MÄ vihaan KIVAkoulu juttua

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äpå
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Olen siinä asiassa samaa mieltä, ettei kaikkia voida pakottaa olemaan sellaisten ihmisten seurassa, joiden kanssa kemiat eivät vain natsaa. Meillä töissä on pari epämiellyttävää tyyppiä ja olisi aivan kamalaa, jos minut pakotettaisiin yhteistyöprojekteihin heidän kanssaan.

On se kumma jos aikuinen ihminen ei voi työkaverin kanssa olla samassa yhteistyöprojektissa.

Minä olen aina lähtenyt siitä, että töissä ollaan tekemässä töitä eikä ihmissuhdemömmöilyn pitäisi siihen vaikuttaa. Nyt olen työtön, ja minusta tuollaiset nirsoilijat pitäisi voida erottaa. Kuvottaa katsoa vakituisessa työssä olevien nirsoilua ja valitusta. Meitä olisi työttömiä, jotka hoidettaisiin hommat eikä valitettaisi.

Alkuperäinen kirjoittaja äpå;25088527:
lappi murretta. Alkaa / leikkiä toisen kanssa yleinen lasten kysymys tääl.
Nyt on muksun kanssa puhuttu ja todella on patti tilanteessa.
Pelkää tosissaan tätä ulkopuolista lasta joka satuttaa. Ehdotin että tulisivat meil leikkiin. Nyt liekkivät tuol lapsen huoneessa ja kielen käyttö on todella hirveää noilla kirosanoilla höystettynä tällä ulkopuolisella. Ja puutuin asiaan mutta käytös ei muuttunut.
Nyt saa lähtä kotiaan ja meille ei ole asiaa ennen kuin käytöstavat oppii niin äitinsä kuin lapsensa.
Ja tämän seuran saa lapseni kyllä luvallla jättää ! Mun ei ole pakko hyväksyä lapseni kanssa viereen ihmistä joka on töykee, kiroilee ja kaiken lisäksi satuttaa. Ei vaikka olisi mikä KIVA koulu. TÄmä ei ole todellakaan kivaa lapselleni.

Inhoan tälläistä teennäistä kaikki ollaan kavereita kun ei se vaan onnistu jos joukossa on yksikin tälläinen lapsi joka tykkää väkivallasta ja keskisormen näytöstä.

Toisin sanoen, jos jollain lapsella on joku ongelma, niin sun ajatusmaailmassasi ratkaisu on siirtää se lapsi jonnekin sivuun, jottei se toivottavasti tule häiritsemään sun tai sun lapsesi elämää?
Mitäs sitten, jos se "häirikkö" tulee 15 vuoden kuluttua vastaan pimeällä kadulla, toivoisitkohan sitten että joku joskus olisi ohjannut häntä?

[QUOTE="kurppa";25088553]Toisin sanoen, jos jollain lapsella on joku ongelma, niin sun ajatusmaailmassasi ratkaisu on siirtää se lapsi jonnekin sivuun, jottei se toivottavasti tule häiritsemään sun tai sun lapsesi elämää?
Mitäs sitten, jos se "häirikkö" tulee 15 vuoden kuluttua vastaan pimeällä kadulla, toivoisitkohan sitten että joku joskus olisi ohjannut häntä?[/QUOTE]

Sä voit vääntää ja kääntää sädekehääsi ja olla kaikkien lasten kasvattaja nyt aina ja ikuisesti! ¨Mutta mä kasvatan omani ja välillä toisten mutta en selvää ongelmatapausta ala hyyssää ja passaan oman lapsen hyvinvoinnin kustannutksella.
Ihantteellista olis varmasti että ottaisin tämän pienen orvon kasvatukseltaan jääneen lapsen hoteisiini. Hän saisi oppia miten käyttäydytään ja ihana rakkauttta ja haleja.
Ei vaan sen tekee nyt koulu ja vanhemmat. En minä inhottava akka joka haisee v---lta ja on lehmän naaman omaava huora...

