Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja Puuh:Missä tuo Heksingi sijaitsee? Voisit vaikka itse muuttaa sinne. Siellä ei varmaan oli nettiyhteyksiäkään....
Alkuperäinen kirjoittaja Herra Majuri:Maalta tulevat nuoret on pienestä pitäen tottuneet siihen, että työnteossa voi rasittua, toisin kuin kaupunkien pullamössökasvatit.
Alkuperäinen kirjoittaja maalainen:Mä olen maalta. Muutin kotoa omilleni 16v ja elättänyt itseni siitä asti itse. Olen asunut turussa, tampereella ja Kuopiossa aiemmin. Sain vakipaikan Helsingistä, kyselin puhelimitse oppisopimuspaikkaa ja hetken jutustelun jälkeen ja yhden visiitin paikan päällä jölkeen mulla olikin vakituinen työpaikka. Muut työntekijät oli monttu auki, heillä itsellä pyöri yli parikymppisiä lapsia vielä kotona ja olivat ymmällään mun itsenäisyydestäni. Muteipä sitä maalla ole vaihtoehtoja kun opiskelupaikkojen perään on jo lähdettävä, pakko siinä on oppia pärjäämään ja hoitamaan työnsä hyvin.
Alkuperäinen kirjoittaja maalainen:Mä olen maalta. Muutin kotoa omilleni 16v ja elättänyt itseni siitä asti itse. Olen asunut turussa, tampereella ja Kuopiossa aiemmin. Sain vakipaikan Helsingistä, kyselin puhelimitse oppisopimuspaikkaa ja hetken jutustelun jälkeen ja yhden visiitin paikan päällä jölkeen mulla olikin vakituinen työpaikka. Muut työntekijät oli monttu auki, heillä itsellä pyöri yli parikymppisiä lapsia vielä kotona ja olivat ymmällään mun itsenäisyydestäni. Muteipä sitä maalla ole vaihtoehtoja kun opiskelupaikkojen perään on jo lähdettävä, pakko siinä on oppia pärjäämään ja hoitamaan työnsä hyvin.
Alkuperäinen kirjoittaja pikkupiikkis:Alkuperäinen kirjoittaja maalainen:Mä olen maalta. Muutin kotoa omilleni 16v ja elättänyt itseni siitä asti itse. Olen asunut turussa, tampereella ja Kuopiossa aiemmin. Sain vakipaikan Helsingistä, kyselin puhelimitse oppisopimuspaikkaa ja hetken jutustelun jälkeen ja yhden visiitin paikan päällä jölkeen mulla olikin vakituinen työpaikka. Muut työntekijät oli monttu auki, heillä itsellä pyöri yli parikymppisiä lapsia vielä kotona ja olivat ymmällään mun itsenäisyydestäni. Muteipä sitä maalla ole vaihtoehtoja kun opiskelupaikkojen perään on jo lähdettävä, pakko siinä on oppia pärjäämään ja hoitamaan työnsä hyvin.
Joo, samaa kokemusta mulla, vaikka muutin vasta lukion jälkeen. Että kuinka osaan hoitaa kaikki asiat jne.
Tosin kotona jo osasin yläaste- ja lukioiässä tehdä iltaruuan koko perheelle, enkä odottanut äitiä tai isää tekemään. Osasin käskemättä tai pyytämättä soittaa äidillekin töihin ja sanoa, että käyn kaupassa, jos jotain tärkeää, vaikka maitoa tai ruokaan tarvittavaa, puuttui (kaupassa oli sellainen tili, että sain ilman rahaakin). Tai laittaa pyykit koneeseen ja kaivaa likavaatekaapista muita samaan pyykkiin sopivia jne.
Alkuperäinen kirjoittaja Timpalle töitä!!:Nyt saattais löytyä Timpallekin töitä. Pitäis vaan uskaltaa muuttaa uuninpankolta Hesaaan.
