Maailman loppu tulee 21.12.2012

  • Viestiketjun aloittaja Tepa
  • Ensimmäinen viesti
minna
Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Alkuperäinen kirjoittaja minna:
no, mitäs se sinun mr evoluutio on todistanut?
Sen että ihminen pärjää aina.Olosuhteet muuttuvat ja ihminen joustaa niiden mukana.Tuleeko raja joskus vastaan?Jollain lailla ehkä mutta soputuvaisimmat jatkavat elämää kunnes aurinko tekee lopun koko hommasta.
kutsuisin tuota pelkästään sopeutumiseksi. Ihmisellähän on aivot, joilla ajatella ja laatia erilaisia strategioita. Torakat eivät tietääkseni pysty loogiseen ajatteluun...tai mistä sen tietää. Toisaalta kyllä ihmisen sisällä esim geenimutaatiot tekevät työtään ja rappeutuvat perimäämme.
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja minna:
kyllä, ymmärrän toki. Mutta anteeksi nyt, arvoisa palstakaiffari, vaikutat tuomitsevalta:(. etkö suvaitse, että kaikki sun lähipiirissä eivät hyväksy sun elämänkatsomustasi? Tuolla ajattelutavalla mulla ei olisi kovinkaan monta ystävää, joita mulla kyllä on:). Kunnioitan ihmisten ajatuksia, mutta samalla koen myös tärkeäksi Jeesuksen lähetyskäskyn. Totta kai aina on kunnioitettava toista ihmistä. Siitähän se lähtee. Tuomitset mut ahdasmieliseksi. Sinunko mielestäsi siis kristitty= ahdasmielinen? Olisiko myös sinun ARVON keittis, syytä tarkistaa katsomuksiasi? Kuinka voi toimia hoitoalalla, jos et päästä eri tavalla ajattelevia ihmisiä lähemmäs, kuin 2 km päähän???
Mä huomaan tehneeni virheen siinä, etten ole toistanut jälleen keran kaikkea sitä mitä olen tästä aiheesta palstalle kirjoittanut viimeisen vuoden aikana. Ja pyydän anteeksi. Jotenkin sitä vaan turtuu siihen, että ei joka päivä jaksa kirjoittaa samaa uudestaan. Pitäisi kuitenkin muistaa, että kaikki ei ole palstalla yhtä usein kuin minä =)

Mutta siis...mun uskontoni jo sinällään kieltää KAIKEN tuomitsemisen. En siis tuomitse ketään. Mulle ei ole oikeasti edes mitään väliä, mihin joku uskoo tai on uskomatta. Koska toisen ihmisen usko ei ole MUN asiani vaan sen ihmisen ihan ikioma asia. Mutta tiedän, että on uskontokuntia, jotka ajattelee toisin. Nämä uskontokunnat eivät hyväksy kuin oman ajattelutapansa. Tunnen kristittyjä, jopa lestadiolaisia, jotka hyväksyvät toisinajattelijat. Mutta he ovat yksilöitä, eivät yhteisönsä edustajia. Mua ei tosin juurikaan kiinnosta, mitä taolaiset ajattelee musta. Koska usko on niin henkilökohtainen asia, että siihen - mun mielestä - ei kukaan ulkopuolinen voi edes tarttua.

Mitä tulee tuohon sun kahden kilometrin ja hoitoalalla työskentelemisen suhteeseen niin voin sanoa, että kaikki ne vuodet, kun sairaanhoitajana työskentelin, koskaan en potilaitteni kanssa uskonasioista puhunut. Jos kuoleva halusi imaamin paikalle, meillä oli kansliassa numero, johon soittaa. Ihan sama myös muiden uskontojen suhteen. Mä hoidin sitä potilaan sairautta, en potilaan epävarmuutta uskonsa suhteen.
 
minna
Alkuperäinen kirjoittaja luterilainen:
Alkuperäinen kirjoittaja minna:
Alkuperäinen kirjoittaja Mukamaspipsa:
Hämärästi muistan, että joskus 80-luvulla meillä tuli kans maailmanloppu tai niin ainaki meän kaupungin pappi julisti ja ite piiloutui tuholta. (ikäänkuin se piiloutuminen jotain tilanteeseen auttaisi...) Mutta samassa kaupungissa kauhisteltiin myös Aku Ankan housuttomuutta, että se siitä :D
no joo, taisi olla mielenterveysongelma päällimmäinen ongelma papilla:/. Mutta kyllä Raamattu puhuu Jeesuksen takaisin tulosta, ja uskovana ei tartte pötkiä mihinkään piiloon. Turvassa ollaan:). Ja ei-uskovillakaan ei ole mihinkään kyllä kiirettä. Parannuksen tekoon ehkä kyllä...
Juu, oikeassa olet, parannusta tarvitaan: ota ensin malka omasta silmästäsi.
onko muuten Jeesus sun Herrasi?
 