• Tykkää
Reactions: Anatolia ja Kiiruna
[QUOTE="kurppa";25088553]Toisin sanoen, jos jollain lapsella on joku ongelma, niin sun ajatusmaailmassasi ratkaisu on siirtää se lapsi jonnekin sivuun, jottei se toivottavasti tule häiritsemään sun tai sun lapsesi elämää?
[/QUOTE]
Mun ajatusmaailmassani se on juurikin noin. Omat vanhemmat, koulu, lastensuojelu jne ohjatkoon, ei se mun velvollisuuteni ole. Maailma on kivoja lapsia puolillaan, ne on tervetulleita meille ja lasteni kaveripiiriin, mutta ei me mitään ongelmaisia, alituiseen vahdittavia, ikävästi käyttäytyviä lapsia porukkaan haluta.

Ja tuollainen 8 v ikä alkaa olla korkea aika oppia, että niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan. Jos olet kiva kaveri, sulle ollaan kivoja ja sulla on kamuja. Jos olet ilkeä, ikävä tyyppi, niin sun kanssa ei haluta olla. Sellaista on elämä.

Ihan totaalisen tylysti blokattiin kaveripiiristä pois lapsi, joka on todellinen häirikkö. Aikani yritin opastaa, mutten jaksa, koska lapsi ei ole mun, eikä hänen yhteiskuntakelpoiseksi opettamisensa ole mun vastuullani vaan vanhempien ja muiden tahojen. Sille ei enää edes sanota moi kun se tulee vastaan, tämän hän aiheutti itse kun uhkasi puukottaa lapseni (huitoi oikean terävän puukon kanssa pihassa). Jos kerta toisensa jälkeen mokaa, niin turha kuvitella että muut joustaa ja jaksaa sitä loputtomiin sietää.

• Tykkää
Reactions: Kiiruna
Minusta tässä on suurin ongelma se että opettajat käyttää Kivakoulu juttua nyt painaakseen villaisella ongelmia koulussa. Heidän pitäisi puuttua oikeasti ja ohjata tätä porukkaa oikeaan suuntaa . Ei nuo 8 vuotiaat ihan osaa hommaa itsekseen.

No mä en ainakaan missään kohti huomannut mainittavan että opettajalle - joka kuitenkin on tuon ikäisille lapsille jonkinlainen auktoriteetti - olisi otettu asia esille, että se ulkopuolinen lapsi tönii ja kiusaa. Isoin ongelma vaikutti olevan se että kaikki on otettava mukaan, mikä musta edelleen on ihan oikein.
Ja todellakin on nimenomaan opettajan asia puuttua koulussa tapahtuvaan väkivaltaan ja kiusaamiseen, välittömästi.

Lasten väliset sosiaaliset kuviot voivat olla todella mutkikaita ja tunnetta täynnä - eikä meno ainakaan helpota,kun lapsesi siirtyy yläkouluun. Sinun kannattaisi ehkä keskustella enemmän oman lapsesi kanssa kuin muiden äitien tai opettajien kanssa. Kuulostaa siltä, että sinun lapsesi on aika suosittu: paras frendi haluaa olla hänen kanssaan ja myös tämä ulkopuoliseksi jätetty lapsi. Voisitko puhua lapsellesi, että hän on todennäköisesti mukava tyyppi, koska niin moni haluaa olla hänen kaverinsa. Hänelle voi myös kertoa, että koulupäivän aikana täytyy olla hyvä koulukaveri kaikille luokan oppilaille ja koulupäivän aikana fiksut lapset ottavat kaikki halukkaat mukaan tekemisiin. Koulun jälkeen on eri juttu: se on vapaa-aikaa, jolloin saa päättää kenen kanssa leikkii ja oleskelee. Jos joku pyytää leikkimään koulun jälkeen, mutta itse ei halua, voi hyvin sanoa, että "muuten olisin sun kanssa, mutta valiettavasti olen jo sopinut muuta/ mutta valitettavasti tänään en voi."

Kiva-koulu ei kiellä kaunista kieltäytymistä leikeistä koulun jälkeen, mutta sen mukaan koulupäivän ketään ei saa syrjiä.

