Naapurin koira "hökkäsi" poikamme kimppuun=(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hellalettas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
Alkuperäinen kirjoittaja Borkku:
Alkuperäinen kirjoittaja hellalettas:
Alkuperäinen kirjoittaja Wide:
No täytyy sanoa että olisin minäkin lyönyt.

Ei sitä silti lyödä oliis tarvinnut. koluttaa voi mutenkin

Tuskin tossa oli mikään koulutustilanne kuitenkaan ja rangastus pitää olla sellanen et se rakki tajuaa tehneensä jotain ihan saatanan tyhmää mitä sen laumanjohtaja ei todellakaan hyväksy

Toivottavasti sulla ei ole eläimiä, ihan kahjo olet.

Lue ylempää.

Ja ihan olen toiminut laillistettuna yrittäjä kouluttajanaki ja toimeni ovat ihan oikeanlaiset jopa, niin ja kyllä mulla on nytkin kaks koiraa joita ei tartte kopautella millään.

En mä millään väkivallalla koiria kouluta jos et tajunnu sitä vielä.

no voi hyvät hyssykät sentään... lässyttäkää niille koirillenne, älkää kouluttako, älkää missään nimessä. se puudeliki voi yks kaunis päivä nyrjähtää päästään ja rosahtaa rokkatorveenne kiinni ku nukutte... ja se on tosiasia, koira on susi, pohjimmiltaan.

kyllä se kuulkaa niin on, että koira pitää kouluttaa kunnioittamaan ja uskomaan isäntäänsä/emäntäänsä, eikä sitä sillä saavuta että tuommosessa tilanteessa ku ap kertoi, vaan mennään silittelemään. vaan sillon täytyy olla kova.

ja lunatic, ku sie niin rakastat susia, niin mene susien joukkoon. epäilempä ettet sen jäläkeen rakasta...

Mulla on ollu useampi kymmen koiraa eikä oo tarvinnu ku yhtä tempasta turpaan, koska olen kouluttanu koirani muulla tavoin ja ne on mua totelleet ilman mitään väkivaltaa.

Vaan jos mun koira ei usko ku käsken pysähtyä ja vielä nappaa jostakin ihmisestä kiinni ihan vaan ilman käskyäni niin turpaan tulee se on tasan varma asia.

Mulla on muuten ihan tuolta koulutus puolelta koirilla aika koviaki tuloksia ja ne tappajat joiksi mun koiria nimittelit ovat myös lasten parissa touhuilemassa, et silleen ......

Ei kuulosta ihan normaalilta että ihmisellä on ollut kymmeniä koiria. Vai ootko joku 200 vuotias.
Mihin ne sun koirat on hävinneet ?

Ai herranjumala, kun nauran täällä maha vääränä, vaikka aihe ei huvittava olekaan... Mikä sota syttyi tästäkin... Helliksen lapsi on ihan unohtunut, kun nyt puhutaan eläinrääkkäyksestä...

TYSK, PYRSK... Voihan Plussa

Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:
no voi hyvät hyssykät sentään... lässyttäkää niille koirillenne, älkää kouluttako, älkää missään nimessä. se puudeliki voi yks kaunis päivä nyrjähtää päästään ja rosahtaa rokkatorveenne kiinni ku nukutte... ja se on tosiasia, koira on susi, pohjimmiltaan.

kyllä se kuulkaa niin on, että koira pitää kouluttaa kunnioittamaan ja uskomaan isäntäänsä/emäntäänsä, eikä sitä sillä saavuta että tuommosessa tilanteessa ku ap kertoi, vaan mennään silittelemään. vaan sillon täytyy olla kova.

ja lunatic, ku sie niin rakastat susia, niin mene susien joukkoon. epäilempä ettet sen jäläkeen rakasta...

Susista on muuten tehty valtavan hyviä ohjelmia joissa just kerrotaan miten se laumanjohtaja siellä käyttäytyy et lauma on tervepäisiä ja mitä sit tapahtuu sille yksilölle joka sitä ei oo ja laumahan se perhe on koiralle joka oikeesti kuuluu samoihin laumaeläimiin ku susiki :D :D :D

Mua kiinnostaa tietää, että mitä ne olisi sitten tehnyt koiralleen, jos koira ei useasta kiellosta huolimatta tottele ja tekee vielä tuollaisen tilanteen, että lähtee LAPSEN perään, ottaa takin ja tekee vielä tapporavistuksen?

Pieni toru vain? Silittää päähän, "ei saa sesse, ei saa"? Antanut olla koko tilanteen ja päästänyt koiran kuin koira veräjästä ja ajatellut, että koulutetaan koiraa vähän enemmän?

HV !

osu ja uppos....

ei ole kuule leikkimistä koiran kouluttaminen. eikä sitä tarvihe hakkaamalla tehä.

mutta sie et pärjäis esim. irliksen kouluttajana, mie voin sen sanoa ihan suoria vaikken sinnuu oo ikinä ees nähnykkään. jos siulla ois koira niin se ois the boss of you, eikä toisinpäin.