luterilainen
Alkuperäinen kirjoittaja minna:
Alkuperäinen kirjoittaja Orion:
Alkuperäinen kirjoittaja Himpulat ja Vimpulat:
en usko maailman loppuun, pahan loppumiseen kylläkin :)
nou hätä siis
Juurikin näin. :)


Ennustukset on vain mahdollisia tapahtumia, ja ne tehdään sen ajan kehityssuunnan mukaisesti. Me ite päätetään kuitenki mihin suuntaan mennään, voidaan siis muuttaa suuntaa, ja niin on tehty. Ajatelkaa vaan miten paljo positiivisia muutoksia on tullu vaikka sadankin vuoden sisällä. :)
no kerro toki noista positiivisista muutoksista?
Vaikka tätä et minulta kysynyt, vastaan sinulle silti: katso ympärillesi, jos sinulla on terveet silmät - ja näet mitä kaikkea suuri Jumala sinunkin rikkaa ristiin pistämättä saa aikaan. Joka puolella tapahtuu rakkauden ihme. Jumala on rakkaus. Siksi me luterilaiset voimme levätä uskossamme.

 
luterilainen
Alkuperäinen kirjoittaja lunacy sioux:
Mistä sinä voit tietää onko juuri sinun uskontosi se oikea?
Muillakin on omat pyhät kirjansa. Ja omat jumalansa.
Eihän sullakaan ole muuta kun sisäinen ääni joka kehottaa uskomaan raamattuun.
Kovin rauhaton ja epäystävällinen hän ainakin on, joten sisäinen ääni taitaa olla vallan levoton ;) :D

 
Alkuperäinen kirjoittaja minna:
kutsuisin tuota pelkästään sopeutumiseksi. Ihmisellähän on aivot, joilla ajatella ja laatia erilaisia strategioita. Torakat eivät tietääkseni pysty loogiseen ajatteluun...tai mistä sen tietää. Toisaalta kyllä ihmisen sisällä esim geenimutaatiot tekevät työtään ja rappeutuvat perimäämme.
Kuka sanoo että rapputuu?Voihan se muuttua parempaankin suuntaan.Onhan se muuttunut aikojen saatossa jo apinasta ihmiseksi eli suunta ainakin olisi parempaan päin.
 
minna
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja minna:
kyllä, ymmärrän toki. Mutta anteeksi nyt, arvoisa palstakaiffari, vaikutat tuomitsevalta:(. etkö suvaitse, että kaikki sun lähipiirissä eivät hyväksy sun elämänkatsomustasi? Tuolla ajattelutavalla mulla ei olisi kovinkaan monta ystävää, joita mulla kyllä on:). Kunnioitan ihmisten ajatuksia, mutta samalla koen myös tärkeäksi Jeesuksen lähetyskäskyn. Totta kai aina on kunnioitettava toista ihmistä. Siitähän se lähtee. Tuomitset mut ahdasmieliseksi. Sinunko mielestäsi siis kristitty= ahdasmielinen? Olisiko myös sinun ARVON keittis, syytä tarkistaa katsomuksiasi? Kuinka voi toimia hoitoalalla, jos et päästä eri tavalla ajattelevia ihmisiä lähemmäs, kuin 2 km päähän???
Mä huomaan tehneeni virheen siinä, etten ole toistanut jälleen keran kaikkea sitä mitä olen tästä aiheesta palstalle kirjoittanut viimeisen vuoden aikana. Ja pyydän anteeksi. Jotenkin sitä vaan turtuu siihen, että ei joka päivä jaksa kirjoittaa samaa uudestaan. Pitäisi kuitenkin muistaa, että kaikki ei ole palstalla yhtä usein kuin minä =)

Mutta siis...mun uskontoni jo sinällään kieltää KAIKEN tuomitsemisen. En siis tuomitse ketään. Mulle ei ole oikeasti edes mitään väliä, mihin joku uskoo tai on uskomatta. Koska toisen ihmisen usko ei ole MUN asiani vaan sen ihmisen ihan ikioma asia. Mutta tiedän, että on uskontokuntia, jotka ajattelee toisin. Nämä uskontokunnat eivät hyväksy kuin oman ajattelutapansa. Tunnen kristittyjä, jopa lestadiolaisia, jotka hyväksyvät toisinajattelijat. Mutta he ovat yksilöitä, eivät yhteisönsä edustajia. Mua ei tosin juurikaan kiinnosta, mitä taolaiset ajattelee musta. Koska usko on niin henkilökohtainen asia, että siihen - mun mielestä - ei kukaan ulkopuolinen voi edes tarttua.