• Tykkää
Reactions: Evakko
Meidän lapsi on ollut koulussa, missä tuota kivakoulujuttua kehitettiin ja heille annettiin lupa jättää yksi häirikkö leikin ulkopuolelle, koska muuten leikit päättyivät tämän yhden ollessa mukaan tappeluun. Periaate oli, että kaikkien kanssa pitää leikkiä, mutta se ei toiminut mitenkään tuon erityislapsen kanssa.

yhdenkään lapsen ei ole pakko leikkiä jonkun sellaisen kanssa jonka kanssa ei halua. ei koulussa, eikä vapaa-ajalla. ryhmätyöt ja muut vastaavat asia erikseen.
se ei ole kiusaamista että ihminen valitsee itse ystävänsä. siihen on oikeus ihan kaikilla.

mikä pakko se on änkeä juuri siihen porukkaan johon ei haluta ottaa mukaan?
ja kyllä, olin koulukiusattu ja yksi kiusaamismuoto oli se että kiusaajat änkivät väkisin mukaan porukkaan päästäkseen nälvimään ja jos uskalsi sanoa ei, sai olla oman hyppynarunsa pyörittäjä koko välitunnin kun kiusaajat hyppivät... jos ei ottanut mukaan, painelivat kantelemaan opettajalle joka pakotti ottamaan mukaan koska kaikkien kanssa on tultava toimeen

Alkuperäinen kirjoittaja äpå;25088596:
Minusta tässä on suurin ongelma se että opettajat käyttää Kivakoulu juttua nyt painaakseen villaisella ongelmia koulussa. Heidän pitäisi puuttua oikeasti ja ohjata tätä porukkaa oikeaan suuntaa . Ei nuo 8 vuotiaat ihan osaa hommaa itsekseen.

Vie asiaa eteenpäin, rehtorille saakka, jos on tarpeen. 8 vuotiaat ei tosiaan osaa hoitaa noita asioita itsekseen. KIVAkoulu on mun mielestä hyvä ja tarpeellinen projekti, meidänkin koulussa on se menossa. Teidän koulussa se vaan ei toimi oikein.

Mä olen opettanut omalle tokaluokkalaiselleni, että kaikkien kanssa pitää tulla toimeen ja kaikki otetaan mukaan leikkiin. Ollaan puhuttu siitä, että kaikki ei ole vielä oppineet leikkimään ryhmässä ja toisille voi olla esimerkkinä välitunneilla. Mutta jos joku ei osaa leikkiä nätisti, sen kanssa ei ole pakko leikkiä. Toisin sanoen riehujia ei tarvii oman turvallisuuden kustannuksella sietää.

[QUOTE="äiti";25088841]Lasten väliset sosiaaliset kuviot voivat olla todella mutkikaita ja tunnetta täynnä - eikä meno ainakaan helpota,kun lapsesi siirtyy yläkouluun. Sinun kannattaisi ehkä keskustella enemmän oman lapsesi kanssa kuin muiden äitien tai opettajien kanssa. Kuulostaa siltä, että sinun lapsesi on aika suosittu: paras frendi haluaa olla hänen kanssaan ja myös tämä ulkopuoliseksi jätetty lapsi. Voisitko puhua lapsellesi, että hän on todennäköisesti mukava tyyppi, koska niin moni haluaa olla hänen kaverinsa. Hänelle voi myös kertoa, että koulupäivän aikana täytyy olla hyvä koulukaveri kaikille luokan oppilaille ja koulupäivän aikana fiksut lapset ottavat kaikki halukkaat mukaan tekemisiin. Koulun jälkeen on eri juttu: se on vapaa-aikaa, jolloin saa päättää kenen kanssa leikkii ja oleskelee. Jos joku pyytää leikkimään koulun jälkeen, mutta itse ei halua, voi hyvin sanoa, että "muuten olisin sun kanssa, mutta valiettavasti olen jo sopinut muuta/ mutta valitettavasti tänään en voi."

Kiva-koulu ei kiellä kaunista kieltäytymistä leikeistä koulun jälkeen, mutta sen mukaan koulupäivän ketään ei saa syrjiä.[/QUOTE]

Edelleen vedoten lapseni oikeuteen olla rauhassa koulunvälitunnilla hän saa sanoa ei tälle pojalle. Syyt löydät ketjusta.
Opettaja tietää asiasta ja on keskusteltu lapsen kanssa ja juuri tänää yritin ratkaisua että voisivat tavata meil että näen mikä tämä ulkouolelle jätetty lapsi on "miehiään"
Ja lapseni on sen verran lapsi noudattaen kivakoulu sääntöä,että yrittää alkaa tätä kiusaajaa saaden itse aina selkään.
Opettaja istuttaa minun lasta jälkkärissä kun ei halua alkaa kiusaajaa ja opettaja ei näe ongelmaa .
Mutta edelleenkään kaikkien kaveri ei pidä olla. piste.
Ja toisekseen ei lapseni mikään suosittu ole. On ollut kiusattuna 7vuotiaana ja eskarissa. mutta vaihtoi kaveri porukkaa kun sen verran iso koulu . Löyty samanhenkisiä lapsia jotka viihtyikin hyvin yhdessä mutta nyt opettajan ja Kivakoulun toiemsta tämä porukka ollaan hajottamassa. Antaisivat nämä "nörtit" olla rauhassa jotka saaneet turvaa toisistaan edellisvuonna.

