Maailman loppu tulee 21.12.2012

  • Viestiketjun aloittaja Tepa
  • Ensimmäinen viesti
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja minna:
mä olen monta kertaa lukenut "sun stoorin", kiitos vain. Mikään ei voi antaa ihmiselle puhtautta, kuin Jeesuksen veri, joka on ristillä vuotanut. Ihminen on ja pysyy syntisenä, eikä voi tehdä itsestään puhdasta. Ja vaikka sä sanotkin ettet ole katkera, se kuitenkin sun kirjoituksistasi aina pilkistää.
Höpöplöpö. Jos olisin ilkeä, sanoisin että työnnä se Jeesus verineen hanuriisi. Mutta en ole ilkeä, joten sanon vain, että sulla on oma uskosi ja mulla omani ja meidän uskomme eivät tule ikinä kohtaamaan. Joten on ihan hyväkin - eikö väin? - ettemme mekään tuonpuolleisessa tule koskaan kohtaamaan? :hug: Rehellisesti sanottuna pahin painajaiseni olisi joutua olemaan juuri sun kanssasi samassa huoneessa tunnin verran. Ikuisuus kanssasi olisi mulle helvetti :D Kuten varmasti myös sulle =)
 
minna
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja minna:
mä olen monta kertaa lukenut "sun stoorin", kiitos vain. Mikään ei voi antaa ihmiselle puhtautta, kuin Jeesuksen veri, joka on ristillä vuotanut. Ihminen on ja pysyy syntisenä, eikä voi tehdä itsestään puhdasta. Ja vaikka sä sanotkin ettet ole katkera, se kuitenkin sun kirjoituksistasi aina pilkistää.
Höpöplöpö. Jos olisin ilkeä, sanoisin että työnnä se Jeesus verineen hanuriisi. Mutta en ole ilkeä, joten sanon vain, että sulla on oma uskosi ja mulla omani ja meidän uskomme eivät tule ikinä kohtaamaan. Joten on ihan hyväkin - eikö väin? - ettemme mekään tuonpuolleisessa tule koskaan kohtaamaan? :hug: Rehellisesti sanottuna pahin painajaiseni olisi joutua olemaan juuri sun kanssasi samassa huoneessa tunnin verran. Ikuisuus kanssasi olisi mulle helvetti :D Kuten varmasti myös sulle =)
ei ystäväni lainkaan. Toivon, että löydät Jeesuksen sydämeesi ja saat sen todellisen vapauden ja puhtauden jota niin kovasti kaipaat. Ja minuahan sinä et tunne, voin olla se sun ystävällinen naapurisi, jonka aamulla kohtasit jne;), eiks oo jännää:)?
 
Alkuperäinen kirjoittaja minna:
Alkuperäinen kirjoittaja lunacy sioux:
Alkuperäinen kirjoittaja minna:
Alkuperäinen kirjoittaja lunacy sioux:
Alkuperäinen kirjoittaja minna:
Alkuperäinen kirjoittaja lunacy sioux:
Alkuperäinen kirjoittaja minna:
[quote="lunacy
ok. ja tarina jatkuu, etten mäkään saa alkaa sua käännyttämään;). Kuule, Jumala antaa uskon en minä tai kukaan muukaan uskis.
Mutta kenen jumala sen uskon antaa?
Mietihän sitä
ei tarvitse enää miettiä. Aikoinaan kyllä paljonkin mietin.
Kuten ovat miettineet he jotka ovat muslimeiksi, buddhalaisiksi, hare krisnoiksi tai ateisteiksi kääntyneet.
onneksi suomessa saa uskoa vaikka joulupukkiin =)
joo tulihan noi sun em. käytyä läpi, kunnes löysin ELÄVÄN Jumalan.
Että olet sitten ollut muslimi? Ateisti? Jehovan todistaja? Tai ties mitä.
No hieno homma että viimein löysit sen ELÄVÄN Jumalan. Harmi vaan että en ole itse häntä nähnyt.
Kuka nyt on sokea?
 
