Maahanmuuttajia lisää Suomeen - mitä mieltä?

• Viestiketjun aloittaja Vieras
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ei kaikkia joka puolella maapalloa voi auttaa. Paras aloittaa lähimmäisistään, ja kun kaikilla on omassa maassa asiat hyvin, niin sitten katellaan maapallon toiselle puolelle.
Tämän kun suomalaiset vielä sisäistäisivät. Valitettavasti vaan karu totuus on, että suomalaiset välittävät lähinnä vain itsestään.
Niin. Esimerkkinä mainittakoon suomalaisten hinku tunkea vanhuksensa hoitolaitoksiin...

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja V:
Kun tuo Afganistan tuli puheeksi, niin tässäpä ihan ajankohtaista tietoa:
http://formin.finland.fi/Public/Print.aspx?contentid=65530&nodeid=15735&culture=fi-FI&contentlan=1
En ikinä matkustaisi niin rasistiseen maahan kuin Afganistan.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Istafra:
Ei kaikkia joka puolella maapalloa voi auttaa. Paras aloittaa lähimmäisistään, ja kun kaikilla on omassa maassa asiat hyvin, niin sitten katellaan maapallon toiselle puolelle.
Tämän kun suomalaiset vielä sisäistäisivät. Valitettavasti vaan karu totuus on, että suomalaiset välittävät lähinnä vain itsestään.
Niin. Esimerkkinä mainittakoon suomalaisten hinku tunkea vanhuksensa hoitolaitoksiin...
Mut hei funtsi vähän, mamut jättävät vanhempansa kärsimään sotaa käyvään maahan ja lähtevät itse karkuun.

Keittiönoita
En ole yhtään samaa mieltä. Tekeekö se sinusta ihmisestä itsekkäämmän, jos vaikka välittää suomalaisten ongelmista enemmän kuin jonkun Pakistanin nykytilanteesta? Meidänkin kotikaupungissa on paljon ongelmia juuri nyt, joiden ratkaisemiseen tarvitaan sitä rahaa ja ihmisten välittämistä. Ja kyllä ne ihmiset välittää, mutta päättäjät ei niinkään.

Anteeksi jos maahanmuuttajat tai nälänhätä ei juuri nyt ole ensimmäinen asia johon aion panostaa aikaani ja tarmoani.
Mä tarkoitin edellisellä kirjoituksellani sitä, että suomalaiset voisivat vähän enemmän välittää ja huolehtia niistä ihmisistä, jotka kuuluvat heidän ihan omaan lähipiiriinsä. Niinkuin vaikkapa omista vanhemmistaan, sisaruksistaan ja ystävistään. Siitä naapurin mummosta, ettei tarvitse lukea lehdestä, miten 5 vuotta sitten kuollut mummo löytyi nojatuolistaan muumioituneena.

...
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Alkuperäinen kirjoittaja emme ole yhtään parempia:
Lisää vaan, kyllä tänne mahtuu. Turha vinkua että ensin tulee pitää huoli kantasuomalaisista. Pitää muistaa että Suomi on nykyään kehittynyt valtio, ja kehittyneillä valtioilla on moraalinen velvollisuus auttaa pulassa olevia. Moni suomalainen on itse ollut mamu (elintasopakolainen) Ruotsissa 60- ja 70-luvuilla. Silloisen yleistävän ruotsalaisen mielipiteen mukaan suomalaiset olivat väkivaltaisia juoppoja.

Ei meidän ole varaa nostaa itseämme jalustalle ja ylpistellä.
Se "moraalinen vastuu", mistä vitusta te punaviherhörhöt näitä termejä keksitte oikein?, loppuu sillä samalla sekunnilla kun Suomen kansainväliset rahahanat sulkeutuvat ja se tapahtuu tällä suosikymmenellä. Siinähän sitten seisot sossun luukulla yhdessä kotineekerisi kanssa ja mietit mistä saisit rahaa ruokaan.
Hah, mää olen valtiolla suojatyövirassa. Ja ala on sellainen, että työ loppuu sitten kun yhteiskunta on sortunut täysin anarkiaan. Katsotaan kuka jonottaa ensin sossun luukulla :)

