[QUOTE="hei";22682334]No tuolla asenteella se tuskin onnistuu silloinkaan jos asiat täytyy tekemällä tehdä niin vaikeiksi. Mitä pienempi lapsi, sitä helpompaa ja mitä pienempänä tottuu säännölliseen päivärytmiin ja ulkoiluun,sitä helpompaa kaikille.
Lapset oppii uusiin tapoihin jos aikuisella riittää kärsivällisyyttä edes kokeilla niitä.
2.5v ei todella tarvitse päikkäreitä, vaikka viikon ehkä onkin kärttyisämpi niin helpottaa arkea lopulta kummasti.
Kahden lapsen kanssa, joista toinen on ihan pieni vauva, harva elää niin kaaoksessa että tarvitsee 2.5 vuotiaalle ulkoiluttajan kun ei selviä vauvan ja taaperon kanssa yhdestä ulkoilusta päivän aikana???? Haloo ihminen, mihin sun aika kuluu?? Ymmärrän jos teidän talo on kartano joka huolto vaatii päiivttäistä useamman tunnin urakkaa,tai jos teet lastenhoidon ohessa töitä.
Minulla on myös 3 pientä lasta, olen yrittäjä ja kotiäiti, miehellä myös firma, teen ruuat itse, meidän talo on 300 neliötä, asumme korvessa, ulkoilemme silti vähintään kerran päivässä. Heräämme aamulla ennen 7, ulkoilemme tai kerhoilemme aamupäivällä,eka ruoka, kodinhoitoa ja uudelleen ulos,sisälle, toinen ruoka .Isommat leikkivät ja pieninkin osaa jo touhuta mukana. Vauvana pötkötti, matolla, sitterissä tai sylissä samalla kun tein kotitöitä. Iltatoimet ja nukkumaan ennen 19. Illalla on aikaa esivalmistella seuraavan päivän ruokia, tehdä firman hommia ja vielä viettää laatuaikaa miehenkin kanssa kun kotiutuu yleensä 21 aikaan. En edes pidä tätä mitenkään kummallisena suorituksena, ihan tavallista arkea. Niin ja nytkin poikkesin vielä täällä, hämmästelemässä että miten joku voi pitää ylitsepääsemättömän vaikeana ulkoilla yhden lapsen ja yhden vauvan kanssa???[/QUOTE]
No sepä se. Niin kun jo sanoin, mä oon jotenkin uusavuton täällä kotona lasten kanssa. Esikoisen kanssa oli vielä helppoa mutta tää refluksivauva on saanut mun elämän täysin sekaisin. Arkea on pakko pyörittä sen ehdoilla ja siltikin on yhtä kaaosta.
Vauvaa ei niin vaan laiteta lattialle tai sitteriin pötköttelemään, huuto alkaa välittömästi. Täysin sylissä pideltävä tapaus. Voin toki huudattaa, mutta pää hajoaa jo ensimmäisen 5 minuutin aikana siihen huutoon. Siispä olen tottunut olemaan yksikätinen nykyisin - vauva on aina toisessa kainalossa.
Mä en tosiaan asu palatsissa vaan köyhässä pienessä talossa. Siivota en ole ehtinyt viikko kausiin, sekin ahdistaa. Aika ja elämä vaan kuluu eteenpäin, jatkuvaa kaaosta hallitessa. Tai sitä yrittäessä.