyt ja oli kamala turvotus. Erehdyin sitten kysymään mieheltä, että voisko käyttää koirat iltalenkillä vaikka oli mun lenkitysvuoro. Vastaus oli että jos sitten hoidan hänen aamulenkitysvuoron. Voin sanoa että ihan kamalasti en arvostanut vastausta, ja käytin sitten itse koirat.
Et ehkä itteeni mietityttää jo tässä vaiheessa se, että saakohan sitä tukea raskausaikana niin paljon, kun itse sitä ehkä kaipaisi. Ja että osaako mies ajatella asioita mun kannalta ja osallistua tähän odotukseen sitten niillä tavoilla kun se on mahdollista. Toki raskaus on vasta todella alussa,mutta kun ei normaalista poikkeavaan olotilaan oo tottunut ja väsymys oli eilen tosi paha, niin pahoitin mieleni aika pahasti miehen vastauksesta. :(
 
  • Surullinen
Reactions: Santso ja Mirella92
vierailija
Outo kysymys mutta onko kellään kokemusta että aamupissasta herkkä 10 testi (rfsu) olis hyvin hyvin hailakka, hädin tuskin erottuva ja iltapäiväpissistä 25 herkkyyden (pregcheck) olis hyvinki erottuva (miehen nähtävä) plussa. Tässä kummastelen onko tosiaanki käynyt niin että maalisvauva olisi tulossa. (Viikkoja olisi vasta 3+4, eli vuotokaan ei ole myöhässä edes, vaan olen 2-4 päivää aikasessa)
 
Outo kysymys mutta onko kellään kokemusta että aamupissasta herkkä 10 testi (rfsu) olis hyvin hyvin hailakka, hädin tuskin erottuva ja iltapäiväpissistä 25 herkkyyden (pregcheck) olis hyvinki erottuva (miehen nähtävä) plussa. Tässä kummastelen onko tosiaanki käynyt niin että maalisvauva olisi tulossa. (Viikkoja olisi vasta 3+4, eli vuotokaan ei ole myöhässä edes, vaan olen 2-4 päivää aikasessa)
Minulla oli myös illasta vahvempi juuri kun noilla aikaisilla päivillä testasi.
 
vierailija
Tänään ollut pieniä menkkatuntemuksia, ja heti alkaa pelottaa, että kohta ne menkat tulee.. Ois vaan pitänyt odotella perjantaihin asti sen testin kanssa.. Vuotota ei oo kyllä ollut ja taitaa olla ihan normaalia pienet menkkamaiset alavatsatuntemukset Pitäis ehkä yrittää nyt rauhotella itseään sillä, että näihin asioihin ei voi itse vaikuttaa, ja luonto hoitaa hommansa suuntaan tai toiseen.. Lisäks ollut myös alaselkätuntemuksia, joita mulle ei ikinä oo menkkojen aikaan, joten ehkäpä nää on kaikki normaaleja alkuraskauden tuntemuksia.. Onko muilla pelkoja raskauden jatkumisen suhteen? Jotenkin tuntuu että pelot ja kauhuskenaariot on päällimmäisenä mielessä eikä pysty kunnolla iloitsemaan raskaudesta..
Minulla on myös ollut molemmissa raskauksissa alavatsan ja alaselän jomotusta. Kuuluu asiaan :) Ymmärrän silti huolen. Itsekin tässä vaiheessa huomaan huolehtivani sitä, että pysyykö pikkuinen matkassa.
 
Täällä kans maalikuista odotellaan. Tänään kävin ultrassa neuvolassa, koska menkat eivät oo alkaneet esikoisen 1v jälkeen vielä. Terolut kuurista nappas . Kahden viikon päästä olis uus ultra. Järkyttävä pahoinvointi vie kyllä vallan ilon tästä odotuksesta, jospa menisi pian ohi.
Täällä yksi samassa veneessä. Itsellä ei tosin kierto ehtinyt ollenkaan palata. Ovulaatioplussan sain bongattua ja siitä sitten nappasi. Kovasti tätä on odotettukin. <3 Saitko ultra-ajan ihan suoraan neuvolaan soittaessasi? Ajattelin itse soitella huomenna ja pohdin haluavatkohan ultrata, jos ei laskettua aikaa voi laskea viimeisistä kuukautisista. :D
 
  • Tykkää
Reactions: Santso
Minulla on myös ollut molemmissa raskauksissa alavatsan ja alaselän jomotusta. Kuuluu asiaan Ymmärrän silti huolen. Itsekin tässä vaiheessa huomaan huolehtivani sitä, että pysyykö pikkuinen matkassa.
Joo, meillä vaan takana on lapsettomuutta ja plussa tuli nyt toisesta inseminaatiosta, niin tuntuu jotenkin epätodelliselta että nyt oltais oikeasti niin onnekkaita että tää pysyis matkassa :cry:
 
Meillä mies ei ymmärrä tätä mun väsymystä. Olen kertakaikkiaan niin väsynyt että mä nukun pystyyn sit toinen kyselee ”mikä sua nyt nii väsyttää kun oot yötkin nukkunu etkä heränny ees lasten huutoihin”. Mä olin eilen aamusta iltaan töissä ja jouduin kulkemaan pyörällä koko päivän, kotiin kun pääsin oli aivan kaamee olo ja se väsymys :sleep:
 
vierailija
Kiito vastanneille. aamulla 2 testiä vielä tehty ja näin se vaan vahvistuu. Mennään vasta 3+5 kohdalla että voi mitä vain sattua. Toivottavasti pysyy kyydissä kun tämä täysi oireettomuus huolettaa..
 
