Maailman paras mustikkapiirakka?

=)
Ehdottomasti paras ja helpoin =)

Kaupan muropohja

Päälle mustikoita reilusti.. Tee seos: 1prk kermaviiliä, 1 dl mustikoita, 1 muna ja kaada mustikoiden päälle. Voit ripotella hieman perunajauhoa vielä päälle jos haluat mutta ei välttämättä tarvitse :)
 
jossu
murupiirakka pellillinen:

4lasia vehnäjauhoja
2lasia sokeria
2tl leivinjauhetta
2tl soodaa
250g margariinia (sulaa)
-lasillinen muruja erilleen
1muna
1lasi piimää

mustikoita (tai muita marjoja tai omenaa) taikinan päälle pellille ja muru päälle.

 
Alkuperäinen kirjoittaja =):
Ehdottomasti paras ja helpoin =)

Kaupan muropohja

Päälle mustikoita reilusti.. Tee seos: 1prk kermaviiliä, 1 dl mustikoita, 1 muna ja kaada mustikoiden päälle. Voit ripotella hieman perunajauhoa vielä päälle jos haluat mutta ei välttämättä tarvitse :)
Imeytyykö noi mustikat jotenkin siihen pohjaan vai onko se sitten vaan paistettu pohja jonka päällä on "irtonaisia" mustikoita? :)
 
jossu
Alkuperäinen kirjoittaja jossu:
murupiirakka pellillinen:

4lasia vehnäjauhoja
2lasia sokeria
2tl leivinjauhetta
2tl soodaa
250g margariinia (sulaa)
-lasillinen muruja erilleen
1muna
1lasi piimää

mustikoita (tai muita marjoja tai omenaa) taikinan päälle pellille ja muru päälle.
tässä ohjeessa siis vain kuivat aineet sekoitetaan yhteen ja lisätään margariini. murut otetaan erilleen ja sitten taikinaan lisätään muna ja piimä.
 
äippä
Alkuperäinen kirjoittaja jossu:
murupiirakka pellillinen:

4lasia vehnäjauhoja
2lasia sokeria
2tl leivinjauhetta
2tl soodaa
250g margariinia (sulaa)
-lasillinen muruja erilleen
1muna
1lasi piimää

mustikoita (tai muita marjoja tai omenaa) taikinan päälle pellille ja muru päälle.
tää on niin hyvä .. mulla sama ohje jo vuosia.. isosiskolta saatu..
 
kerttu
Alkuperäinen kirjoittaja Lode84:
Olisiko kellään pullataikinaan tehdyn mustikkapiirakan ohjetta?
mitä ohjetta siihen tarvii.. ?? ei kait kukaan oo niin uusavuton... :):) pullataikinaa pohjalle.. päälle mustikkaa.. sokeria ja perunajauhoa..
 
Kiitos :) Taidanpa merkata nää molemmat ylös ja kokeilla. Ekana kokeiluun pääsee toi murupiirakkaa pellillinen :flower: Toi ensimmäinen vaikutti kyllä niin syntisen helpolta, että voiko se oikeesti olla hyvää :D
 
sipsi
Alkuperäinen kirjoittaja Lode84:
Olisiko kellään pullataikinaan tehdyn mustikkapiirakan ohjetta?

Tee 2,5 dl pullataikina, kohota ym. normaalisti. Kaulitse 3/4 taikinasta pellille levy. Päälle jäisenä hieman "survottuja" mustikoita, joiden seassa perunajauhoja ja sokeria. Loppu taikinasta pyöritä pitkoja, joista sitten teet ristikon piirakan päälle. Voitelet reunat ja ristikon vatkatulla munalla.

Siinä se. Heleppoo ku heinänteko :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja kerttu:
Alkuperäinen kirjoittaja Lode84:
Olisiko kellään pullataikinaan tehdyn mustikkapiirakan ohjetta?
mitä ohjetta siihen tarvii.. ?? ei kait kukaan oo niin uusavuton... :):) pullataikinaa pohjalle.. päälle mustikkaa.. sokeria ja perunajauhoa..
No sitä päällistä vähän meinasinkin, että miten se tehdään. Ja mitä leipomiseen tulee, niin olen uusavuton :) . En ehdi kauheasti leipoa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja sipsi:
Alkuperäinen kirjoittaja Lode84:
Olisiko kellään pullataikinaan tehdyn mustikkapiirakan ohjetta?

Tee 2,5 dl pullataikina, kohota ym. normaalisti. Kaulitse 3/4 taikinasta pellille levy. Päälle jäisenä hieman "survottuja" mustikoita, joiden seassa perunajauhoja ja sokeria. Loppu taikinasta pyöritä pitkoja, joista sitten teet ristikon piirakan päälle. Voitelet reunat ja ristikon vatkatulla munalla.

Siinä se. Heleppoo ku heinänteko :)
Kiitti :) . Pitää laittaa ylös ja testata joku päivä.
 
=)
Alkuperäinen kirjoittaja Raffeli:
Kiitos :) Taidanpa merkata nää molemmat ylös ja kokeilla. Ekana kokeiluun pääsee toi murupiirakkaa pellillinen :flower: Toi ensimmäinen vaikutti kyllä niin syntisen helpolta, että voiko se oikeesti olla hyvää :D
Se oikeesti on helppoa ja niiiin hyvää.. Ja sitä voi tehdä ihan mistä marjoista tahansa. Tosi monta yllärivierailua pelastanu. Siitä tulee vähän niin ku semmonen täyte siihen pohjan päälle, eli ei oo irrallisia mustikoita... Tämmöinen siis http://www.kotikokki.net/reseptit/nayta/84439/Mustikkapiirakka Tähän oli vaan laitettu 0,5 dl sokeria mutta mä laitan aina desin.. Lisäks se on niin helppo muistaa että 1 (kermaviili) +1(sokeria) +1(muna) :D Tuossa ohjeessa oli muuten sen pohjanki ohje mutta mä oon käyttäny kaupan muropohjia.
 
inge.halenius@pp.inet.fi
Alkuperäinen kirjoittaja jossu:
murupiirakka pellillinen:

4lasia vehnäjauhoja
2lasia sokeria
2tl leivinjauhetta
2tl soodaa
250g margariinia (sulaa)
-lasillinen muruja erilleen
1muna
1lasi piimää

mustikoita (tai muita marjoja tai omenaa) taikinan päälle pellille ja muru päälle.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ja hyvällä:
Kuka noita valmispohjia edes käyttää? Itse saa helpolla tehtyä
Juu en mä kans oikein tajua...
Ja sitäkin ihmettelen, miks leivotaan valkoiseen vehnään, vaikka tosi hyvä ja parempikin tulee, jos tekee sämpyläjauhoista (esim. kaurainen sämpyläjauho) piirakkapohjat.
 

Yhteistyössä