Alkuperäinen kirjoittaja äpå;25087676:
Noh uskon lastani sillä olen omin silmin nähnyt useaankiin otteeseen nämä.
Joopajoo :whistle:
Sitä näkee mitä haluaa nähdä.

Meidän tokaluokkalaisella tytöllä oli taannoin eräs tilanne yhden luokkansa pojan kanssa. Konflikti alkoi kun tämän pojan äiti soitti meille että "meidän Nico-Petterillä on nyt tosi paha mieli ja x:n pitää pyytää anteeksi".
Sanoin että "en tiedä mitä on tapahtunut ennen kuin juttelen x:n kanssa mutta olisiko mahdollista että blaa blaa?"
- "Meidän Nico-Petteri EI IKINÄ tekisi sellaista, EI IKINÄ! Minä tunnen poikani."

Sitten juteltiin tytön kanssa ja kuvaus tapahtumien kulusta olikin aivan erilainen. Soitin pojan äidille ja kerroin mitä olin kuullut ja painotin että tämä on x:n kertomus ja lapsillahan on tapana puhua kotiinpäin". Mutta meidän Nico-Petteri EI IKINÄ valehtele mutta voinhan mä kysyä hänen mielipiteensä."

Hetken päästä ämmä soittaa nolona ja kertoo kuinka pöyristynyt on kun Nico-Petteri tunnusti että on sellaista mennyt tekemään. Samalla selvisi myös että meidänkin tyttö oli puhunut vähän kotiinpäin ja tämän meidän tyttö "jatkokuulusteluissa" tunnusti pitkin hampain.

Huvittavinta on että tämä oli sanojensa mukaan nähnyt osan tilannetta ja oli suurin piirtein valmis katkaisemaan kätensä oman kantansa puolesta kun tuntee lapsensa nin hyvin.

Pääasia että lapset ovat kuitenkin edelleen hyviä kavereita.

[QUOTE="vieras";25088943]yhdenkään lapsen ei ole pakko leikkiä jonkun sellaisen kanssa jonka kanssa ei halua. ei koulussa, eikä vapaa-ajalla. ryhmätyöt ja muut vastaavat asia erikseen.
se ei ole kiusaamista että ihminen valitsee itse ystävänsä. siihen on oikeus ihan kaikilla.

mikä pakko se on änkeä juuri siihen porukkaan johon ei haluta ottaa mukaan?
ja kyllä, olin koulukiusattu ja yksi kiusaamismuoto oli se että kiusaajat änkivät väkisin mukaan porukkaan päästäkseen nälvimään ja jos uskalsi sanoa ei, sai olla oman hyppynarunsa pyörittäjä koko välitunnin kun kiusaajat hyppivät... jos ei ottanut mukaan, painelivat kantelemaan opettajalle joka pakotti ottamaan mukaan koska kaikkien kanssa on tultava toimeen[/QUOTE]

ONKO tätä otettu huomioon tuossa Kivakoulu jutussa? Että todellinen aarreavain kiusaajalle tehdä salakavalaa kiusaamista opettajien sallimana? Tietääkö kukaan?

Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä;25089100:
Joopajoo :whistle:
Sitä näkee mitä haluaa nähdä.

Meidän tokaluokkalaisella tytöllä oli taannoin eräs tilanne yhden luokkansa pojan kanssa. Konflikti alkoi kun tämän pojan äiti soitti meille että "meidän Nico-Petterillä on nyt tosi paha mieli ja x:n pitää pyytää anteeksi".
Sanoin että "en tiedä mitä on tapahtunut ennen kuin juttelen x:n kanssa mutta olisiko mahdollista että blaa blaa?"
- "Meidän Nico-Petteri EI IKINÄ tekisi sellaista, EI IKINÄ! Minä tunnen poikani."