Ja mulla ei ole kotineekeriä, vaan ihan fennoskandinaavinen puoliso.
Jos valtiolla ei ole rahaa kassassa niin mites luulet saavasi palkkasi? Anarkian aikana voi saada helposti luodin otsaluuhun...
Valtio on viimeinen, joka menee konkurssiin. Jos ei tule liksaa, niin sitten on säästöt ja omaisuus joka realisoidaan. Ja huoli pois, kypärä löytyy otsaa varten ja luodinsylkijöitä löytyy itseltäkin ihan riittävästi :)

Ihan vakavasti, rauhoitu hieman. Ei tässä ketään tarvitse ampua eikä hakkua neekeriksi.
Ahaa, viranomainen uhkailee aseettomia kansalaisia!:eek:
Aika hyvä mielikuvitus jos tuosta löytää edes hyvin verhotun uhkauksen. Kunhan totesin, että luodinsylkijöitä löytyy. Ne voi olla vaikka ilmakivääreitä, tai vaikkapa oma suu josta syljesken Lapuan 8 gramman R381 -luoteja maahan.

Mutta miten vaan. Ilmoita vaikka nettipoliisille.
Ilmoitan varmasti.

https://www.poliisi.fi/poliisi/home.nsf/feedbacktip?openform&l=1
Tee hyvin, saavatpahan siniset veljet hupia työpäiväänsä :)
Ai se on teille poliiseille hupia kun uhkailette kansalaisia ysimillisellä?
En voi puhua sinisten veljien puolesta, koska en ole itse sellainen. Mutta minusta henkilökohtaisesti tämä keskustelu alkaa olla huvittavaa. Jätän sinut nyt yksin jatkamaan mielipiteiden vaihtoa ja menen nukkumaan.

Hyvää yötä sinulle tuntematon ystäväiseni!

T: ...

ps. ehkä tulet tapaamaan minua sitten oikeuden istuntoon asianomistajana :)

Pohdiskelija
En ole yhtään samaa mieltä. Tekeekö se sinusta ihmisestä itsekkäämmän, jos vaikka välittää suomalaisten ongelmista enemmän kuin jonkun Pakistanin nykytilanteesta? Meidänkin kotikaupungissa on paljon ongelmia juuri nyt, joiden ratkaisemiseen tarvitaan sitä rahaa ja ihmisten välittämistä. Ja kyllä ne ihmiset välittää, mutta päättäjät ei niinkään.

Anteeksi jos maahanmuuttajat tai nälänhätä ei juuri nyt ole ensimmäinen asia johon aion panostaa aikaani ja tarmoani.
Mä tarkoitin edellisellä kirjoituksellani sitä, että suomalaiset voisivat vähän enemmän välittää ja huolehtia niistä ihmisistä, jotka kuuluvat heidän ihan omaan lähipiiriinsä. Niinkuin vaikkapa omista vanhemmistaan, sisaruksistaan ja ystävistään. Siitä naapurin mummosta, ettei tarvitse lukea lehdestä, miten 5 vuotta sitten kuollut mummo löytyi nojatuolistaan muumioituneena.
Sitähän se lähimmäisistä välittäminen on, mutta kai se on liikaa vaadittu.

Keittiönoita
Mut hei funtsi vähän, mamut jättävät vanhempansa kärsimään sotaa käyvään maahan ja lähtevät itse karkuun.
Mutta jos mamu ottaakin mummonsa mukaan, niin se mummo karkotetaan Suomesta, vaikka mamu olisikin valmis pitämään huolen mummosta.

vieras

Niin tietysti. Mutta ei kaikki ole sellaisia ollenkaan. Ja tuo on varmaan samanlaista länsimaissa kun liikkuvuus on niin suurta ja perheet hajoavat omille teilleen. Ja pelätään puuttua toisen asioihin, kun eihän sitä tiedä mitä voi tapahtua.

Muuten, mä tunnen kaikki mun naapurit tässä mun kotitielläni. Ja käyn moikkailemassa yksinasuvia vanhuksia. Ikäni olen täällä asunut, ja kaikki ne olen tuntenut lapsuudesta asti.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja emme ole yhtään parempia:
Lisää vaan, kyllä tänne mahtuu. Turha vinkua että ensin tulee pitää huoli kantasuomalaisista. Pitää muistaa että Suomi on nykyään kehittynyt valtio, ja kehittyneillä valtioilla on moraalinen velvollisuus auttaa pulassa olevia. Moni suomalainen on itse ollut mamu (elintasopakolainen) Ruotsissa 60- ja 70-luvuilla. Silloisen yleistävän ruotsalaisen mielipiteen mukaan suomalaiset olivat väkivaltaisia juoppoja.