minna
Alkuperäinen kirjoittaja lunacy sioux:
Alkuperäinen kirjoittaja minna:
Alkuperäinen kirjoittaja lunacy sioux:
Alkuperäinen kirjoittaja minna:
Alkuperäinen kirjoittaja lunacy sioux:
Alkuperäinen kirjoittaja minna:
Alkuperäinen kirjoittaja lunacy sioux:
Alkuperäinen kirjoittaja minna:
[quote="lunacy
ok. ja tarina jatkuu, etten mäkään saa alkaa sua käännyttämään;). Kuule, Jumala antaa uskon en minä tai kukaan muukaan uskis.
Mutta kenen jumala sen uskon antaa?
Mietihän sitä
ei tarvitse enää miettiä. Aikoinaan kyllä paljonkin mietin.
Kuten ovat miettineet he jotka ovat muslimeiksi, buddhalaisiksi, hare krisnoiksi tai ateisteiksi kääntyneet.
onneksi suomessa saa uskoa vaikka joulupukkiin =)
joo tulihan noi sun em. käytyä läpi, kunnes löysin ELÄVÄN Jumalan.
Että olet sitten ollut muslimi? Ateisti? Jehovan todistaja? Tai ties mitä.
No hieno homma että viimein löysit sen ELÄVÄN Jumalan. Harmi vaan että en ole itse häntä nähnyt.
Kuka nyt on sokea?
Jumala antaa uskon, ja ennen kun Häntä tunnemme, olemme kuin sokeat.
 
minna
Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Alkuperäinen kirjoittaja minna:
mitäs sä timppeli ajattelet maailmanlopusta?
Tuleehan se.Mutta tokkopa kukaan ihminen on sitä näkemässä.Mutta ihminen on kuin torakka eli saattaahan täällä jonkunlainen populaatio silloin vielä ollakin.
ahaaa...ihminen on kuin torakka, tuota noin. Ootko ollut bilsan tunnilla???
 
Alkuperäinen kirjoittaja minna:
Alkuperäinen kirjoittaja lunacy sioux:
Alkuperäinen kirjoittaja minna:
Alkuperäinen kirjoittaja lunacy sioux:
Alkuperäinen kirjoittaja minna:
Alkuperäinen kirjoittaja lunacy sioux:
Alkuperäinen kirjoittaja minna:
Alkuperäinen kirjoittaja lunacy sioux:
Alkuperäinen kirjoittaja minna:
[quote="lunacy
ok. ja tarina jatkuu, etten mäkään saa alkaa sua käännyttämään;). Kuule, Jumala antaa uskon en minä tai kukaan muukaan uskis.
Mutta kenen jumala sen uskon antaa?
Mietihän sitä
ei tarvitse enää miettiä. Aikoinaan kyllä paljonkin mietin.
Kuten ovat miettineet he jotka ovat muslimeiksi, buddhalaisiksi, hare krisnoiksi tai ateisteiksi kääntyneet.
onneksi suomessa saa uskoa vaikka joulupukkiin =)
joo tulihan noi sun em. käytyä läpi, kunnes löysin ELÄVÄN Jumalan.
Että olet sitten ollut muslimi? Ateisti? Jehovan todistaja? Tai ties mitä.
No hieno homma että viimein löysit sen ELÄVÄN Jumalan. Harmi vaan että en ole itse häntä nähnyt.
Kuka nyt on sokea?
Jumala antaa uskon, ja ennen kun Häntä tunnemme, olemme kuin sokeat.
Sä pelotat mua :eek:
Mä olen tavannut muutaman mielisairaan ihmisen, joiden jutut on olleet just tota samaa :|
Mutta nyt nukkumaan.
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja minna:
ei ystäväni lainkaan. Toivon, että löydät Jeesuksen sydämeesi ja saat sen todellisen vapauden ja puhtauden jota niin kovasti kaipaat. Ja minuahan sinä et tunne, voin olla se sun ystävällinen naapurisi, jonka aamulla kohtasit jne;), eiks oo jännää:)?
Et voi olla mun ystävällinen naapurini etkä muutenkaan ystäväni, edes kaverini, jos sun mielestäsi mun elämänkatsomukseni on väärä. Joku merkityksetön tuttava saatat olla, mutta et ihminen, jolla olisi mun elämääni mitään vaikutusta. Koska en päästä lähelleni ahdasmielisiä ihmisiä. Ainoastaan suvaitsevaisia. Jos et pysty olemaan suvaitsevainen, et pääase kahta kilometriä lähemmäksi mua. Joten me ei kyllä koskaan voida ystävystyä. Mä kunnioitan sitä, että sinä olet kristitty. Se antaa sulle varmaan paljon. Olet empaattinen, et ketään tuomitse, elät Raamatun oppien mukaan jne. Eikö vaan? Ihan kuten minäkin noudatan oman uskoni oippeja. Meidän uskontomme, hyvä palstakamu, eroaa siinä, että sulla on tarve saada mut uskomaan omiin jumaliisi, mutta mulla ei ole tarvetta saada sua uskomaan omiin jumaliini. Jos olet syvästi omassa uskossasi, varmasti ymmärrät, mitä tarkoitan