Mitä tulee tuohon sun kahden kilometrin ja hoitoalalla työskentelemisen suhteeseen niin voin sanoa, että kaikki ne vuodet, kun sairaanhoitajana työskentelin, koskaan en potilaitteni kanssa uskonasioista puhunut. Jos kuoleva halusi imaamin paikalle, meillä oli kansliassa numero, johon soittaa. Ihan sama myös muiden uskontojen suhteen. Mä hoidin sitä potilaan sairautta, en potilaan epävarmuutta uskonsa suhteen.
minä ajattelen, että asiat tavallaan ovat ristiriidassa eivät ihmiset. Joten mun uskoni on tässä tapauksessa ristiriidassa sun katsomuksesi kanssa. Ja todellakin olen irl mitä mahtavin seurapiirileidi:). Se ei poista kuitenkaan sitä asiaan, että Jeesus kutsuu jokaista puoleensa, sinuakin, ja tahdon olla sitäkin ilosanomaa eteenpäin viemässä.
 
luterilainen
Alkuperäinen kirjoittaja huoh:
eri kulttuureihin, uskontoihin , rotuun ym. kuuluvia ihmisiä sorretaan, jopa tapetaan vielä tänäkin päivänä! :(
mutta tärkeintähän lienee että ne homot hyväksytään, siinä positiivista muutosta kerrakseen...
On erittäin tärkeää, että ihmiset oppivat rakastamaan toisiaan. Tällä foorumilla ei tietääkseni ole luvallista kyseenalaistaa ihmisarvoa. On hienoa, ettei homojen tarvitse enää olla kaapissa.

 
minna
Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Alkuperäinen kirjoittaja minna:
kutsuisin tuota pelkästään sopeutumiseksi. Ihmisellähän on aivot, joilla ajatella ja laatia erilaisia strategioita. Torakat eivät tietääkseni pysty loogiseen ajatteluun...tai mistä sen tietää. Toisaalta kyllä ihmisen sisällä esim geenimutaatiot tekevät työtään ja rappeutuvat perimäämme.
Kuka sanoo että rapputuu?Voihan se muuttua parempaankin suuntaan.Onhan se muuttunut aikojen saatossa jo apinasta ihmiseksi eli suunta ainakin olisi parempaan päin.
ai säkin oot uskis. Ne terve! kyllä vaan sairaudet, syövät, jne...,lisääntyvät mitä hälyyttävimmässä määrin. Niin ja en usko siis tuohon apinateoriaan, mitä koitat tuputtaa;).
 
minna
Alkuperäinen kirjoittaja luterilainen:
Alkuperäinen kirjoittaja huoh:
eri kulttuureihin, uskontoihin , rotuun ym. kuuluvia ihmisiä sorretaan, jopa tapetaan vielä tänäkin päivänä! :(
mutta tärkeintähän lienee että ne homot hyväksytään, siinä positiivista muutosta kerrakseen...
On erittäin tärkeää, että ihmiset oppivat rakastamaan toisiaan. Tällä foorumilla ei tietääkseni ole luvallista kyseenalaistaa ihmisarvoa. On hienoa, ettei homojen tarvitse enää olla kaapissa.
sotket nyt ihmisarvon ja homouden harjoittamisen keskenään. puurot ja vellit aivan sekaisin. On eri asia hyväksyä ihminen ihmisenä ja arvokkaana. Ei kuitenkaan tarvitse hyväksyä kaikkea, mitä nuo ihmiset tekevät.
 
