Mä yritän olla hyvä äiti(ulos lähtemisestä)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja InCase
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

InCase

Jäsen
29.09.2011
626
0
16
mittari näyttää ulkona yli +7 astetta. Hyvä ilma lähteä ulos vaikken tykkääkään hirveesti leikkipuistoissa seisoskelusta.
Sanon pojalle 2 v että lähdetään ulos leikkipuistoon, poika nyökkää.
Sit kun pitäis pukee niin toinen menee veteläks ja rimpuilee. Sain vaipan, housut, paidan ja yhden sukan. Sit meni hermot kun toinen kikattaa ja tekee homman mahdollisimman vaikeaksi. Jätän pojan sängylle ja paiskaan oven kiinni perässäni. Ei jää itkemään.
Tulee hetken päästä pois ja on levittäny uudesta vaippapaketista puolet eli yli 40 vaippaa lattialle.
Me ei mennä ulos tänään, mua ei enää huvita. Tosin joutuisin kumminkin kantamaan pojan pois puistosta kun ei se sieltä suostuis kumminkaan lähtemään kotiin.

Jopas helpotti, mut hyvä äitihän vie muksun joka päivä pihalle varsinkin kun on näin hyvä ilma. Eli mä en ole hyvä äiti, mut ihan sama.

Puen vaikka väkisin. Jos alkaa rimpuilemaan tai pelleilemään, niin hetki istumista arestipaikalla. Puen itselleni ensin päälle vaikka kuuma tulisi, se näyttää lapselle, että ainakin äiti on lähdössä.
Ennen puistosta pois lähtöä alan varoitella, 5minuutin päästä lähdetään, ehdit vielä laskea pari laskua liukumäessä esim. 2minuutin päästä lähdetään, 2mäenlaskua niin lähdetään, 1, nyt mennään. Tullaan huomenna/ylihuomenna uudestaan.
Pari kertaa ja homma toimii kitkatta. Pitempi väli, rimpuilua, kiukuttelua ja huutoa.

Mulla vaan rupee savu nousee korvista kun mä yritän mennä sen kaa ulos ja toinen nauraa. Olin liian vihainen, siks luovutin. Kyllä mulla voimaa on pukea kaks vuotias vaikka väkisin mut ei mun nyt vihasena kannata yrittää.
Ja kun se pukeminen on aina tollasta, vetelyyttä ja rimpuilua. Ulkovaatteet menee yleensä hyvin.
Sunnuntaina oltiin viimeks ulkona joten olis se kiva mennä tänään. Jos toinen vaan olis yhteistyöhaluisempi.
Kai mä laitan ton nyt nukkumaan ja toivon et mua huvittais lähtee sit päikkäreiden jälkeen.

Ei mennä mekään ulos,jos lapsi pukiessa rimpuilee.ja lapsi 2v.
Mulla niin paha selkävika,ettei selkä kestä sitä painimista,joten ulkoilut jää illalle kun iskä tulee ja pukee.

mun enkelit repi just nenäliinapaketin silpuksi, verhot irti nipsuistaan, ja tunkivat jotain leikkikolikoita toisten lelujen sisään (?!). tekevät tallaista juuri silloin kun on jääty sisään. eli kämppää säästäkseen olis pakko mennä ulos. mut kun sen kerran eväsin jonkun tuhmuuden takia niin en voi peruakaan. ei ole helppoa, ei.

Mä en ole vienyt lasta ulos muutamaa kertaa lukuunottamatta ollenkaan. Silloin kun lapsi oli vastasyntynyt, saatoin pihalla tuupata nukkumaan tai kävellä jonkun lenkin, mutta enää minuas ei saisi kirveelläkään pönöttämään johonkin märän nurmikon viereen :x.

Heittäkää paskasangollisella. Onneksi on lapsellä isä ja ihana mummo jotka hoitavat ulkoilun.

Ei siinä mittään, ette mennyt pojan kanssa ulos, mutta se että luovutit siinä pukemisessa; suattaapi olla jatkossakin hankalaa, kun tietää, että sinä luovutat. Meillä olis vaatteet laitettu päälle, vaikka tunnin kestävällä sessiolla.

[QUOTE="vieras";25960715]Mä en ole vienyt lasta ulos muutamaa kertaa lukuunottamatta ollenkaan. Silloin kun lapsi oli vastasyntynyt, saatoin pihalla tuupata nukkumaan tai kävellä jonkun lenkin, mutta enää minuas ei saisi kirveelläkään pönöttämään johonkin märän nurmikon viereen :x.

Heittäkää paskasangollisella. Onneksi on lapsellä isä ja ihana mummo jotka hoitavat ulkoilun.[/QUOTE]

Älä muuta sano.

Kuulostaa tosi tutulta tuo rimpuilu :D Ja selkävaivaisena kun ei pysty juuri nostamaan ja tiukasti sylissä pitäminenkin koskee niin on hankalaa aina se lähteminen. Ja jos väkisin puet lapsen päälle ja se 2-vuotias vaan temppuilee koko ajan, jatkuvasti pitää maanitella että mennään nyt, nyt mennään, ala tulla jne. niin ei siinä ole kyllä itsellä mitään fiilistä enää lähteä. Ja tosiaan sama juttu sitten siellä ulkona kun pitäisi liikkua eteenpäin tai takaisin kotiin.. En tiedä onko siitä ulkoilusta lapsellekaan sitten mitään iloa kun koko ajan vanhempi käskyttää ja on kiukkuinen? Ehkä se onkin vaan järkevämpää olla sisällä :)

No ei meillä oo sisälle jääty, vaikka ois ollu mitä rimpuilua. Jos on virtaa noin paljon, ulkona se on helpoin kuluttaa... ja keskimäärin nyt on muutenkin menty sinne, mihin on suunniteltu, vaikka lapset ois välillä olleet eri mieltä ;)

Meillä 2,5v kans huutaa/ rimpuilee/juoksee karkuun ja piiloon ja riisuu just saadut vaatteet pois päältä. Kyllä siinä oma ulkoilufiilis kuolee ennen kuin pihalle päästään. Joskus puen väkisin tai sit meen ite ulos ja lapsi jää roikkumaan oven kahvaan sisälle ja antaa ehkä sit pukea paremmin. Joskus vaan luovutan ja katotaan sitten vaik videoita.. Ehtiihän sitä kesällä ulkoilla ku ei tarvi pukea..