=)
 
minna
Alkuperäinen kirjoittaja lunacy sioux:
Alkuperäinen kirjoittaja minna:
Alkuperäinen kirjoittaja lunacy sioux:
Alkuperäinen kirjoittaja minna:
Alkuperäinen kirjoittaja lunacy sioux:
Alkuperäinen kirjoittaja minna:
Alkuperäinen kirjoittaja lunacy sioux:
Alkuperäinen kirjoittaja minna:
Alkuperäinen kirjoittaja lunacy sioux:
Alkuperäinen kirjoittaja minna:
[quote="lunacy
ok. ja tarina jatkuu, etten mäkään saa alkaa sua käännyttämään;). Kuule, Jumala antaa uskon en minä tai kukaan muukaan uskis.
Mutta kenen jumala sen uskon antaa?
Mietihän sitä
ei tarvitse enää miettiä. Aikoinaan kyllä paljonkin mietin.
Kuten ovat miettineet he jotka ovat muslimeiksi, buddhalaisiksi, hare krisnoiksi tai ateisteiksi kääntyneet.
onneksi suomessa saa uskoa vaikka joulupukkiin =)
joo tulihan noi sun em. käytyä läpi, kunnes löysin ELÄVÄN Jumalan.
Että olet sitten ollut muslimi? Ateisti? Jehovan todistaja? Tai ties mitä.
No hieno homma että viimein löysit sen ELÄVÄN Jumalan. Harmi vaan että en ole itse häntä nähnyt.
Kuka nyt on sokea?
Jumala antaa uskon, ja ennen kun Häntä tunnemme, olemme kuin sokeat.
Sä pelotat mua :eek:
Mä olen tavannut muutaman mielisairaan ihmisen, joiden jutut on olleet just tota samaa :|
Mutta nyt nukkumaan.
Älä pelkää. Kauniita unia.
 
hötsöntötsön
Minkä maailman lopusta tässä nyt puhutaan? Tämä maapallo vai kaikki miljoona kertaa miljoonat linnunradat ja mitä niiden ulkopuolella sitten onkaan, kas siinäpä kysymys.
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Alkuperäinen kirjoittaja minna:
ahaaa...ihminen on kuin torakka, tuota noin. Ootko ollut bilsan tunnilla???
Tarkoitin että yhtä sopeutuvainen kuten evoluutio on satojen tuhansien vuosien aikana todistanut.
Tässä kyllä on pakko ruikoilla kaikkia maailman jumalia, että ei olisi. Ihminen kun on koko maapallon syöpä. Kasvaa ja kasvaa koko ajan ja lopulta tuhoaa koko pampulan, jos ei luonto keksi jotain keinoa ihmiskunnan hävittämiseen. Toivottavasti keksii.

 
Siis voe että. Tästä aiheesta oli joskus Tieteen Kuvalehdessä, mutta siinä ennustettiin maailman loppua joskus miljardin vuoden päähän...Mutta löysin kätköistäni tälläisen jutun Kuvalehdestä että: "Perjantai 13.4.2029. Asteroidi Apophis ohittaa maapallon lähietäisyydeltä. Jos se osuu satelliitteihin, sen rata voi muuttua niin, että seitsemän vuotta myöhemmin se törmää maahan" Miten JUST perjantai 13 o_O :headwall: se ei tuhoaisi tuhoaisi koko palloa mutta tekisi himmeen hyökyaallon... =)
 
