Maa vaikuttaa vanhalta


Maa on todellisuudessa noin 6254 vuotta vanha.
Hmm, mielenkiintoinen teoria. Siis Jumalalle on kaikki mahdollista.
Eli Aatami luotiin maanpinnalle 20-40-v.ikäiseksi, joten maakin luotiin vanhaksi.

Mun usko ei siitä menisi, jos oikeasti maapallo ois sen 4,5 mrd.vuotta vanha.
Mutta mun teoria on, että Jumala kyllä loi aika tuoretta maata, mutta vedenpaisumus rappeutti. Luominen.fi:ssä on kuvattu, että siinä tuprusi ilmaan myös hiiltä, koska tulivuoretkin olisi purkautuneet.
Mutta tää mun teoria ei selitä kromosomi/mitokondriojäljitystä tms.joka antaa lukemia miljoonien vuosien päähän.
 
Mun on pitäny tehdä tästä aloitus:

Arkeologit löysivät luolastosta 2000 vuotta vanhoja kirjakääröjä Israelista. Ok, hienoa.

Mutta sitten luolastosta löytyi muutakin: 10 000 vuotta vanha kori.

Täh?? Kysymys palstalaisille: kuinka monen teidän tavaroissa on 8000 vuotta vanha kori tms.tavaraa?
Olisiko korin ikämäärityksessä ollu vähän liioittelua?

Siis okei: mä ymmärrän että esim.maankuoressa voi löytyä eri-ikäistä fossiilia ja tavaraa.
Mut jos mun perhe pakenisi luoliin ja otettais koko omaisuus mukaan, niin meiltä voisi parhaillaan löytyä vajaat 300 vuotta vanha pöytä, mutta ei meiltä mitään 8000 vuotta vanhoja roinia ole.
 
Mun on pitäny tehdä tästä aloitus:

Mutta sitten luolastosta löytyi muutakin: 10 000 vuotta vanha kori.

Täh?? Kysymys palstalaisille: kuinka monen teidän tavaroissa on 8000 vuotta vanha kori tms.tavaraa?
Olisiko korin ikämäärityksessä ollu vähän liioittelua?
Tuo luku ei kyllä pidä paikkaansa. Maan tarkan iän pystyy laskemaan Raamatusta noin 20 vuoden tarkkuudella: https://ihanjarkevablogi.blogspot.com/2021/03/maan-tarkka-ika.html

Tuo kori ei voi mitenkään olla noin vanha, koska tuolloin ei ollut vielä edes ihmisiä (tai edes koko planeettaa) olemassakaan.
 
  • Haha
Reactions: Latimeria
Mun on pitäny tehdä tästä aloitus:

Arkeologit löysivät luolastosta 2000 vuotta vanhoja kirjakääröjä Israelista. Ok, hienoa.

Mutta sitten luolastosta löytyi muutakin: 10 000 vuotta vanha kori.

Täh?? Kysymys palstalaisille: kuinka monen teidän tavaroissa on 8000 vuotta vanha kori tms.tavaraa?
Olisiko korin ikämäärityksessä ollu vähän liioittelua?

Siis okei: mä ymmärrän että esim.maankuoressa voi löytyä eri-ikäistä fossiilia ja tavaraa.
Mut jos mun perhe pakenisi luoliin ja otettais koko omaisuus mukaan, niin meiltä voisi parhaillaan löytyä vajaat 300 vuotta vanha pöytä, mutta ei meiltä mitään 8000 vuotta vanhoja roinia ole.

Luolat ovat olleet ihmiskunnan alusta alkaen piiloutumis/suojapaikkoja. Ja voisi ajatella, että jos me kiireessä paettaisiin luolaan eikä uskallettaisi turhia sen ulkopuolella liikkua niin edellisiltä jääneet rojut työnnettäisiin luolan perälle. Ehkä niitä on kertynyt ja kadonnut sinne, näkymättömiin... ja kai ois mahdollista että osa luolaa on rapautunut ja peittänyt vanhimpia astioita sun muita.
 
Luolat ovat olleet ihmiskunnan alusta alkaen piiloutumis/suojapaikkoja. Ja voisi ajatella, että jos me kiireessä paettaisiin luolaan eikä uskallettaisi turhia sen ulkopuolella liikkua niin edellisiltä jääneet rojut työnnettäisiin luolan perälle. Ehkä niitä on kertynyt ja kadonnut sinne, näkymättömiin... ja kai ois mahdollista että osa luolaa on rapautunut ja peittänyt vanhimpia astioita sun muita.
Juu mut kyse oli korista. Ei saviruukusta, joka säilyy 10 000 vuotta. Tietty en tiedä onko ollu jotain saven ja pajun/kaislan sekotus-kippoja.
 

Maa on todellisuudessa noin 6254 vuotta vanha.
He he, olet pahasti metsässä.