Sitten juteltiin tytön kanssa ja kuvaus tapahtumien kulusta olikin aivan erilainen. Soitin pojan äidille ja kerroin mitä olin kuullut ja painotin että tämä on x:n kertomus ja lapsillahan on tapana puhua kotiinpäin". Mutta meidän Nico-Petteri EI IKINÄ valehtele mutta voinhan mä kysyä hänen mielipiteensä."

Hetken päästä ämmä soittaa nolona ja kertoo kuinka pöyristynyt on kun Nico-Petteri tunnusti että on sellaista mennyt tekemään. Samalla selvisi myös että meidänkin tyttö oli puhunut vähän kotiinpäin ja tämän meidän tyttö "jatkokuulusteluissa" tunnusti pitkin hampain.

Huvittavinta on että tämä oli sanojensa mukaan nähnyt osan tilannetta ja oli suurin piirtein valmis katkaisemaan kätensä oman kantansa puolesta kun tuntee lapsensa nin hyvin.

Pääasia että lapset ovat kuitenkin edelleen hyviä kavereita.

Hyvä sulle kun SINUN prinsessa Emma-amalialiruliiinalotta olikin oikeassa eikä NicoPetteri.
Tässä on todellinen ongelma jota on puitu ja nähty ihan tarpeeksi.
Ongelmaa ei olisi jos lapseni uskaltaisi puolustautua ja hänelle annettasiin mahdollisuus puolustautua.
Syy jälki-istuntoon on vain ainoastaan että tekee väärin Kivakoulu sääntöjä vastaan. Opettaja tietää tasan tarkkaan mitä meno on mutta millä ihmeen periaatteella tälläistä lasta on väkisin alettava?
JA ONNEKSI tässä on monta vanhempaa nhyt "lynkkaamassa" tätä käytäntöä. Ei mitään järkeä jos ulkopuolinen lapsi joka ei osaa "pelisääntöjä" heitetään koulunkin puolesta ilman ohjausta ja annetaan näin käyttäytyä.

Mun mielestä ketään ei voi pakottaa leikkimään kenenkään kans. Kuten joku jo sano, jokaisella on oikeus valita ystävänsä. Piste. Mutta jokaisen kansssa pitää pystyä tekemään töitä, eli koulussakin jokaisen pitää pystyä asiallisesti tekemään vaikkapa sitä ryhmätyötä yhdessä, tykkäsi toisista tai ei.

Minä en laske sitä kiusaamiseksi, ettei halua jonkun kanssa leikkiä. Sillon se on kiusaamista jos koko luokka systemaattisesti jättää tietyn tyypin pois leikeistä. Tai jos joku iso porukka jättää yhden tyypin kaiken ulkopuolelle.

Tuota, tuo on sun kantasi.
Veikkaan, että kun äiti on tuollainen kuin sinä, sun lapsi kavereineen osaa kiusata niin että toinen sosiaalisesti kyvyttömämpi ei osaa sanoa, mikä mättää leikissä (hänelle ei vastata, hänellä huonoin rooli jne) mutta hän aistii että jotain on pielessä ja käyttäytyy huonosti. Eli heittelee sitä lunta jne.

Kyllä se nyt on kumma, jos koulussa ei välitunnilla voi olla kaikkien kanssa. Törkeä olet ja samoin lapsesi! Olet todella kiusaaja!

Alkuperäinen kirjoittaja tätä mieltä;25089196:
Veikkaan, että kun äiti on tuollainen kuin sinä, sun lapsi kavereineen osaa kiusata niin että toinen sosiaalisesti kyvyttömämpi ei osaa sanoa, mikä mättää leikissä (hänelle ei vastata, hänellä huonoin rooli jne) mutta hän aistii että jotain on pielessä ja käyttäytyy huonosti. Eli heittelee sitä lunta jne.

Kyllä se nyt on kumma, jos koulussa ei välitunnilla voi olla kaikkien kanssa. Törkeä olet ja samoin lapsesi! Olet todella kiusaaja!

No ethän sinäkään ole varmasti kaikkien kans :O Jossain vaiheessahan meistä jokainen valitsee omat ystävänsä, ne kaikista tärkeimmät. Eikö jokaisella lapsella oo siihen oikeus ilman, että se lasketaan kiusaamiseksi? Mitä järkeä on leikkiä kaikki yhdessä jos kukaan ei siitä nauti?