Ei meidän ole varaa nostaa itseämme jalustalle ja ylpistellä.
Se "moraalinen vastuu", mistä vitusta te punaviherhörhöt näitä termejä keksitte oikein?, loppuu sillä samalla sekunnilla kun Suomen kansainväliset rahahanat sulkeutuvat ja se tapahtuu tällä suosikymmenellä. Siinähän sitten seisot sossun luukulla yhdessä kotineekerisi kanssa ja mietit mistä saisit rahaa ruokaan.
Hah, mää olen valtiolla suojatyövirassa. Ja ala on sellainen, että työ loppuu sitten kun yhteiskunta on sortunut täysin anarkiaan. Katsotaan kuka jonottaa ensin sossun luukulla :)

Ja mulla ei ole kotineekeriä, vaan ihan fennoskandinaavinen puoliso.
Jos valtiolla ei ole rahaa kassassa niin mites luulet saavasi palkkasi? Anarkian aikana voi saada helposti luodin otsaluuhun...
Valtio on viimeinen, joka menee konkurssiin. Jos ei tule liksaa, niin sitten on säästöt ja omaisuus joka realisoidaan. Ja huoli pois, kypärä löytyy otsaa varten ja luodinsylkijöitä löytyy itseltäkin ihan riittävästi :)

Ihan vakavasti, rauhoitu hieman. Ei tässä ketään tarvitse ampua eikä hakkua neekeriksi.
Ahaa, viranomainen uhkailee aseettomia kansalaisia!:eek:
Aika hyvä mielikuvitus jos tuosta löytää edes hyvin verhotun uhkauksen. Kunhan totesin, että luodinsylkijöitä löytyy. Ne voi olla vaikka ilmakivääreitä, tai vaikkapa oma suu josta syljesken Lapuan 8 gramman R381 -luoteja maahan.

Mutta miten vaan. Ilmoita vaikka nettipoliisille.
Ilmoitan varmasti.

https://www.poliisi.fi/poliisi/home.nsf/feedbacktip?openform&l=1
Tee hyvin, saavatpahan siniset veljet hupia työpäiväänsä :)
Ai se on teille poliiseille hupia kun uhkailette kansalaisia ysimillisellä?
En voi puhua sinisten veljien puolesta, koska en ole itse sellainen. Mutta minusta henkilökohtaisesti tämä keskustelu alkaa olla huvittavaa. Jätän sinut nyt yksin jatkamaan mielipiteiden vaihtoa ja menen nukkumaan.

Hyvää yötä sinulle tuntematon ystäväiseni!

T: ...

ps. ehkä tulet tapaamaan minua sitten oikeuden istuntoon asianomistajana :)
Järkkyä porukkaa noi poliisit kun uhkailevat ihmisiä ampumisella:eek:

vieras
Mutta jos mamu ottaakin mummonsa mukaan, niin se mummo karkotetaan Suomesta, vaikka mamu olisikin valmis pitämään huolen mummosta.
Voi, joutuuko mamu pitämään mummosta itse huolen vaikka suomalaisten mummot hoidetaan julkisella puolella. Aivan järkyttävää rasismia!!!

Keittiönoita
Niin tietysti. Mutta ei kaikki ole sellaisia ollenkaan. Ja tuo on varmaan samanlaista länsimaissa kun liikkuvuus on niin suurta ja perheet hajoavat omille teilleen. Ja pelätään puuttua toisen asioihin, kun eihän sitä tiedä mitä voi tapahtua.

Muuten, mä tunnen kaikki mun naapurit tässä mun kotitielläni. Ja käyn moikkailemassa yksinasuvia vanhuksia. Ikäni olen täällä asunut, ja kaikki ne olen tuntenut lapsuudesta asti.
Eivät kaikki onneksi olekaan. Mutta liian moni on. Yhteiskunnalle syntyisi säästöä jo siitäkin, että olisimme vähän yhteisöllisempiä ja auttaisimme toisiamme.