Mä laitan kans itselleni ensin vaatteet päälle. Jos rimpuilu, temppuilu, karkuun juokseminen jne. pukiessa menee ihan mahdottomaksi, uhkaan jäähypenkillä, usein se jo auttaa, mutta jos poika vielä senkin jälkeen rimpuilee/temppuilee, niin laitan hetkeksi istumaan jäähypenkille. En jätä lasta yksinään istumaan, kun on vasta juuri 2 vee täyttänyt, vaan olen itse siinä edessä kyykyssä ja sitten jutellaan miksi joutui jäähylle. Tämä taktiikka on toiminut hyvin tähän mennessä...

:D Anteeks nyt vaan mutta miten työ ette saa yhtä lasta ulos?! En ymmärrä kyllä..:D Meillä on kolme muksua ja kyllä me ulkoillaan joka päivä.:) Minäkin, vaikka voisin vaan tökätä lapset ulos ovesta kun omakotitalossa asutaan.

se välillä hajoaa pää kun monta kertaa päivässä ulos mennään ja joka pirun kerta se sama tappelu..ensin ei saa pukea,ulkona viihtyy hyvin ja sisälle hirveellä huuudolla..ja mulla vielä 2kpl näitä terroristejä..mutta ulkoillaan ja kerhoillaan silti=)Itellä hajoo pää jos vaan kotona kökötän.

[QUOTE="Höh";25960772]:D Anteeks nyt vaan mutta miten työ ette saa yhtä lasta ulos?! En ymmärrä kyllä..:D Meillä on kolme muksua ja kyllä me ulkoillaan joka päivä.:) Minäkin, vaikka voisin vaan tökätä lapset ulos ovesta kun omakotitalossa asutaan.[/QUOTE]

Kieltämättä vähän tämmönen fiilis mullekin tulee... siis sama sinänsä sille ulkoilulle - ap sanoo jo ekassa viestissä että ei huvittanut alunperinkään lähteä - mutta en tajua tota että yksi 2-vuotias lapsi päättää mihin mennään tai mitä tehdään.

Ja toisaalta, omat muksut on semmoisia että ne on pakko juoksuttaa 2 kertaa päivässä tai ei maistu ruoka eikä uni. Aktiivista porukkaa ;)

[QUOTE="vieras";25960715]Mä en ole vienyt lasta ulos muutamaa kertaa lukuunottamatta ollenkaan. Silloin kun lapsi oli vastasyntynyt, saatoin pihalla tuupata nukkumaan tai kävellä jonkun lenkin, mutta enää minuas ei saisi kirveelläkään pönöttämään johonkin märän nurmikon viereen :x.

Heittäkää paskasangollisella. Onneksi on lapsellä isä ja ihana mummo jotka hoitavat ulkoilun.[/QUOTE]

Itseäkin joskus tympäisi ja pahasti. Vauvana vaunuteltiin. Kun vaunussa ei enää jaksanut, mutta kävely ei onnistunut, niin ulkoilu oli todella vähällä. Myöhemmin asuttiin huonossa paikkaa jossa ulos ei ollut asiaa kuin autolla puistoon, silloin ei tosiaan ollut rahaa ajella joka päivä. Nyt on oma piha, jossa on kesällä kiva paistatella päivää, kun lapsikin osaa jo itsekseen touhuta. Mutta tuntuu se typerälle sohjoisessa puistossa pönöttää välillä, kun lapsi touhuaa omiaan tai sitten vaihtoehtoisesti pitäisi koko ajan viihdyttää sielläkin jos on huono päivä.

Meillä pukeminen on nyt 3-vuotiaan pojan kanssa ollut suunnilleen tollasta jo vuoden verran.
Aina yritän kuitenkin "suostutella ja neuvotella"jotta pukeminen menisi taistelematta.
Muutamina aamuina se jopa meneekin erittäin hyvin.
Välillä aamuisin on itse niin väsynyt,kipeä ja bussiinkin pitäisi ehtiä niin silloin ei huvittaisi pojan temppuilut.
Mutta kun on puettava ja lähdettävä niin en anna kyllä periksi..
Kyllä poika joskus oppii,että puetaan ja lähdetään joka tapauksessa venkoili tai ei..

Kyllähän mua huvitti. Talvisin ei huvita seisoskella siellä ku mitään penkkiäkään sillä ei ole. Nyt olin innoissani lähdössä nauttimaan kevätauringosta. Olis voinu istua hiekkiksen reunalla.
Nyt kun on 8. kuulla raskaana niin itsensäkin pukeminen tekee tiukkaa. Raskauden takia pinna ehkä tavallista lyhyempi.
Mut mä koitan lähtee uudelleen päikkäreiden jälkeen...

[QUOTE="vieras";25960892]Juu, jos ei jaksa lasta viedä edes ulos ja laps on kotihoidossa, niin kannattaisko mennä suosiolla itse töihin ja laittaa lapsi hoitoon?[/QUOTE]

Ai siis miks se lapsi pitäis väkisin pukea ulos jos se ei kerta halua? En tajua, voitko perustella?

Yhteistyössä