Alkuperäinen kirjoittaja tätä mieltä;25089196:

Kyllä olen tälläinen ja puolustan omaani.

Mietippä tilanne:
On porukka jossa homma pelaa. On etitty omaa paikkaa porukassa ja välejä on selvitetty jopa me vanhemmat ollaan keskusteltu keskenään.
Nyt homma pelaa ja ketään tässä porukassa ei kiusata ja kukaan ulkopuolinen ei enään ole tätä porukkaa kiusannut enään vaan he saavat käydä kouluaan rauhassa ja nauttia välitunneista.

Porukkaan tulee yksi lapsi lisää ja homma pelaa hetken. Mutta tämä uusi lapsi ei osaa sosiaalisia taitoja vaan mätkii toisia, viskoo milloin lumella pihalla ja milloin kivillä. Milloin nakkelee toisten koulutavaroita pitkin poikin käytäviä.
Porukka sulkee lapsen pois leikeistään sillä opettaja puuttuu asiaan vain sanomalla että Kivakoulussa kaikki alkaa toisiaan joten koittakaa sietää.

Homma jatkuu viikkoja ja viikkoja. Porukka yrittää paeta "kiusaajaa" mutta opettajan toimesta heidän alettava ja kärsittävä. Kun joku uskaltaa sanoa EI emme ala juoruaa tämä uusi lapsi opelle ja toiset on jälkkärissä.

Opettajilla ei ole resursseja hoitaa tätä ongelmalapsen käytöstä vaan homman hoitaa sääntö että kaikki on kaikkien kavereita , vaikka tämä toinen satuttaa sua. Resursseja on istuttaa oikeasti hiljaisia hyvin menestyviä ja käytöksestään kiitettyjä lapsia jälkkärissä. MUTTA vain yhden open toimesta.JOhon ei nuoret opettaja toveri uskalla puuttua.

Ja tämä vain tästä Kivakoulu jutusta vaikka nyt alkaa tuntuu että tässä on opella jotain hampaankolossa jollekin.

sen kummemmin ottamatta kantaa ap;n tapaukseen (kaikki tapaukset kun on niin erilaisia ) niin tuota systeemiä oikeasti kiusaajat pystyy käyttämään hyväkseen.
Istutaan kiusatun viereen tunnilla kun "kaikkien kanssa pitää olla kaveria" ja kiusattu tuntee olonsa vielä tukalammaksi.

opettajien ym aikuisten pitäisi pystyä näkemään ne tilanteet kaikkien kannalta, ja opetella ratkomaan niitä tilanteita oikein, eikä vain sokeasti tuijottamaan jotain kivakoulu-ohjeistusta.

mä en muutenkaan pidä tuosta kivakouluprojektista vaikka se on hyvän asian puolella, kun toisissa kouluissa sen taakse piiloudutaan ongelmien kanssa, eikä edes yritetä ratkoa kiusaustapauksia, kun kerran kuulutaan kivakouluun, niin kiusaamistahan täällä ei ole. pyh.

Alkuperäinen kirjoittaja keppälerttu;25089311:
sen kummemmin ottamatta kantaa ap;n tapaukseen (kaikki tapaukset kun on niin erilaisia ) niin tuota systeemiä oikeasti kiusaajat pystyy käyttämään hyväkseen.
Istutaan kiusatun viereen tunnilla kun "kaikkien kanssa pitää olla kaveria" ja kiusattu tuntee olonsa vielä tukalammaksi.

opettajien ym aikuisten pitäisi pystyä näkemään ne tilanteet kaikkien kannalta, ja opetella ratkomaan niitä tilanteita oikein, eikä vain sokeasti tuijottamaan jotain kivakoulu-ohjeistusta.

mä en muutenkaan pidä tuosta kivakouluprojektista vaikka se on hyvän asian puolella, kun toisissa kouluissa sen taakse piiloudutaan ongelmien kanssa, eikä edes yritetä ratkoa kiusaustapauksia, kun kerran kuulutaan kivakouluun, niin kiusaamistahan täällä ei ole. pyh.