Keittiönoita
Voi, joutuuko mamu pitämään mummosta itse huolen vaikka suomalaisten mummot hoidetaan julkisella puolella. Aivan järkyttävää rasismia!!!
Heh... no kaikki mamut ei todellakaan halua tunkea vanhempiaan laitoksiin. Joissakin kulttuureissa sellainen nimittäin olisi suuri häpeä.

vieras
Heh... no kaikki mamut ei todellakaan halua tunkea vanhempiaan laitoksiin. Joissakin kulttuureissa sellainen nimittäin olisi suuri häpeä.
Keittis hyvä, enhän minä laitrtoksista vaan kustannuksista. Suuomalaisten osalta sen kustantaa julkinen puoli ja mamut maksavat sen omasta pussista ja se jos mikä on törkeää rasismia.

Voi ei kamalaa
Mut silti monessa kulttuurissa on näköjään sallittua jättää mummot mätänemään ja lähteä pakoloiseksi Eurooppaan.

Keittiönoita
Keittis hyvä, enhän minä laitrtoksista vaan kustannuksista. Suuomalaisten osalta sen kustantaa julkinen puoli ja mamut maksavat sen omasta pussista ja se jos mikä on törkeää rasismia.
Tämä on asia, josta en oikein tiedä, mitä mieltä olen. Suomen "mummokielteisyys" on kuitenkin asia, jota olen joutunut pohtimaan. Suomessa mummot eivät kuulu perheeseen, joten ymmärrän sen, että ulkomaalaismummoihin suhtaudutaan kielteisesti. Pitäisikö Suomen sitten maksaa viulut ulkomaalaismummoista... en tiedä. Ehkä ei. Eläkettähän ulkomaalaismummo ei tietenkään Suomessa saisi, kun ei olisi tänne verojakaan maksanut. Lääkärissäkäynnit, sairaalahoidot sekä lääkkeet ja niiden Kela-korvaus... tässä on se iso kysymys. Hyvätuloisen perheenkään tulot ei yleensä riitä siihen, että nämä terveydenhuollon kustannukset maksaisi omasta pussistaan kokonaan. Vanhainkotipaikkaa ulkomaalaismummo ei edes tarvitse, koska sitä vartenhan hän on täällä, että lapsi perheineen hoitaa hänet. Mummoista ei ole yhteiskunnalle juuri mitään hyötyä ja meillä tulee olemaan ihan riittävästi rahareikiä omissa mummoissammekin, joten.... en tiedä. Meillä on nyt lähdetty siitä, että esikoinen ei tule saamaan anoppiaan Suomeen ja koska puolisolle olisi suuri häpeä hylätä äitinsä oman onnensa nojaan, puoliso ottaa oman anoppinsa kotimaahansa. Näin kummankaan heistä ei tarvitse hylätä äitiään.

.
Alkuperäinen kirjoittaja -:
Alkuperäinen kirjoittaja yea:
Alkuperäinen kirjoittaja -:
Tämä on seurausta holtittomasta väestönkasvusta joka sitten aiheuttaa kansainvaelluksia. Pitäisi paneutua syihin eikä seurauksiin.

http://www.hs.fi/ulkomaat/artikkeli/Pakistanin+kriisi+kasvaa+l%C3%A4hihistorian+mittavimmaksi/1135259362559
Maalla on paljon pitempi historia kun suomella
Siellä kukoisti kulttuuri paljon ennen kuin täällä ja se oli kansoitettu jo silloin
Mutta hei, nyt on Suomen velvollisuus auttaa heitä kun ovat viisauksissaan joutuneet nykyiseen kuseen.
Jokaisen ihmisen velvollisuus on auttaa toista ihmistä
Auttaaksenne omianne ehdotan pakollista vapaaehtoityötä nuorille työttömille esim vanhainkotiin tai soppajakelijaksi pelastusarmeijaan.

,
Alkuperäinen kirjoittaja näin se on:
Jokainen nainen joka kannattaa pakolaisten ottamista Suomeen antaa siunauksensa puskaraiskauksille.
Sikamaista yleistää noin vaan sen takia että muutama mätä omena on päässyt viranomaisten tarkastuksenläpi ja asettunut tänne.
Tarkempaa tutkimusta tarvitaan onko henkilö tehnyt vastaavanlaisia rikoksia kotimaassaan tai muualla eussa.
Ja kaikille ikään ja väriin katsomatta rankemopia tuomioita oikeudessa.

Yhteistyössä