luterilainen
Alkuperäinen kirjoittaja minna:
Ennustukset on vain mahdollisia tapahtumia, ja ne tehdään sen ajan kehityssuunnan mukaisesti. Me ite päätetään kuitenki mihin
niin, homoudesta puheen ollen, Raamattu tuomitsee homouden syntinä. Homoja ihmisinä hän haluaa vetää luokseen kyllä. Mutta siis homous on verrattavissa juoppouteen jne...kirkko on aivan hukassa tänä päivänä :(
Ei ennustuksia ole, Jumala päättää. Tuomita ei tarvitse, sen hoitavat Jumala ja Jeesus Hänen oikealla puolellaan. Tule kirkkoon, sillä sinuahan riivaavat levottomat ajatukset.

 
minna
Alkuperäinen kirjoittaja luterilainen:
Alkuperäinen kirjoittaja lunacy sioux:
Mistä sinä voit tietää onko juuri sinun uskontosi se oikea?
Muillakin on omat pyhät kirjansa. Ja omat jumalansa.
Eihän sullakaan ole muuta kun sisäinen ääni joka kehottaa uskomaan raamattuun.
Kovin rauhaton ja epäystävällinen hän ainakin on, joten sisäinen ääni taitaa olla vallan levoton ;) :D
niin, tunnetko sinä Jeesuksen? henkilökohtaisena Vapahtajanasi?
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja minna:
kyllä, ymmärrän toki. Mutta anteeksi nyt, arvoisa palstakaiffari, vaikutat tuomitsevalta:(. etkö suvaitse, että kaikki sun lähipiirissä eivät hyväksy sun elämänkatsomustasi? ?
Tähän vielä haluan palata. En tietenkään edellytä, että lähipiirini uskoisi kuten minä. Mutta jos mun lähipiirini ei tämän elämänkatsomuseron takia enää halua hyväksyä minua, niin sitten se lähipiiri saa mennä. En tarvitse sellaista lähipiiriä, joka asettaa ehtoja. Jos mä kääntyisin budhalaissintolaisislamislaismormooniksi, en hylkäisi sukuani sen takia, että he eivät tunnusta samaa uskontoa kuin minä. Onneksi mulla on erittäin tiivis ja rakas yhteisö ympärilläni, jolle yhdellekään ei ole tarvetta olla absoluuttisesti oikeassa. Mä pidän rikkautena sitä, että lähipiirissä on niin muslimia, ortodoksia, kristittyä, pakanaa, wiccaa, satanistiä, katolilaista, jehovan todistajaa, lestadiolaista, buddhalaista...

 
Alkuperäinen kirjoittaja minna:
ai säkin oot uskis. Ne terve! kyllä vaan sairaudet, syövät, jne...,lisääntyvät mitä hälyyttävimmässä määrin. Niin ja en usko siis tuohon apinateoriaan, mitä koitat tuputtaa;).
Se että ihmisen elinikä on noussut ei kai ole pahasta?Ja kyllä niitä sairauksia on aina ollut,niitä ei vain ole tunnettu.Ihmiset on vaan kuollut ja sillä hyvä.Tuputtamistako se onkin jos sanoo yleisesti tunnustetun asian?Ja kun sinä puhut jumalasta niin sekö ei ole tuputtamista?
 
luterilainen
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Kirkko on kyllä kieltämättä vieraantunut Raamatusta, mutta muuttunut kuitenkin inhimillisemmäksi. Raamattu kun ei ole erityisen inhimiillinen. Varsinkaan vanha testamentti.
Ei varmasti ole vieraantunut. Uusi Testamentti, Kristuksen sanoma on kirkastettu Katekismuksessa kristinopiksi, siihen kannattaa tutustua. Oikeassa olet siinä, että kirkko on yhä rakastavampi :)

 
minna
Alkuperäinen kirjoittaja luterilainen:
Alkuperäinen kirjoittaja minna:
Alkuperäinen kirjoittaja Orion:
Alkuperäinen kirjoittaja Himpulat ja Vimpulat:
en usko maailman loppuun, pahan loppumiseen kylläkin :)
nou hätä siis
Juurikin näin. :)


