mä varoitin,,mutta mua ei uskottu,ja kuinkas kävi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras79
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

vieras79

Aktiivinen jäsen
18.06.2006
3 331
0
36
mun vanhemmilla on koira jossa on malmuttia ja rotikkaa,,no nämä kaksi ihmistä ei ole koira spesiliasteja niillä ollut yksi koira ennestään joka oli lapanen luonteeltaan..
kun kuulin että ottavat tuollaisen sekotuksen käskin miettimään tarkkaa että riittääkö rätyset kouluttaa se...no ei riittänyt ja nyt sitten se pahin kävi,,koira hyökkäs äidin käteen ilman mitään syytä...
kävin siellä kylässä paripäivää sitten ja koira oli sisällä,no kokeilein mitä koira osaa(vein heille opiskeltavaa,koulutuksesta) ja vannoivat lukeneensa ne,ja koira muka osaa ja tottelee,,,yllätys oli kamala,,,nämä temput joita koiralle oli opetettu oli istu ja anna tassu :o

missä loput?? no puolustus oli tämä "kun se on niin söpö ja siinä on se malmutti joka ei mielistele niin ei se halunnut uskoa" :headwall:

niillä on siellä sellanen 1v pikku peto jota ei ole peruskoulutettu ja jonka hyökkimisille ja hyppimisille nauretaan "kun toinen on vasta vauva" ei siltä voi vaatia!!!!!

Alkuperäinen kirjoittaja Takapiru:
Sori, mut se on sun vanhempien omaa tyhmyyttä. Kaikki koirat pitää kouluttaa, isot ja pienet.

Mitäs ne nyt meinaa tehdä? Jatkaa samaan malliin?

ei mitään soreja,ne oli tyhmiä :( :kieh: kulemma piikille,sanoin että älä vie,se koira ei ole luonnevikanen vaan huonosti koulutettu,kasvattajaan yhteys ja uusi koti,,,osaavissa käsissä homma toimii..jopa minä tarjouduin viemään koiran koulutukseen tai tulemaan kouluttaa sinne mutta ei halunnut.."kyllä me pärjätään"

Piikille? No ei hyvää päivää..uusi koti joo koiralle vaan. Miten heille ei mene puhe läpi, varsinkaan tuon tapahtuman jälkeen? Saattaa käydä huonosti :|

olen niiden mielstä parempi ihminen joka asiassa ja siksi kokeneemman sana on väärän ihmisen suusta tullut ja sitä ei tarvii kuunnella...mutta isäni ei anna lopettaa koiraa sen tiedän vaan soittaa kasvattajalle.ja se mikä tässä on se hauskin puoli,,mun äiti ei halunnut tota koiraa,vaan lappiksen,mutta isä halus ja jätti sen mun äidin hoivaan,sillä ei ole luonnetta ollenkaan koulia moista koiraa,,ainoo mitä isä tekee on että käyttää koiran joka ilta parintunnin metsä lenkillä,,,ei ruoki tai komenna tai mitään muutakaan...

Alkuperäinen kirjoittaja Aijjaa:
Sori, mut se on sun vanhempien omaa tyhmyyttä. Kaikki koirat pitää kouluttaa, isot ja pienet.

Pitää vissiin alkaa tota meidän beaglea kouluttaa. Mitä sen sit pitäis osata?

koiran täytyy osata "käytös tavat" ja tietää kuka on joukon alfa,,ja sitä tottellaan. noi hyppää,anna tassu ja muut vastaavat on temppuja joita tehdään koiran viihdyttämiseks..

No oliskohan hyvä jos koiranne osaisi ainakin istua, olla paikallaan, sit tottelis kieltoa (ei) ja nää muut perustottelevaisuusasiat... :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja vieras79:

koiran täytyy osata "käytös tavat" ja tietää kuka on joukon alfa,,ja sitä tottellaan. noi hyppää,anna tassu ja muut vastaavat on temppuja joita tehdään koiran viihdyttämiseks..

No, eiks noi oo vähän niinku lastenkin kanssa, että se tulee siinä elämisen ohessa? Paitsi auktoriteetin totaalisesti puuttuessa ja/tai pilalle jalostetun yksilön kyseessä ollessa?

Alkuperäinen kirjoittaja että silleen:

No oliskohan hyvä jos koiranne osaisi ainakin istua, olla paikallaan, sit tottelis kieltoa (ei) ja nää muut perustottelevaisuusasiat... :headwall:

Osaa se istua ja olla paikallaan, mut en kyllä keksi, milloin sen käskystä tarviis niin tehdä. Eikä sitä oikeastaan ole tarvinnut juuri kieltääkään.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras79:

No, eiks noi oo vähän niinku lastenkin kanssa, että se tulee siinä elämisen ohessa? Paitsi auktoriteetin totaalisesti puuttuessa ja/tai pilalle jalostetun yksilön kyseessä ollessa?

emo opettaa jotakin pennulleen mutta ihmisen tehtävä on opettaa loput,ja johdonmukaisuus,koira eroaa siinä ihmisestä että on jo 1v= 7v lapsi eli mietippäs mitä tapahtuu lapselle joka on saannut olla vaan tuon aikaan ja sitten aletaan vaatimaan,,koiran koulutus alkaa heti,aluks se on sellasta hip hei meininkiä mutta kun se kasvaa tulee ikää ja kokoo niin koulutus menee askeleen edellä koko ajan,jos ottaa askeleen takas on huonompi juttu...

Yhteistyössä