Susista on muuten tehty valtavan hyviä ohjelmia joissa just kerrotaan miten se laumanjohtaja siellä käyttäytyy et lauma on tervepäisiä ja mitä sit tapahtuu sille yksilölle joka sitä ei oo ja laumahan se perhe on koiralle joka oikeesti kuuluu samoihin laumaeläimiin ku susiki :D :D :D

juuri näin.

mie on niin samalla linjalla nytten tässä asiassa siun kanssas Borkku!

Alkuperäinen kirjoittaja I-ha-na:
mä ilmottaisin tosta tapauksesta... ettei satu pahemmin.

Ja just nuo jotka hakkaakoiria niin niillä on niitä mielenvikasia koiria jotka käy lasten kimppuun. Ja omistajan tulee aina kyetä pitämään koira kiinni ja tilanteessa koiran täytyy noudattaa omistajan käskyä!

Hakkaamalla tulee hulluja koiria!

tässäkin oli kyse kumankin , niin lapsen kuin koirankin tietämättömyydestä.
Poikani ei ole juurikaan koirien kanssa toiminut ja tää koira tuli "leikkimään sinne" Poiak tiety lähti karkuun kunpelkäsi isohkoa koiraa, itse on pienikokoinen 7vuotias pojannassikka. Eihän poika voinut tietää ettei sa juosta, kuka hänelle olisi siit osannut etukäteen kertoa.
En syytä tässä koiraa, omistjansa taas on pienikoinen heikko nainen joka ei kyennyt pitämään kiinni isokoista vetävää koiraa, ei se tavalalan olut kenenkän vika näitä sattuu. poiak vaan oli hetken paniikissa, ihan tärisi, mutta ei ollut varassa kun koira retuutti enää takkia.
tää koira ei uskonut mua vaikka sanoin että Paavo irti. jatkoi vaan sen takin retutamista, kunes yksi isommista lapsista osasi toimia oikin koiran kanssa ja se rauhoittui ja saimme takin takaisin.

Naapuri lupasi pestä sen,on jo pesytkin sen.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Just teidän nyrkillä silittävien koirista kasvaa niitä "tappajakoiria" :( Jokaiselta, joka lyö lemmikkiään, tulis ottaa se koira pois, kun ei osaa sitä oikein kouluttaa.

Mulla on ollu useampi kymmen koiraa eikä oo tarvinnu ku yhtä tempasta turpaan, koska olen kouluttanu koirani muulla tavoin ja ne on mua totelleet ilman mitään väkivaltaa.

Vaan jos mun koira ei usko ku käsken pysähtyä ja vielä nappaa jostakin ihmisestä kiinni ihan vaan ilman käskyäni niin turpaan tulee se on tasan varma asia.

Mulla on muuten ihan tuolta koulutus puolelta koirilla aika koviaki tuloksia ja ne tappajat joiksi mun koiria nimittelit ovat myös lasten parissa touhuilemassa, et silleen ......

On lasten parissa touhuilemassa, et silleen... Mitä sitten ?? Sä siit opetat koiras pelkäämään sua ja sillä tapaa totteleen. Toimii varmaan niin kauan ku sen koiran pää kestää sitä pelossa oloa, mut sit ku sillä napsahtaa (vaikkapa sillon ku se touhuilee niiden lasten kanssa ja sä et oo paikalla ) voi tulla rumaa jälkeä. Toivottavasti lasten turvallisuuden kannalta ne sun koiras ei ole isoja rotuja.

Ei kuulosta ihan normaalilta että ihmisellä on ollut kymmeniä koiria. Vai ootko joku 200 vuotias.
Mihin ne sun koirat on hävinneet ?

Mulla on ollu hyvin samanikäsiä koiria 10-15 vuoden aikana, jotka ovat kuolleet vanhuuteen. Ensimmäinen koira mulle on tullu vuonna 1974.
Olen toiminut myös kasvattajana, jona aikana mulla oli myös nuoria koiria jotka eivät jääneet kuitenkaan koko iäkseen asumaan mulle.

Just teidän nyrkillä silittävien koirista kasvaa niitä "tappajakoiria" :( Jokaiselta, joka lyö lemmikkiään, tulis ottaa se koira pois, kun ei osaa sitä oikein kouluttaa.

On lasten parissa touhuilemassa, et silleen... Mitä sitten ?? Sä siit opetat koiras pelkäämään sua ja sillä tapaa totteleen. Toimii varmaan niin kauan ku sen koiran pää kestää sitä pelossa oloa, mut sit ku sillä napsahtaa (vaikkapa sillon ku se touhuilee niiden lasten kanssa ja sä et oo paikalla ) voi tulla rumaa jälkeä. Toivottavasti lasten turvallisuuden kannalta ne sun koiras ei ole isoja rotuja.