Ennustukset on vain mahdollisia tapahtumia, ja ne tehdään sen ajan kehityssuunnan mukaisesti. Me ite päätetään kuitenki mihin suuntaan mennään, voidaan siis muuttaa suuntaa, ja niin on tehty. Ajatelkaa vaan miten paljo positiivisia muutoksia on tullu vaikka sadankin vuoden sisällä. :)
no kerro toki noista positiivisista muutoksista?
Vaikka tätä et minulta kysynyt, vastaan sinulle silti: katso ympärillesi, jos sinulla on terveet silmät - ja näet mitä kaikkea suuri Jumala sinunkin rikkaa ristiin pistämättä saa aikaan. Joka puolella tapahtuu rakkauden ihme. Jumala on rakkaus. Siksi me luterilaiset voimme levätä uskossamme.
voi hyvänen aika! Todellista rakkautta ilmassa: jokelan koulusurma, sodat, köyhyys, joka lisääntyy suomessakin niin että rikkaat saavat enemmän jne... on siinä kyllä niin ihanan suloiset kuvat tästä maailmasta.
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja luterilainen:
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Kirkko on kyllä kieltämättä vieraantunut Raamatusta, mutta muuttunut kuitenkin inhimillisemmäksi. Raamattu kun ei ole erityisen inhimiillinen. Varsinkaan vanha testamentti.
Ei varmasti ole vieraantunut. Uusi Testamentti, Kristuksen sanoma on kirkastettu Katekismuksessa kristinopiksi, siihen kannattaa tutustua. Oikeassa olet siinä, että kirkko on yhä rakastavampi :)
No miksi kristityt ei sitten pääse yksimielisyyteen siitä, mikä on oikein ja mikä väärin? Kun kristityt saavat sen tehtyä, mä saatan jopa harkita paluuta kristilliseen seurakuntaan. Mutta niin kauan, kun kristityt ei itsekään pääse yhteisymmärrykseen Raamatusta, en viitsi nähdä vaivaa koko kirjan vuoksi.

 
minna
Alkuperäinen kirjoittaja luterilainen:
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Kirkko on kyllä kieltämättä vieraantunut Raamatusta, mutta muuttunut kuitenkin inhimillisemmäksi. Raamattu kun ei ole erityisen inhimiillinen. Varsinkaan vanha testamentti.
Ei varmasti ole vieraantunut. Uusi Testamentti, Kristuksen sanoma on kirkastettu Katekismuksessa kristinopiksi, siihen kannattaa tutustua. Oikeassa olet siinä, että kirkko on yhä rakastavampi :)
niin, että homotkin siunataan. Sä luterilainen oot oikeesti just perikuva nykyajan kirkkokansasta. Olet pahasti hukassa:(. Luetko muuten koskaan raamattua? Sulla on tuon ihanan katekeismusken kanssa jotununeet ilmeisesti hukkaan uskon pääasia? Vai???
 
luterilainen
Alkuperäinen kirjoittaja susette:
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja minna:
niin, homoudesta puheen ollen, Raamattu tuomitsee homouden syntinä. Homoja ihmisinä hän haluaa vetää luokseen kyllä. Mutta siis homous on verrattavissa juoppouteen jne...kirkko on aivan hukassa tänä päivänä :(
Kirkko on kyllä kieltämättä vieraantunut Raamatusta, mutta muuttunut kuitenkin inhimillisemmäksi. Raamattu kun ei ole erityisen inhimiillinen. Varsinkaan vanha testamentti.
raamattu pitäisi olla kristityn ohjekirja. ajat muuttuu ja ihmiset muuttuu, mutta raamatun ohjeet ei koskaan vanhene. vai mitä olet mieltä esim "rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi"-käskystä?
ihminen se luulee olevansa niin fiksu ja filmaattinen että!
onhan sen moni myöntänyt et jos ihmiset noudattaisi edes tätä yhtä "rakasta lähimmäistäsi"-käskyä,maailma olisi rauhallinen ja onnellinen paikka elää.. mikä mättää? :/ oisko just se että raamatun ohjeet on jätetty.. vanhanaikaisina.
Niin, ihminen voi kyllä yrittää ja kilvoitella, mutta ihminen on syntisenä syntynyt. Kaste ja ehtoollinen ovat yhä tänäkin päivänä kaikkien vapaasti nautittavissa. Kristinuskon sisältö ja ydin on v. 1999 julkaistussa Katekismuksessa.

 
Alkuperäinen kirjoittaja minna:
voi hyvänen aika! Todellista rakkautta ilmassa: jokelan koulusurma, sodat, köyhyys, joka lisääntyy suomessakin niin että rikkaat saavat enemmän jne... on siinä kyllä niin ihanan suloiset kuvat tästä maailmasta.
Mutta eikös nämä kaikki ole sinun oppiesi mukaan jumalan aikaansaannosta kun kerran on "kaikki valtias"?
 
