Maalaaminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja elämä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

elämä

Uusi jäsen
18.08.2007
2
0
1
Onko kellään tietoa, onko ulkona maalaamisesta haittaa sikiölle, rv 18??? Tiedän että sisätiloissa ei saisi maalihuuruissa olla, mutta ulkona ne käryt ei jää siihen ympärille leijumaan, mielestäni? Kyseessä on vain pieni projekti, aidan maalaus, ja haluaisin auttaa miestäni asiassa. Kiitos paljon jo etukäteen vastauksista. :flower:

Suosittelen kyllä olemaan varovainen jos maaleissa on liuottimia tai muita pahalta kuulostavia myrkkyjä. Itse maalasin alkuraskaudessa seinämaalilla maski päässä, sellanen missä on suodattimet. Löytyskö googlettamalla varmempaa tietoa!

Kysyin ultrassa yksityisellä käydessäni lääkärilta asiasta ja hän sanoi, että vesiliukoisilla maaleilla voi maalata ulkona ja kuulemma listojakin voi ulkona petsailla. Toki suojuksia kannattaa käyttää.

En ole tosin vielä kuitenkaan maalaamaan alkanut, vaikka meillä onkin rakennusprojeksti menossa.

Kysyin ultrassa yksityisellä käydessäni lääkärilta asiasta ja hän sanoi, että vesiliukoisilla maaleilla voi maalata ulkona ja kuulemma listojakin voi ulkona petsailla. Toki suojuksia kannattaa käyttää.

En ole tosin vielä kuitenkaan maalaamaan alkanut, vaikka meillä onkin rakennusprojeksti menossa.

Ne maalit, joissa on M1 merkintä, ovat ns. turvallisia. Maskin kanssa maalatessa kannattaa muistaa, ettei vauva saa happea samalla tavalla, kuin ilman maskia hengitettäessä. Sen takia taukoja maskin pitämisessä pitää olla tiuhaan. Itse liimasin töissä maski naamalla ja vaikka pidinkin taukoja, tuli tosi huono olo. Suosittelen siis jättämään maalaus-, liimaus-, lakkaus- ym. puuhat sellaisille, joilla ei vaavia ole matkassa mukana. Itse olen ainakin toiminut niin tuon liimaus-episodin jälkeen. Jokainen tietysti tekee niinkuin parhaaksi näkee.

Itse joudun maalailemaan uuden kotimme sisäseiniä muutaman viikon kuluttua, mut mulla on miehen työpaikalta sellanen happisäiliö/maski systeemi, joka on kyllä hitsin raskas, mut toimii moitteettomasti :D Itse en ainakaan sisätiloissa maalaisi ilman kunnon suojaimia, mut ulkotiloissa ja pieni projekti niin kyllä uskaltaisin maalata.

Yhteistyössä