Mun koirat ei kyl pelkää mua mut ne kunnioittaa mua laumanjohtajana niin ku koiran kuuluukin.
Ja mulla on ollu ja tulee olemaan vaan isoja koiria.

Miks mun koirat muuten pelkäis mua?

:D ootta te kyllä hauskoja, vaikkei ite aihe hauska olekkaan :o

väärinhänhän se rakin omistaja teki kun hihnalla räppäs rakkiansa, mutta mitä muutakaan se ois oikeestaan voinu tehä?? se et se hurtta on alusta saakka jätetty johdonmukaisesti kouluttamatta johtaa juurikin tuollaisiin tilanteisiin :/

Alkuperäinen kirjoittaja PipariSuu:
Mua kiinnostaa tietää, että mitä ne olisi sitten tehnyt koiralleen, jos koira ei useasta kiellosta huolimatta tottele ja tekee vielä tuollaisen tilanteen, että lähtee LAPSEN perään, ottaa takin ja tekee vielä tapporavistuksen?

Pieni toru vain? Silittää päähän, "ei saa sesse, ei saa"? Antanut olla koko tilanteen ja päästänyt koiran kuin koira veräjästä ja ajatellut, että koulutetaan koiraa vähän enemmän?

ei se perään menny vaan kimppuu. Niskalaukaus.
Jos koira vaikuttaa tasapainoiselta, voisi ehkä omistajan vaihto auttaa, jos saisi kouluttajalle jolla kokemusta vastaavasta.
Mutta jos omistaja ei kykene hallitsemaan koiraa, lyö sitä ja koira käy kiinni lapseen, oli sitten leikkiä tai ei niin ei ole oikeutta omistaa koiraa.

Koirat kun tarvii usein muutakin kun lenkkiä, kun ei sitä saa niin käy ikäviä tapauksia. Ja lopulta ei ole väliä leikkiikö koira vai ei jos käy lapseen kiinni ja retuutttaa... joka onneksi oli nyt vain takki

Kuulkaas, sita on monia muitakin tapoja osoittaa koirille kuka on lauman johtaja. Tiukka aanensavy, pitaminen maassa yms. Lukekaahan hieman elainten kouluttamisesta ennen kuin alatte niita hakkaamaan. Sairaita akkoja olette!

Alkuperäinen kirjoittaja ÄitiysLomalainen:
Koiria ei pitäis tuoda kaupunkeihin muutenkaan. Nehän vaatii himuisesti tilaa ja on arvaamattomia toisinaan.. vaikkakin kivan näköisiä :heart:

No, kyllä tuo collie aika pieneen tilaan mahtuu. Eikä tuolla asuinpaikalla (maupunki/maalla) ole niinkään merkitystä koiralle, tärkeämpää on mitä tälle muuten pystyy tarjoamaan.

on tääkin ketju.
Aletan tappelemaan siitä kuka on hyvä koiran kasvattaja ja kuka ei.

:whistle:

MÄ EN SYYTÄ KETÄÄN, VIKA OLI OIKEASTAAN KAIKKIEN, MUTTA EI KUTIENKAAN KENENKÄÄN. NYT OSAA POIKAIN ENSI KERRALLA OLLA JUOKSEMATTA KUN KOIRA JUOKSEE LÄHELLE.

Alkuperäinen kirjoittaja hellalettas:
Alkuperäinen kirjoittaja I-ha-na:
mä ilmottaisin tosta tapauksesta... ettei satu pahemmin.

Ja just nuo jotka hakkaakoiria niin niillä on niitä mielenvikasia koiria jotka käy lasten kimppuun. Ja omistajan tulee aina kyetä pitämään koira kiinni ja tilanteessa koiran täytyy noudattaa omistajan käskyä!

Hakkaamalla tulee hulluja koiria!

tässäkin oli kyse kumankin , niin lapsen kuin koirankin tietämättömyydestä.
Poikani ei ole juurikaan koirien kanssa toiminut ja tää koira tuli "leikkimään sinne" Poiak tiety lähti karkuun kunpelkäsi isohkoa koiraa, itse on pienikokoinen 7vuotias pojannassikka. Eihän poika voinut tietää ettei sa juosta, kuka hänelle olisi siit osannut etukäteen kertoa.
En syytä tässä koiraa, omistjansa taas on pienikoinen heikko nainen joka ei kyennyt pitämään kiinni isokoista vetävää koiraa, ei se tavalalan olut kenenkän vika näitä sattuu. poiak vaan oli hetken paniikissa, ihan tärisi, mutta ei ollut varassa kun koira retuutti enää takkia.
tää koira ei uskonut mua vaikka sanoin että Paavo irti. jatkoi vaan sen takin retutamista, kunes yksi isommista lapsista osasi toimia oikin koiran kanssa ja se rauhoittui ja saimme takin takaisin.

Naapuri lupasi pestä sen,on jo pesytkin sen.

Koira kun koira tulee kouluttaa se vaan on niin.

Yhteistyössä