Ainakin babybox.fi jos tilaa sen boksin (saa noutaa Lastentarvike-liikkeestä) taitaa olla tuttipullo.
Meillä ei oo pinnasängylle ollut tarvetta ennen kuin 1-2v, tää pienempi ei oo tainnut ikinä nukkua siellä
. Mut nää on tosi perhekohtaisia juttuja, että mikä tyyli kellekin sopii. Meillä on vauvat nukkuneet vieressä, siitä on ollut helppo hoitaa yöimetykset väsymättä itse liiaksi.
Sitterinä meillä oli viimeksi TinyLove Rocker Napper, joka oli alkuun semmoinen kehto ja siitä sai semmoisen istuimen sit muokattua. Pieni nukkui päiväunia siinä kehto-osassa ensimmäiset kuukaudet, oli kätevä kun sitä pystyi eri huoneeseen siirrellä.
Liivinsuojia kannattaa hommata etukäteen, useimmilla sitä maitoa tulee alkuun aika reilusti sitten, kun tuotanto lähtee käyntiin. Toisaalta mä en ekan kanssa niitä juuri tarvinnut. Sit en tokaakaan varten hommannut ja sen kans olikin sitten ihan eri tasolla maidontuotanto
. Kestot on mukavampia, mutta pahimpana aikana käytin kertiksiä kans (ja öisin tungin harson liiveihin
), kun ois saanut olla joku sata paria niitä. Siteitä on kans hyvä olla valmiina kotona. Jälkivuoto usein rauhoittuu muutamassa päivässä niukemmaksi, että kauheaa määrää ei semmoisia megavaippoja kannata etukäteen hankkia, yksi paketti riittänee.
Maalisvauvalle näkisin ite tärkeänä pehmoisen villahaalarin, se äitiyspakkauksen villahaalari on vastasyntyneelle valtava ja paremmin sopii sit syksyllä vasta. Samoin villakypärämyssy lämmittää, mutta ei hiosta. Vauvaa tykkään muutenkin pukea villaan, joten pari villabodya oon ostanut. Jos sisällä on viileä, niin vauva pysyy paremmin villassa lämpöisenä. Samoin sellainen turvakaukaloon laitettava lämpöpussi on hyvä, niin ei tarvi vauvaa topata kaukaloon niin kovasti ja sen voi sit sisätiloissa avata, niin vauvan ei tule niin kuuma. Mulla on hankinnan alla myös Ruskovillan silkkimyssy vastasyntyneen koossa, mikä laitetaan jo sairaalassa päähän. Vähän semmoista pientä luksusta toiselle, kun on syntynyt, se on aika rankkaa kuitenkin
.
Ite ostin esikoista odottaessa kaikenlaista vauvanpesunestettä ja talkkia ja voidetta jos jonknlaista ja sit saatiin hyväihoinen vauva, jonka kans ei tarvittu niistä oikein mitään, joten tuommoisia ei kannata hirveästi etukäteen hankkia. Niitä saa kuitenkin mistä vaan marketista, jos tulee tarvis ja rasvata voi ihan oliiviöljylläkin tai sit lanoliinirasvalla, jota on muuten nännejä varten elintärkeä olla olemassa. Purelan on vähän edullisempi merkki sitä, Lansinoh on kalliimpaa ja sitä usein neuvolassa tms. suositellaan. Se siis hoitaa niitä nännejä, jotka voi alkuun olla aika kipeät, kun ovat imetykseen vielä tottumattomat.
Suosittelen lämpimästi myös imetystyynyä, siinä saa ergonomisemman imetysasennon, niin ei mene niskat niin jumiin. Monet kyllä pärjää ilmankin, mut ite oon kokenut tosi hyödylliseksi sen. Toiset tykkää raskausaikana jo nukkua sellaisen kanssa, jos on epämukava olo
.
Meiltä puuttuu lähinnä turvakaukalo ja sitteri noista isommista. Ja isosisaruksille tarvii jotain pientä lahjaa keksiä "vauvalta"
. Ja sit haluan ne sellaiset Baby milestone -kortit, ei sellaisia noiden isompien vauva-aikana ollut
. Ja vauvakirja
. Paljonhan sitä voi monenlaista hommata sitten vauvan synnyttyäkin, pieni vauva tarvii lähinnä vaatteita, vaippoja ja äidin
.
lloyd + otus 21+3