Maailmanloppu käsillä, minusta on epäreilua olla kokemassa se

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pelottava tieto
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pelottava tieto

Vieras
Minusta on ihan kauhea ajatus, että maailmanloppu (ihmiskunnan loppu) sattuu juuri mun ja lasteni elinaikana :(
Pelkään kaikista eniten just jotain joukkotuhoa, joka on väistämätöntä, mikäli noihin uutisotsikoihin on luottaminen. :(

Miksi kaiken pitää sattua just mun elinaikana? Olisin halunnut elää vaiks 1800-luvulla :( Olisin jo kuollut ja kuollut siinä tiedossa, että elämä jatkuu mun jälkeenikin. Nyt voin vaan todeta, että kun kuolen, kaikki muukin loppuu siihen. :(

Ja sä tiedät tuon faktaksi? Että maailma nyt vana loppuu seuraavan 100 vuoden sisällä? Itseasiassahan se voi loppua vaikka 15 minuutin päästä. Ei ihminen kaikkea tiedä, ei edes ne fiksuimmat tutkijatkaan. Ihan yhtälailal voivat siis olla väärässä "maalatun maailmanlopun" suhteen. Tuon tyyppisissä laskelmissa epäluotettavuustekijöitä on paljon ja yhdenkin muttujan muuttuminen voi ennen aikaistaa "tapahtumaa" tai siirtää sitä eteenpäin tuntuvasti.

Tieto tietysti lisää tuskaa, jos asian ottaa niin että pelkää kuolemaa. Itse en, siksi en myöskään paljoa pysty ottamaan stressiä maailman lopusta. TOki teen parhaani ympäristön eteen koska en tosiaan halua asua sellaisessa ,kirjaimillisessa paskassa, kuin vaikka suurin osa kiinalaisista asuu. Mutta en myöskään usko että suomalaiset maailmaa koskaan pelastaa.

Uusimmat

Yhteistyössä