Kiitos ja kumarrus että joku ymmärtää, ettei kaikki hyvä olekaan hyvää. Niin paljon kun me sitä haluttaisiin.
Huomiseksi on palaveri opettajien (huom pyysin useamman ja rehtorin) ja jos hommaan ei saada kuria alan perään lapselleni oikeutta koskemattomuuteen koulupäivän aikana.

en jaksanut lukea koko juttua, mutta minä olen sitä mieltä että sinä ylireagoit!!

ymmärrän jos lapset ei osaa ajatella muiden tunteita mutta sun pitäs aikuisena kyetä siihen. Ei oo kivaa jos aina jätetään ulkopuolella ihan oikeasti kyllä sekin on kiusaamista jos tahalleen jatkuvasti syrjitään yhtä(ei ole hänen vika että on joutunut vieraaseen kouluun).

ps.voi olla että nykyinen bestis on historiaa ensi vuonna,sellasta se lapsilla on. opetahan lapsesi siis tavoille.

[QUOTE="madame";25089645]en jaksanut lukea koko juttua, mutta minä olen sitä mieltä että sinä ylireagoit!!

ymmärrän jos lapset ei osaa ajatella muiden tunteita mutta sun pitäs aikuisena kyetä siihen. Ei oo kivaa jos aina jätetään ulkopuolella ihan oikeasti kyllä sekin on kiusaamista jos tahalleen jatkuvasti syrjitään yhtä(ei ole hänen vika että on joutunut vieraaseen kouluun).

ps.voi olla että nykyinen bestis on historiaa ensi vuonna,sellasta se lapsilla on. opetahan lapsesi siis tavoille.[/QUOTE]

lue juttu ja puhu sitten

Alkuperäinen kirjoittaja äpå;25089308:
Kyllä olen tälläinen ja puolustan omaani.

Mietippä tilanne:
On porukka jossa homma pelaa. On etitty omaa paikkaa porukassa ja välejä on selvitetty jopa me vanhemmat ollaan keskusteltu keskenään.
Nyt homma pelaa ja ketään tässä porukassa ei kiusata ja kukaan ulkopuolinen ei enään ole tätä porukkaa kiusannut enään vaan he saavat käydä kouluaan rauhassa ja nauttia välitunneista.

Porukkaan tulee yksi lapsi lisää ja homma pelaa hetken. Mutta tämä uusi lapsi ei osaa sosiaalisia taitoja vaan mätkii toisia, viskoo milloin lumella pihalla ja milloin kivillä. Milloin nakkelee toisten koulutavaroita pitkin poikin käytäviä.
Porukka sulkee lapsen pois leikeistään sillä opettaja puuttuu asiaan vain sanomalla että Kivakoulussa kaikki alkaa toisiaan joten koittakaa sietää.

Homma jatkuu viikkoja ja viikkoja. Porukka yrittää paeta "kiusaajaa" mutta opettajan toimesta heidän alettava ja kärsittävä. Kun joku uskaltaa sanoa EI emme ala juoruaa tämä uusi lapsi opelle ja toiset on jälkkärissä.

Opettajilla ei ole resursseja hoitaa tätä ongelmalapsen käytöstä vaan homman hoitaa sääntö että kaikki on kaikkien kavereita , vaikka tämä toinen satuttaa sua. Resursseja on istuttaa oikeasti hiljaisia hyvin menestyviä ja käytöksestään kiitettyjä lapsia jälkkärissä. MUTTA vain yhden open toimesta.JOhon ei nuoret opettaja toveri uskalla puuttua.

Ja tämä vain tästä Kivakoulu jutusta vaikka nyt alkaa tuntuu että tässä on opella jotain hampaankolossa jollekin.

hm. eli jos sinä joudut muuttaa työn perässä, niin kenenkään ei tarvitse leikkiä sinun kersasi kanssa hänen uudessa koulussa, koska kaikki vanhemmat ovat valinneet jo omalle lapselle sopivan porukan.

Mutta olet oikeassa. Parempi olisi tuollaisten maan matosten pysyä omassa nurkkakuntaisuudessaan omien ilkeiden kakaropiden ja näiden ilkeiden kakaroiden kanssa. Eli parempi tuolle toiselle, jos ei tuollaisiin porukoihin pyri. Yök.

Sinun kersa heittelisi lunta ja tavaroita todennäköisesti myös, jos olisi koulussa yksin ja kiusattavana, kun mihinkään seuraan ei mahdu.

Yhteistyössä