luterilainen
Alkuperäinen kirjoittaja minna:
Alkuperäinen kirjoittaja umbrella78:
Alkuperäinen kirjoittaja Orion:
Alkuperäinen kirjoittaja kaikkia sitä:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000001412&posting=22000000026142007
voi jeesuksen pyhät pyssyt
Toi oli hyvä teksti! :)
Niin olikin hyvä teksti, joku on osannut hienosti tiivistää =)
täyttä soopaa, niinkuin yleensäkin tähän liittyvät puheenvuorot. Uskon Raamattuun ja Jumalan ilmoitukseen asiasta. Jeesus tulee takaisin noutamaan omansa, ja siksi ihmiset: Tehkää parannus ja uskokaa Jumalaan.
Mikä parannus? Sä olet jotenkin levottoman oloinen. Mitä jos lukisit Katekismusta, niin Pyhä Henki tulisi elämääsi.

 
minna
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja minna:
ei ystäväni lainkaan. Toivon, että löydät Jeesuksen sydämeesi ja saat sen todellisen vapauden ja puhtauden jota niin kovasti kaipaat. Ja minuahan sinä et tunne, voin olla se sun ystävällinen naapurisi, jonka aamulla kohtasit jne;), eiks oo jännää:)?
Et voi olla mun ystävällinen naapurini etkä muutenkaan ystäväni, edes kaverini, jos sun mielestäsi mun elämänkatsomukseni on väärä. Joku merkityksetön tuttava saatat olla, mutta et ihminen, jolla olisi mun elämääni mitään vaikutusta. Koska en päästä lähelleni ahdasmielisiä ihmisiä. Ainoastaan suvaitsevaisia. Jos et pysty olemaan suvaitsevainen, et pääase kahta kilometriä lähemmäksi mua. Joten me ei kyllä koskaan voida ystävystyä. Mä kunnioitan sitä, että sinä olet kristitty. Se antaa sulle varmaan paljon. Olet empaattinen, et ketään tuomitse, elät Raamatun oppien mukaan jne. Eikö vaan? Ihan kuten minäkin noudatan oman uskoni oippeja. Meidän uskontomme, hyvä palstakamu, eroaa siinä, että sulla on tarve saada mut uskomaan omiin jumaliisi, mutta mulla ei ole tarvetta saada sua uskomaan omiin jumaliini. Jos olet syvästi omassa uskossasi, varmasti ymmärrät, mitä tarkoitan

=)
kyllä, ymmärrän toki. Mutta anteeksi nyt, arvoisa palstakaiffari, vaikutat tuomitsevalta:(. etkö suvaitse, että kaikki sun lähipiirissä eivät hyväksy sun elämänkatsomustasi? Tuolla ajattelutavalla mulla ei olisi kovinkaan monta ystävää, joita mulla kyllä on:). Kunnioitan ihmisten ajatuksia, mutta samalla koen myös tärkeäksi Jeesuksen lähetyskäskyn. Totta kai aina on kunnioitettava toista ihmistä. Siitähän se lähtee. Tuomitset mut ahdasmieliseksi. Sinunko mielestäsi siis kristitty= ahdasmielinen? Olisiko myös sinun ARVON keittis, syytä tarkistaa katsomuksiasi? Kuinka voi toimia hoitoalalla, jos et päästä eri tavalla ajattelevia ihmisiä lähemmäs, kuin 2 km päähän???
 
hötsöntötsön
Alkuperäinen kirjoittaja Orion:
Minä taas kehottaisin jokaista kuuntelemaan sitä omaa sisäistä ääntään. Oli se sitte usko mihin tahansa, kunhan sen vain sydämessään oikeaksi tuntee. :)
Antaa sydämen sykkiä verta ihan normisti vain. Ajattelu on aina suotavaa ;) :D

 
minna
Alkuperäinen kirjoittaja luterilainen:
Alkuperäinen kirjoittaja minna:
Alkuperäinen kirjoittaja umbrella78:
Alkuperäinen kirjoittaja Orion:
Alkuperäinen kirjoittaja kaikkia sitä:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000001412&posting=22000000026142007
voi jeesuksen pyhät pyssyt
Toi oli hyvä teksti! :)
Niin olikin hyvä teksti, joku on osannut hienosti tiivistää =)
täyttä soopaa, niinkuin yleensäkin tähän liittyvät puheenvuorot. Uskon Raamattuun ja Jumalan ilmoitukseen asiasta. Jeesus tulee takaisin noutamaan omansa, ja siksi ihmiset: Tehkää parannus ja uskokaa Jumalaan.
Mikä parannus? Sä olet jotenkin levottoman oloinen. Mitä jos lukisit Katekismusta, niin Pyhä Henki tulisi elämääsi.
olet siis luterilainen, etkä tiedä, mikä on parannus?
 
