Maailmankuulu ”taksikuski” Robert De Niro lateli synkän ja syvää luotaavan analyysin Donald Trumpista. Löytääkö hän pian itsensä vankilasta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ennen vuotta 2014 Länsi-Ukrainassa, kuten muuallakin maassa, oli sekä korruption vastustajia että niitä, jotka hyötyivät korruptoituneesta järjestelmästä. Kuitenkin yleisesti ottaen länsiukrainalaiset olivat aktiivisempia korruption vastustajia verrattuna Itä-Ukrainaan.

Keskeisiä näkökulmia:

Korruptio Ukrainassa ennen 2014: Ukraina kärsi laajasta korruptiosta, joka ulottui politiikkaan, oikeuslaitokseen ja talouteen. Tämä oli seurausta Neuvostoliiton perinnöstä ja oligarkkien vaikutusvallasta.

Länsi-Ukrainan suhtautuminen: Alue oli historiallisesti enemmän suuntautunut Eurooppaan ja tuki demokratiaa sekä oikeusvaltioperiaatetta. Länsi-Ukrainan asukkaat olivat aktiivisempia protestiliikkeissä, kuten Oranssivallankumouksessa (2004) ja Euromaidanissa (2013–2014), jotka vastustivat korruptiota ja vallan väärinkäyttöä.

Maidan-liike (2013–2014): Suuri osa mielenosoittajista tuli länsi- ja keskiosista Ukrainaa ja vastusti presidentti Viktor Janukovytšin hallinnon korruptiota sekä hänen päätöstään hylätä EU-assosiaatiosopimus Venäjän painostuksesta.

Vaikka korruptiota esiintyi kaikkialla Ukrainassa, Länsi-Ukrainassa oli enemmän kansalaisaktivismia ja halua taistella sitä vastaan, erityisesti verrattuna Itä-Ukrainaan, jossa Neuvostoliiton jälkeinen poliittinen kulttuuri oli vahvempi.
Ukraina on maailman korruptoituneimpia maita tai korruptoitunein! Mihin apurahat ovat menneet, aseetkin jo myyty. Itä Ukraina ei ole ollut näiden apujen ja rahojen piirissä. Aika leveää elämää nämä ukrainalaisjihtajat elävät jotka veivät rahat. uutisia löytyy, oletko lukenut?

• Tykkää
Reactions: Lispetti
Ukraina on maailman korruptoituneimpia maita tai korruptoitunein! Mihin apurahat ovat menneet, aseetkin jo myyty. Itä Ukraina ei ole ollut näiden apujen ja rahojen piirissä. Aika leveää elämää nämä ukrainalaisjihtajat elävät jotka veivät rahat. uutisia löytyy, oletko lukenut?
Lispetin on turha lymytä harmaana. Käytä työpäiväsi joutohetket viisaammin kuin tällä palstalla puutaheinää kirjoittamalla.

• Haha
No laita vedenpitävä linkki ensin.
Luuletko tosiaan, että sinun "vedenpitävät linkkisi" toisivat esiin sellaista tietoa, joka millään lailla vaarantaisi virallisen narratiivin luomaa illuusiota?

Saadakseen sellaista tietoa on uskaltauduttava hyödyntämään linkkejä, jotka virallinen tiedonanto (ja meille luodut mielikuvat) leimaa epäluotettavaksi. Tämä on juuri sitä "informaatiosotaa", jossa taistellaan meidän maailmankuvamme rakentamisesta. Toki on olemassa myös paljon huuhaata liikkeellä - puolin ja toisin! - mutta jos täysin rakentaa maailmankuvansa vain yhden näkemyksen varaan - oli se sitten "läntinen" tai "venäläinen" tai mikä tahansa muu - on erittäin todennäköistä, että maailmankuvamme pohjautuu tarkoituksellisesti luotuun harhakuvaan.

On erittäin naivia ajatella, että vain Venäjä pyrkii harhauttamaan kansalaisiaan uskomaan omaa narratiiviaan. Yhtä naivia on ajatella, että ainoastaan "vedenpitävät linkit" tarjoavat tärkeätä informaatiota.

• Tykkää
Luuletko tosiaan, että sinun "vedenpitävät linkkisi" toisivat esiin sellaista tietoa, joka millään lailla vaarantaisi virallisen narratiivin luomaa illuusiota?

Saadakseen sellaista tietoa on uskaltauduttava hyödyntämään linkkejä, jotka virallinen tiedonanto (ja meille luodut mielikuvat) leimaa epäluotettavaksi. Tämä on juuri sitä "informaatiosotaa", jossa taistellaan meidän maailmankuvamme rakentamisesta. Toki on olemassa myös paljon huuhaata liikkeellä - puolin ja toisin! - mutta jos täysin rakentaa maailmankuvansa vain yhden näkemyksen varaan - oli se sitten "läntinen" tai "venäläinen" tai mikä tahansa muu - on erittäin todennäköistä, että maailmankuvamme pohjautuu tarkoituksellisesti luotuun harhakuvaan.