Meillä mies ei ymmärrä tätä mun väsymystä. Olen kertakaikkiaan niin väsynyt että mä nukun pystyyn sit toinen kyselee ”mikä sua nyt nii väsyttää kun oot yötkin nukkunu etkä heränny ees lasten huutoihin”. Mä olin eilen aamusta iltaan töissä ja jouduin kulkemaan pyörällä koko päivän, kotiin kun pääsin oli aivan kaamee olo ja se väsymys
Tuo on harmi ja tietenkin tuntuu pahalta. Auttaisikohan jos näyttäisit miehellesi jonkin tekstin missä on kerrottu mistä väsymys johtuu.
Hormonien rauhoittava vaikutus voi olla vaikea ymmärtää mutta jos edes jollain tasolla auttaisi ymmärtämään...edes vähän.
 
Meillä mies ei ole plussatestin jälkeen juurikaan asiaa kommentoinut. Tosin lähti reissuun heti plussan jälkeen ja nyt tuli kotiin niin uupuneena, etten oo paljoo viittiny kysellä, koska todennäköisesti tulis vaan riitaa kun hän ei jaksa jutella ja minä siitä sit provosoidun..

Mutta alkuraskauden väsymys on kyllä jotain niin infernaalista, että ei sitä ulkopuolinen voi tajuta. Suotavaa toki olis, että se puoliso edes yrittäisi ymmärtää ja antaisi mahdollisuuden levätä sen enempää asiaa ihmettelemättä. Tsemppiä :)
 
Tuo on harmi ja tietenkin tuntuu pahalta. Auttaisikohan jos näyttäisit miehellesi jonkin tekstin missä on kerrottu mistä väsymys johtuu.
Hormonien rauhoittava vaikutus voi olla vaikea ymmärtää mutta jos edes jollain tasolla auttaisi ymmärtämään...edes vähän.
Luulis senkin jo kahden lapsen jälkeen tietävän et tää väsymys johtuu vaan raskaudesta. Aikaisemmissa raskauksissa ollut väsymystä mutta nyt on pahempi. Ehkä mä kopioin sille tekstin jostai muistutukseksi :D
 
Meillä mies ei ymmärrä tätä mun väsymystä. Olen kertakaikkiaan niin väsynyt että mä nukun pystyyn sit toinen kyselee ”mikä sua nyt nii väsyttää kun oot yötkin nukkunu etkä heränny ees lasten huutoihin”. Mä olin eilen aamusta iltaan töissä ja jouduin kulkemaan pyörällä koko päivän, kotiin kun pääsin oli aivan kaamee olo ja se väsymys
Mä olin viime raskaudessa niin väsyny koko ajan alusta loppuun. Heti jos oli vapaata tai lomaa niin 14h yöunet ja päälle parin tunnin päikkärit. Joka päivä. Ja silti väsytti.. :sleep: Töissä ainoa, mistä muut arvas mun olevan raskaana ennen isoa vatsaa oli juurikin se väsymys. Ja lyhyempi pinna kun kyseessä oli ongelma tauottajien kanssa, koska en päässy heti syömään:ROFLMAO:
 
  • Vau!
Reactions: Mirella92
Minnisss
Et ehkä itteeni mietityttää jo tässä vaiheessa se, että saakohan sitä tukea raskausaikana niin paljon, kun itse sitä ehkä kaipaisi. Ja että osaako mies ajatella asioita mun kannalta ja osallistua tähän odotukseen sitten niillä tavoilla kun se on mahdollista. Toki raskaus on vasta todella alussa,mutta kun ei normaalista poikkeavaan olotilaan oo tottunut ja väsymys oli eilen tosi paha, niin pahoitin mieleni aika pahasti miehen vastauksesta.

Täällä myös mies joutunut nyt hoitamaan arjen ja tuomaan mulle ruoat eteen. Hän ei haluaisi vielä hössöttää raskaudesta, mutta itsehän tätä ei voi unohtaa kun on nyt pari päivää saikuttanut ja maannut oksentaen sängyn pohjalla ‍♀ Vähän pelottaa miten tästä selviää etenkin kun migreeni vaivaa ja lääkettä ei voi ottaa!

Viikot 4+2 eli pahoinvointi on todennäköisesti vasta alkamassa. Kun vaan tietäisi että vauvalla kaikki hyvin, niin toki tämän mielellään kestää...
 

Yhteistyössä