luterilainen
Alkuperäinen kirjoittaja minna:
Alkuperäinen kirjoittaja Orion:
Minä taas kehottaisin jokaista kuuntelemaan sitä omaa sisäistä ääntään. Oli se sitte usko mihin tahansa, kunhan sen vain sydämessään oikeaksi tuntee. :)
se sisäinen ääni voi olla väärässäkin, mutta Jumalan sana pysyy iäti.
Luehan Katekismusta, niin sisäinen äänesi saa sanat, joihin voit luottaa ja kasteessa sinut liitetään seurakuntaan ja rippikoulun käytyäsi voit virvoittautua messussa ottamalla vastaan Jeesuksen ruumiin ja veren.

 
luterilainen
Alkuperäinen kirjoittaja minna:
Alkuperäinen kirjoittaja Mukamaspipsa:
Hämärästi muistan, että joskus 80-luvulla meillä tuli kans maailmanloppu tai niin ainaki meän kaupungin pappi julisti ja ite piiloutui tuholta. (ikäänkuin se piiloutuminen jotain tilanteeseen auttaisi...) Mutta samassa kaupungissa kauhisteltiin myös Aku Ankan housuttomuutta, että se siitä :D
no joo, taisi olla mielenterveysongelma päällimmäinen ongelma papilla:/. Mutta kyllä Raamattu puhuu Jeesuksen takaisin tulosta, ja uskovana ei tartte pötkiä mihinkään piiloon. Turvassa ollaan:). Ja ei-uskovillakaan ei ole mihinkään kyllä kiirettä. Parannuksen tekoon ehkä kyllä...
Juu, oikeassa olet, parannusta tarvitaan: ota ensin malka omasta silmästäsi.

 
Alkuperäinen kirjoittaja minna:
no, mitäs se sinun mr evoluutio on todistanut?
Sen että ihminen pärjää aina.Olosuhteet muuttuvat ja ihminen joustaa niiden mukana.Tuleeko raja joskus vastaan?Jollain lailla ehkä mutta soputuvaisimmat jatkavat elämää kunnes aurinko tekee lopun koko hommasta.
 
minna
Alkuperäinen kirjoittaja luterilainen:
Alkuperäinen kirjoittaja minna:
Alkuperäinen kirjoittaja Orion:
Minä taas kehottaisin jokaista kuuntelemaan sitä omaa sisäistä ääntään. Oli se sitte usko mihin tahansa, kunhan sen vain sydämessään oikeaksi tuntee. :)
se sisäinen ääni voi olla väärässäkin, mutta Jumalan sana pysyy iäti.
Luehan Katekismusta, niin sisäinen äänesi saa sanat, joihin voit luottaa ja kasteessa sinut liitetään seurakuntaan ja rippikoulun käytyäsi voit virvoittautua messussa ottamalla vastaan Jeesuksen ruumiin ja veren.
sinulle siis katekismus ylittää raamatun. Ei haloo, taas näitä "kirkkouskovaisia". Että kun kuulut kirkkoon niin pelastut, viis siitä, mikä on sydämen tila, tunnetko Jeesusta:(. Jos mä oo jotenkin levottoman oloinen niin sinä olet uinahtanut:(.
 
luterilainen
Alkuperäinen kirjoittaja minna:
se sisäinen ääni voi olla väärässäkin, mutta Jumalan sana pysyy iäti
sinulle siis katekismus ylittää raamatun. Ei haloo, taas näitä "kirkkouskovaisia". Että kun kuulut kirkkoon niin pelastut, viis siitä, mikä on sydämen tila, tunnetko Jeesusta:(. Jos mä oo jotenkin levottoman oloinen niin sinä olet uinahtanut:(.
Katekismus kiteyttää kristinuskon. Kun sinulla on ongelma - kuten nytkin tuntuu kovin ahdistavalta tuo tyylisi - lue Katekismusta ja tunne Pyhä Henki :)

 

Yhteistyössä