Mä välillä ihmettelen? Koulusta.....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Venakko Milanna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Venakko Milanna

Vieras
Kun meijän koulu aina järjestä jotain, on se toisalta todella hyvää ja positiivinen asia. Mutta kun joka kerta pakko ostaa jotain vain yhdeksi päiväksi. Tänään taas ostin sukset ja tarvikkeet 270e. Mä mietin miten ne perheet pärjää jotka saavat vain pieni tuki, kellä ei ole töitä?:O Miks esimerkiksi, jos päiväksi tarvitse sukset ja luistimet tai muuta, niin ei ole koulussa niitä? Kun mä en ymmärrä myös, mitä järkee ostaa jotain melkein 300lla eurolla, mitä tarvitse pelkästään päiväksi? Mä en itkee rahan takia, mutta mietin miten muut, oikein pärjää ja miksi koulussa ei ole näitä kaikki

Eikö kouluista yleensä muutamat sukset/luistimet löydykin varalta.

Mä olen haalinut kirppareilta suksia ja luistimia, luistimet löytyy 10-15 eurolla, monot noin 15 ja sukset ehkä 20-30 euroa.

meillä päin ei hiihdetä talvisin,mutta kyllä nuo on luistelemassa käynyt joka ikinen talvi useamman kerran..ja saahan niillä luistimilla luistella ja suksilla hiihdellä vapaa-ajallakin?

Tuota, me kyllä hiihdellään ja luistellaan muutenkin, kun sen yhden päivän siellä koulussa :D Tänäänkin käytiin jätkien kanssa illalla luistelemassa kun oli niin mahdottoman hyvä keli :) Eikös sun lapset hiihdä/luistelee muuten kun vaan päivän/talvi koulussa?

Ja noista tarvikkeista: paljon samanikäisi lapsia sukulaisissa/kaveriporukassa. Harrastusvälinet kiertävät sujuvasti yhdeltä toiselle. Ja sporttidivaritkin ovat hyviä :)

[QUOTE="mie";25612872]Tuota, me kyllä hiihdellään ja luistellaan muutenkin, kun sen yhden päivän siellä koulussa :D Tänäänkin käytiin jätkien kanssa illalla luistelemassa kun oli niin mahdottoman hyvä keli :) Eikös sun lapset hiihdä/luistelee muuten kun vaan päivän/talvi koulussa?

Ja noista tarvikkeista: paljon samanikäisi lapsia sukulaisissa/kaveriporukassa. Harrastusvälinet kiertävät sujuvasti yhdeltä toiselle. Ja sporttidivaritkin ovat hyviä :)[/QUOTE]

Mikä sporttidivari? :D

[QUOTE="Eli";25612863]Sun lapset ei hiihdä eikä luistele vapaa aikana ollenkaa.Koulussa vain yhtenä päivänä ? :O[/QUOTE]

ei ole vain tästä kysee, siellä joka viikko joku uus juttu:)

mutta mun lapset luistelee, muttei hiihdä

[QUOTE="Kiraki";25612873]Kiersin aika monet kirpparit ja ei löytynyt tuohon hintaan minkäänlaisia settejä..minkään kokoisia..[/QUOTE]

Täältäpäin saa settejä ilmaiseksikin, kaiken kokoisia.

Se on totta että kirpparilta jos haluaa hankkia niin saa olla kaukaa viisas... mä olen ensi talveksi jo hankkinut luistimia ja monoja pari numeroa suurempaa kuin nyt, jos koko ei osu kohdilleen niin saa kyllä samaan hintaan myytyä eteenpäin.

[QUOTE="leena";25612871]jaahas. tästä tämä taas lähtee :/

1. osta halvempaa

2. miten niin sukset ovat lapsella käytössä vain kerran?[/QUOTE]

mä sanoin ettei ole rahasta kiinni, mä en ymmärrä vaan, että joka viikko joku juttu, mihin aina rahaa palaa, ei vain minulla....

Niin ja kyllä ei esikoinen hiihta kuin kerran. Kun mä en ainakaan vitti mennä nyt vkolla 37 hiihtämään hänen kaa

[QUOTE="Kiraki";25612873]Kiersin aika monet kirpparit ja ei löytynyt tuohon hintaan minkäänlaisia settejä..minkään kokoisia..[/QUOTE]

myönnän että provoilin, en itsekään ole tuohon hintaan löytänyt

puolustelen provokatiivista väitettä sillä, että olen täältä lukenut että mainittuun hintaan muka löytyisi

mä sanoin ettei ole rahasta kiinni, mä en ymmärrä vaan, että joka viikko joku juttu, mihin aina rahaa palaa, ei vain minulla....

Niin ja kyllä ei esikoinen hiihta kuin kerran. Kun mä en ainakaan vitti mennä nyt vkolla 37 hiihtämään hänen kaa

Hiihtää voi vaikka omalla pihalla. Lapselle sukset jalkaan, sauvat käteen ja hiihtämään. Ei siinä sinua tarvita.

Yhteistyössä