Maahumalan talvehtiminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Neuvoja kaipaava
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

Neuvoja kaipaava

Vieras
Laitoin alkukesästä maahumalaa (kirjavalehtinen) parvekelaatikkoihin yksivuotisten kukkasten seuraksi. Ostaessani maahumalaa puutarhalta, muistan kun myyjä mainitsi sen olevan monivuotinen kasvi. Miten tuo maahumalan talvehtiminen sitten onnistuu? Tuonko sen sisätiloihin vai jätetäänkö se ulos eli millaiseen paikkaan se tulisi laittaa? Leikataanko se lyhyeksi ja milloin se laitetaan talviunille?

[QUOTE="vieras";27089160]Sisään ei kannata tuoda. Talvehtii ihan omin nokkineen (ilman leikkausta) maahan istutettuna. Parvekelaatikossa talvehtiminen aika epävarmaa, luulisin.[/QUOTE]

Onko varmaa tietoa? Minä olen niitä asiakkaille myynyt ja sanonut,että ei kestä Suomen talvea ulkona. Viileässä huoneessa,autotallissa tai kellarissa voi talvettaa vähällä kastelulla,ja leikataan viimeistään keväällä.

Onko varmaa tietoa? Minä olen niitä asiakkaille myynyt ja sanonut,että ei kestä Suomen talvea ulkona. Viileässä huoneessa,autotallissa tai kellarissa voi talvettaa vähällä kastelulla,ja leikataan viimeistään keväällä.

Jatkan vielä. Talvehtii sittenkin ulkona,mutta ei siis missään ruukussa,jossa se ap:lla kasvoi,vaan maahan istutettuna,hyvin juurtuneena. Ruukussa oleva kannattaa tuoda viileisiin sisätiloihin tai istuttaa ajoissa maahan.

Yhteistyössä