Mä yritän olla hyvä äiti(ulos lähtemisestä)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja InCase
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="neea";25960900]no minä en ainakaan pue rimpuilevaa lasta ihan vaan ulkoilua varten. ulos mennään jos lapsi haluaa, mutta vain jos antaa pukea nätisti.[/QUOTE]

Jos itse olisin soveltanut tätä, niin meidän pojat eivät olisi siinä 2-4v ikäisinä käyneet ulkona ollenkaan. Eivät he ikinä haluneet mennä ulos :D Mutta, kas kumma kun ulos päästiin, niin sielä viihtytiin kyllä tuntitolkulla ja välillä sai oikein patistella sisään takaisin ;) Ja puettiin joko nätisti tai vähemmän nätisti :D Mutta kyllä he aika nopeasti uskoivat, että jos sanotaan, että puetaan, niin sitten puetaan. Eli piti vaan tietyn ajan olla hiukan jämptimpi ja pitää aina pintänsä, niin eipä lapset sitten enään jaksanut testata.

[QUOTE="mona";25960950]Ai siis miks se lapsi pitäis väkisin pukea ulos jos se ei kerta halua? En tajua, voitko perustella?[/QUOTE]

Haluatko sitten kasvattaa sohvaperunan? Eihän lapselta aina kysytä, mitä se haluaa tehdä, osa lapsistahan ei tekis muuta kun istuis tietokoneilla, jos saisivat itse päättää. Ei ole ihme, että on alkanut tulla paino-ongelmia ja muita, jos aikuiset luovuttaa jo 2-vuotiaan kohdalla ja antaa vätystää sisällä, kun "muru ei nyt vaan halua mennä pihalle"...

[QUOTE="Höh";25960772]:D Anteeks nyt vaan mutta miten työ ette saa yhtä lasta ulos?! En ymmärrä kyllä..:D Meillä on kolme muksua ja kyllä me ulkoillaan joka päivä.:) Minäkin, vaikka voisin vaan tökätä lapset ulos ovesta kun omakotitalossa asutaan.[/QUOTE]

Mulle taas tuli mieleen, että onpa se ihanaa kun meillä on useampi, niin ei yhden tenavan temppuilujen takia voi jäädä sisälle:) Ja lapsetkin kun tietää sen, niin ei temppuiluja tulekaan. Paitsi viikonloppuisin, kun isi on kotona, ja häntä pitää tietty vähän testata.

vähänhän ap:n viestistä jää sellainen kuva, että lapsen pitäisi nyt olla kovin kiitollinen ja käyttäytyä palkinnoksi oikein hyvin, kun äiti häntä aikoo ulos viedä.

mutteihän se valitettavasti niin mene, ei ole lapsen tehtävä :)

Se, mennäänkö sinne ulos tänään vai ei, ei ole minusta niin justiinsa. Mutta jos lasta käsketään & vaaditaan pukemaan & pihalle, ja sitten kun kikattaa ja rimpuilee, niin ei tarvikaan kun äitiä ei enää huvita vaatia, voi aiheuttaa aika harmaita hiuksia sinulle myöhemmin. Varsinkin sitten, kun niitä on kaksi.

[QUOTE="vieras";25960999]Haluatko sitten kasvattaa sohvaperunan? Eihän lapselta aina kysytä, mitä se haluaa tehdä, osa lapsistahan ei tekis muuta kun istuis tietokoneilla, jos saisivat itse päättää. Ei ole ihme, että on alkanut tulla paino-ongelmia ja muita, jos aikuiset luovuttaa jo 2-vuotiaan kohdalla ja antaa vätystää sisällä, kun "muru ei nyt vaan halua mennä pihalle"...[/QUOTE]

Sori vaan mut ei lapsesta kasva sohvaperuna vaikkei se talvella joka päivä väkisin ulkoilisikaan. Kesällä ulkoillaan ku ei tarvi pukea. :) Kyllä meillä voi sisällä juosta, pelata sählyä, hyppiä sängyltä säkkituoliin, leikkiä piilosta, askarrella, leikkiä ukoilla ja vaikka mitä.

Teillä voi mun puolesta olla pakko-meininki mut meillä ei. Toki silloin mennään ulos jos ollaan jonkun kanssa sovittu tai ollaan menossa kerhoon, mut jos ei oo mitään sovittua niin sitten ei pakko-meiningilllä mennä.

Yhteistyössä