Kaikilla on tosiaan omat syynsä ilmoitella raskaudesta tai olla ilmoittamatta. Itselleni tuli vain ja ainoastaan positiivinen fiilis siitä, että raskaudesta ilmoitettiin kaikille facessa oleville tutuille jo nyt. Instaa en juuri käytä, joten sinne en ilmoittele mitään. Yllättävää (positiivisessa mielessä) oli se, että monta sellaista ihmistä, jotka eivät ole käytännössä pitäneet mitään yhteyttä (olen ajatellut, että ovat lapsiarkensa keskellä unohtaneet minut kokonaan), niin olivatkin vuolassanaisia ja aidon iloisia puolestamme. Lisäksi pitkä lapsettomuus teki mm. sen, että "ystäväni" eivät koko tänä aikana (siis lukuisia vuosia) kutsuneet minua yksillekään ns. naisten kutsuille. Vauvailmoituksen jälkeen kutsuja on tullut jo kaksi! Ja mikään muu ei ole muuttunut kuin se, että olen ilmoittanut olevani raskaana.. Tämäkin on hyvin erikoinen ilmiö. Asian voisi ajatella negatiivisestikin, mutta en jaksa. Tosi kiva olla taas ns. hyväksytty yhteiskuntaan!
Kelaneuvola takana. Tilasin äitiyspakkauksen heti neuvolan jälkeen! Neuvolassa kohtu mitattiin mittanauhalla ekan kerran. Meni ihan hitusen keskimmäisen käyrän yläpuolella. Influenssarokotteenkin otin sittenkin. Pitkään harkitsin, mutta rohkaistuin sitten.
Kelaneuvola takana. Tilasin äitiyspakkauksen heti neuvolan jälkeen! Neuvolassa kohtu mitattiin mittanauhalla ekan kerran. Meni ihan hitusen keskimmäisen käyrän yläpuolella. Influenssarokotteenkin otin sittenkin. Pitkään harkitsin, mutta rohkaistuin sitten.