Maan historia alkoi 4,6 miljardia vuotta sitten maapallon syntyessä. Maan historian merkittävimpiä vaiheita ovat olleet suuren kappaleen törmäys 4,5 miljardia vuotta sitten, mikä synnytti maan kiertolaisen Kuun; mannerten, ilmakehän ja merten synty 3,5–4 miljardia vuotta sitten; sekä elämän synty 3,5–4,1 miljardia vuotta sitten.

 
Mun on pitäny tehdä tästä aloitus:
Kysymys palstalaisille: kuinka monen teidän tavaroissa on 8000 vuotta vanha kori tms.tavaraa?
Olisiko korin ikämäärityksessä ollu vähän liioittelua?

Siis okei: mä ymmärrän että esim.maankuoressa voi löytyä eri-ikäistä fossiilia ja tavaraa.
Mut jos mun perhe pakenisi luoliin ja otettais koko omaisuus mukaan, niin meiltä voisi parhaillaan löytyä vajaat 300 vuotta vanha pöytä, mutta ei meiltä mitään 8000 vuotta vanhoja roinia ole.
Latella on öbaut 500 miljoonaa vuotta vanhoja, erilaisia fossiileja hyllyssä, ”alkumato”, trilobiittejä, hain kivettynyt hammas, dinosauruksen kivettynyt luunpalanen (ostin Japanista) ym

 
BlueDevil
Niin, kuten tiedettyä, Nooan arkki on täysin mahdoton. Sen raamatussa kerrotut olosuhteet eivät olisi olleet riittävät, eikä tilaakaan olisi ollut tarpeeksi. Sukupuuttoon kun on arveltu kuolleen ainakin 20 MILJARDIA eri eläinlajia, (1) ja se on konservatiivinen arvio, jos verrataan siihen, että nykyisiä lajeja arvellaan olevan vaatimattomasti biljoona, eli miljardi miljardia (2).

Lisäksi tulee ottaa huomioon, että osalla lajeista on varsin spesifit elinympäristövaatimukset ja tilaakin vaadittaisiin aika lailla että vaikkapa 30 metriseksi kasvava Titanosaurus, jonka poikanenkin oli 8 metriä pitkä, tai lähes 35 metriseksi kasvava sinivalas mahtuisivat liikkumaan ja harjoittamaan lajinmukaista käytöstä. Niin ja tietysti ruokaa kuluisi, sinivalaalla vaatimattomat 40 tonnia/päivä/yksilö. Se tarkoittaa 1200 tonnia pelkästään kahdelle valaalle, ja niitä on 90... Siinä on Nooa saanut pykätä akvaarion jos toisenkin, jotta suolaisen je makean veden lajit selviytyisivät, koska pääosa suolaisen veden kaloista ja nisäkkäistä ei makeassa vedessä selviä ja vice versa.

Jos unohdetaan petoeläimet, joiden ruuanhankinta voi olla hyvin tarkkaa, useiden vaatiessa elävää saalista, niin entäs sitten hauska eliöryhmä nimeltä ektsremofiilit, joiden elinolosuhdevaateet ovat TODELLA (3,4) tarkkoja. Otetaanpas muutama esimerkki:

-Barofiilit vaativat 400-600 kertaisen ilmakehän paineen elääkseen
-Hypertermofiilit puolestaan lämpötilan joka on yli 80 astetta celsiusta
-Psykrofiilit puolestaan vaativat alle 15 celsiuksen jatkuvan lämpötilan
- Kserofiilit vaativat äärimmäisen kuivaa ympäristöä (Ajattele Death valleyta)
- Deinococcus Radiourans vaatii selvitäkseen säteilyä. Sitä löydetään pääasiassa ydinreaktoreista
- Muutamat acidofiililajit elävät PUHTAASSA RIKKIHAPOSSA

Olisi mielenkiinoista tietää, miten arkkiin saatiin aikaan NÄMÄ olosuhteet.
 
  • Tykkää
Reactions: Latimeria
Sulla varmaan löytyy hyväkuntoinen, 10 000 v.pajukori?
No mistä ihmeestä mä olisin sellaisen saanut?

Ja jos löytäisin jotain arvokasta, niin kyllä toimittaisin kaikki Museovirastolle. On mulla muuten metallinpaljastin...

Echolle vähän melajuttua ;)

 
  • Haha
Reactions: m1es
Munuaistutkija
Oletko tosissasi vai teetkö vain jonkinlaista "uskossa"-parodiaa?

Jumalan toheloita ohjeita oli myös kyynärän mittaisen ikkunan tekeminen arkkiin. On mahtanut olla aika tukalat oltavat arkissa kun hengitysilma on vaihtunut puolen metrin ikkuna-aukosta.

Tämä pöljyys tulee esiin vain vanhemmissa Raamatun käännöksissä, esimerkiksi Kuningas Jaakon versiossa puhutaan ikkunasta. Uusimmissa versioissa tämä aivopieru on häivytetty katon kaltevuudeksi.

