Edith_87: Mulla tuli edellisessa raskaudessa 12.viikolla yhtäkkiä verta kuin härän kurkusta. Housut oli haaroista polviin asti kirkkaanpunaisen veren peitossa. Kaikki (minä, mieheni, päivystyksen kätilöt) olivat varmoja, että kyseessä on km. Kuitenkin ultrassa näkyi hyvinvoiva sikiö ja hematooma, joka oli vuodon aiheuttanut. Eli kaikenlaisia muitakin syitä onneksi voi vuodolle tosiaan olla, etenkin tuollaisille pienemmille vuodoille. Toivotaan, että sulla kaikki on hyvin.
Hannah4: Joo, tosiaan tiedän lähipiirissämme ihmisiä, joilla itsellään on nimenomaan se 1-2 lasta ja jotka ovat hyvin selvästi antaneet ymmärtää, että heidän mielestään "näin monen" lapsen hankkiminen on rahallisesti ja tilallisesti (koti ja auto pitäisi jossain vaiheessa vaihtaa) järjetöntä. Lisäksi he varmaankin ajattelevat, että lapsemme eivät voi saada meiltä vanhemmilta tarvitsemaansa huomiota, kun on niin paljon sisaruksia. Itse olen myös neljälapsisesta perheestä ja on suuri rikkaus, kun on useampi sisarus tukiverkossa. Myös mun mies on asenteella "ei kuulu muille", mutta jotenkin mun on vaikea sietää sitä, että meidän ratkaisuja voivotellaan tai ihmetellään (vaikkakaan tuskin päin naamaa).