Alkuperäinen kirjoittaja tiiru:Alkuperäinen kirjoittaja pikkupiikkis:Alkuperäinen kirjoittaja maalainen:Mä olen maalta. Muutin kotoa omilleni 16v ja elättänyt itseni siitä asti itse. Olen asunut turussa, tampereella ja Kuopiossa aiemmin. Sain vakipaikan Helsingistä, kyselin puhelimitse oppisopimuspaikkaa ja hetken jutustelun jälkeen ja yhden visiitin paikan päällä jölkeen mulla olikin vakituinen työpaikka. Muut työntekijät oli monttu auki, heillä itsellä pyöri yli parikymppisiä lapsia vielä kotona ja olivat ymmällään mun itsenäisyydestäni. Muteipä sitä maalla ole vaihtoehtoja kun opiskelupaikkojen perään on jo lähdettävä, pakko siinä on oppia pärjäämään ja hoitamaan työnsä hyvin.
Joo, samaa kokemusta mulla, vaikka muutin vasta lukion jälkeen. Että kuinka osaan hoitaa kaikki asiat jne.
Tosin kotona jo osasin yläaste- ja lukioiässä tehdä iltaruuan koko perheelle, enkä odottanut äitiä tai isää tekemään. Osasin käskemättä tai pyytämättä soittaa äidillekin töihin ja sanoa, että käyn kaupassa, jos jotain tärkeää, vaikka maitoa tai ruokaan tarvittavaa, puuttui (kaupassa oli sellainen tili, että sain ilman rahaakin). Tai laittaa pyykit koneeseen ja kaivaa likavaatekaapista muita samaan pyykkiin sopivia jne.
hmmm...itse tein useinkin ruokaa itse 8-10vuotiaana, ja ihan kunnon ruokaa, ei siis mitään mikrolämmitystä. Kävin 9vuotiaana lähes joka päivä kaupassa ostamassa kaikki ruuat.. mutta enhän minä voi.
Olen pullamössö Helsinkiläinen!![]()
Alkuperäinen kirjoittaja pikkupiikkis:Alkuperäinen kirjoittaja tiiru:Alkuperäinen kirjoittaja pikkupiikkis:Alkuperäinen kirjoittaja maalainen:Mä olen maalta. Muutin kotoa omilleni 16v ja elättänyt itseni siitä asti itse. Olen asunut turussa, tampereella ja Kuopiossa aiemmin. Sain vakipaikan Helsingistä, kyselin puhelimitse oppisopimuspaikkaa ja hetken jutustelun jälkeen ja yhden visiitin paikan päällä jölkeen mulla olikin vakituinen työpaikka. Muut työntekijät oli monttu auki, heillä itsellä pyöri yli parikymppisiä lapsia vielä kotona ja olivat ymmällään mun itsenäisyydestäni. Muteipä sitä maalla ole vaihtoehtoja kun opiskelupaikkojen perään on jo lähdettävä, pakko siinä on oppia pärjäämään ja hoitamaan työnsä hyvin.
hmmm...itse tein useinkin ruokaa itse 8-10vuotiaana, ja ihan kunnon ruokaa, ei siis mitään mikrolämmitystä. Kävin 9vuotiaana lähes joka päivä kaupassa ostamassa kaikki ruuat.. mutta enhän minä voi.
Olen pullamössö Helsinkiläinen!![]()
Mä en noin ajattele, päinvastoin. Kun muutin Helsinkiin, yksi syy oli se, että olin tutustunut moneen syntyperäiseen, joista oli tullut ystäviäni. Mulla oli siis valmis kaveripiiri. Noissa ei kyllä näitä avuttomia ole.
Mutta työkavereiden lapsissa oli kyllä sellaisia, joita esim. sossu auttoi kaupassa käynnissä että osaavat valita perusruokaa eikä jotain sipsejä ja valmisruokaa. Tämä siis edellisen laman aikana.
Mä en kyllä vielä -10 v iässä tehnyt kummoisia ruokia, en nyt muista teinkö mitään. Ehkä joskus lättyjä tms. Leivoin kyllä. Se sijaan mun 4-v osaa tehdä murekkeen ja paistaa kananmunia (valvonnassa).
Mutta yläasteella ihan itse otin ruokavuoroja. Tein aluksi helppoja tyyliin makaronilaatikko. Kaupassa pistäydyttiin kyllä jo alle kouluikäisenä, hakemassa just joku unohtunut juttu. Kauppa oli ihan lähellä.
En kyllä tosin pidä minään tavoitteena, että 8-9 v ostaa kaikki perheen ruuat...