16 A window shalt thou make to the ark, and in a cubit shalt thou finish it above;

16 Rakenna arkkiin katto ja tee siitä kyynärän verran kalteva,
 
  • Tykkää
Reactions: Latimeria
Munuaistutkija
vierailija
Niin, kuten tiedettyä, Nooan arkki on täysin mahdoton. Sen raamatussa kerrotut olosuhteet eivät olisi olleet riittävät, eikä tilaakaan olisi ollut tarpeeksi. Sukupuuttoon kun on arveltu kuolleen ainakin 20 MILJARDIA eri eläinlajia, (1) ja se on konservatiivinen arvio, jos verrataan siihen, että nykyisiä lajeja arvellaan olevan vaatimattomasti biljoona, eli miljardi miljardia (2).

Lisäksi tulee ottaa huomioon, että osalla lajeista on varsin spesifit elinympäristövaatimukset ja tilaakin vaadittaisiin aika lailla että vaikkapa 30 metriseksi kasvava Titanosaurus, jonka poikanenkin oli 8 metriä pitkä, tai lähes 35 metriseksi kasvava sinivalas mahtuisivat liikkumaan ja harjoittamaan lajinmukaista käytöstä. Niin ja tietysti ruokaa kuluisi, sinivalaalla vaatimattomat 40 tonnia/päivä/yksilö. Se tarkoittaa 1200 tonnia pelkästään kahdelle valaalle, ja niitä on 90... Siinä on Nooa saanut pykätä akvaarion jos toisenkin, jotta suolaisen je makean veden lajit selviytyisivät, koska pääosa suolaisen veden kaloista ja nisäkkäistä ei makeassa vedessä selviä ja vice versa.

Jos unohdetaan petoeläimet, joiden ruuanhankinta voi olla hyvin tarkkaa, useiden vaatiessa elävää saalista, niin entäs sitten hauska eliöryhmä nimeltä ektsremofiilit, joiden elinolosuhdevaateet ovat TODELLA (3,4) tarkkoja. Otetaanpas muutama esimerkki:

-Barofiilit vaativat 400-600 kertaisen ilmakehän paineen elääkseen
-Hypertermofiilit puolestaan lämpötilan joka on yli 80 astetta celsiusta
-Psykrofiilit puolestaan vaativat alle 15 celsiuksen jatkuvan lämpötilan
- Kserofiilit vaativat äärimmäisen kuivaa ympäristöä (Ajattele Death valleyta)
- Deinococcus Radiourans vaatii selvitäkseen säteilyä. Sitä löydetään pääasiassa ydinreaktoreista
- Muutamat acidofiililajit elävät PUHTAASSA RIKKIHAPOSSA

Olisi mielenkiinoista tietää, miten arkkiin saatiin aikaan NÄMÄ olosuhteet.
Vedenpaisumuksesta ei ymmärtääkseni olisi haittaa meren eläville, joten valaat ja muut niissä oloissa elävät jatkaisivat elämäänsä siellä vedessä.
Nykytiede kertoo evoluution muuttaneen lajeja toisiksi, joten olisiko mahdoton ajatus olettaa, että arkkiin otettiin vain lajien alkuperäiset oliot, jotka sitten aikaa myöten, evoluution periaatteilla kehittyivät lukuisammiksi lajeiksi?
Jospa vedenpaisumus tapahtui jo ennen hirmuliskoja ja eläimet olivat ennen sitä hyvin paljon pienempikokoisia?
 
  • Tykkää
Reactions: Echo
Niin uskovien kuin uskomattomienkin olisi hyvä ymmärtää raamatun sanoma.
Raamatussa ei ole kaikki mikä on ollut, on tai tulee olemaan. Se ei ole historian oppikirja eikä ”Tieteen Kuvalehti”
Jos käytät raamattua historian oppikirjana niin se on hiukan niinkuin käyttäisi Atlasta historian opetukseen
 
Vedenpaisumuksesta ei ymmärtääkseni olisi haittaa meren eläville, joten valaat ja muut niissä oloissa elävät jatkaisivat elämäänsä siellä vedessä.
Nykytiede kertoo evoluution muuttaneen lajeja toisiksi, joten olisiko mahdoton ajatus olettaa, että arkkiin otettiin vain lajien alkuperäiset oliot, jotka sitten aikaa myöten, evoluution periaatteilla kehittyivät lukuisammiksi lajeiksi?
Jospa vedenpaisumus tapahtui jo ennen hirmuliskoja ja eläimet olivat ennen sitä hyvin paljon pienempikokoisia?

Jaa.


Että makeanveden otukset ylläripyllärinä suolaiseen veteen. Tai toisinpäin. Ja tulvahan tarkoittaa sitä, että hiekkaa, mutaa, multaa, kaikkea mitä maan päällä on, päätyy veden varaan ja näkyvyys sumenee vesi rehevöityy ja...
 

Yhteistyössä