Lääkärissä käyty. Neuvolassa on sellainen minikokoinen ultra (suunnilleen kämmenen kokoinen masiina), jolla katseltiin. Kyllä siellä lapsivettä näytti ihan riittävästi olevan, vauva liikkui hyvin ja sydänäänet oli hyvät. Kuitenkin maha vaikuttaa kuulemma niin täysinäiseltä, että lääkäri halusi että käyn vielä äitiyspolilla, missä on paremmat laitteet asian varmistamiseen. Lähinnä kuulemma se ajatuksena, että jos raskaus menee kovasti yli lasketusta, olisi hyvä varmistaa ettei ole mitään tarvetta käynnistellä aiemmin lapsivesiasian tai jonkun muun takia. Sain jo ajankin äitiyspolille, mutta se on vasta viikon päästä eli 8.3. Pääsisinpä synnyttämään ennen sitä, mutta taitaa olla turha toive.
@Suikku1 , tylsää että sulla on mies juuri nyt toipilaana. Mutta toisaalta, on ainakin kotona henkisenä tukena ensimmäisinä viikkoina, mikä sekin on tärkeää (usein jopa tärkeintä!).
Meillä on tarkoituksena, että mies olisi viikon kotona sitten kun minä ja vauva ollaan kotiuduttu sairaalasta. Muuten mulla voi olla vähän haasteellista arjen pyöritys, kun ei ole autoa käytössä päivisin, eikä vauvaa voi heti viedä ulos jne. Enempää ei isyysvapaata viitsitty tähän pyytää, kun miehellä on määräaikainen työ. Vaikka ihan positiivisesti esimies ilmeisesti oli asiaan onneksi suhtautunut.
@Suikku1 , tylsää että sulla on mies juuri nyt toipilaana. Mutta toisaalta, on ainakin kotona henkisenä tukena ensimmäisinä viikkoina, mikä sekin on tärkeää (usein jopa tärkeintä!).
Meillä on tarkoituksena, että mies olisi viikon kotona sitten kun minä ja vauva ollaan kotiuduttu sairaalasta. Muuten mulla voi olla vähän haasteellista arjen pyöritys, kun ei ole autoa käytössä päivisin, eikä vauvaa voi heti viedä ulos jne. Enempää ei isyysvapaata viitsitty tähän pyytää, kun miehellä on määräaikainen työ. Vaikka ihan positiivisesti esimies ilmeisesti oli asiaan onneksi suhtautunut.