Minna, ymmärrätkö sä nyt ihan oikeasti sitä, että toiset vaan yksinkertaisesti USKOO eri tavalla kuin sinä, eikä se usko ole yhtään vähempää kuin sinun uskosi? Jos ei usko Jeesukseen, tai vaikka uskoiski mutta eri tavalla, niin onko se yhtään hedelmällistä mennä kertomaan ilosanomasta? Se kaikuu kuuroille korville jos ei siihen yhtään usko.
 
luterilainen
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja minna:
kyllä vt:ssakin löytyy paljon lohduttavaa puhetta meille ihmisille. Esim psalmit, jesaja, jobin kirja jne...ut:han keroo Jeesuksesta (vt:ssakin viitataan myös Häneen). Kyllä kirkon tulisi ennenkaikkea seistä sen takana mitä Raamatussa puhutaan ja Raamattu on kyllä todella hoitava kirja, kunhan sitä ylipäänsä luettaisiin eikä arvuutella "että näinhän Raamatussa puhutaan"
Jos tämän päivän evankelisluterilainen kirkkko olisi valmis allekirjoittamaan jokaisen vanhan testamentin - varsinkin Moosekxsen kirjojen - tekstin, meikä olisi valmis polttamaan jokaisen evankelisluterilaisen seurakunnan kiorkon, mitä tästä maasta löytyy. Mun hyväntahtoisuuteni kirkkoa kohtaan johtuu vain ja ainoastaan siitä, että seurakunta on väittänyt Uuden testamentin korvanneen vanhan. Jos tunnet Vanhan testamentin, tiedät, mistä vammaisen lapsen äiitinä nyt puhun. Mä muuten olen lukenut Raamatun läpi ainakin jo 6 kertaa ja mitä useammin luin, sitä kauemmaksi Raamatusta erkanin.

Lue Katekismus, ihan totta!
 
minna
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja luterilainen:
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Kirkko on kyllä kieltämättä vieraantunut Raamatusta, mutta muuttunut kuitenkin inhimillisemmäksi. Raamattu kun ei ole erityisen inhimiillinen. Varsinkaan vanha testamentti.
Ei varmasti ole vieraantunut. Uusi Testamentti, Kristuksen sanoma on kirkastettu Katekismuksessa kristinopiksi, siihen kannattaa tutustua. Oikeassa olet siinä, että kirkko on yhä rakastavampi :)
No miksi kristityt ei sitten pääse yksimielisyyteen siitä, mikä on oikein ja mikä väärin? Kun kristityt saavat sen tehtyä, mä saatan jopa harkita paluuta kristilliseen seurakuntaan. Mutta niin kauan, kun kristityt ei itsekään pääse yhteisymmärrykseen Raamatusta, en viitsi nähdä vaivaa koko kirjan vuoksi.
just, parasta kun itse saat suhteen yläkertaan kuntoon. Jumala kyllä sulle ilmaisee itsensä ihan ilman ihmisiäkin. Mä ainaskaan en ois koskaan ottanut Jeesusta sydämeeni jos oisin katonut tätä "kristittyjen" meininkiä
 
minna
Alkuperäinen kirjoittaja luterilainen:
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja minna:
kyllä vt:ssakin löytyy paljon lohduttavaa puhetta meille ihmisille. Esim psalmit, jesaja, jobin kirja jne...ut:han keroo Jeesuksesta (vt:ssakin viitataan myös Häneen). Kyllä kirkon tulisi ennenkaikkea seistä sen takana mitä Raamatussa puhutaan ja Raamattu on kyllä todella hoitava kirja, kunhan sitä ylipäänsä luettaisiin eikä arvuutella "että näinhän Raamatussa puhutaan"
Jos tämän päivän evankelisluterilainen kirkkko olisi valmis allekirjoittamaan jokaisen vanhan testamentin - varsinkin Moosekxsen kirjojen - tekstin, meikä olisi valmis polttamaan jokaisen evankelisluterilaisen seurakunnan kiorkon, mitä tästä maasta löytyy. Mun hyväntahtoisuuteni kirkkoa kohtaan johtuu vain ja ainoastaan siitä, että seurakunta on väittänyt Uuden testamentin korvanneen vanhan. Jos tunnet Vanhan testamentin, tiedät, mistä vammaisen lapsen äiitinä nyt puhun. Mä muuten olen lukenut Raamatun läpi ainakin jo 6 kertaa ja mitä useammin luin, sitä kauemmaksi Raamatusta erkanin.

Lue Katekismus, ihan totta!
ootko terve?
 

Yhteistyössä