On erittäin naivia ajatella, että vain Venäjä pyrkii harhauttamaan kansalaisiaan uskomaan omaa narratiiviaan. Yhtä naivia on ajatella, että ainoastaan "vedenpitävät linkit" tarjoavat tärkeätä informaatiota.
Narratiivi-sanan käyttösi herättää hilpeyttää. Lipettinä käytät sitä yhtä rutkasti kuin Queen of Facking Everything roolihahmo Marke. Muistutatte paljon toisianne monessa asiassa.
Trumpin uusimmat sekoilut olivat taas sitä ihteään. Hän kalastelee nyt jääkiekkofaneja itselleen. Ehkä listan viimeisenä on eukon kantokilpailut Savossa.

Lispetin on turha lymytä harmaana. Käytä työpäiväsi joutohetket viisaammin kuin tällä palstalla puutaheinää kirjoittamalla.
Tässähän minä olen. Käytän päiväni kuten haluan.🤗

Kohta otan päiväsaunat! Mulla on kuivuvihtakin!😍

Laitapa se listaus tähän
Odotetaan päivitettyä listaa. USA:ssa ollaan purkamassa älytöntä korruptiota juuri nyt. Lukuisia maita mukana.

Ukraina itsessään: Kuka tekisi tutkimuksen Ukrainan rahavirroista, aseiden jälleenmyynneistä ja virkamiesten lahjomisista, sekä ihan tyylipuhtaista virkamiesten varastamista rahoista. Aika hulppea lifestyle heillä nykyään, oletteko lukeneet? Ja nämä jutut ovat luonnollisesti vain pintaraapaisu.

Heh

Kremlin trolli vetäisi vesimelonia sieraimeensavkun kysyy todisteita 😂

Heh

Kremlin trolli vetäisi vesimelonia sieraimeensavkun kysyy todisteita
Ikävä tuottaa sinulle pettymys, mutta minä en ollut se, jolta kysyttiin mitään. Saithan sitä paitsi jo yhden hyvän esimerkin viestissä #106, aloita siitä. Sitten kun joku antaa hyvän vinkin siitä, että asiat eivät ehkä ole kuten uskot, kannattaa viimeistään avata hakukone ja ruveta tarkistamaan asioiden oikea laita.

Minua kun vain huvittaa tuo monen ihmisen "mediakriittisyys", jossa tuskin mikään Hesarin ja Ylen ulkopuolelta tuleva linkki kelpaa, samalla kun on autuaan ymmärtämätön siitä, millaista sontaa nuo meille tuuppaavat. Valitettavasti ihmiset, jotka elävät pelkästään Hesarin ja Ylen varassa ovat täysin pihalla todellisuudesta.

Ja vielä vihjeeksi: voisitte vähitellen keksiä jotakin syvällisempää kuin tuon iänikuisen "Kremlin trolli" -heittonne. Se alkaa jo olla melko väsynyt letkaus, ei edes Jessikka Aro itse vissiin enää jaksa innostua tästä menneen talven fantasiastaan. Venäjän "varjolaivastokin" alkaa olla jo vanha vitsi.

• Tykkää
Onneksi olkoon! Olet ensimmäinen tällä palstalla!
Ei muuten ole ensimmäinen, minä olen ihaillut sinun rohkeuttasi, suoraselkäisyyttäsi ja elämänviisauttasi siitä lähtien kun tälle foorumille eksyin jo aikaa sitten! Sulatan jopa urheiluinnostuksesi, vaikken itse ollenkaan ole kilpailuhenkinen. Arvostaisin suuresti sinunlaistasi elämänkumppania, joten terveisiä vain perheellesi että pitävät sinua hyvin!

• Vau!
Ei muuten ole ensimmäinen, minä olen ihaillut sinun rohkeuttasi, suoraselkäisyyttäsi ja elämänviisauttasi siitä lähtien kun tälle foorumille eksyin jo aikaa sitten! Sulatan jopa urheiluinnostuksesi, vaikken itse ollenkaan ole kilpailuhenkinen. Arvostaisin suuresti sinunlaistasi elämänkumppania, joten terveisiä vain perheellesi että pitävät sinua hyvin!
Oho, olipas kauniisti kirjoitettu - kiitos.😯❤️

Juu, kyllä minua pidetään kuin kukkaa kämmenellä.☺️ Jos tilanteeseen tulee muutos niin etsin sinut.😉

Yhteistyössä